آرکا شیمی

10 فایده روغن آرگان برای پخت و پز

10 فایده روغن آرگان برای پخت و پز

10 فایده روغن آرگان برای پخت و پز

 

  • 1: طعم لذیذ و آجیلی
  • 2: ویتامین ها، مواد معدنی و چربی های سالم
  • 3: سیستم ایمنی قوی تر
  • 4: کاهش کلسترول
  • 5: گردش خون بهتر
  • 6: پوستی سالم و جوان
  • 7: بهبود بهبود زخم های کوچک
  • 8: به پیشگیری از بیماری کمک می کند
  • 9: کاهش خطر ابتلا به دیابت
  • 10: باعث درخشندگی پوست و درخشش موهای شما می شود

 

1: طعم لذیذ و آجیلی

 

روغن آرگان فوق العاده خوش طعم است. فقط چند قطره روغن آرگان آشپزی به سس سالاد، پاستا، برنج، کوسکوس یا دسر شما طعم و مزه ای خوشمزه می دهد. ترکیبی لطیف از نان تازه پخته شده، فندق و کنجد را خواهید چشید. حتما باید آملو را نیز امتحان کنید: ترکیبی مغذی فوق العاده از بادام، عسل و روغن ارگان.

 

2: ویتامین ها، مواد معدنی و چربی های سالم

 

روغن آرگان حاوی سطوح بالایی از ویتامین E و اسیدهای چرب غیراشباع است: امگا 6 و 9. همچنین سرشار از پتاسیم و منیزیم است. این مواد معدنی برای تعادل رطوبت در بدن، فشار خون و استخوان‌ها، ماهیچه‌ها و رگ‌های خونی مفید هستند.

 

روغن آرگان انگلیس
روغن آرگان انگلیس

 

3: سیستم ایمنی قوی تر

 

سطوح بالای ویتامین E موجود در روغن آرگان باعث تقویت سیستم ایمنی شما می شود. ویتامین E یک آنتی اکسیدان است که از سلول ها، رگ های خونی، اندام ها و بافت ها محافظت می کند. همه اینها با هم کار می کنند تا از باکتری ها، ویروس ها و سایر علل مشکلات سلامتی جلوگیری کنند. به این ترتیب این روغن به شما کمک می کند تا از بیماری یا سرماخوردگی جلوگیری کنید.

 

4: کاهش کلسترول

 

روغن آرگان حاوی مقدار زیادی چربی غیراشباع است. این نوع چربی سالم است که سطح کلسترول LDL را در خون شما کاهش می دهد. سطح پایین کلسترول LDL برای عروق خونی مفید است و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد. اسیدهای چرب موجود در این روغن همچنین باعث تولید کلسترول HDL سالم می شود که کلسترول LDL اضافی را از بین می برد.

 

به خواندن ادامه دهید: تشخیص روغن آرگان اصل

 

5: گردش خون بهتر

 

روغن آرگان با سطوح بالای ویتامین E می تواند گردش خون شما را بهبود بخشد. گردش خون یکی از مهمترین وظایف بدن است. مغز و سایر اندام ها اکسیژن مورد نیاز خود را تامین می کند و به عملکرد بدن شما کمک می کند. گردش خون خوب نیز به سلامت پوست کمک می کند.

 

لیپید چیست و چه کاربردی دارد بیشتر بخوانید: لیپید چیست و چه کاربردی دارد

6: پوستی سالم و جوان

 

روغن آرگان حاوی مقدار زیادی ویتامین E است که به بازسازی سلولی کمک می کند. این ممکن است روند پیری پوست را کاهش دهد و تأثیر استرس را بر روی پوست کاهش دهد. این به نوبه خود منجر به چین و چروک کمتر و ظاهری سالم و جوان می شود: پوست شما صاف و حتی برای مدت طولانی تری باقی می ماند.

 

به خواندن ادامه دهید: روغن آرگان برای مو

 

7: بهبود بهبود زخم های کوچک

 

آنتی اکسیدان های موجود در روغن آرگان نه تنها پوست شما را صاف تر و یکدست تر می کند، بلکه اثر ضد التهابی نیز دارد. به همین دلیل، این روغن ممکن است به بهبود زخم‌ها و کاهش ظاهر لکه‌ها یا اسکارها کمک کند.

 

8: به پیشگیری از بیماری کمک می کند

 

روغن آرگان حتی ممکن است به پیشگیری از بیماری های جدی کمک کند. به عنوان مثال، تحقیقات نشان داده است که جایگزینی کره با این روغن به کاهش خطر ابتلا به دیابت و بیماری های قلبی عروقی کمک می کند. مطالعه دیگری نشان داد که سطوح بالای ویتامین E، اولئیک و اسید لینولئیک موجود در این روغن اثر پیشگیرانه ای در برابر انواع مختلف سرطان دارد.

 

روغن آرگان برای رشد مو
روغن آرگان برای رشد مو

 

9: کاهش خطر ابتلا به دیابت

 

آنتی اکسیدان های فراوان موجود در روغن آرگان به سطح قند خون سالم کمک می کند و اثر انسولین را تقویت می کند. این بدان معناست که گنجاندن این روغن در رژیم غذایی می تواند به کاهش خطر ابتلا به دیابت کمک کند.

 

10: باعث درخشندگی پوست و درخشش موهای شما می شود

 

آیا پوست خشک یا موهای کدر یا وز دارید؟ چند قطره روغن آرگان در رژیم غذایی شما به پوست شما کمک می کند تا شاداب و هیدراته به نظر برسد و موهای شما را نرم و قوی کند.

 

خواص روغن آرگان
خواص روغن آرگان

 

moroccan-saffron