فواید روغن نارگیل برای مو چیست

فواید روغن نارگیل برای مو چیست

فواید روغن نارگیل برای مو چیست

 

فواید روغن نارگیل برای مو برای از بین بردن شوره سر، بازگرداندن درخشندگی به موهای خشک و آسیب دیده، بهبود موخوره و محافظت از مو در برابر آسیب های حالت دهنده استفاده می شود. استفاده از آن برای اکثر انواع مو بی خطر است.

 

روغن نارگیل
روغن نارگیل

 

روغن نارگیل مملو از اسیدهای چرب (به ویژه اسید لوریک) است که می تواند سلامت مو را بهبود بخشد. این روغن در بسیاری از شامپوها، نرم کننده ها، ژل های حالت دهنده و سایر محصولات مراقبت از مو یافت می شود.


این مقاله به بررسی فواید روغن نارگیل برای مو می پردازد. همچنین توضیح می دهد که چگونه روغن نارگیل می تواند آسیب های روزمره مو را ترمیم کند، بافت مو را بهبود بخشد و سلامت مو را بازیابی کند.

 

روغن نارگیل چیست

 

روغن نارگیل یک روغن چرب است که از گوشت و شیر نارگیل تهیه می شود. به طور طبیعی در نارگیل یافت نمی شود و باید مراحل مختلفی از فرآوری را طی کند تا گوشت و شیر را به محصول نهایی تبدیل کند. این مراحل فرآوری بسته به نوع و کیفیت روغن و کاربرد آن متفاوت است.


این روغن با فشردن نارگیل تازه یا خشک شده (نارگیل سفید آبدار داخل نارگیل) به دست می آید. برای تهیه روغن نارگیل تصفیه ‌شده معمولاً از نارگیل خشک استفاده می شود که به «کوپرا» نیز معروف است.

 

روغن نارگیل
روغن نارگیل

 

سه نوع روغن نارگیل وجود دارد که هر کدام فواید خاص خود را دارند:

تصفیه نشده
تصفیه شده
تکه تکه شده


مهمتر از همه، روغن تکه تکه شده به دلیل فرآیند تقطیر با بخار که تحت آن قرار می گیرد، ماندگاری طولانی تری دارد، که همچنین آن را نسبت به انواع دیگر پایدارتر می کند. همچنین به همین دلیل است که بیشتر به عنوان یک ماده اصلی در لوازم آرایشی، پمادها، لوسیون ها و صابون ها استفاده می شود.

 

خواص روغن نارگیل

 

روغن نارگیل یکی از همه کاره ترین روغن های مراقبت از مو است و می تواند به عنوان یک درمان قبل از شامپو، نرم کننده، کمک حالت دهنده یا ماسک معجزه کند.

در اینجا نگاهی به پنج راه ساده برای احیای روال مراقبت از مو با روغن نارگیل آورده ایم:

 

  • محافظ پیش شستشو: این روغن وقتی قبل از شامپو زدن استفاده می شود، می تواند از خیساندن آب بیش از حد موهای شما جلوگیری کند که به جلوگیری از آسیب و خشکی مو کمک می کند.

 

  • حالت دهنده: این روغن ممکن است به تقویت ساقه مو و جلوگیری از شکستگی کمک کند. می توانید از این روغن به عنوان جایگزینی برای نرم کننده های استاندارد استفاده کنید. یا چند قطره از روغن را به نرم کننده معمولی خود اضافه کنید تا اثر صاف کنندگی آن را افزایش دهید.

 

  • کمک به حالت دادن: فقط یک قاشق این روغن می تواند کمک زیادی به رفع موخوره کند. برای جذب راحت تر و حالت دهی، حتما روغن را روی موهای مرطوب بمالید.

 

  • ماسک مو: برای درمان فوق العاده مغذی مو، یک یا دو قاشق چایخوری از روغن را روی موهای خود ماساژ دهید. بعد از چند ساعت آن را بشویید یا اگر موهای خشک یا آسیب دیده بیشتری دارید بگذارید یک شب بماند.

 

  • محافظت در برابر آفتاب: این روغن علاوه بر سایر کاربردهای آرایش مو، ممکن است به محافظت از موهای شما در برابر آسیب خورشید ناشی از قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش کمک کند (اگرچه تحقیقات بیشتری لازم است)

 

فواید روغن نارگیل برای مو

 

روغن نارگیل برای موهای شما عالی است زیرا با نرم کردن، آبرسانی و تقویت آن رشته های شکننده و شکسته موهای آسیب دیده را التیام می بخشد. همچنین کوتیکول مو را تقویت می کند که به محافظت از مو در برابر سموم محیطی کمک می کند و آن را از نظر احساس و ظاهر سالم تر نگه می دارد.

 

عکس روغن نارگیل اصل برای مو

 

روغن نارگیل برای موهای وز، مجعد یا صاف، ضخیم، درشت یا خیلی خشک دارند، به خوبی جواب می دهد. اگر موهایی با ضخامت متوسط یا ظریف دارید، استفاده از روغن نارگیل خالص ممکن است برای موهای شما خیلی سنگین باشد.

 

شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد اسید لوریک – نوعی چربی اشباع شده فراوان در این روغن – ممکن است با محافظت در برابر ریزش پروتئین به موهای شما کمک کند.

 

مو از پروتئین، به ویژه کراتین ساخته شده است. رنگ ها، سفید کننده ها، شامپوها و محصولات حالت دهنده می توانند به این پروتئین آسیب رسانده و موها را کدر و شکننده کنند.

 

روغن نارگیل برای موهای چرب

 

موهای آسیب دیده را ترمیم و حالت می دهد: منبع اصلی چربی روغن نارگیل، اسید لوریک، درخشندگی می بخشد، رطوبت را حفظ می کند و موها را نرم و ابریشمی می کند. فولیکول های مو در ریش شما می توانند به دلایل مختلفی آسیب ببینند، چه به دلیل اشعه ماوراء بنفش، سیگار کشیدن، آلودگی، رژیم غذایی نامناسب یا حتی آسیب باد.

 

بسیاری از این موارد به طور طبیعی رخ می‌دهند، اما با استفاده از روغن نارگیل برای مو می‌تواند یک سد محافظ طبیعی برای محافظت از موهای شما ایجاد کند. روغن نارگیل دارای SPF طبیعی 8 است که می تواند آسیب های ناشی از عوامل محیطی را کاهش دهد.

 

  • رطوبت رسانی عمیق: این روغن سرشار از اسیدهای چرب است که به ساقه مو نفوذ کرده و رطوبت عمیقی را فراهم می کند. به ترمیم موهای خشک و آسیب دیده کمک می کند و آنها را نرم، قابل کنترل و انعطاف پذیرتر می کند.

 

  • کاهش موخوره: خواص نرم کنندگی و تسکین دهنده طبیعی روغن نارگیل آن را به شریکی ایده آل در مبارزه با موخوره تبدیل می کند.

 

  • از ریزش پروتئین جلوگیری می کند: اسیدهای چرب موجود در این روغن با روغن های طبیعی موهای شما سازگار است و می تواند به کاهش ریزش پروتئین کمک کند.

 

تقویت پروتئین در رشته های شما به جلوگیری از شکستگی و شکاف انتهایی کمک می کند. استفاده از روغن نارگیل روی مو به کاهش ریزش پروتئین در انواع مو کمک می کند. و از آنجایی که این روغن سرشار از اسید لوریک است و به راحتی به داخل ساقه مو نفوذ می کند، استفاده از آن به عنوان یک نرم کننده روزانه عالی است.

 

روغن نارگیل برای موهای خشک

 

روغن نارگیل یک روغن مغذی است که ثابت شده برای پوست های خشک و حساس عالی است، اما آیا روغن نارگیل برای احیای تارهای خشک و آسیب دیده مو نیز کمک می کند؟ این روغن به دلیل خواص بسیار مغذی و ترمیم کنندگی، یک ماده چند منظوره با فواید مختلف برای مو است. این روغن می تواند به ترمیم موهای خشک و آسیب دیده و همچنین معرفی خواص ضد التهابی و ضد میکروبی کمک کند.

 

عکس روغن نارگیل اصل
عکس روغن نارگیل اصل

 

این روغن سرشار از اسیدهای چرب است که به آبرسانی و نرم شدن موها کمک می کند و در عین حال از پوست سر محافظت می کند. می‌تواند موخوره را کاهش دهد و موها را صاف کند و همچنین حاوی سطوح بالایی از اسید لوریک است که به کاهش سطح مخمر روی پوست سر کمک می‌کند که به پوسته‌ پوسته شدن و شوره سر کمک می‌کند.

اتیلن دی آمین تترا استیک اسید یا ادتا بیشتر بخوانید: اتیلن دی آمین تترا استیک اسید یا ادتا چیست

 

روغن نارگیل برای چی خوبه

 

روغن نارگیل ممکن است برای همه انواع مو مفید باشد. مخصوصاً برای موهای خشک، آسیب دیده یا رنگ شده مفید است. با این حال، نگرانی هایی وجود دارد که استفاده مکرر از این روغن ممکن است منجر به سفتی مو برای افرادی با بافت موهای زبر شود.

 

طرز استفاده روغن نارگیل برای مو

 

  • ابتدا روغن را گرم کنید: اگر روغن نارگیل را قبل از مالیدن روی موهایتان گرم کنید، استفاده از آن آسان‌تر است. یک قاشق چای خوری از روغن را در یک کاسه بریزید و آن را در ظرفی که تا حدی با آب داغ پر شده است قرار دهید. این روغن در عرض چند دقیقه مایع می شود. همچنین می توانید روغن جامد شده را در کف دست خود قرار دهید و دستان خود را به هم بمالید تا ذوب شود. از مایکروویو کردن روغن برای جلوگیری از داغ شدن خطرناک آن خودداری کنید.

 

  • ترکیبی درست کنید: چند قطره روغن ضروری مانند اسطوخودوس یا نعناع فلفلی را به روغن نارگیل خود اضافه کنید تا از مزایای آروماتراپی بیشتر استفاده کنید. همچنین می توانید این روغن را با مواد طبیعی مغذی مو مانند ماست، عسل یا آووکادو ترکیب کنید.

 

  • از آن در شب استفاده کنید: برای جذب روغن نارگیل مو به زمان نیاز دارد، بنابراین اگر صبح از این روغن استفاده کنید، موهایتان چرب و چرب به نظر می رسد. در عوض، آن را شب استفاده کنید، سپس صبح شامپو بزنید.

 

  • به آرامی استفاده کنید: حتی اگر روغن نارگیل نسبتا سبک است، اگر بیش از حد استفاده کنید، می تواند موهای شما را سنگین کند. برای جلوگیری از تجمع، با مقدار کمی شروع کنید – نه بیشتر از یک قاشق چایخوری – و به آرامی روغن را روی موهای خود ماساژ دهید، از وسط قسمت شروع شده و تا انتها ادامه دهید. اگر موهای پرپشتی دارید، ممکن است بتوانید کمی بیشتر از آن استفاده کنید.

 

  • پوست سر خود را مسدود نکنید: برخی افراد متوجه می شوند که استفاده از روغن نارگیل به طور مستقیم روی پوست سر می تواند خشکی را کاهش دهد. از سوی دیگر، دیگران با مسائلی مانند تحریک و مسدود شدن منافذ دست و پنجه نرم می کنند. اگر هرگز از این روغن برای پوست سر خود استفاده نکرده اید، با حداقل مقدار شروع کنید تا زمانی که بدانید پوستتان چگونه واکنش نشان می دهد.

 

  • دوبار شامپو بزنید: زمانی که زمان پاک کردن روغن نارگیل از روی موهایتان فرا می رسد، ممکن است برای از بین بردن لقی، شامپوی دوم نیز لازم باشد.

 

  • روغن‌های چرخشی: اگر موهای ضخیم دارید، استفاده از نارگیل به صورت چرخشی با روغن‌های دیگر مانند آرگان، آووکادو یا کرچک ممکن است کمک کند.

 

روش های مختلفی برای استفاده از روغن نارگیل برای مو وجود دارد. می‌توانید مقدار بسیار کمی از آن را بعد از دوش گرفتن به عنوان یک مرطوب‌کننده برای موهای خیلی خشک، به انتهای موهایتان بمالید. به طور متناوب، می توانید از این روغن به عنوان یک طراوت کننده مو استفاده کنید.

 

طرز استفاده روغن نارگیل برای موخوره به این شکل است که می توانید مقدار زیادی از این روغن را کف موی خود، از ریشه تا نوک مو بمالید. فاکتور درخشندگی و هیدراتاسیون در سطح بعدی قرار دارد.

 

بهتر است موهای خود را جدا کرده و روغن نارگیل را درهمه قسمت های موها بمالید. روغن نارگیل را در جایی که تارهای شما خشک‌ترین و آسیب‌دیده‌تر هستند (معمولاً در انتهای آن) و کمتر در جایی که موهایتان سالم‌تر است (مسط ساقه و ناحیه سر) بمالید. اگر موهای شما نازک است یا به راحتی چرب می شود، می توانید از مالش آن بر روی پوست سر خودداری کنید تا روغن موهای شما را سنگین نکند.


مدت زمان استفاده از روغن نارگیل برای مو به مدت 20 تا 30 دقیقه است. اگر موهای شما بسیار خشک یا متخلخل است، می توانید آن را برای مدت طولانی تری نگه دارید. برخی از افراد دوست دارند از آن به عنوان یک درمان شبانه استفاده کنند.


برای افزایش اثربخشی آن، موهای خود را با کلاه دوش بپوشانید و آن را در یک حوله داغ تازه از سشوار بپیچید یا با سشوار حرارت را برای چند دقیقه اعمال کنید تا کوتیکول باز شود و روغن به عمق تارها نفوذ کند.


اگر از روغن نارگیل برای ماسک مو استفاده می‌کنید، باید پس از درمان، روغن را کاملاً از موهای خود بشویید، که ممکن است چند چرخه شستشو و آبکشی طول بکشد. برای بهترین نتایج، باید مقدار این روغن را که استفاده می‌کنید و مدت زمانی که اجازه دهید روغن به آن نفوذ کند، آزمایش کنید. اگر روغن نارگیل باعث می‌شود موهایتان سنگین یا چرب شود، سعی کنید در پایان درمان کمتر از آن استفاده کنید یا بیشتر شامپو بزنید.

 

روش استفاده از روغن نارگیل برای مو

 

راه‌های زیادی برای استفاده از روغن نارگیل برای موهایتان وجود دارد – آزمایش کنید و روشی را انتخاب کنید که برای به دست آوردن نتایج بهینه برای شما مفید باشد.

  • درمان قبل از شامپو: اگر از روغن نارگیل به عنوان یک درمان پیش از شامپو برای ایجاد حالت دهنده عمیق استفاده می کنید، می توانید قبل از شستن موهای خود حدود 30 دقیقه تا یک ساعت آن را روی موهای خود بگذارید. این به روغن اجازه می دهد تا به ساقه مو نفوذ کند و رطوبت را تامین کند.

 

  • شامپو: می توانید از روغن نارگیل به عنوان بخشی از برنامه شستشوی خود استفاده کنید. شامپو مرطوب کننده ما با این روغن ساخته شده است و به آرامی موهای خشک و دهیدراته را بدون از بین بردن چربی طبیعی مو و پوست سر شما تمیز می کند.

 

  • ماسک مو: مالیدن مقدار کمی روغن نارگیل به طول های خود و سپس آبکشی کامل آن می تواند موخوره را رام کرده و خشکی را از بین ببرد. اگر مایل به معرفی این روغن هستید، ماسک موی ما Miracle Drops Frizz Smoothing Hair Mask که با این روغن ساخته شده است و موهای وز و بی نظم را به تارهای صاف و آماده تبدیل می کند.

 

  • درمان شبانه: برای درمان فشرده تر، می توانید روغن نارگیل را به موهای خود بمالید و بگذارید یک شب روی موهایتان بماند. این می تواند به ویژه برای موهای خشک یا آسیب دیده مفید باشد. اگر می خواهید یک درمان شبانه انجام دهید، موهای خود را با کلاه دوش یا حوله بپوشانید تا از لکه دار شدن رختخواب خود جلوگیری کنید.

 

  • به عنوان حالت دهنده: اگر موهای ضخیم یا ضخیم دارید، می توانید پس از شستن به عنوان حالت دهنده، مقدار کمی روغن نارگیل در موهای خود باقی بگذارید. فقط از مقدار کمی برای جلوگیری از چربی استفاده کنید، روی انتهای آن تمرکز کنید و بگذارید 1 ساعت بماند.

 

  • برای مشکلات پوست سر: اگر از روغن نارگیل برای رفع مشکلات پوست سر مانند شوره سر یا خارش استفاده می‌کنید، می‌توانید آن را روی پوست سر خود بمالید و بگذارید ۱۵ تا ۳۰ دقیقه قبل از شستشو با شامپو بماند.


به یاد داشته باشید که ماندن روغن نارگیل در موهای شما برای مدت طولانی لزوماً مزایای بیشتری را به همراه ندارد، زیرا نسبتاً سریع به ساقه موهای شما نفوذ می کند. ماندن آن برای چندین ساعت یا یک شبه ممکن است به نتایج بهتری منجر نشود – بنابراین سعی کنید در ابتدا این روغن را برای مدت کوتاهی روی موهای خود بگذارید تا ببینید چگونه واکنش نشان می دهد.

 

روغن نارگیل برای رشد سریع مو

 

روغن نارگیل موهای شکننده را تقویت می کند. و آن را سالم تر، طولانی تر و ضخیم تر می کند. روغن نارگیل ممکن است ریزش مو را کند، کند و باعث رشد سریع مو شود زیرا عمیقا جذب می شود. روغن نارگیل بکر از ریزش پروتئین مو جلوگیری می کند، زیرا برخلاف روغن های دیگر می تواند به ساقه مو نفوذ کند. این روغن واقعاً یک درمان مؤثر برای طاسی با الگوی مردانه است.

 

روغن هایی مانند کرچک، نعناع فلفلی، پیاز، نارگیل، جوجوبا، آرگان، آملا، زیتون، هسته انگور، رزماری و درخت چای اغلب برای رشد مو توصیه می شوند. آنها به تقویت گردش خون و تقویت مو کمک می کنند. به یاد داشته باشید که روغن های ضروری باید قبل از استفاده با روغن های حامل مخلوط شوند.

 

روغن نارگیل برای ریش

 

با استفاده از روغن نارگیل از داشتن ریش پرتر لذت ببرید. خواص اسید لوریک موجود در روغن نارگیل تصفیه شده می تواند نقش مهمی در تحریک رشد ریش داشته باشد و به لطف وزن کم و ساختار مولکولی آن، به جای قرار گرفتن بر روی مو مانند سایر روغن ها، به پوست و فولیکول های مو خیس می شود.

 

روغن نارگیل برای شوره سر

 

استفاده از روغن نارگیل روی مو می تواند به کاهش رشد شوره سر کمک کند. زمانی که پوست سر یا صورت شما بیش از حد چرب یا خشک است، می تواند منجر به ریزش بیش از حد پوست مرده شود که در غیر این صورت به عنوان شوره سر شناخته می شود. این روغن نمی‌تواند درمان کاملی ارائه کند، اما استفاده منظم می‌تواند به به حداقل رساندن این بیماری کمک کند، به‌ویژه زمانی که همراه با یک محصول تخصصی‌تر استفاده شود.


پس از استفاده، فولیکول های مو روی مو شما را مرطوب می کند و به مرطوب نگه داشتن آنها کمک می کند و بنابراین پرتر، براق تر و ابریشمی تر از قبل به نظر می رسند.

 

مضرات روغن نارگیل برای مو

 

روغن نارگیل برای مو چند معایب دارد. شاید بزرگترین نگرانی این باشد که افرادی که به نارگیل آلرژی دارند ممکن است در هنگام استفاده از روغن نارگیل برای مو واکنش آلرژیک داشته باشند. بسیاری از موارد حساسیت به نارگیل شامل قرار گرفتن در معرض شامپو یا سایر محصولات مراقبت شخصی حاوی روغن است که باعث درماتیت تماسی آلرژیک می شود.

 

این روغن می تواند موهای نازک را سنگین کند و آن ها را شل، صاف و چرب نشان دهد. استفاده بیش از حد می تواند موهای درشت را سفت کند، بنابراین از ایجاد موها اجتناب کنید. برخی افراد نیز با روغن نارگیل دچار گرفتگی منافذ می شوند.

 

www.verywellhealth.com

www.healthline.com

www.byrdie.com

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دسته بندی


اطلاعات تماس


ساعات کاری