تداخل دارویی با ویتامین c

تداخل دارویی با ویتامین c

تداخل دارویی با ویتامین c

 

اگر شما هم علاقه مند به مراقبت از پوست خود هستید، احتمالاً نام ویتامین c را برای بهبود عملکرد پوست و اثرگذاری خاص آن شنیده اید. یکی از مواد مراقبت از پوست که مانند جادو برای همه عمل می کند ویتامین C است.

این آنتی اکسیدان قوی رادیکال های آزاد را خنثی می کند، سلول های آسیب دیده را ترمیم می کند، به روند بازسازی پوست کمک می کند، نواحی رنگدانه را روشن می کند، تولید کلاژن را تحریک می کند و از پوست در برابر آلاینده های مضر محافظت می کند.

 

اما، وقتی صحبت از لایه بندی یا ترکیب ویتامین سی با سایر مواد دوستدار پوست می شود، باید توجه بیشتری داشته باشید. اگرچه آنها به صورت جداگانه معجزه می کنند، اما ترکیب آنها با هم می تواند یک دستور العمل برای فاجعه پوستی باشد. در اینجا تمام موادی که نباید با ویتامین ث مخلوط کنید آورده شده است.

 

ترکیب بنزوئیل پراکسید و ویتامین سی

 

بنزوئیل پراکسید به عنوان درمانی برای آکنه خفیف تا متوسط ​​استفاده می شود. این ماده نه تنها باکتری های مولد آکنه را کاهش می دهد بلکه از خشکی و پوسته پوسته شدن پوست شما نیز جلوگیری می کند. با این حال، ترکیب بنزوئیل پراکسید با ویتامین سی برای پوست شما مفید نیست. درمان موضعی پوست با بنزوئیل پراکسید، در واقع، ویتامین سی را اکسید کرده و اثرات یکدیگر را خنثی می کند.

 

ویتامین C در روتین مراقبت از پوست

 

ترکیب رتینوئیدها و ویتامین c

 

رتینوئیدها حاوی ترکیبات ضد پیری هستند که به کاهش ظاهر خطوط و چین و چروک و افزایش تولید کلاژن کمک می کنند. ترکیب رتینول با ویتامین C دستور العملی برای لایه برداری، قرمزی و تحریک، به طور خلاصه، یک فاجعه کامل برای سلامت پوست شما است. و این تمام ماجرا نیست!

 

هنگامی که از این دو ماده با هم استفاده می کنید، در معرض خطر آسیب اشعه ماوراء بنفش بسیار بالاتر هستید. بنابراین، استفاده از ویتامین ث در روتین مراقبت از پوست صبحگاهی و رتینول در روتین مراقبت از پوست در شب ایده آل است.

 

ترکیب آلفا هیدروکسی اسید ها و بتا هیدروکسی اسید با ویتامین c

 

اتیلن دی آمین تترا استیک اسید یا ادتا بیشتر بخوانید: اتیلن دی آمین تترا استیک اسید یا ادتا چیست

آلفا هیدروکسی اسیدها (AHAs) و بتا هیدروکسی اسیدها (BHAs) لایه بردارهای شیمیایی هستند که می توانند پوست شما را کاملا متحول کنند. در حالی که AHA به نوسازی سطح پوست کمک می کند، BHA عمیق تر به منافذ می رود تا سلول های مرده و سبوم اضافی را از بین ببرد.

 

سرم ویتامین C

 

آلفا هیدروکسی، بتا هیدروکسی و ویتامین سی همگی مواد اسیدی هستند. بنابراین، هنگامی که AHA/BHA را با ویتامین ث لایه لایه می کنید، پوست خود را تحریک می کند. کاری که می توانید به جای آن انجام دهید این است که از ویتامین سی در صبح و AHA/BHA در شب استفاده کنید یا هر شب به طور متناوب بین AHA/BHA و ویتامین سی استفاده کنید.

 

ترکیب نیاسینامید و ویتامین c

 

نیاسینامید که به عنوان ویتامین B3 نیز شناخته می شود، یک ماده مغذی ضروری است که به ساخت پروتئین در پوست کمک می کند، رنگ ناهموار پوست را درمان می کند، اندازه منافذ بزرگ را کاهش می دهد، از خطوط ریز و چین و چروک جلوگیری می کند و درخشندگی سالمی را به آن می بخشد. با این حال، هنگامی که نیاسینامید را با ویتامین C ترکیب می کنید، یکدیگر را از نظر شیمیایی خنثی می کنند و هر دو فرمول را روی پوست شما بی اثر می کنند.

 

نیاسینامید تمام خواص خوب ویتامین سی را از بین می برد و آن را به ماده ای تبدیل می کند که می تواند باعث قرمزی و ایجاد جوش شود.

 

ویتامین c چیست و فواید آن برای پوست

 

منبع:

 

bebeautiful

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دسته بندی


اطلاعات تماس


ساعات کاری