چگونه ویتامین مناسب نوع پوست خود را انتخاب کنیم

چگونه ویتامین مناسب نوع پوست خود را انتخاب کنیم

چگونه ویتامین مناسب نوع پوست خود را انتخاب کنیم

 

مراقبت از پوست برای حفظ ظاهری سالم و درخشان ضروری است. در حالی که یک روال مراقبت از پوست مناسب شامل پاکسازی، تقویت و مرطوب کردن پوست است، ترکیب ویتامین ها در رژیم مراقبت از پوست ما می تواند نتایج بهتری را ارائه دهد.

 

از آنجایی که ویتامین ها طبیعی هستند، به دلیل خواص آنتی اکسیدانی قوی و توانایی تغذیه و جوانسازی پوست شناخته شده اند.

 

ویتامین C برای پوست

 

بنابراین، کدام VITAMIN برای پوست و انواع خاص پوست ما مفید است؟ خوب، در این راهنما، ما بررسی خواهیم کرد که چگونه VITAMIN مختلف می‌توانند نگرانی‌های خاص پوست را برطرف کنند و نکاتی در مورد انتخاب VITAMIN مناسب برای نوع پوست شما ارائه دهیم.

 

مراقبت از پوست با ویتامین

 

ویتامین ها نقش مهمی در حمایت از سلامت پوست ما دارند. آنها می توانند به مبارزه با علائم پیری کمک کنند، چهره ای روشن تر داشته باشند و بافت کلی پوست را بهبود بخشند.

 

خوب، اگر تا به حال سؤالاتی داشته اید مانند اینکه کدام VITAMIN برای پوست مفید است یا کدام ویتامین برای پوست آکنه ای مفید است، ما شما را در این زمینه آماده کرده ایم. در اینجا چند نوع کلیدی آنها را که معمولا در محصولات مراقبت از پوست استفاده می شود و فواید آنها آورده شده است:

 

ویتامین c چیست و فواید آن برای پوست

 

ویتامین C

 

ویتامین C که به دلیل خواص روشن کنندگی و آنتی اکسیدانی خود شناخته شده است، می تواند به کاهش ظاهر لکه های تیره، محافظت از پوست در برابر آسیب های محیطی، کاهش آکنه و تقویت تولید کلاژن برای ظاهری جوان تر کمک کند.

 

ویتامین B3

 

به طور مشابه، ویتامین B3 با نام مستعار نیاسینامید برای محو کردن لکه‌های تیره و روشن‌کردن لکه‌های تیره مناسب است تا چهره‌ای یکدست داشته باشید. همچنین دارای یک سری فواید دیگر مانند آبرسانی و تسکین پوست و جلوگیری از چین و چروک عمیق و خطوط ریز است.

 

سرم ویتامین C

 

ویتامین E

 

کدام ویتامین برای پوست خشک مفید است؟ خوب، ویتامین E با خواص مرطوب کنندگی و شفابخش عمیق خود به تغذیه پوست خشک، بازیابی سد رطوبت طبیعی آن و تسکین خشکی یا تحریک کمک می کند.

 

ویتامین A

 

اغلب به عنوان رتینول یا رتینوئید شناخته می شود، ویتامین A می تواند بافت پوست را بهبود بخشد، ظاهر چین و چروک را کاهش دهد و رنگ کلی پوست را بهبود بخشد. و اگر می خواهید بدانید کدام VITAMIN برای پوست آکنه ای مفید است، ادامه مطلب را بخوانید.

 

یکی از مزایای کمتر شناخته شده این ماده این است که می تواند پوست شما را از تمام جوش های زیرینی که منتظر بیرون آمدن هستند پاک کند.

 

ویتامین K

 

ویتامین K معمولاً برای به حداقل رساندن ظاهر سیاهی، پف و قرمزی استفاده می شود و به ویژه برای افرادی که پوست حساس دارند یا به راحتی تحریک می شوند مفید است.

 

ویتامین C در روتین مراقبت از پوست

 

کدام ویتامین برای پوست چرب مفید است

 

کدام ویتامین برای پوست های چرب مفید است اگر همه آنها در مورد آبرسانی و مرطوب کنندگی هستند؟ برای کسانی که پوست چرب دارند، مهم است که محصولات سبک وزنی را انتخاب کنند که منافذ را مسدود نکنند و چربی را تشدید نکنند.

 

شستشوی ساده صورت با VITAMIN C به پاکسازی پوست، روشن شدن آن، ایجاد درخشندگی سالم و کنترل چربی اضافی کمک می کند. به جای مواد شیمیایی خشن، از لیموی طبیعی برای رایحه‌ای طراوت‌بخش و نیروبخش استفاده کنید و تجربه‌ای احیاکننده را برای اولین مرحله از روتین مراقبت از پوست شما فراهم ‌کنید.

 

اتیلن دی آمین تترا استیک اسید یا ادتا بیشتر بخوانید: اتیلن دی آمین تترا استیک اسید یا ادتا چیست

اسکراب ساده ویتامین C و خاک رس

 

این اسکراب که حاوی خاک رس است، بسیار ملایم است و باعث لایه برداری پوست شده و ناخالصی ها را از بین می برد و پوست را شاداب می کند. همچنین به سفت شدن منافذ پوست کمک می کند و پوست شما را صاف تر و صاف تر می کند.

 

این ماسک خاک رس حاوی VITAMIN C و VITAMIN B به جذب چربی اضافی کمک می کند، منافذ پوست را باز می کند و پوست را روشن می کند و اثری مات کننده دارد. حتی پوست را سم زدایی می کند و باعث شفافیت پوست و سالم تر شدن رنگ پوست می شود.

 

با VITAMIN B3، آویشن و عصاره‌های فندق جادوگر، مرطوب‌کننده سبک وزن را بدون افزودن چربی به پوست، بسازید و پوست را آبرسانی می‌کند. این ترکیب درخشندگی را کنترل می کند و روکشی مات ایجاد می کند که آن را برای انواع پوست های چرب ایده آل می کند.

 

کدام ویتامین برای پوست خشک مفید است

 

برای پوست های خشک، تمرکز روی محصولات مرطوب کننده و مغذی که به جبران آب از دست رفته کمک می کنند بسیار مهم است. خوب، می‌پرسید کدام ویتامین برای پوست خشک مفید است؟ تعداد کمی وجود دارد!

 

شستشوی صورت با پرو VITAMIN B5 و VITAMIN E، رطوبت از دست رفته پوست را جبران کرده و پوست را نرم و لطیف می کند. به آرامی آلودگی ها را بدون از بین بردن رطوبت طبیعی پوست از بین می برد و آن را بیشتر آبرسانی و تغذیه می کند.

 

یک سرم سبک، حاوی ترکیبی از انواع C، E و F، آبرسانی شدیدی را فراهم می کند و به بهبود رنگ و بافت پوست کمک می کند. همچنین به محافظت از پوست در برابر رادیکال های آزاد کمک می کند و پوستی سالم تر، درخشان تر و انعطاف پذیرتر ایجاد می کند.

 

تداخل دارویی با ویتامین c

 

کدام ویتامین برای پوست حساس مفید است

 

پوست حساس به محصولات ملایم و تسکین دهنده نیاز دارد که باعث تحریک نشود. شستشوی ملایم صورت با ترکیبات دوستدار پوست مانند VITAMIN B5 و E اثربخش است و بدون ایجاد سوزش یا خشکی پوست را پاکسازی می کند.

 

این بدان معناست که عاری از مواد شیمیایی خشن، عطرها و رنگ های مصنوعی است و حتی برای حساس ترین انواع پوست نیز مناسب است.

 

تونر های تسکین دهنده با خواص تسکین دهنده و آبرسانی که دارد، می توانند به آرام کردن پوست حساس کمک می کند و آن را برای رطوبت رسانی آماده می کند. این تونرها  در عین حال قرمزی را آرام و کاهش می دهد.

 

مرطوب کننده سبک حاوی روغن دانه گل گاوزبان و انواع B5 و E به دلیل خاصیت آرام بخش شناخته شده اند و آنها را به انتخابی عالی برای پوست های حساسی که نیاز به آبرسانی ملایم دارند تبدیل می کنند.

 

چگونه از ویتامین A برای صورت استفاده کنیم؟

 

برای استفاده از ویتامین A برای صورت، به دنبال محصولات مراقبت از پوست حاوی رتینول یا رتینوئید باشید. اینها را می توان در سرم ها، کرم ها و مرطوب کننده ها یافت. با استفاده از مقدار کمی روی پوست تمیز و خشک شروع کنید و به تدریج مصرف را در صورت تحمل افزایش دهید.

 

چگونه از ویتامین D برای صورت استفاده کنیم؟

 

در حالی که منبع اصلی ویتامین D نور خورشید است، معمولاً به طور مستقیم روی صورت در محصولات مراقبت از پوست استفاده نمی شود. با این حال، حفظ سطح کلی آن از طریق قرار گرفتن در معرض نور خورشید و یک رژیم غذایی متعادل می تواند به سلامت پوست کمک کند.

 

چگونه از ویتامین K برای صورت استفاده کنیم؟

 

VITAMIN K اغلب به صورت موضعی برای رفع نگرانی های خاص مانند حلقه های سیاه یا کبودی استفاده می شود. به دنبال محصولات مراقبت از پوست حاوی این ماده مانند کرم های دور چشم یا سرم باشید.

 

دستورالعمل های ارائه شده روی برچسب را دنبال کنید زیرا چشم ها تنها قسمت ظریف بدن هستند که هرگز نباید با آن دست و پنجه نرم کرد. محصول را به آرامی روی نواحی آسیب دیده بمالید و از تماس با چشم خودداری کنید.

 

با انتخاب محصولات مناسب و درک نحوه استفاده موثر از آنها، می توانید پتانسیل مراقبت از پوست را اجرا کنید و به پوستی سالم تر و درخشان تر برسید.

 

بنابراین، اگر می‌خواهید بدانید کدام VITAMIN برای پوست مفید است، به یاد داشته باشید که به نیازهای پوست خود گوش دهید تا از یک رویکرد شخصی در مراقبت از پوست خود اطمینان حاصل کنید.

 

منبع:

bebeautiful

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دسته بندی


اطلاعات تماس


ساعات کاری