تشخیص روغن آرگان اصل

تشخیص روغن آرگان اصل

تشخیص روغن آرگان اصل

 

تشخیص روغن آرگان اصل و تقلبی می تواند بسیار دشوار باشد. اما شما با خواندن این مقاله می توانید در تشخیص اصل و تقلبی استاد شوید. بودن با افزایش محبوبیت این روغن، محصولات زیادی در اینترنت و حتی در فروشگاه هایی که ادعا می کنند “روغن آرگان خالص” به فروش می رسانند، ظاهر می شوند. متأسفانه، برندهای زیادی وجود دارند که باید از آنها اجتناب کرد. حتی دریافت روغن آرگان در مراکش نیز اصالت آن را تضمین نمی‌کند. از آنجایی که تولید روغن ارگان بسیار سخت و زمان بر است، بسیاری از روغن تقلبی، رقیق شده یا بیش از حد فرآوری استفاده می کنند.

 

روغن ارگان یکی از کمیاب ترین و با ارزش ترین روغن ها در جهان است.

 

در سرزمین های مراکش، گیاه آرگانیا اسپینوزا، گیاه بومی جنوب غربی این کشور می روید که به آن آرگان می گویند. از دانه‌های میوه این درخت روغنی تولید می‌شود که مرزها را فراتر می‌گذارد و در دنیای لوازم آرایشی و زیبایی به دلیل خواص باورنکردنی‌اش ارزش زیادی دارد.

 

روغن ارگان کمیاب، بسیار ارزشمند و گران است، زیرا فقط در قسمت خاصی از جهان تولید می شود. به همین دلایل، منطقه ای که روغن ارگان در آن تولید می شود، به دلیل ارزش اکولوژیکی و اهمیت اقتصادی آن، در سال 1998 توسط یونسکو به عنوان ذخیره گاه زیست کره اعلام شد.

 

روغن آرگان اسپانیا

 

روغن ارگان در بین خانم ها بسیار محبوب شده است، زیرا آنها ترجیح می دهند به جای مواد شیمیایی مصنوعی یا فرآوری شده از مواد طبیعی و ارگانیک برای پوست خود استفاده کنند. روغن ارگان نیاز به فرآیند استخراج دستی دارد که برای استخراج به زمان قابل توجهی نیاز دارد که ارزش آن را در بازار بیشتر می کند و دلیلی دیگری برای جذابیت مصرف کنندگان آرگان است.

 

به دلیل ویژگی‌های این روغن، شرکت‌های متخصص در زمینه لوازم آرایشی آن را در خطوط تولید خود قرار می‌دهند. با دانستن اینکه شرکت‌های بیشتری می‌خواهند محصولات روغن آرگان را با قیمت‌های رقابتی عرضه کنند، مهم است که بتوانید محصولاتی را که از نوع این روغن تهیه می‌شوند، بشناسید.

برای آشنایی بیشتر با نحوه تشخیص روغن آرگان خالص و تشخیص روغن ارگان تقلبی به خواندن ادامه دهید.

 

تشخیص روغن آرگان اصل از تقلبی

 

اولین چیزی که باید بدانید این است که باید بتوانید روغن آرگان آرایشی را از روغنی که برای پخت و پز استفاده می شود متمایز کنید.

 

رنگ روغن آرگان اصل

 

رنگ روغن آرگان اصل اولین عنصر تمایز است، زیرا دانه های روغن برای استفاده آرایشی بو داده نمی شوند، آنها رنگ زرد روشن و تا حدودی شفاف را به رنگ می دهند.

از سوی دیگر، روغن ارگان آشپزی که از دانه‌های برشته تهیه می‌شود، رنگ زرد طلایی قوی‌تری دارد، نزدیک به قهوه‌ای. با مقایسه این دو، می توانید تفاوت واقعی بین رنگ های هر کدام را مشاهده کنید.

 

عطر روغن آرگان اصل

 

عطر روغن آرگان اصل دومین عنصر تمایز است. بوی این روغن عطری شبیه به فندق دارد. برای مصارف آرایشی، این روغن را به صورت سرد فشرده می کنند تا خواص آن حفظ شود. به این روش تولید پرس سرد می گویند.

گاهی اوقات از حلال های شیمیایی برای بیرون کشیدن روغن از هسته آرگان استفاده می شود. و اغلب در طول فرآیند پالایش، روغن تا دمای بسیار بالا (تا 375-400 درجه فارنهایت به مدت 30-60 دقیقه) گرم می شود. به این روش تولید پرس گرم می گویند.

 

تفاوت نوع آرایشی این روغن با روغن ارگان آشپزی با بوی قوی و برای برخی بسیار ناخوشایند است و این تصور را ایجاد می کند که ممکن است ترش، قوی و تلخ به نظر برسد.

 

اگر بطری‌های روغن ارگان را بو می‌کنید و این تصور را دارید که بوی آفتابگردان یا پاپریکا می‌دهند، احتمال زیادی وجود دارد که این روغن آرگان خالص برای استفاده آرایشی نباشد. علاوه بر این، اگر بویی نداشته باشد، روغن ارگان اصل نیست.

لیپید چیست و چه کاربردی دارد بیشتر بخوانید: لیپید چیست و چه کاربردی دارد

بدیهی است که باید از روغن ارگان با بوی تند که بوی بدی می دهد اجتناب کنید. زیرا به احتمال زیاد فاسد شده است.

 

همچنین، اگر روغن ارگانی که دارید بسیار معطر و آنقدر خوش طعم است که می خواهید آن را بخورید، می تواند روغن ارگان برای استفاده در آشپزی باشد. ابتدا مغز آرگان برای این نوع روغن برشته شده است. این روغن نتایجی را که می خواهید روی پوست و موی شما نخواهد داشت.

 

روغن ارگان که بویی شبیه به هیچ چیز نمی دهد نیز ممکن است مشکوک باشد. ممکن است کاملا جعلی باشد، یا حداقل فراتر از تشخیص بویایی رقیق شده باشد. یا، می‌تواند ماشینی باشد و احتمالاً در فرآیند «بوی‌زدایی» قرار گیرد. با این حال، با این گفته، برخی از دسته هایی که دریافت می کنیم (به ویژه در بهار و تابستان) عطر بسیار بسیار ملایمی دارند. به نظر می رسد پاییز و زمستان روغنی را به ارمغان می آورند که عطر طبیعی عمیق تری دارد. در تجربه ما، بوی روغن قطعاً با تغییر فصول متفاوت خواهد بود.

 

روغن آرگان انگلیس
روغن آرگان انگلیس

 

آرکا شیمی نسبت به روغن ارگان که در بطری های شفاف یا پلاستیکی فروخته می شود، محتاط است. هر دو می توانند روغن را خراب کنند و اکثر تولیدکنندگان روغن آرگان با کیفیت، این طلای مایع را در هیچ چیز دیگری جز یک بطری شیشه ای تیره رنگ (مثلاً کهربایی یا آبی کبالتی) قرار نمی دهند. آلومینیوم یا فولاد ضد زنگ نیز می توانند به خوبی کار کنند. نور بهترین خواص روغن را از بین می برد و نگه داشتن آن درون چیزی تاریک بهترین راه برای نگهداری روغن آرگان است.

آرکا شیمی روغن ارگان را در بسته بندی 250 میلی لیتری، 1 لیتری و 10 لیتری در بسته بندی پلاستیکی غیر شفاف و تیره عرضه می کند.

 

بافت روغن آرگان اصل

 

بافت روغن آرگان اصل سومین عنصر تشخیص اصل و تقلبی بودن این روغن است. این روغن تسکین دهنده، ابریشمی و صاف است. به سرعت جذب پوست می شود. کمی روی دست خود امتحان کنید و چند دقیقه صبر کنید. اگر جذب پوست شده باشد واقعی است. اگر پس از استفاده از آن، روغن به سختی به پوست نفوذ می کند و روی سطح پوست باقی می ماند، به وضوح نوع غیر خالص آن است.

 

رسوب روغن آرگان

 

رسوب روغن آرگان اصل چهارمین عنصر تمایز است. این روغن در نوع اصل آن اغلب دارای مقدار کمی رسوب در ته بطری است و کمی “کدر” به نظر می رسد. روغن بسیار تصفیه شده یا تقلبی این رسوب را ندارد و بسیار شفاف به نظر می رسد. روغن آرگان ارگانیک در برخی از بطری های ما مقدار کمی رسوب دارد. اما نگران نباشید. فقط بگذارید حل شود.

 

روغن ما نیز کدر و به رنگ زرد کم رنگ است. ما به هیچ وجه روغن را گرم نمی کنیم و به جای اینکه از طریق یک سیستم فیلتراسیون سخت عبور داده شود، از یک صافی ساده عبور می کند. به نظر ما، هر چه روغن کمتر به هم بخورد و دستکاری شود، بهتر است. وقتی روغن ارگان زرد روشن و شفاف را می بینید، باید بدانید که گرما و ماشین آلات در فرآیند تولید نقش داشته اند.

 

روش تشخیص روغن آرگان خالص

 

در این مقاله به روش تشخیص روغن آرگان خالص پرداخته شد.روغن با کیفیت موجود در لوازم آرایشی، معمولاً در بطری‌های کوچک بسته‌بندی می‌شود که به درستی برچسب‌گذاری شده و مواد تشکیل‌دهنده آن و محل منشأ مراکشی را نشان می‌دهد.

محصول انتخاب شده باید از 100% روغن آرگان (روغن هسته آرگانیا اسپینوزا) تشکیل شده باشد. نباید حاوی مواد نگهدارنده، عطر یا حتی آب باشد. هر چیزی که با آن مخلوط شود، اثرات و خواص روغن آرگان را کاهش می دهد.

 

یک آزمایش کوچک دیگر برای آشکار کردن ماهیت واقعی روغن، قرار دادن آن در یخچال برای اثبات اصالت آن است، زیرا اگر یخ بزند، یک محلول خالص است. اگر روغن ارگان سفت نشود، اصل نیست.

ما در آرکا شیمی به ارائه محصولات آرایشی و بهداشتی سطح بالا که شامل مواد طبیعی ارگانیک و تجارتی منصفانه هستند می پردازیم.  فروش ما شامل موادی مانند روغن ارگان و روغن جوجوبا و سایر روغن های آرایشی است.

 

قیمت روغن آرگان

 

قیمت روغن آرگان اصل به عوامل مختلفی بستگی دارد. تهیه این روغن بسیار سخت است. ساعت‌ها کار یدی می‌طلبد و این کار رایگان نیست. این بدان معنا نیست که گران ترین روغن آرگان بهترین است. ممکن است فقط برای بسته بندی زیبا و بازاریابی گسترده هزینه کرده باشید. گاهی اوقات می توانید روغن ارگان اصل را با قیمت مقرون به صرفه تری پیدا کنید.

 

اما بدانید که اگرچه این روغن طعم شگفت انگیزی خواهد داشت، اما بهترین نتیجه را روی پوست، مو و ناخن شما نخواهد داشت. روغن خام و درجه آرایشی از میوه های آرگان برشته نشده است و استخراج روغن از مواد خام بسیار دشوارتر است.

 

 

منبع:

ARGAN OIL