زینک اکساید چیست و چه فوایدی برای پوست دارد؟

زینک اکساید چیست و چه فوایدی برای پوست دارد؟

زینک اکساید یا اکسید روی که در کتاب‌های کهن توتیا نامیده می‌شود. ترکیب غیر آلی با فرمول ZnO و به شکل پودری سفید رنگ و غیر محلول در آب است.توتیا اکسید ناخالص فلز روی است. در گذشته از توتیا برای ساختن فلز برنج و همچنین درمان بیماری‌های چشم بهره می‌گرفتند…

 

زینک اکساید را از کجا بخرم

 

برای خرید زینک اکساید با برند معتبر هندی در بسته بندی 25 کیلوگرمی می توانید با کارشناسان شرکت آرکا شیمی گستر سپیدار در ارتباط باشید.

 

زینک اکساید
زینک اکساید

 

    توضیحات

    زینک اکساید چیست

     

    زینک اکساید یا اکسید روی که در کتاب‌های کهن توتیا نامیده می‌شود. ترکیب غیر آلی با فرمول ZnO و به شکل پودری سفید رنگ و غیر محلول در آب است.توتیا اکسید ناخالص فلز روی است. در گذشته از توتیا برای ساختن فلز برنج و همچنین درمان بیماری‌های چشم بهره می‌گرفتند.

     

    زینک اکساید
    زینک اکساید
     

    زینک اکساید از زینک ساخته می‌شود. زینک یا روی، نوعی عنصر فلزی است که در طبیعت یافت می‌شود. امروزه در بسیاری از محصولات الکترونیکی، شیمیایی و خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. مانند سایر عناصر فلزی از جمله آهن یا الکترولیت‌هایی مانند منیزیم، زینک یا روی نیز می‌تواند حامل مقادیر مشخصی بار الکتریکی باشد که در فرآیندهای بدن انسان به آن مزایای ویژه‌ای می‌بخشد.

     

    زینک فواید منحصر به‌ فردی برای بخش‌های مختلف بدن از جمله سیستم ایمنی، دستگاه گوارش، مغز و پوست دارد. این ماده در سلول‌های پوستی به ‌عنوان یک واحد ساختمانی برای ساخت پروتئین، تولید آنزیم و فرآیندهای سوخت و ساز بدن استفاده می‌شود.

     

    کاربرد های زینک اکساید

     

    زینک اکسید نه تنها برای پوست، بلکه برای افزایش زیبایی پوست نیز مفید است، اما مزایای زیادی دارد که در قسمت های زیر آورده شده است:

     

    محصولات پوستی

     

    زینک اکسید در چندین محصول پوستی مانند کرم ها و لوسیون ها استفاده می شود. این محصولات در طیف وسیعی از افراد در تمام سنین مانند کودکان، جوانان و سالمندان موجود است. با این حال، مقدار آن، از جمله سایر محصولات مفید، ممکن است به دلیل سن و اثرات آن متفاوت باشد.

     

    زینک اکساید
    زینک اکساید

     

    اکسید روی (zingk OX ide) برای درمان یا پیشگیری از تحریکات جزئی پوست مانند سوختگی، بریدگی و بثورات پوشک استفاده می شود. برخی از محصولات ممکن است به عنوان ضد آفتاب استفاده شوند. زینک اکساید با تشکیل سدی محافظ بر روی پوست که از رطوبت و مواد تحریک کننده محافظت می کند ، عمل می کند. پماد زینک اکساید موضعی در فرمولاسیون های مختلف از جمله کرم ، پماد ، خمیر ، پودر و اسپری محلول موجود است. از اکسید روی به همراه دی اکسید تیتانیوم در محصولات ضد آفتاب نیز استفاده می شود (1).

     

    داروها

     

    زینک اکسید یک محصول مفید برای استفاده در داروها است. این داروها توسط افرادی که با مشکلات پوستی مواجه هستند استفاده می شود (2). این ترکیب در حذف بوی بد بدن و جلوگیری از رویش باکتری‌ها کمک می‌کند .به خوبی موجب تسکین هر گونه حساسیت پوستی می‌شود. اکسید روی خاصیت ضد التهاب خفیف پوستی و همچنین در ترکیب کالامین به عنوان ضد خارش کاربرد دارد.

     

    عامل محافظ برای پوست

     

    زینک اکساید یک عامل محافظ برای پوست است. این به محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش، در برابر پرتوهای اتومبیل، از آلودگی و تحریکات کمک می کند. زینک اکسید برای زنان در دوران بارداری مفید است. به این دلیل است که آنها می توانند از خال ها و جوش های روی پوست، که مشکل اصلی اکثر زنان باردار است، جلوگیری کنند. علاوه بر این، به پوست کمک می کند تا از جذب بوهای نامطبوع محیط بیرون محافظت کند.

     

    زینک اکساید دارویی در پزشکی و بهداشت در پودر بچه، پماد های پوستی، کرم ضد آفتاب، شامپو ضد شوره و… استفاده می‌شود. پماد این ماده در درمان ضایعات پوستی مستعد عفونت مانند سوختگی، اگزما، سوختگی پای نوزادان، خراشیدگی و گزش حشرات پر کاربرد است.

     

    استفاده در لوازم آرایشی و بهداشتی

     

    یکی دیگر از مزایای مهم و همه کاره اکسید روی این است که در چندین لوازم آرایشی مانند پودر صورت، رژ لب، آرایش، کرم ها و شامپوها استفاده می شود. این بهترین محافظ برای پوست شما است. اکسید روی یکی از مهم‌ترین ترکیبات مواد آرایشی معدنی است. از آنجا اکسید روی توسط پوست قابل جذب نیست بنابراین باعث هیچ گونه حساسیت پوستی نمی‌شود . همچنین در تولید دئودورانت‌ها و صابون‌ها کاربرد دارد. 

     

    مقابله با آفتاب سوختگی

     

    زینک اکساید مصارف فراوانی در صنایع آرایشی دارد. این ترکیب می‌تواند اشعه UV خورشید را جذب کند. از پوست در مقابل آفتاب سوختگی و سایر خسارات اشعه UV محافظت نماید. این ماده دارای خواص مرطوب‌کننده ، آنتی‌بیوتیکی و دئودورانت است. به دلیل آثار ضد سبوم و منعکس‌کننده اشعه UV در ترکیب کرم‌ های ضد آفتاب نیز استفاده می‌شود.

     

    مصارف صنعتی 

     

    زینک اکساید در ساخت مواد فراوانی در صنعت مانند پلاستیک، سرامیک، شیشه، سیمان، لاستیک ، رنگ‌ها، موم ها، چسب، غذاها، باتری و… استفاده می‌شود. پودر کاربردهای فراوانی دارد. به موادی مثل پلاستیک، سرامیک، شیشه، چوب، سیمان، رنگ، گریس، پماد، چسب، مهر، رنگ دانه، باتری، مواد به کار رفته در اطفاء حریق و بسیاری موارد دیگر استفاده می‌شود.

     

    عوارض زینک اکساید

     

    هیچ عارضه جانبی قابل توجهی برای استفاده زینک اکساید گزارش نشده است. مطالعات نشان می‌دهد که حتی پس از استفاده مکرراز آن بی خطر است. در موارد نادر حساسیت یا تحریک پوستی جزئی گزارش شده است (2).

     

    پماد اکسید روی چه مدت روی پوست بماند؟ محصولات اکسید روی در صورت لزوم چندین بار در روز در نقاط آسیب دیده بدن استفاده می شود. از این ماده در نواحی بزرگ یا پوست تاول زده استفاده نکنید. از برخورد با چشم و ناحیه های مخاطی جلوگیری شود.

     

    هیچ تداخل دارویی قابل توجهی با پماد موضعی گزارش نشده است. آیا زینک اکساید در دوران بارداری یا هنگام شیردهی بی خطر است؟ استفاده موضعی در دوران بارداری به طور کلی بی خطر تلقی می شود. استفاده از این ماده موضعی در دوران شیردهی به طور کلی بی خطر تلقی می شود. این محصولات باید در دمای اتاق بین 15 C تا 30 C نگهداری شود. تمام محصولات باید از کودکان و حیوانات خانگی دور باشد.

     

    برند های معتبر پماد دارویی زینک اکساید

     

    Ammens Original Medicated, Ammens Shower Fresh, Balmex, Boudreaux’s, Butt Paste, Calmol 4, Carlesta Skin Protectant, Critic-Aid Skin Care, Delazinc, Desitin Creamy, Desitin, Diaper Rash Ointment, Diaper Relief, Dr. Smiths Diaper Ointment, Johnsons No More Diaper Rash, Novana Protect, PNS Unna Boot, Triple Paste, Unna-Flex, Vaginex Powder, Yeast-X Powder, and Znlin

     

    خرید زینک اکساید

     

    برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد قیمت زینک اکساید و فروش زینک اکساید با شماره های 02144182743 و 09026715830 با شرکت آرکا شیمی گستر سپیدار تماس حاصل نمایید.

    آنالیز

    Zinc oxide
    Zinc oxide

    نقد و بررسی‌ها

    هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

    اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “زینک اکساید چیست و چه فوایدی برای پوست دارد؟”

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *