روغن هسته انگور

روغن هسته انگور

روغن هسته انگور خوراکی Grapeseed oil از دانه های فشرده شده انگور حاصل می شود. این روغن علاوه بر مصارف خوراکی می تواند فواید درمانی بسیار زیادی نیز بر روی زیبایی پوست و مو و به طور کلی سلامتی شما ایفا کند. از خواص آن به ضد التهاب بودن، ضد میکروب و خاصیت آنتی اکسیدانی اشاره می شود…

 

روغن هسته انگور را از کجا بخرم

 

برای خرید روغن هسته انگور با برند معتبر انگلیسی در گالن های 10 کیلوگرمی، 1 لیتری و 250 میلی لیتری می توانید با کارشناسان شرکت آرکا شیمی گستر سپیدار در ارتباط باشید.

 

روغن هسته انگور
روغن هسته انگور

 

    توضیحات

    روغن هسته انگور چیست و چه فوایدی برای پوست و مو دارد؟

     

    روغن هسته انگور خوراکی Grapeseed oil از دانه های فشرده شده انگور حاصل می شود. این روغن علاوه بر مصارف خوراکی می تواند فواید درمانی بسیار زیادی نیز بر روی زیبایی پوست و مو و به طور کلی سلامتی شما ایفا کند. از خواص آن به ضد التهاب بودن، ضد میکروب و خاصیت آنتی اکسیدانی اشاره می شود. این خواص، همراه با مقادیر بالای اسیدهای چرب زنجیره امگا و ویتامین E موجود در این روغن ، آن را به یک درمان موضعی محبوب برای پوست تبدیل کرده است.

     

    روغن هسته انگور
    روغن هسته انگور

     

    روغن هسته انگور سرشار از اسیدهای چرب غیراشباع چندگانه (PUFA) است که عمدتاً اسیدهای چرب امگا 6 هستند. طبق گفته انجمن قلب آمریکا، PUFA ها ممکن است برای قلب شما مفید باشند اگر به جای چربی های اشباع شده و چربی های ترانس در رژیم غذایی شما استفاده شوند.

     

    خواص روغن هسته انگور برای پوست

     

    روغن هسته انگور به معنای واقعی کلمه همان روغنی است که از دانه های فشرده شده انگور استخراج می شود. این روغن در واقع محصول جانبی فرآیند شراب سازی است. پس از استفاده از انگور برای تهیه شراب، دانه های باقی مانده را فشار داده و روغن آنها را استخراج می کنند.

     

    این روغن فوق‌العاده مغذی است و دارای مجموعه‌ای غنی از ویتامین‌ها، اسیدهای چرب و ترکیبات گیاهی است که برای سلامتی ما مفید هستند. روغن هسته انگور حاوی سطوح بالایی از ویتامین E است که خواص آنتی اکسیدانی بالایی دارد و نشان داده است که به کاهش سلول های آسیب دیده ناشی از رادیکال های آزاد در بدن کمک می کند (1).

     

    کنترل آکنه

     

    یکی از مهمترین مزایای روغن هسته انگور این است که حاوی اسید لینولئیک است، یک اسید چرب امگا 6 که می تواند با کاهش منافذ مسدود شده به کنترل آکنه کمک کند. مشخص شده است که پوست های مستعد آکنه دارای کمبود اسید لینولئیک هستند – بنابراین افزودن بیشتر این اسید چرب به پوست از طریق روغن هسته انگور می تواند به کاهش جوش ها کمک کند. همچنین در مقیاس کودوژنیک به 1 بسیار پایین می رسد و برای اکثر انواع پوست ایده آل است (2).

     

    اسکارهای آکنه را روشن می کند

     

    روغن هسته انگور به دلیل داشتن ویتامین E و اسید لینولئیک، تغییر رنگ پوست مانند اسکار آکنه و لکه های خورشید را روشن می کند. مطالعات نشان داده‌اند که می‌تواند به سرعت بخشیدن به روند بهبودی و کاهش تشکیل اسکارهای کلوئیدی کمک کند: جای زخم‌های برجسته و بزرگ که معمولاً در اثر سوختگی‌های شدید، بریدگی‌ها یا آکنه ایجاد می‌شوند (3).

     

    محافظت از پوست در برابر رادیکال های آزاد

     

    روغن هسته انگور سرشار از بسیاری از ترکیبات برتر دیگر است: بتاکاروتن، ویتامین های D، C، E و پلی فنول ها. این ترکیبات دارای توانایی های آنتی اکسیدانی قوی هستند که می توانند از جذب کامل آسیب اشعه ماوراء بنفش یا سایر عوامل محیطی به پوست شما جلوگیری کنند (4).

     

    رطوبت رسانی به پوست

     

    روغن هسته انگور سرشار از ویتامین E است که برای حفظ رطوبت در پوست بسیار عالی است. این ویتامین نقش اساسی در نرم شدن و آبرسانی لایه بیرونی پوست دارد. در همین حال، اجزای اسید چرب سوپراستار، سد پوستی را تقویت کرده و در عین حال پوست را صاف و متعادل می کند (5).

     

    به راحتی جذب پوست می شود

     

    روغن هسته انگور به راحتی جذب می شود و رطوبت شدیدی را بدون ایجاد احساس چربی یا چربی در پوست ایجاد می کند. از آنجایی که این روغن سبک وزن بسیار خوب نفوذ می کند، همچنین یک عنصر فوق العاده برای مو است. وقتی روغن هسته انگور را روی موهایتان بمالید، رطوبت، استحکام و درخشندگی را افزایش می دهد (6).

     

    کاهش چین و چروک پوست

     

    به لطف پلی فنول های موجود در روغن هسته انگور، این جواهرات به مبارزه با پیری زودرس و چین و چروک کمک می کند. همراه با اسیدهای چرب، پلی فنول های هسته انگور همچنین به کاهش علائم پیری زودرس کمک می کند و در عین حال گردش خون را تقویت می کند. این روغن همچنین دارای خاصیت قابض طبیعی است که باعث می‌شود پوست سفت‌تر و جوان‌تر به نظر برسد (7).

     

    خاصیت ضد میکروبی

     

    یکی دیگر از مزایای مهم روغن هسته انگور این است که خواص ضد میکروبی آن، آن را به کمکی ایده آل در مبارزه با جوش ها تبدیل می کند. خواص قابض خفیف آن به کاهش التهاب و کنترل پاسخ التهابی پوست کمک می کند. این روغن ممکن است برای شرایط التهابی مانند روزاسه، اگزما یا افرادی که پوست حساسی دارند مفید باشد (8).

     

    رنگ پوست را یکنواخت می کند

     

    همانطور که اشاره کردیم، یکی از فواید روغن هسته انگور این است که حاوی یک ماده آنتی اکسیدانی قوی به نام پروآنتوسیانیدین است. این آنتی اکسیدان روی یکنواخت شدن رنگ پوست اثر می گذارد و روشنایی پوست را افزایش می دهد. این روغن برای بهبود علائم ملاسما و هایپرپیگمانتاسیون در صورت مصرف خوراکی شناخته شده است (9).

     

    تولید کلاژن

     

    به لطف محتوای ویتامین E، روغن هسته انگور به تولید کلاژن کمک می کند و رنگ پوست را بهبود می بخشد. این ویتامین قوی، همراه با پروآنتوسیانیدین ها، سرعت بازسازی کلاژن را افزایش می دهد، به این معنی که پوست سفت تر و جوان تر به نظر می رسد (10).

     

    ضد قارچ

     

    در نهایت، روغن هسته انگور نیز دارای خواص ضد قارچی طبیعی است. این باعث می شود که روغن حامل فوق العاده ای برای درمان ناخن باشد. فواید روغن هسته انگور را در روغن ناخن و کوتیکول ما خواهید دید. این روغن مغذی همچنین دارای ویتامین E و جوجوبا برای تقویت ناخن های شکننده و مرطوب کننده عمیق است. برنزه آبی به آرام کردن قرمزی و التهاب ناشی از قارچ یا ناخن کمک می کند (11).

     

     

    آیا روغن هسته انگور پوست را تیره میکند؟ این ماده حاوی یک ماده آنتی اکسیدانی قوی به نام پروآنتوسیانیدین است. این آنتی اکسیدان هنگامی که به طور مداوم روی پوست شما استفاده می شود، رنگ پوست را یکدست می کند. خاصیت روغن هسته انگور بسیار متنوع است. مصرف این ماده به صورت خوراکی برای بهبود علائم ملاسما (که کلواژما و “ماسک بارداری” نیز نامیده می شود) ، موثر است (12).

     

    طریقه استفاده از روغن هسته انگور برای پوست

     

    این ماده مورد آزمایش قرار گرفته است. طریقه مصرف روغن هسته انگور برای پوست نیز بسیار ساده است و شما می توانید به صورت روتین از این ماده استفاده کنید. تحقیقات نشان داده است این ماده باعث لطافت پوست، رطوبت پوست، نرمی و همچنین دارای توانایی ترمیم پوست است. این ماده به ویتامین E و ویتامین C موجود در پوست کمک می کند تا در ترمیم پوست موثرتر باشند (13).

     

    خواص روغن هسته انگور برای لک صورت

     

    استفاده از این روغن برای پوست به راحتی انجام می گیرد. می توانید این ماده را خریداری کرده و از آن به عنوان سرم صورت استفاده کنید. اما تشخیص روغن هسته انگور اصل می تواند دشوار باشد. از این ماده قبل از خواب استفاده کنید. مخلوط کردن یک قطره روغن انگور در کرم های مرطوب کننده صورت و بدن به رطوبت پوست کمک می کند. می توانید با قرار دادن آن روی کف دست و مالیدن دستان خود روغن انگور را کمی گرم کنید.

     

    از مقدار زیاد به عنوان ماسک مرطوب کننده بر روی پوست خود بمالید. مخلوط روغن انگور با روغنهای دیگر ، مانند کندر یا اسطوخودوس، پوست شما را بسیار نرم می کند. چند قطره ارس ، کندر و اسطوخودوس را در روغن انگور بریزید. آن را به مدت 10 دقیقه روی پوست خود بگذارید. همچنین می توانید عصاره روغن انگور را به صورت مایع یا کپسول خریداری کنید. اگر به مدت 10 هفته به طور مداوم از آن استفاده کنید، ظاهر پوست را بهبود می بخشد. روغن هسته انگور برای چاقی صورت نیز کاربردی است (14).

     

    خواص روغن هسته انگور برای مو

     

    ما دائما در جستجوی راه هایی برای کمک به شکوفایی موهایمان هستیم. در حال حاضر، روغن هسته انگور توجه کامل ما را به خود جلب کرده است. احتمالاً در مورد فواید روغن هسته انگور برای مو چیز زیادی نشنیده اید، بنابراین به جای درستی آمده اید. اگرچه به شدت زیر رادار است، می‌توانید روغن را در بسیاری از محصولات سخت‌کوش مو، مانند ترکیبات روغن مو، شامپوها، نرم‌کننده‌ها و محصولات حالت دهنده پیدا کنید (15).

     

    به رشد مو کمک می کند

     

    وقتی صحبت از موهای شما می شود، روغن هسته انگور یک انتخاب عالی است زیرا حاوی ویتامین E، فلاونوئیدها، اسید لینولئیک و OPC است که همه برای رشد و شادابی مو ضروری هستند. روغن هسته انگور یک انتخاب طبیعی عالی برای حفظ رطوبت و آبرسانی به مو است. به‌ دلیل بافت سبکی که دارد، موها را چرب نمی‌کند.

     

    این روغن حاوی مقدار کمتری لیپیدهای تک اشباع شده (چربی هایی که می توانند به تار مو نفوذ کنند) و مقادیر بیشتری اسید لینولئیک (چربی هایی که در بالای تار مو قرار می گیرند) است. این روغن می‌تواند به درمان موخوره کمک کند. برای کاهش موخوره این روغن را به نوک موها بمالید (16).

     

    کاهش شوره سر

     

    به دلیل محتوای بالای مواد مغذی و خواص نرم کنندگی روغن هسته انگور، وقتی روی پوست سر ماساژ داده شود، می تواند تولید شوره سر را با تحریک رشد سلول های جدید و سالم کاهش دهد (17).

     

    تقویت کننده موهای ضعیف یا شکننده

     

    با سطوح بالای آنتی اکسیدان، ویتامین E و امگا، می تواند به تقویت موهای ضعیف یا شکننده و بازگرداندن درخشندگی کمک کند. موهای بیش از حد رنگ شده و خشک از روغن هسته انگور به عنوان یک آبرسان عمیق بهره می برند و به موها احساس رطوبت و درخشندگی می دهند (18).

     

    ریزش مو را کاهش می دهد

     

    روغن هسته انگور که مستقیماً روی پوست سر مالیده می شود، ممکن است از تولید هورمونی به نام DHT جلوگیری کند که باعث ضعیف شدن فولیکول های مو و ریزش مو می شود. افزودن یک روغن ضروری مانند رزماری به این روغن نیز ممکن است به رشد مجدد مو در افرادی که دچار ریزش یا نازک شدن مو شده اند کمک کند (19).

     

    محافظت در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش

     

    روغن هسته انگور دارای مقادیر بالایی از ترکیبات فنلی است که آنتی اکسیدان هستند و می توانند از مو در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش محافظت کنند. مزیت دیگری که این روغن نسبت به انواع دیگر روغن ها برای مو دارد این است که عملاً بی وزن است.

     

    این بدان معنی است که برای کسانی که حتی نازک ترین موها را دارند گزینه ای عالی است. موها را سنگین نمی کند. این روغن همچنین بی‌بو است، بنابراین لازم نیست نگران رایحه‌های ماندگاری باشید که روغن‌های دیگر می‌توانند از خود به جای بگذارند (20).

     

    پوست سر را تسکین می دهد

     

    مشکلاتی مانند پوسته پوسته شدن و خارش پوست سر با استفاده مستقیم از روغن هسته انگور بر روی پوست سر برطرف می شود. اسیدهای چرب ضروری و مواد مغذی دارای خواص ضد التهابی هستند که به تغذیه و تسکین پوست سر کمک می کنند.

     

    به سفیدی زودرس مو کمک می کند

     

    در حالی که سفیدی مو به عوامل مختلفی از جمله ژنتیک مربوط می‌شود، استرس اکسیداتیو نیز نقش دارد، بنابراین وجود آنتی‌اکسیدان‌ها به طور مستقیم روی موها از نظر تئوری می‌تواند به محافظت در برابر سفیدی زودرس کمک کند. روغن هسته انگور حاوی قوی ترین آنتی اکسیدان ها هستند. روغن استخراج شده از این دانه ها حاوی ترکیبی به نام OPC است. مطالعات بی شماری نشان داده اند که OPC ها آنتی اکسیدان های بسیار قوی هستند که می توانند به جلوگیری از پیری زودرس کمک کنند (21).

     

    طریقه استفاده از روغن هسته انگور برای مو

     

    روغن هسته انگور را به طور مستقیم روی موها بمالید. اگر می‌خواهید از این روغن به‌ عنوان پاک‌کننده مو و موخوره‌کننده کوتیکول‌ها استفاده کنید، مقداری را روی موهای مرطوب بمالید و هر روز آن را از ریشه تا انتهای خود شانه کنید. با نرم کننده مخلوط کنید. اگر می خواهید از این روغن به عنوان آبرسان استفاده کنید، مقداری به نرم کننده فعلی خود اضافه کنید.

     

    اگر می خواهید از آن به عنوان درمان پوست سر استفاده کنید، از قطره چکان استفاده کنید و چند قطره را مستقیماً روی پوست سر خود بمالید و آن را دو بار در هفته ماساژ دهید. بهانه ای عالی برای ماساژ سر.

     

    عوارض

     

    تا زمانی که به روغن انگور حساسیت نداشته باشید، عوارض آن برای پوست شما کم است. قبل از اینکه این ماده را به صورت خود بمالید ، بر روی بخشی از پوست خود مانند مچ دست یا مچ پا، آزمایش لکه بزنید. 24 ساعت بعد از آزمایش نقطه صبر کنید تا مطمئن شوید هیچ واکنشی به روغن ندارید. از این روغن می توان در پخت و پز استفاده کرد.

     

    با این حال، مرکز ملی بهداشت به این نکته اشاره دارد که روغن انگور ممکن است ناایمن باشد. این ماده میتواند برای این افراد مضر باشد. افرادی که بیماری خون دارند. کسانی که در شرف جراحی هستند. افرادی که از داروهای رقیق کننده خون مانند وارفارین یا آسپرین استفاده می کنند.

     

    این ماده یک منبع ساده، کم خطر و مورد اعتماد و نسبتاً ارزان قیمت است. مخلوط کردن آن با روغنهای دیگر یا استفاده مداوم از آن به عنوان مرطوب کننده، بهترین نتیجه را به شما می دهد. این ماده باید بیشتر مورد مطالعه قرار گیرد. اما تحقیقات نشان می دهد که این ماده می تواند ظاهر پوست شما را بهبود بخشد و برخی از علائم پیری را کاهش دهد.

     

    خرید روغن هسته انگور اصل

     

    برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با قیمت روغن هسته انگور با شماره های 02144182743 و 09026715830 تماس حاصل فرمایید. آرکا شیمی گستر سپیدار اقدام به فروش این ماده در بسته بندی 250 میلی لیتری، 1 لیتری و 10 لیتری می نماید.

    آنالیز 

    نقد و بررسی‌ها

    هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

    اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “روغن هسته انگور”

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *