روغن هسته انار

روغن هسته انار Pomegranate oil که از روش پرس سرد انار به‌ دست می‌آید یک روغن طبیعی و معطر است که خواص و فواید بسیار فراوانی دارد. این روغن آنتی اکسیدانی قوی ضد سرطان، حاوی ویتامین A، ویتامین C، ویتامین E، مواد معدنی، پونیسیک اسید، فلاونوئیدها، اولئیک اسید و … است…

 

روغن هسته انار را از کجا بخرم? برای خرید روغن هسته انار با برند معتبر اینترفت اسپانیا در گالن های 20 کیلوگرمی، 1 لیتری و 250 میلی لیتری می توانید با کارشناسان شرکت آرکا شیمی گستر سپیدار در ارتباط باشید.

 

روغن هسته انار

 

    توضیحات

    روغن هسته انار Pomegranate oil که از روش پرس سرد انار به‌ دست می‌آید یک روغن طبیعی و معطر است که خواص و فواید بسیار فراوانی دارد. این روغن آنتی اکسیدانی قوی ضد سرطان، حاوی ویتامین A، ویتامین C، ویتامین E، مواد معدنی، پونیسیک اسید، فلاونوئیدها، اولئیک اسید و … است.

     

    روغن هسته انار غنی از آنتی اکسیدان دارای توانایی طبیعی فوق العاده ای برای محافظت در برابر رادیکال های آزاد مضر بر روی پوست است. علاوه بر این، به تقویت اپیدرم کمک می کند و رطوبت و تغذیه شدید را برای پوست و لب ها فراهم می کند.

     

    این ماده می‌تواند به رفع چروک پوست صورت و دور چشم، رفع آکنه و جوش صورت، لایه برداری پوست صورت، رفع اگزما و پسوریازیس، تقویت و افزایش رشد مو، درمان شوره سر، تقویت سیستم ایمنی بدن، پیشگیری از سرطان، کاهش فشار خون، کمک به درمان دیابت، کاهش کلسترول بد، کاهش بیماری‌های قلبی، کاهش التهاب بدن، بهبود گردش خون، لاغری و کاهش وزن، درمان علائم یائسگی، کاهش خطر ابتلا به پارکینسون و آلزایمر و سلامت دندان‌ها کمک کند.

     

    این روغن (PSO) حاوی اسیدهای پونیک و پونیکالاژین های غنی شده است. همچنین روغن هسته انار حاوی بسیاری از اسیدهای چرب به ویژه اسید لینولئیک، اسید گالیک و اسید الاژیک است.

     

    روغن هسته انار
    روغن هسته انار
     

    روغن هسته انار چیست

     

    روغن هسته انار، روغنی است غلیظ و معطر که با روش پرس سرد از دانه‌های میوه انار استخراج می‌شود. خواص و کاربردهای فراوان روغن هسته انار برای پوست و مو، باعث شده تا بسیاری از ما نام آن را شنیده باشیم. از این روغن برای مقابله با پیری زودرس پوست، چین و چروک، آکنه، پسوریازیس، التهاب پوست، شوره سر و ریزش مو استفاده می‌شود. توجه داشته باشید که این روغن بسیار غلیظ است؛ بنابراین مقدار کمی از آن خاصیت اثربحشی مطلوب را خواهد داشت.

     

    آگاهی از این خصوصیات، محققان را به سمت کشف انواع جدید درمان بیماری های پوست و مو سوق می دهد. در این بررسی، به ارزیابی و جمع آوری اطلاعات در مورد ترکیبات شیمیایی، مکانیسم ها، اثربخشی، عوارض جانبی، فواید و سمیت و فروش روغن هسته انار (PSO) به عنوان محصول انار می پردازیم.

     

    خواص روغن هسته انار

     

    تجربه استفاده از روغن هسته انار، در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی مانند شامپو ها، صابون‌ ها، مرطوب‌کننده‌ ها و پماد های پوست مورد استفاده و بهره برداری قرار می گیرد. این روغن همچنین برای آروماتراپی یا همان رایحه درمانی و ساخت خوشبو کننده‌ها نیز استفاده می‌شود.

     

    میزان بالای اسید پونیسیک (نوعی اسید چرب غیر اشباع)، ویتامین C، ویتامین E، فلاونوئیدها، اسید لینولئیک، اسید اولئیک و ترکیبات فعال دیگر، این روغن را تبدیل به ماده‌ای ارزشمند کرده است. از خواص روغن هسته انار می توان به خاصیت بازسازی پوست های آسیب دیده، رطوبت رسانی به پوست، خاصیت ضد التهاب و ضد پیری آن و درمان آکنه اشاره کرد.

     

    روغن هسته انار برای لک صورت

     

    روغن هسته انار به طور موثر لک پوستی و اسکارهای آکنه را کاهش می دهد و به مرور زمان باعث شفافیت و روشن شدن پوست می شود. این روغن یک فرمول پرقدرت است که سرشار از آنتی اکسیدان ها و محتوای ویتامین E است. این به روشن شدن جای جوش و لک کمک می کند و پوست شما را از درون آبرسانی می کند. این امر به سفید شدن پوست با روغن هسته انار منجر می شود. نه تنها این، بلکه باعث تولید کلاژن سالم در پوست شما می شود که به نوبه خود با هیپرپیگمانتاسیون و لکه های تیره مقابله می کند.

     

    خاصیت جوانسازی پوست

     

    روغن هسته انار، فعالیت کراتینوسیت ها را که گروهی از سلول های پوستی اند که به جوان سازی پوست کمک می کند، تحریک می کند. تحریک این سلول ها باعث ترمیم آسیب های پوستی می شود. کراتینوسیت ها برای کاربردهای علمی از جمله مطالعه رفتار فاکتور رشد و بهبود زخم مفید هستند. سرطان های پوست غیر ملانوما مانند کارسینوم سلول بازال و کارسینوم سلول سنگفرشی از کراتینوسیت ها ایجاد می شوند که سد عملکردی اپیدرمی را فراهم می کنند.

     

    رطوبت رسانی به پوست

     

    روغن هسته انار برای منافذ باز پوست بسیار مفید است و باعث آبرسانی عمیق به پوست می‌شود. امگا 6 و اسید پالمیتیک موجود در روغن، یک اثر مرطوب کننده ملایم ایجاد می کند که پوست را از پوسته پوسته شدن و ترک های خشک پاک می کند. خاصیت آبرسانی این روغن باعث می شود که پوست چرب نشود و منافذ آن مسدود نگردد.

     

    روغن هسته انار گردش خون و گردش مواد مغذی را در پوست افزایش می دهد. پوست را شاداب و درخشان می کند. این روغن گردش سلولی و بازسازی پوست را بهبود می بخشد و به کاهش لکه های تیره پوستی کمک می کند و رنگ چهره را روشن می کند.

     

    روغن هسته انار برای پوست
    روغن هسته انار برای پوست

     

    از این رو از این روغن در فرمولاسیون محصولات آرایشی و بهداشتی مخصوص پوست چرب استفاده می شود. خاصیت آبرسانی این روغن باعث شده است که بسیار التیام‌بخش باشد و برای رفع خشکی پوست یا بهبود مشکلات پوستی مانند پسوریازیس و اگزما استفاده شود.

     

    خاصیت ضد التهابی

     

    روغن هسته انار تولید کلاژن و کیفیت را افزایش می دهد و آن را به یک اسانس ضد پیری عالی تبدیل می کند. این روغن به لایه برداری و تولید کلاژن در پوست کمک می کند و در کاهش خطوط و چین و چروک ها موثر است.

     

    این روغن که به صورت دارویی مورد استفاده قرار می گیرد، با نفوذ عمیق به پوست، باعث تسکین و کاهش التهاب می شود و در عین حال از پوست در برابر آسیب های خورشید محافظت می کند. محتوای آنتی اکسیدانی بالای روغن انار به جلوگیری از آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد که باعث چروک و ضخیم شدن پوست می شود، کمک می کند.

     

    تولید کلاژن

     

    روغن هسته انار تولید کلاژن را تحریک می کند. با افزایش سن، کاهش سطح کلاژن در پوست باعث می شود استحکام آن از بین برود. این روغن در سنتز کلاژن و الاستین مفید است. این خاصیت به دلیل محتوای ویتامین C روغن است که به عنوان یک ماده مغذی ضروری برای تولید کلاژن عمل می کند.

     

    این ویتامین بخشی جدایی ناپذیر از فرآیند سنتز کلاژن است. کلاژن نقش مهمی در ساختار و خاصیت ارتجاعی پوست دارد. استفاده از این روغن سفتی و کشش کلی را به ارمغان می آورد. منبع مغذی اسیدهای پونیسیک و لینولئیک، همراه با ویتامین C و سایر آنتی اکسیدان ها، گردش خون را بهبود می بخشد و پوست را درخشان می کند.

     

    بهبود آکنه

     

    روغن هسته انار با خواص ضد میکروبی خود به کسانی که پوست مستعد آکنه دارند می تواند کمک کند. این خاصیت به این دلیل است که این روغن برای باکتری هایی که در تشکیل آکنه نقش دارند انسداد ایجاد می کند. این روغن افسانه ای دارای دو نوع ترکیب فنلی فلاونوئیدها و تانن ها می باشد. این ترکیبات به طور موثری باقیمانده آرایش، گرد و غبار و کثیفی و حتی ویروس ها و باکتری های ناخالص را پاک می کند.

     

    پوست مستعد آکنه می تواند حداکثر فواید روغن هسته انار را داشته باشد زیرا دارای اسید الاژیک است که دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است. التهاب ناشی از تشکیل آکنه را تسکین می دهد و هر جای زخمی را که روی سطح پوست قابل مشاهده باشد، التیام می بخشد. همچنین دارای اسید پونیسیک است که پوست را عمیقاً مرطوب می کند بدون اینکه اثری از خود به جای بگذارد که اغلب می تواند پوست مستعد آکنه را ناراحت کند.

     

    جلوگیری از آسیب های خورشید

     

    بر اساس یک مطالعه در سال 2001، مشخص شد که محصولات مشتق شده از روغن هسته انار دارای اثرات محافظتی UVB بر روی پوست هستند. خواص ضد التهابی آن همچنین به پوست شما کمک می کند تا از آسیب های خورشیدی محفوظ بمانید. این در حالی است که روغن انار به تنهایی محافظت مناسبی برای شما در برابر نور خورشید ایجاد نمی کند و ممکن است به SPF شما کمک کند.

     

    آبرسانی به مو

     

    روغن هسته انار که در مو استفاده می شود، به طور موثر بر روی انواع موها عمل می کند تا تارهای خشک و کدر را آبرسانی کند و در برابر عوامل استرس زای محیطی محافظت کند. گردش خون را در پوست سر تحریک می کند، کثیفی و شوره سر را از بین می برد، از آسیب به فولیکول ها جلوگیری می کند و رشد موهای قوی تر و سالم تر را افزایش می دهد.

     

    طرز استفاده روغن هسته انار برای پوست

     

    روغن هسته انار سرشار از ویتامین C است و به اعماق پوست می رود تا PH پوست را متعادل کند که به پوست کمک می کند بدون لک و شفاف بماند. این روغن کمی چرب تر از جوجوبا است که تقریباً به پوست خیس می شود و باقی مانده روغنی آن بسیار کم است.

     

    روال صبحگاهی:

    پیشنهاد می کنیم از همه روغن ها صبح ها بلافاصله بعد از حمام زمانی که پوست کمی خیس است و منافذ پوست باز است استفاده کنید. به این ترتیب روغن قابلیت جذب سریع و قفل کردن رطوبت را دارد. از یک قطره در یک زمان استفاده کنید – مقدار کمی به شما کمک می کند!

     

    روال عصرگاهی:

    عصر – چند قطره روغن انار را روی صورت تمیز بریزید، با حرکات دایره ای به سمت بالا ماساژ دهید تا پوست بلند شود و تخلیه لنفاوی قبل از خواب تقویت شود تا چرخش سلولی پوست و ریکاوری در هنگام خواب بهبود یابد. انار روغن خوبی برای پاکسازی پوست نیست. اگر یک پاک کننده طبیعی پوست حساس بدون الکل را ترجیح می دهید. سپس صورت را با آب بشویید یا در صورت نیاز از شوینده مبتنی بر آب استفاده کنید و سپس روغن هسته انار را بمالید.

     

    عکس روغن هسته انار
    عکس روغن هسته انار

     

    به سادگی چند قطره روغن هسته انار را قبل از خواب روی کف دست خود بریزید، روی صورت خود ماساژ دهید و صبح آن را بشویید تا معجزه روغن هسته انار را ببینید. برای استفاده از آن به عنوان روغن بدن، چند قطره از آن را روی جای زخم، لک یا سایر نواحی مورد نظر بمالید و اجازه دهید پوست شما ویتامین ها را جذب کند تا شما را به سمت پوستی صاف و نرم تر هدایت کند.

     

    همچنین می توانید دانه‌های انار را با برش‌های خیار مخلوط کنید تا خمیری صاف ایجاد کنید. آن را روی صورت و گردن خود بمالید. ممکن است از خود سوال کنید که روغن هسته انار چند ساعت روی پوست بماند؟ اجازه دهید این ترکیب 15 تا 20 دقیقه روی پوست بماند. با آب خنک بشویید. این ماسک باعث طراوت و شادابی پوست می شود.

     

    ماسک انار و زردچوبه: آب انار را با کمی پودر زردچوبه مخلوط کنید. مخلوط را روی صورت خود بمالید و از ناحیه دور چشم خودداری کنید. بگذارید 10-15 دقیقه روی پوست بماند و سپس آن را بشویید. این ماسک به روشن شدن و شفافیت پوست کمک می کند.

     

    ماسک روغن انار و بادام: آب انار را با چند قطره روغن بادام ترکیب کنید. مخلوط را روی صورت خود بمالید و بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند. شستشو با آب گرم. این ماسک پوست را تغذیه و مرطوب کرده و آن را نرم و لطیف می کند.

     

    طرز استفاده روغن هسته انار برای مو

     

    روغن هسته انار منبع غنی ویتامین C است. ویتامین C یک ماده مغذی ضروری و عالی برای رشد مو است. آن را با روغن نارگیل یا روغن جوجوبا برای ماساژ سر مخلوط کنید و ریزش موهای شما کاهش می یابد.

     

    توصیه می کنم برای بهترین نتیجه این روغن را هفته ای دو بار استفاده کنید زیرا به پوست سر فرصت می دهد تا مواد مغذی را جذب کند. بهتر است آن را حداقل یک ساعت روی مو بگذارید. اکثر مردم آن را استفاده می کنند و آن را برای شب می گذارند. برای بهترین نتیجه باید آن را با شامپوی طبیعی بشویید. روغن هسته انار یک درمان درخشان برای موهای شما است، گره‌ها را از بین می‌برد، موخوره را از بین می‌برد و همانطور که عمیقا وارد مو می‌شود، درخشش ظریف و صیقلی به موهای شما می‌دهد.

     

    روغن انار زرد مایل به تیره با رایحه میوه ای ملایم است که عطری جذاب در موها به جا می گذارد. علاوه بر این سبک است و پس از استفاده به سرعت جذب می شود. روغن حامل انار به خوبی روی انواع موها عمل می کند تا تارهای خشک و کسل کننده را هیدراته کند و آن را در برابر عوامل استرس زای محیطی نابخشودنی، به عنوان مثال، آلودگی حفظ کند. این روغن به روش های زیر به مو کمک می کند.

     

    فقط کافی است چند قطره را با کف دست روی موهای خود ماساژ دهید. این یک تونیک موی خارق‌العاده است و می‌توانید آن را با روغن‌های حامل، به عنوان مثال، روغن نارگیل یا بادام ترکیب کنید تا یک درمان عمیق برای موهایتان ایجاد کنید.

     

    پونیک اسید در روغن هسته انار

     

    پونیک اسید یک مولکول α-linolenic acid است که در روغن هسته انار یافت می شود. این اسید به بسیاری از مزایای انار مرتبط است. پونیک اسید حاوی پیوند مضاعف سوم است. به عنوانcis9 ، trans11 ، cis13 و اسیدهای چرب 18: 3 شناخته می شود. این یک اسید چرب اشباع نشده چند زنجیره ای امگا 5 و یک ایزومر موضعی و هندسی از α-linolenic acid است.

     

    پونیک اسید
    پونیک اسید

     

    اسید پونیکیک دارای پیوندهای دوگانه cis و ترانس با نسبت 2: 1 است. مطالعات متعدد نشان داده است که اسیدهای لینولئیک مزدوج (CLA) و اسیدهای α-linolenic acid دارای مزایای سلامتی فراوانی هستند. PA دارای تشابه ساختاری بسیار بالایی با آنها است. ضد التهاب، تنظیم کننده سیستم ایمنی، ضد سرطان، ضد استروژن و اثرات مفید بر مشخصات لیپیدی نمونه هایی از اثرات مفید PA هستند.

     

    روغن هسته انار اصل چگونه است

     

    روغن هسته انار دارای اثرات مفیدی از جمله سیتوتوکسیک و ضد تومور، کاهش چربی بدن و عادی سازی متابولیسم چربی، تقویت سیستم ایمنی بدن است. همچنین فعالیت پیشگیرانه در برابر سرطان های پروستات، پستان و روده بزرگ، کاهش تجمع تری گلیسیریدهای کبدی و ترویج بازسازی بافت اپیدرمی از آثار آن است. فعالیت های آنتی اکسیدانی و ضد التهابی از ویژگی های اصلی فروش روغن هسته انار است.

     

    این از مهار پراکسیداسیون لیپید و فعال سازی نوتروفیل 37، 39، 51. ناشی می شود. تأثیر PSO بر وزن، اثرات کاهش وزن را تأیید می کنند. اما اثرات PSO در کاهش میزان تری گلیسیرید، فسفولیپید، کلسترول و LDL-کلسترول متناقض است.

     

    این روغن باعث کاهش وزن بدن، سطح لپتین و انسولین، افزایش تحمل گلوکز، بهبود حساسیت انسولین محیطی، افزایش ظرفیت اکسیداسیون کربوهیدرات و مهار پیشرفت دیابت می شود. PSO غنی از CLnAs است که متشکل از ایزومرهای اسید چرب اکتادکاترینوئیک با سه پیوند دوگانه متصل است. اثرات مفید PSO به دلیل سطح بالای CLnA های آن است.

     

    مهار سیکلواکسیژناز (COX) و لیپوکسیژناز (LOX) توسط روغن هسته انار در مطالعه 59 شوبرت نشان داده شده است. مطالعه نشان داد که التهاب و واسطه های مهم آن مانند پروستاگلاندین نقش اساسی در پیشرفت بیماری هایی مانند سرطان و بیماری عروقی قلب دارند.

     

    روغن هسته انار تأثیر شدیدی روی سلولهای تومور دارد. هورا و همکاران اثر پیشگیری شیمیایی PSO بر رشد تومور پوست در موش را بررسی کرد. آنها نتیجه گرفتند که این ماده به طور قابل توجهی باعث کاهش تومور می شود. مکانیسم این اثر می تواند مهار بیوسنتز پروستاگلاندین (COX-1 ، COX-2 و LOX) توسط اسید پونیک باشد.

     

    علاوه بر این، استفاده موضعی از این روغن به طور قابل ملاحظه ای فعالیت ODC اپیدرمی ناشی از TPA را مهار می کند. PSO یک محصول طبیعی با اثر شیمیایی بالقوه در برابر سرطان پوست است.

     

    کاربردهای روغن هسته انار به دلیل فواید سلامتی آن، افزایش یافته است. انار و مشتقات آن، به ویژه PSO ، منبع غنی از چندین ترکیب شیمیایی با فعالیت های بالقوه فیزیولوژیکی است. مکمل درمانی با PSO اثرات محافظتی در برابر چندین بیماری از جمله سرطان ها، دیابت، بیماری های قلبی عروقی، التهاب، سمیت عصبی، اختلالات دهانی و پوستی، پانکراتیت و پوکی استخوان دارد.

     

    این اثرات به دلیل فعالیت آنتی اکسیدانی این روغن است. بنابراین، PSO می تواند داروی بسیار مفیدی برای درمان و محافظت از برخی بیماری ها و اختلالات باشد. اگرچه مکانیسم های اساسی این محافظت به اکتشافات بیشتری نیاز دارند.

     

    خواص روغن هسته انار برای واژن

     

    همیشه بعد از حمام کردن و خشک کردن، ناحیه واژن را با یک روغن احیا کننده و ضد التهابی گیاهی مانند روغن هسته انار مرطوب کنید. روغن طبیعی به مهر و موم شدن رطوبت و تشکیل یک سد محافظ بر روی قسمت های حساس کمک می کند.

     

    از آنجایی که آرایش فیزیکی هر فردی منحصر به فرد است، برای کشف درمان مناسب برای خشکی واژن و ولوودینیا با یک پزشک مشورت کنید. استفاده موضعی و داخل واژینال روغن هسته انار می تواند به کاهش درد ناشی از خشکی زنانه و ولوودینیا کمک کند.

     

    خرید روغن هسته انار

     

    برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد فروش روغن هسته انار با شماره های 02144182743 و 09026715830 با آرکا شیمی گستر سپیدار تماس حاصل فرمایید.

    آنالیز

    نقد و بررسی‌ها

    هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

    اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “روغن هسته انار”

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *