روغن نارگیل چیست

روغن نارگیل چیست

روغن نارگیل Coconut Oil نوعی چربی اشباع شده ‌است که از میوه درخت نارگیل به دست می‌آید. از این روغن در تهیهٔ مواد آرایشی بهداشتی و همچنین در غذاها استفاده می‌شود. ضد میکروب بودن، خاصیت آنتی اکسیدانی، بهبود سلامت پوست و دهان از خواص این ماده است…

 

روغن نارگیل را از کجا بخرم؟ برای خرید روغن نارگیل با برند معتبر ساریمس اندونزی در بشکه های 190 کیلوگرمی و برند آکوما انگلیس در بسته بندی 15 کیلوگرمی، 1 لیتری و 250 میلی لیتری می توانید با کارشناسان شرکت آرکا شیمی گستر سپیدار در ارتباط باشید.

 

روغن نارگیل
روغن نارگیل

 

    توضیحات

    روغن نارگیل Coconut Oil نوعی چربی اشباع شده ‌است که از میوه درخت نارگیل به دست می‌آید. از این روغن در تهیهٔ مواد آرایشی بهداشتی و همچنین در غذاها استفاده می‌شود. ضد میکروب بودن، خاصیت آنتی اکسیدانی، بهبود سلامت پوست و دهان از خواص این ماده است.

     

    این روغن سرشار از اسید لوریک، می‌باشد. روغن های غیر هیدروژنه معمولاً بین دمای ۲۲ تا٢٤ درجه سانتی گراد ذوب می‌شوند. این ماده بین دیگر انواع روغن از همه پایدارتر است.بین روغن‌های مخصوص سرخ کردن، حرارت لازم برای سوختن این ماده از همه روغن‌ها بالاتر است.

     

    بنابراین، حتی در دماهای بالا هم این روغن نمی‌سوزد و دود از آن بلند نمی‌شود. این ماده به طور گسترده به عنوان یک ماده غذایی فوق العاده به بازار عرضه می شود. ترکیب اسیدهای چرب موجود در این ماده تأثیرات مثبتی بر روی سلامتی شما دارد. مانند تقویت چربی، سلامت قلب و بهبود عملکرد مغز.

    در اینجا 10 فایده این روغن بر اساس شواهد آورده شده است.

     
    فروش روغن نارگیل
    فروش روغن نارگیل

     

    روغن نارگیل چیست

     

    62 درصد از روغن موجود در نارگیل، از سه اسید کاپریلیک، لوریک اسید و کاپریلیک اسید (که با نام MCFA شناخته می‌شوند) تشکیل‌شده است و 91 درصد چربی این نوع روغن، از نوع چربی اشباع‌ شده سالم هست. در ادامه به مواد تشکیل دهنده این روغن می پردازیم.

     

    کاپریلیک اسید: این اسید چرب تقریباً 8 درصد از روغن نارگیل را تشکیل می دهد و دارای خواص ضد التهابی، ضد باکتریایی و ضد قارچی قوی است که آن را به درمانی موثر برای بسیاری از بیماری های پوستی تبدیل می کند.

     

    اسید کاپریک: یک نرم کننده عالی است و می تواند به مرطوب کردن پوست کمک کند، اسید کاپریک تقریباً 7٪ این روغن را تشکیل می دهد.

     

    اسید لوریک: اسید لوریک تقریباً 49 درصد این روغن را تشکیل می دهد و دلیل اصلی تمام فواید روغن نارگیل است. برخی تحقیقات نشان می دهد که این اسید می تواند به کاهش وزن، کاهش احتمال آلزایمر و موارد دیگر کمک کند.

     

    میریستیک اسید: معمولاً اسید میریستیک به عنوان یک عامل پاک کننده در لوازم آرایشی استفاده می شود و تقریباً 8٪ این روغن را تشکیل می دهد.

     

    اسید پالمیتیک: اسید پالمتیک که تقریباً 8 درصد از این روغن را تشکیل می دهد، اغلب به عنوان یک نرم کننده برای نرم کردن پوست یا به عنوان مرطوب کننده در مراقبت از پوست استفاده می شود.

     

    اسید استئاریک: این اسید معمولاً در محصولات مراقبت از پوست به عنوان امولسیفایر استفاده می شود، اما در محصولات مراقبت از مو نیز به دلیل توانایی آن در محافظت و حالت دادن به مو استفاده می شود. اسید استئاریک تقریباً 2 درصد این روغن را تشکیل می دهد.

     

    اسید اولئیک: اسید اولئیک تقریباً 6 درصد این روغن را تشکیل می دهد و در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست استفاده می شود که پوست های خشک و پیر را هدف قرار می دهند زیرا به راحتی توسط پوست جذب می شود و بسیار مرطوب کننده است.

     

    اسید لینولئیک: اسید لینولئیک از حدود 2 درصد این روغن تشکیل شده است و در تقویت سد پوستی شگفت انگیز است، بنابراین بهتر می تواند رطوبت را حفظ کند و از محرک های مضر جلوگیری کند.

     

    خواص روغن نارگیل

     

    روغن نارگیل 100 درصد چربی است که 80 تا 90 درصد آن چربی اشباع شده است. این خاصیت به آن بافت سفت در دمای سرد می دهد. یکی از راه های تشخیص روغن نارگیل اصل همین مورد است. برای تشخیص اصل بودن این روغن، آن را در جای خنک قرار دهید. این روغن در دمای پایین سفت می شود. در مقابل، در دمای بالا به مایع تبدیل خواهد شد. عکس روغن نارگیل که در دمای پایین نگه داشته شده است:

     

    روغن نارگیل برای چی خوبه
    روغن نارگیل برای چی خوبه

     

    خواص روغن نارگیل برای پوست

     

    روغن نارگیل برای پوست صورت بسیار محبوب است زیرا بسیار مرطوب کننده است و همچنین می تواند التهاب را کاهش دهد، آسیب رادیکال های آزاد را خنثی کند و از عفونت جلوگیری کند. نه تنها این، بلکه روغن نارگیل برای صورت می تواند تولید کلاژن را افزایش دهد که به سفت شدن پوست و کاهش ظاهر خطوط و چین و چروک کمک می کند.

     

    این روغن می تواند پوست را آبرسانی کرده و به حفظ رطوبت آن کمک کند. همچنین ممکن است به کاهش التهاب، بهبود زخم و داشتن خواص ضد باکتری کمک کند. محققان در حال بررسی این روغن به عنوان یک درمان موضعی احتمالی برای التهاب مزمن پوست هستند. با این حال، مطالعات در مورد فواید روغن نارگیل در رژیم غذایی ادامه دارد.

     

    مرطوب کننده پوست خشک، از جمله در افراد مبتلا به بیماری هایی مانند اگزما.
    کاهش التهاب، که ممکن است ناشی از اشعه UVB باشد.
    ترویج بهبود زخم.
    خواص ضد باکتری، ضد قارچی و ضد ویروسی.

     

    این روغن ممکن است به پیشگیری و درمان بثورات مانند درماتیت آتوپیک کمک کند. عصاره روغن نارگیل می تواند عملکرد مانع پوست را بهبود بخشد و التهاب ناشی از اشعه UVB را کاهش دهد. این روغن ممکن است دارای خواص ضد باکتریایی باشد، حتی زمانی که افراد از آن بر روی پوست استفاده می کنند. مطالعات سلولی نیز قابلیت های ضد قارچی و ضد ویروسی احتمالی را نشان می دهد.

     

    دانشمندان بر این باورند که این روغن همچنین به تقویت موانع پوستی برای نوزادان با وزن کم هنگام تولد کمک می کند که می تواند به محافظت از آنها در برابر عوارض سلامتی کمک کند. حتی این امکان وجود دارد که روغن نارگیل بکر ممکن است تأثیر مفیدی بر ژن ها داشته باشد که در ایجاد التهاب نقش دارند، اما تحقیقات بیشتری برای تأیید این موضوع ضروری است.

     

    روغن نارگیل برای مو
    روغن نارگیل برای مو

     

    دانشمندان دقیقاً مشخص نکرده اند که چرا روغن نارگیل برای پوست مفید است، اما پلی فنول ها و اسیدهای چرب موجود در آن ممکن است به اثرات مفید آن کمک کنند. همچنین حاوی آنتی اکسیدان هایی است که کاربرد موضعی منبع معتبر آن می تواند از پوست محافظت کرده و ظاهر آن را بهبود بخشد.

    تحقیقات در مورد مزایای استفاده از این روغن بر روی پوست هنوز ادامه دارد(2).

     

    خواص روغن نارگیل برای سفیدی پوست

     

    روغن نارگیل یک محصول عالی برای روشن کردن پوست و سفید کردن پوست است. سرشار از ویتامین E است که به روشن شدن رنگ پوست کمک می کند. این به یکنواخت شدن رنگ ناهموار پوست کمک می کند و ظاهری سفید به شما می دهد. رنگدانه، لکه های تیره و برنزه را کاهش می دهد و پوست را روشن می کند. علاوه بر این، خواص ضد التهابی آن به کاهش قرمزی و پف‌کردگی کمک می‌کند و به شفاف‌تر و یکنواخت‌تر شدن چهره کمک می‌کند.

     

    خواص روغن نارگیل برای چروک صورت

     

    روغن نارگیل را می توان برای درمان چین و چروک بدون استفاده از کرم های مصنوعی مضر موجود در بازار استفاده کرد. در هر خانواده ای به راحتی در دسترس است و می توان آن را به درمان های خانگی مفید و آسان تبدیل کرد. اجازه دهید به برخی از خواص روغن نارگیل نگاهی بیندازیم که آن را به گزینه ای عالی برای مبارزه با چین و چروک تبدیل می کند.

     

    این روغن حاوی آنتی اکسیدان هایی است که از پوست ما در برابر اشعه های مضر UV و رادیکال های آزاد محافظت می کند. این روغن حاوی خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی است که به مبارزه با بیماری ها و عفونت های پوستی کمک می کند. این ماده، روغن ماساژ عالی است زیرا به راحتی جذب پوست می شود و در نتیجه پوست را مرطوب می کند.

     

    محتوای بالای کلاژن موجود در روغن نارگیل به افزایش خاصیت ارتجاعی پوست کمک می کند. بنابراین روغن نارگیل به عنوان یک کرم ضد چروک عالی عمل می کند. روغن نارگیل صد در صد ارگانیک و طبیعی است برخلاف کرم های آرایشی که بسیار سمی و حاوی مواد سرطان زا هستند. این روغن برای پوست بی خطر است.

     

    طریقه مصرف روغن نارگیل خوراکی

     

    روغن نارگیل خالص دارای نقطه دود در حدود 350 درجه فارنهایت (175 درجه سانتیگراد) است که آن را برای پخت و پز و پخت با حرارت متوسط مناسب می کند. نسخه های بسیار تصفیه شده ممکن است به دمای کمی بالاتر برسند اما هنوز برای پخت و پز بیش از 400 درجه فارنهایت (204 درجه سانتیگراد) مناسب نیستند.

     

    علاوه بر این، تقریباً 90 درصد از اسیدهای چرب موجود در روغن نارگیل، چربی های اشباع شده هستند که باعث می شود در دمای اتاق نیمه جامد باشد. این باعث می‌شود برای سس‌ها یا سس‌های سالاد ایده‌آل نباشد، اما برای پخت و پز یا پخت روی اجاق، گزینه‌ ای عالی است.

     

    در اینجا چندین ایده آشپزی وجود دارد:

    تفت دادن یا سرخ کردنی: ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری از این روغن را برای پختن سبزیجات، تخم مرغ، گوشت یا ماهی استفاده کنید.
    پاپ کورن: روغن نارگیل ذوب شده را روی پاپ کورن با هوا بپاشید یا آن را در این دستور پخت پاپ کورن روی اجاق گاز امتحان کنید.
    پخت: از آن برای پوشاندن مرغ یا گوشت قبل از مالیدن با چاشنی استفاده کنید.

     

    روش استفاده از روغن نارگیل برای صورت

     

    مقداری روغن نارگیل ارگانیک را در کف دست خود بردارید و آن را روی صورت و گردن خود ماساژ دهید. بگذارید یک شب روی پوست بماند و صبح صورت خود را بشویید. اگر پوست چرب دارید، پس از 30 دقیقه صورت خود را بشویید و از کرم مرطوب کننده استفاده کنید. اگر در طول روز از آن استفاده می کنید، باید بعد از مرطوب کننده نیز از ضد آفتاب استفاده کنید.

     

    روغن نارگیل برای لک صورت

     

    وجود اسیدهای چرب با زنجیره متوسط (MCFAs) مانند اسید لوریک، اسیدهای چرب کاپریک، کاپروئیک و کاپریلیک با زنجیره متوسط در این روغن به از بین بردن باکتری های مولد آکنه کمک می کند.

     

    این روغن سرشار از اسید لوریک است که به درمان لک کهنه صورت و به از بین بردن باکتری های ایجاد کننده آکنه کمک می کند. استفاده از روغن نارگیل بر روی پوست می تواند باکتری های مولد آکنه را از بین ببرد و رطوبت را افزایش دهد، که ممکن است اسکار آکنه را نیز کاهش دهد. با این حال، این روغن ممکن است به افرادی که پوست بسیار چرب دارند کمکی نکند.

     

    روغن نارگیل برای دور چشم

     

    اگر از روغن نارگیل برای خشکی چشم استفاده می کنید، روغن نارگیل بکر را انتخاب کنید. این تصفیه نشده است، بنابراین حاوی مواد شیمیایی نیست که ممکن است اثر آن را کاهش دهد یا برای چشم و بافت آن خشن باشد. برای استفاده از روغن نارگیل برای خشکی چشم، دو تا سه قطره روغن را دور چشم آسیب دیده بریزید.

     

    روغن نارگیل برای چروک دور چشم می تواند رطوبت طولانی مدت را در طول شب فراهم کند و از ناراحتی و تحریک پس از بیدار شدن جلوگیری کند. ماساژ پلک‌ها با روغن نارگیل قبل از خواب نیز می‌تواند آرامش را افزایش دهد و به کاهش التهاب کمک کند، و آن را به یک مراسم ایده‌آل قبل از خواب برای کسانی که از خشکی چشم رنج می‌برند تبدیل می‌کند.

     

    آیا روغن نارگیل صورت را چاق می کند ؟

     

    روغن نارگیل به دلیل دارا بودن ویتامین E در خود می‌تواند به سفت شدن و چاقی صورت کمکی موثر باشد. ویتامین E قابلیت پوست برای ساخت سلول‌های جدید و بستن منافذ پوست را افزایش داده و به سفت شدن پوست صورت کمک می‌کند.

     

    از مضرات روغن نارگیل برای پوست صورت این است که بسیار کمدوژنیک است، به این معنی که می تواند منافذ شما را مسدود کند و ظاهر جوش های سرسیاه، سرسفید و آکنه را افزایش دهد. بنابراین اگر پوست چرب یا مستعد آکنه دارید، ممکن است بهترین انتخاب برای صورت شما نباشد.

     

    پاک کردن آرایش

     

    آیا روغن نارگیل انتخاب خوبی برای انتخاب پاک کننده آرایش است؟ پاسخ کاملاً مثبت است. این روغن نه تنها برای تمیز کردن صورت بی خطر است، بلکه کاملاً مؤثر است و فواید زیادی برای پوست شما دارد. این روغن ضد باکتری، ضد مخمر است و همچنین به عنوان یک کرم کمک های اولیه عالی عمل می کند. این روغن به دلیل اثر شوینده اش، به عنوان پاک کننده آرایش نیز به خوبی عمل می کند.

     

    روغن نارگیل را زمانی که در حالت جامد طبیعی است در دستان خود مایع کنید. سپس به آرامی روی پوست خشک بمالید. هنگامی که آرایش شما به اندازه کافی پاک شد، صورت خود را با آب گرم بشویید و خشک کنید(2.2).

     

    عکس روغن نارگیل اصل برای مو
    عکس روغن نارگیل اصل برای مو
     

    خواص روغن نارگیل برای مغز و قلب

     

    اسیدهای چرب موجود در روغن نارگیل باعث سوزاندن چربی می شود. این روغن انرژی بدن و مغز شما را تأمین می کند. همچنین کلسترول HDL خوب را در خون شما افزایش می دهند که به کاهش خطر بیماری قلبی کمک می کند. بیشتر چربی های رژیم غذایی به عنوان تری گلیسیریدهای با زنجیره بلند (LCTs) دسته بندی می شوند.در حالی که این ماده حاوی مقداری تری گلیسیرید با زنجیره متوسط (MCTs) است که زنجیره های اسیدهای چرب کوتاه تری هستند.

     

    هنگامی که تری گلیسیرید می خورید، تمایل دارند مستقیماً به کبد شما بروند. بدن شما از آنها به عنوان یک منبع انرژی استفاده می کند یا آنها را به کتون تبدیل می کند. کتون ها می توانند مزایای قدرتمندی برای مغز داشته باشند. محققان در حال مطالعه کتون ها به عنوان درمانی برای صرع ، بیماری آلزایمر و سایر بیماری ها هستند(5).

     

    مصرف کنندگان اصلی روغن نارگیل افرادی با آگاهی از سلامتی بدن هستند. با این حال، در برخی از نقاط جهان این ماده یک ماده اصلی غذایی است. مطالعه ای در سال 1981 نشان داد كه جمعیت توكلائو، جزیره ای در جنوب اقیانوس آرام، بیش از 60٪ كالری خود را از نارگیل به دست می آورند.

     

    محققان نه تنها سلامت آنها بلکه میزان بسیار کمی از بیماری های قلبی را گزارش کردند. خاصیت روغن نارگیل به قدری است که مردم کیتاوان در پاپوآ گینه نو نیز نارگیل زیادی را در کنار غذا ها ، میوه ها و ماهی می خورند و سکته مغزی یا بیماری قلبی کمی دارند(6).

     

    روغن نارگیل
    روغن نارگیل

     

    روغن نارگیل خوراکی

     

    روغن نارگیل خوراکی حاوی چربی های اشباع طبیعی است که باعث افزایش سطح کلسترول HDL (خوب) در بدن می شود. همچنین ممکن است به تبدیل کلسترول LDL (بد) کمک کنند. با افزایش HDL ، بسیاری از متخصصان بر این باورند که این روغن ممکن است سلامت قلب را در مقایسه با بسیاری دیگر از چربی ها تقویت کند.

     

    در یک مطالعه بر روی 40 زن ، فروش روغن نارگیل کلسترول کل و LDL (بد) را در حالی که HDL را افزایش داد ، در مقایسه با روغن سویا کاهش داد. مطالعه دیگری روی 116 بزرگسال نشان داد که پیروی از یک برنامه غذایی شامل این ماده باعث افزایش سطح کلسترول HDL (خوب) در افراد مبتلا به بیماری عروق کرونر می شود(9).

     

    فواید روغن نارگیل برای واژن

     

    روغن نارگیل ممکن است به جلوگیری از خشکی واژن کمک کند. محققان می گویند به طور کلی استفاده از آن برای پوست بی خطر است و می تواند یک مرطوب کننده موثر باشد.

     

    بسیاری از افراد از مرطوب کننده ها یا روان کننده های واژن برای کمک به کاهش ناراحتی واژن و راحت تر کردن مقاربت استفاده می کنند. مطالعه‌ای در سال 2014 با شرکت 1021 زن نشان داد که 66 درصد از شرکت‌کنندگان گزارش داده‌اند که از روان‌کننده شخصی استفاده کرده‌اند. اگرچه چندین روان کننده واژن شخصی موجود است، برخی از افراد رویکرد طبیعی تری را ترجیح می دهند.

     

    با این حال، افرادی که از وسایل پیشگیری از بارداری مبتنی بر لاتکس استفاده می کنند، باید از روغن نارگیل به عنوان روان کننده اجتناب کنند. این به این دلیل است که روغن می تواند لاتکس موجود در این دستگاه ها را تجزیه کند و کارایی آنها را کاهش دهد.

     

    خرید روغن نارگیل

     

    برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت روغن نارگیل با شماره های 02144182743 و 09026715830 تماس حاصل فرمایید. آرکا شیمی گستر سپیدار اقدام به فروش عمده روغن نارگیل ساریمس اندونزی در بشکه های 190 کیلوگرمی می نماید.

     

    آنالیز روغن نارگیل

    نقد و بررسی‌ها

    هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

    اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “روغن نارگیل چیست”

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *