خواص روغن هسته انگور و نحوه استفاده از آن

خواص روغن هسته انگور و نحوه استفاده از آن

خواص روغن هسته انگور و نحوه استفاده از آن

 

تحقیقات نشان می دهد که روغن هسته انگور برای بسیاری از جنبه های مختلف سلامت ما مفید است. اما چگونه می توانید روغن هسته انگور را وارد زندگی خود کنید؟ آیا غیر از روغن ماساژ کاربرد دیگری هم دارد؟ آیا روغن هسته انگور برای موهای شما مفید است؟ و آیا واقعا از انگور درست می شود؟

 

ما توضیح می دهیم که روغن هسته انگور چیست، پنج مورد از چشم گیرترین فواید آن، و همچنین پنج روشی که می توانید از روغن هسته انگور به صورت روزانه استفاده کنید را در این مقاله به شما ارائه می دهیم.

 

روغن هسته انگور
روغن هسته انگور

 

روغن هسته انگور چیست؟

 

روغن هسته انگور به معنای واقعی کلمه همان روغنی است که از دانه های فشرده شده انگور استخراج می شود. این روغن در واقع محصول جانبی فرآیند شراب سازی است. پس از استفاده از انگور برای تهیه شراب، دانه های باقی مانده را فشار داده و روغن آنها را استخراج می کنند. این روغن فوق‌العاده مغذی است و دارای مجموعه‌ای غنی از ویتامین‌ها، اسیدهای چرب و ترکیبات گیاهی است که برای سلامتی ما مفید هستند.

 

ویتامین مناسب نوع پوست
ویتامین مناسب نوع پوست

 

3 فایده روغن هسته انگور

 

  • مبارزه با علائم پیری پوست: روغن هسته انگور سرشار از مواد مفید برای پوست است. حاوی مقدار زیادی ویتامین E است و یک آنتی اکسیدان که می تواند از اثرات منفی خورشید و آلودگی های محیطی از جمله بخار و دود سیگار محافظت کند. این روغن همچنین حاوی اسید لینولئیک است که یک اسید چرب غیر اشباع که به طور طبیعی در پوست یافت می شود. استفاده موضعی از اسید لینولئیک به محافظت از ساختار پوست و عملکرد سد کمک می کند.

 

ویتامین C
ویتامین C

 

این روغن که به طور مستقیم استفاده می شود، به عنوان یک نرم کننده عمل می کند و پوست را مرطوب و حجیم می کند. فقط بعد از یک بار استفاده متوجه تفاوت پوست خود خواهید شد.

 

  • به بهبود کلسترول شما کمک می کند: روغن هسته انگور در مطالعات علمی نشان داده است که مزایای قابل توجهی برای متعادل کردن سطح کلسترول خون دارد. در یک مطالعه در ایالات متحده، شرکت کنندگان روزانه 45 گرم از این روغن مصرف کردند که منجر به افزایش HDL-c – معروف به “کلسترول خوب” تا 13٪ شد. علاوه بر این، سطح LDL یا “کلسترول بد” 7٪ کاهش یافت.

 

کلسترول
کلسترول

 

  • به کاهش وزن کمک می کند: آیا روغن هسته انگور می تواند به کاهش برخی از اثرات منفی رژیم غذایی پرچرب کمک کند؟ این روغن در مطالعات نشان داده است که می‌تواند رسوب چربی را کاهش داده و متابولیسم چربی‌ها را در بدن افزایش دهد. یک مطالعه، که در دانشگاه یانگ تسه، چین انجام شد، به این نتیجه رسید که این روغن ممکن است در درمان چاقی و بیماری‌های مرتبط با آن مفید باشد.

 

  • روغن هسته انگور از دانه های فشرده انگور تهیه می شود.
  • سرشار از ویتامین ها، اسیدهای چرب و فنل ها – ترکیبات گیاهی مفید است.
  • روغن هسته انگور برای پوست فوق العاده است و به مبارزه با پیری کمک می کند.
  • تحقیقات نشان داده است که روغن هسته انگور ممکن است به کاهش کلسترول و کنترل وزن کمک کند.

 

خرید روغن هسته انگور

 

روغن هسته انگور پرس سرد تنها با استفاده از فشار فیزیکی استخراج شده است و در این فرآیند از حرارت یا مواد شیمیایی استفاده نمی شود. استفاده از حرارت یا مواد شیمیایی در استخراج، فرآیند را سریعتر می کند، اما برخی از اجزای مفید روغن را از بین می برد.

 

روغن هسته انگوری که با روش پرس سرد تهیه شده است، ممکن است کمی گرانتر از انواع دیگر باشد، اما برای بهره مندی از آنتی اکسیدان و اسیدهای چرب آن، این روش تهیه بهتر است.

 

انتخاب روغن هسته انگور ارگانیک تضمین می کند که انگورهای درگیر بدون استفاده از آفت کش ها و اصلاح ژنتیکی رشد کرده اند. این بدان معنی است که تنها چیزی که مصرف می کنید روغن خالص دانه است که هیچ اثری از چیز دیگری ندارد. بنابراین اگر نگران آفت کش ها و سایر تقلبات در مواد غذایی و مراقبت از پوست خود هستید، ارگانیک انتخاب خوبی است.

 

روغن هسته انگور برای چیست؟

 

کاربرد این روغن بسیار مختلف و متنوع است. ما 5 کاربرد روغن هسته انگور را جمع آوری کرده ایم.

 

  • پاکسازی پوست
  • رطوبت رسانی به مو
  • برای پخت و پز
  • محافظت از پوست
  • روغن ماساژ

 

پاکسازی پوست

 

روش پاکسازی پوست در دنیای مراقبت از پوست محبوبیت بسیاری دارد. پاکسازی پوست با استفاده از روغن های غنی از اسیدهای چرب و ویتامین E مانند روغن هسته انگور، چربی اضافی، آرایش و سلول های مرده پوست را بدون از بین بردن چربی طبیعی آن از سطح پوست پاک می کند.

 

فقط چند قطره از روغن را بین کف دست خود گرم کنید قبل از اینکه حداقل یک دقیقه روی پوست خود ماساژ دهید. سپس، صورت خود را به آرامی با یک فلانل تمیز و گرم فشار دهید تا روغن همراه با کثیفی روز پاک شود.

 

اسید چرب چیست و چه کاربردی دارد بیشتر بخوانید: اسید چرب چیست و چه کاربردی دارد

رطوبت رسانی به مو

 

روغن هسته انگور برای سلامت مو و پوست سر استفاده کنید. اسیدهای چرب موجود در این روغن به چسباندن رطوبت به ساقه مو کمک می کند و به آن استحکام و درخشندگی می بخشد. علاوه بر این، خواص پاک کنندگی به شفاف شدن پوست سر کمک می کند و آن را از سلول های مرده پوست و آلودگی خلاص می کند، که می تواند به سلامت مو و رشد طبیعی کمک کند.

 

با استفاده از این روغن که برای چند ثانیه در مایکروویو گرم شده است، یک ماسک موی ساده درست کنید. برای خاصیت بیشتر در پاکسازی پوست سر، چند قطره روغن درخت چای به ماسک موی خود اضافه کنید. روی موهای خود بمالید و روی ریشه ماساژ دهید. سر خود را با یک حوله گرم یا کلاه دوش بپوشانید و بعد از 30 دقیقه بشویید.

 

روغن درخت چای
روغن درخت چای

 

برای پخت و پز

 

روغن هسته انگور برای پخت و پز به دلیل مشخصات تغذیه ای چشمگیر آن از اسیدهای چرب غیر اشباع، فنل ها و محتوای ویتامین E مورد توجه قرار گرفته است. روغن هسته انگور طعم قوی ای ندارد، به این معنی که می تواند به طور یکپارچه در طیف وسیعی از غذاها جا بیفتد بدون اینکه طعم خود را تحت تاثیر قرار دهد.

 

این روغن را می توان روی سالاد ریخته، از آن در غلات مانند حمص استفاده کرد و برای تفت دادن سبزیجات قبل از بو دادن استفاده کرد. علاوه بر این، نقطه دود بالای این روغن به این معنی است که می توانید آن را در سرخ کردن کم عمق بدون از بین بردن اسیدهای چرب ضروری، آنتی اکسیدان های طبیعی و مواد شیمیایی گیاهی آن استفاده کنید.

 

این روغن همچنین نقطه دود بالایی دارد، به این معنی که وقتی در پخت و پز استفاده می شود، انتخاب بهتری است زیرا ترکیبات مفید در اثر حرارت از بین نمی روند.

 

محافظت از پوست

 

روغن هسته انگور می تواند به محافظت از پوست در برابر اثرات منفی عوامل محیطی از جمله آسیب های خورشید کمک کند. به لطف اسید لینولئیک و ویتامین E موجود در آن، این روغن به محافظت از پوست کمک می کند و به عملکرد خوب سد پوست کمک می کند.

 

این روغن را مستقیماً بعد از حمام یا دوش گرفتن روی پوست خود بمالید و بگذارید جذب شود تا ظاهر و احساس پوست بهتر شود.

 

روغن هسته انگور همچنین یک درمان موثر شبانه برای پوست خشک صورت است. به سادگی قبل از خواب استفاده کنید و با پوستی نرم و هیدراته از خواب بیدار شوید!

 

روغن ماساژ

 

روغن هسته انگور یک روغن ماساژ عالی است. خیلی چرب نیست، دست ها یا ابزارهای ماساژ را قادر می سازد تا روی پوست سر بخورند و فواید شگفت انگیزی برای پوست برای ماساژ دهنده و گیرنده دارد.

 

برای یک ماساژ با روغن هسته انگور، فقط این روغن گرم شده را مستقیماً روی پوست بمالید و ماساژ را شروع کنید و در صورت نیاز مقدار بیشتری از آن بمالید. می توانید از روغن هسته انگور برای ماساژ کودک استفاده کنید.

 

خواص روغن هسته انگور
خواص روغن هسته انگور

 

عوارض جانبی

 

روغن هسته انگور به طور گسترده به عنوان روغن حامل در بسیاری از محصولات آرایشی استفاده می شود. اگر می خواهید از روغن هسته انگور در غذا و آشپزی استفاده کنید، مطمئن شوید که گرید غذایی آن را استفاده می کنید.

 

این بدان معنی است که با بالاترین استاندارد خلوص آزمایش شده است و اطمینان حاصل می کند که هیچ سموم یا مواد تقلبی در ساخت استفاده نشده است و خوردن آن بی خطر است. هر کسی که به انگور حساسیت دارد نباید از این روغن استفاده کند.

 

همیشه ایده خوبی است که هنگام استفاده از هر روغن ضروری، آزمایش پچ انجام دهید. با استفاده از یک پنبه، یک قطره روغن را در قسمت داخلی آرنج خود بمالید، روی آن را بپوشانید و بگذارید 24 ساعت بماند. اگر هیچ واکنشی رخ نداد، به احتمال زیاد روغن هنگام استفاده موضعی برای شما مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

 

  • روغن هسته انگور ارگانیک پرس سرد بیشترین فواید را دارد.
  • روغن هسته انگور را می توان در مراقبت از پوست، مراقبت از مو، ماساژ و پخت و پز استفاده کرد.
  • روغن هسته انگور برای اکثر افراد خوب است، اما اگر شک دارید، همیشه یک تست پچ انجام دهید.

 

hollandandbarrett