شی باتر چیست و چه فوایدی برای پوست دارد؟

شی باتر چیست و چه فوایدی برای پوست دارد؟

شی باتر یا کره شی shea butter چربی دانه‌های درخت شی یا درخت کاریت karite می باشد، خوراکی و آرایشی بوده و در برخی از کشورهای آفریقایی برای تهیه مواد غذایی استفاده می‌ گردد. چربی کل این ماده در هر 100 گرم 153% ، چربی اشباع در هر 47 گرم 234% است…

 

شی باتر را از کجا بخرم؟ برای خرید شی باتر با برند معتبر آکوما انگلیس در گالن های 15 کیلوگرمی و 1 کیلوگرمی می توانید با کارشناسان شرکت آرکا شیمی گستر سپیدار در ارتباط باشید.

 

عکس گیاه شی باتر
عکس گیاه شی باتر

 

    توضیحات

    شی باتر

    شی باتر یا کره شی shea butter چربی دانه‌های درخت شی یا درخت کاریت karite می باشد، خوراکی و آرایشی بوده و در برخی از کشورهای آفریقایی برای تهیه مواد غذایی استفاده می‌ گردد. چربی کل این ماده در هر 100 گرم 153% ، چربی اشباع در هر 47 گرم 234% است. این ماده برخلاف اکثر محصولات هم رده خود شامل پروتئین ‌های آلرژی ‌زا نیست. این ماده فاقد مواد شیمیایی بوده و برای هر نوع پوستی مناسب است.

     

    shea butter
    شی باتر تصفیه نشده

     

    شی باتر چیست؟

     

    شی باتر از درخت شی یا درخت روغن قلم در کمربند خشک ساوانا در غرب آفریقا از سنگال در غرب تا سودان در شرق و بر روی کوهپایه ‌های ارتفاعات اتیوپی رشد می‌کند. در ادامه مقاله با نحوه استخراج شی باتر و خواص این ماده و کاربردهای آن خواهیم پرداخت.

     

    طرز تهیه شی باتر به این صورت است که دانه های حاصل از درخت کاریت را برداشت می کنند. سپس این میوه ها خرد و به پودر تبدیل می شوند و جوشانده می شوند تا چربی رنگ روشنی(مانند تصویر بالا) از آن استخراج شود. سپس این روغن را تصفیه میکنند. چرا که بوی ناخالص و تصفیه نشده آن، بوی تند و تیزی است. پس با تصفیه آن بوی تند و تیز آن را از بین می برند. روغن شی باتر خالص و تصفیه شده بدون بو است.

     

    فروش شی باتر

     

    کاربرد کره شی برای پوست و مو

     

    فواید شی باتر برای پوست و مو به دلیل وجود مقادیر قابل توجهی ویتامین A و ویتامین E است. این ویتامین‌ها باعث به ‌وجود آمدن آنتی ‌اکسیدان‌ها می‌شوند که خاصیت ضد پیری دارند. آن‌ها سلول‌های پوست را در برابر رادیکال‌ های آزاد، پیری زودرس و لکه دار شدن محافظت می‌کنند (1).

     

    ترکیبات شی باتر آن را به‌ عنوان عنصری قدرتمند برای مقابله با عفونت‌های پوستی ناشی از قارچ ها مانند درماتوفیت در آورده است. درماتوفیت یک بیماری شایع پوستی مشترک در سگ، گربه و انسان می‌باشد. همانطور که گفته شد این ماده دارای اسیدهای چرب مختلفی می‌باشد که باعث تعادل طبیعی در پوست شده . از جوش ‌زدن و التهاب پوست جلوگیری می‌کند.

     

    از مزایای این ماده وجود ماده تریپن در این ترکیب طبیعی است که مانع تخریب کلاژن و باعث تولید فیبر کلاژن می‌شود. در نهایت باعث از بین رفتن آثار جراحت در پوست می‌شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد فواید کره شی برای مو میتوانید روی لینک کلیک کنید.

     

    خواص کره شی برای مو

     

    خواص شی باتر برای مو به علت خاصیت رطوبت رسانی به پوست سر است. یکی از علل ایجاد شوره سر، خشکی پوست سر است. ایجاد رطوبت در پوست سر یکی از راه‌های درمان شوره سر می‌باشد. تحقیقات نشان دادند که این ماده و ترکیب آن با سایر مرطوب کننده‌ ها به کاهش شوره سر کمک می‌کند (2).

     

    طرز استفاده شی باتر برای مو

     

    طرز استفاده از شی باتر برای موی آسان است، زیرا به راحتی یک روغن پخش نمی شود. در اغلب موارد، زمانی که از شی باتر روی موهای خود استفاده می کنید، کمی بیشتر از سایر روغن های آرایشی است. اما باید مراقب باشید تا در استفاده از آن زیاده روی نکنید . توصیه می‌شود ابتدا یک آزمایش پچ با کره شیا انجام دهید تا ببینید آیا برای شما مناسب است یا خیر.

     

    اگر همه چیز خوب به نظر می رسد، درها برای اضافه کردن آن به روال مراقبت از موهایتان باز است. مقدار مناسبی از این ماده را بنا به حجم موهای خود در مایکروویو گرم کنید. سپس آن را روی سر خود ماساژ دهید. تمام موهای خود را آغشته به این ماده کنید. پس از 30 دقیقه این ماسک موی طبیعی را با استفاده از شامپو شستشو دهید. همچنین از این ماده به تنهایی و یا همراه با روغن های گیاهی در تهیه ماسک خانگی استفاده میکنند. این ماسک ها می تواند اثر بخش باشد (3).

     

    دانه شیا
    عکس گیاه شی باتر

     

    شی باتر برای پوست

     

    غلظت بالای اسیدهای چرب و ویتامین ها، کره شی را به یک ماده آرایشی ایده آل برای نرم کردن پوست تبدیل می کند. کره شیا همچنین دارای خواص ضد التهابی و درمانی است. استفاده از کره شی بر روی بدن، به خصوص صورت، می تواند پوست شما را حالت و تسکین دهد.

     

    استفاده منظم از شی باتر به حفظ رطوبت پوست کمک می کند و پوست را نرم و صاف می کند. از آنجایی که مملو از آنتی اکسیدان ها و عوامل ضد التهابی است، پوست شما را نیز انعطاف پذیر نگه می دارد. کره شی می توانند با استفاده منظم به روشن و یکدست شدن رنگ پوست کمک کنند. آنها رطوبت عمیق، لایه برداری ملایم را فراهم می کنند و به کاهش التهابی که منجر به لکه های تیره و ناهمواری چهره می شود کمک می کند.

     

    شی باتر برای پوست سر

     

    فواید شی باتر روی پوست سر بسیار زیاد است. خاصیت رطوبت رسانی، آبرسانی، نرم کنندگی و حالت دهندگی به مو از خواص بی نظیر این ماده است. خاصیت ضد باکتریایی شی باتر باعث تسکین پوست و رفع خارش پوست سر می‌شود. این خاصیت باعث کمک به درمان بیماری ‌های پوستی مانند اگزما، درماتیت و پسوریازیس می‌شود (4).

     

    تحقیقات معتبر نشان می‌دهد که این کرم برای سوختگی درجه یک پوست مانند آفتاب سوختگی نیز مفید است. ترکیب ضد‌ التهابی این ماده قرمزی و تورم را کاهش داده و اسیدهای چرب آن نیز با حفظ رطوبت در طول روند بهبودی پوست را تسکین می‌دهد. این ماده احیا کننده مو است و التهاب و تحریک پوست سر را کاهش می دهد.

     

    استفاده از این ماده تاثیر خوبی بر روی نیش حشرات داشته و به‌ طور سنتی برای درمان نیش زنبور و دیگر حشرات کاربرد دارد. این ماده به کاهش التهاب و بازسازی بافت‌ پوست نیز کمک کرده و اسیدهای چرب موجود در کرم، در طول روند بهبودی از زخم، در برابر عوامل محیطی محافظت می‌کنند. یک تحقیق در سال ۲۰۱۶ نشان داد که این ماده با کاهش التهاب از مفاصل در برابر صدمات بیشتر محافظت می‌کند.

     

    اگرچه این تحقیق روی مفاصل زانو متمرکز است، اما فواید حاصل از آن قادر به کمک‌رسانی به مناطق دیگر بدن نیز می‌باشد. عضلاتی که بیش از حد کشیده شده باشند در حین فرایند ترمیم، بهبود می یابند. مصرف موضعی این کرم بر روی عضلات به رفع سریع این گرفتگی ‌ها کمک می‌کند.

     

    بنابراین مصرف این ماده به ورزشکاران، در طول دوره بهبود کمک می کند. از مصرف قطره‌ آن به همراه منتول ، برای کاهش گرفتگی بینی نیز استفاده می‌کنند. همچنین مزایای این ماده برای درمان آلرژی، سینوزیت یا سرماخوردگی مفید است.

     

    خواص شی باتر برای پوست

     

    و اما خواص شی باتر برای پوست چیست؟ همانطور که اشاره شد شی باتر اصل خاصیت مرطوب ‌کنندگی دارد. این خاصیت به ‌دلیل وجود اسید های چرب، مانند اسید لینولئیک، اسید اولئیک، اسید استئاریک و پالمیتیک اسید است. وجود همین اسید های چرب باعث مرطوب کنندگی پوست و البته موی سر می شود. این ماده سیتوکین ها و سایر سلول های التهابی پوست را هدف قرار می دهد.

     

    همین خاصیت باعث استحکام پوست و بالا بردن مقاومت پوست در برابر خشکی می‌شود. چربی موجود در این ماده به سرعت جذب پوست می شود. این ماده برای چاقی صورت نیز استفاده می شود. طی تحقیقاتی که انجام شده است خاصیت مرطوب کنندگی این روغن بی نظیر باعث حفظ رطوبت و جوان سازی پوست صورت می شود، در نتیجه شما شاهد چاق شدن صورت خود خواهید بود.

     

    تشخیص شی باتر اصل

     

    تشخیص شی باتر اصل به سختی امکان پذیر است و باید آن را از فروشنده های معتبر تهیه نمایید. بافت کرمی و زرد رنگ آن می تواند ملاک خوبی برای تشخیص اصل بودن آن باشد. همچنین این ماده بدون بو یا با بوی بسیار کمی است.

     

    خواص آنتی‌ اکسیدانی و مرطوب‌ کنندگی این ماده در تولید سلول‌ های جدید به پوست شما کمک می‌کند. به عبارتی سلول های جدید پوست را جایگزین سلول های مرده می کند. بدن دائما در حال ساختن سلول های جدید و دفع سلول ‌های مرده است. بدن انسان هر روز بین ۳۰،۰۰۰ تا ۴۰،۰۰۰ سلول قدیمی پوست را حذف می‌کند.

     

    سلولهای مرده بر روی پوست و سلول ‌های جدید در لایه‌ پایینی تشکیل می‌شوند. با وجود رطوبت مناسب بر روی سطح پوست، سلول‌های مرده کمتری خواهید داشت و راه برای سلول‌های تازه باز خواهد شد. از مزایای دیگر این ماده تاثیر گذار ، پیشگیری از تولید فیبرو بلاست‌های کلوئیدی بوده که از رشد بی رویه کلوئید جلوگیری کرده، رشد سلول‌ های سالم را افزایش می‌دهد و باعث بهبود پوست می‌شود.

     

    شی باتر برای چین و چروک های پوستی مفید است و باعث کاهش چشم گیر آنها می شود. زیرا به افزایش تولید کلاژن و سلول‌های جدید پوست کمک می کند. به همین دلیل روغن شی باتر برای ترک پوست نیز بسیار پر کاربرد و رایج است.

     

    کرم هایی در بازار موجود است که حاوی این ماده است. به تازگی ساخت کرم دست ساز در ایران رشد بسزایی داشته است. این کرم ها حاوی این ماده هستند و خاصیت های فوق العاده آن را بر روی پوست و مو ایجاد می کنند. البته نمی‌توان از این ماده به ‌تنهایی به ‌عنوان یک کرم ضد ‌آفتاب استفاده کرد. اما استفاده از آن تا حدودی پوست را در برابر اشعه آفتاب محافظت می‌کند. بنابراین ترکیب این ماده با کرم ضد آفتاب را می‌توان به عنوان پیشنهادی مناسب محسوب کرد.

     

    خرید شی باتر خالص

     

    قیمت روغن شی باتر چیست؟ شرکت آرکا شیمی گستر سپیدار اقدام به فروش این ماده در گالن های 15 کیلوگرمی می نماید. همچنین جهت رفاه حال مشتریان گرامی بسته بندی 1 کیلوگرمی از این ماده نیز با قیمت مناسب عرضه می گردد.

     

    برای دریافت قیمت شی باتر و خرید کره شی باتر از طریق راه های ارتباطی از جمله شماره های تماس، صفحه اینستاگرام، تلگرام، واتساپ و ایمیل آرکا شیمی گستر سپیدار با ما در ارتباط باشید. همچنین این مجموعه آماده همکاری جهت فروش شی باتر و تامین شی باتر عطاری به صورت عمده و خرده می باشد. شی باتر خرید مقرون به صرفه ای به صورت بسته بندی 1 کیلوگرمی دارد.

     

    شی باتر را از کجا بخریم

     

    شی باتر از کجا بخریم؟ کره شی باتر را از کجا تهیه کنیم؟ برای دریافت قیمت کره شی باتر 1 کیلویی و 15 کیلوگرمی با شماره های 02144182743 و 09026715830 تماس حاصل فرمایید.این مجموعه بهترین قیمت این ماده را در اختیار شما قرار می دهد.

    آنالیز

    2 دیدگاه برای شی باتر چیست و چه فوایدی برای پوست دارد؟

    1. امیر انتظامی

      سلام شما چه برندی از شی باتر رو موجود دارید؟

      • admin

        سلام برند شی باتر آکوما انگلیس و فروش به صورت بسته بندی 1 کیلویی و 15 کیلویی .

    2. كمال حسيني

      قيمت شي باتر شما و كيفيتش عاليه و ارسالتون خيلي سريع بود ممنونم

      • admin

        خیلی متشکرم از حسن نظر شما

    دیدگاه خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *