دهانشویه چیست و چه کاربردی دارد

دهانشویه چیست و چه کاربردی دارد

دهانشویه چیست و چه کاربردی دارد

 

دهانشویه یک محصول مایع است که برای شستشوی دندان، لثه و دهان استفاده می شود. معمولا حاوی یک ضد عفونی کننده برای از بین بردن باکتری های مضری است که می توانند بین دندان ها و روی زبان شما زندگی کنند.

 

برخی از افراد از دهان شویه برای از بین بردن بوی بد دهان استفاده می کنند، در حالی که برخی دیگر از آن برای جلوگیری از پوسیدگی دندان استفاده می کنند.

دهانشویه از نظر بهداشت دهان و دندان جایگزین مسواک زدن یا نخ دندان کشیدن نمی شود و تنها زمانی موثر است که به درستی استفاده شود. همچنین درک این نکته مهم است که فرمول های مختلفی در مورد انواع آنها وجود دارد که همگی آنها تاثیر عالی بر روی دندان و دهان شما نخواهند داشت.

به خواندن ادامه دهید تا همه چیز را در مورد استفاده از دهانشویه بدانید.

 

طرز استفاده از دهانشویه

 

بسته به برند دهانشویه ای که استفاده می کنید، دستورالعمل های محصول ممکن است متفاوت باشد. همیشه دستورالعمل های بسته را در مورد آنچه در بروشور محصول می خوانید دنبال کنید.

در اینجا دستورالعمل های اساسی برای بیشتر انواع دهانشویه آورده شده است.

 

ابتدا دندان های خود را مسواک بزنید. با مسواک زدن و نخ دندان کشیدن شروع کنید. اگر با خمیر دندان حاوی فلوراید مسواک می زنید، قبل از استفاده از دهان شویه کمی صبر کنید. دهانشویه می تواند فلوراید غلیظ خمیردندان را بشوید. بعد از استفاده از دهانشویه باید دهان را شست.

 

چه مقدار دهانشویه استفاده شود

 

در تمامی محصولات بروشوری وجود دارد که در آن میزان دقیق مصرف دهانشویه درج شده است.  فقط به اندازه ای که محصول به شما دستور استفاده داده است از دهانشویه استفاده کنید. اندازه آن معمولاً بین 3 تا 5 قاشق چایخوری است.

 

نحوه استفاده از دهانشویه

 

فنجان را در دهان خود خالی کنید و آن را به اطراف بچرخانید. آن را قورت ندهید دهانشویه برای بلعیدن نیست و اگر آن را بنوشید اثری نخواهد داشت. به مدت 30 ثانیه دهان شویه را غرغره کنید. آن را از دهان خود خالی کنید. بعد از دهانشویه دهان را بشوییم.

 

زمان استفاده از دهانشویه

 

برخی از افراد از دهانشویه به عنوان بخشی از برنامه روزانه خود برای تمیز کردن دندان استفاده می کنند. اما می توانید از دهانشویه برای رفع بوی بد دهان نیز استفاده کنید.

واقعاً هیچ دستورالعمل سخت و سریعی برای زمان استفاده از دهانشویه برای بوی بد دهان وجود ندارد. دهان شویه برای تقویت مینای دندان یا مبارزه با بیماری لثه موثر نیست مگر اینکه بلافاصله بعد از مسواک زدن و نخ دندان کشیدن از آن استفاده کنید.

برای بهترین نتیجه، قبل از استفاده از دهان شویه باید دندان ها را مسواک کرده باشید.

 

هر چند وقت یکبار باید از دهانشویه استفاده کرد؟

 

باید تکرار کرد که دهانشویه جایگزینی برای مسواک زدن و نخ دندان کشیدن نیست. همچنین برای تمیز نگه داشتن دهان نیازی به استفاده از دهانشویه نیست. اکثر محصولات دهانشویه توصیه می کنند که آنها را دو بار در روز پس از مسواک زدن و نخ دندان کشیدن استفاده کنید.

 

دهانشویه چگونه کار می کند؟

 

مواد تشکیل دهنده هر فرمول دهانشویه کمی متفاوت است زیرا محصولات مختلف برای اهداف متفاوتی کار می کنند.

منابع معتبر تحقیقات نشان می دهد که دهانشویه از ایجاد پلاک و لثه جلوگیری می کند. اما از آنجایی که فرمول ها بسیار متفاوت هستند و استفاده از دهان شویه به طور کلی با یک روال بهداشت دهان و دندان مرتبط است، به طور قطع نمی توان گفت که چقدر کمک می کند یا کدام فرمول دهانشویه بهترین است.

 

یک مطالعه در سال 2010 در اسکاتلند نشان داد که درصد بالایی از افرادی که روزانه از دهانشویه استفاده می کنند گزارش داده اند که از آن برای درمان علائم بیماری لثه، زخم های دهان یا تورم لثه استفاده می کنند.

دهانشویه با استفاده از مواد ضد عفونی کننده مانند الکل، منتول و اکالیپتول باکتری ها را از بین می برد. این مواد وارد شکاف‌های بین دندان‌ها و مکان‌های غیرقابل دسترس مانند پشت دهان می‌شوند و باکتری‌های لایه‌ای را که می‌توانند در آنجا جمع شوند از بین ببرند.

وقتی آنها را می‌چشید، می‌توانند کمی تند احساس شوند. دلیل آن استفاده از منتول یا جوهر نعنا است.

 

فروش منتول

 

برخی از شستشو دهنده های دهان نیز ادعا می کنند که مینای دندان شما را با استفاده از فلوراید قوی تر می کنند. در مطالعه‌ای در سال 2007 بر روی کودکان مدرسه‌ای، شستشوی دهان با فلوراید، تعداد حفره‌ها را تا بیش از 50 درصد کاهش داد.

باید توجه داشت که محصولات فلوراید موجود در مطب دندانپزشکی حاوی سطح بسیار بالاتری از فلوراید، نسبت به مقدار موجود در دهان شویه هستند.

این مواد دندان‌های شما را می‌پوشانند و جذب مینای دندان می‌شوند و به دندان‌های شما در برابر ایجاد پلاک کمک می‌کنند.

 

اقدامات احتیاطی هنگام استفاده از دهانشویه

 

دهانشویه معمولا حاوی حجم بالایی از الکل و فلوراید است. هر دوی این مواد نباید در مقادیر زیاد مصرف شوند، به خصوص توسط کودکان. به همین دلیل، انجمن دندانپزشکی آمریکا دهانشویه را برای کودکان زیر 6 سال توصیه نمی کند.

بزرگسالان نیز نباید عادت به قورت دادن دهانشویه کنند.

اگر زخم های باز یا ضایعات دهانی در دهان دارید، ممکن است بخواهید از دهانشویه برای از بین بردن باکتری ها و تسریع بهبودی استفاده کنید. اما اگر ضایعات دهانی عود کننده دارید، قبل از استفاده از دهانشویه دهان خود باید با دندانپزشک صحبت کنید.

 

زخم‌های دهان می‌تواند ناشی از مشکلات اساسی سلامتی باشد و استفاده از آن زخم‌ها با فلوراید و ضد عفونی‌کننده می‌تواند بیش از آنکه مفید باشد، ضرر داشته باشد.

دهانشویه می تواند برای جلوگیری یا توقف بوی بد دهان و همچنین برای شستشوی پلاک و مبارزه با بیماری لثه استفاده شود. دهانشویه را نمی توان به عنوان جایگزینی برای مسواک زدن و نخ دندان کشیدن معمولی استفاده کرد.

 

برای اینکه دهانشویه برای دهان شما مفید باشد، باید به درستی از آن استفاده کرد.

اگر بوی بد دهان دارید یا مشکوک به بیماری لثه هستید، دهانشویه به تنهایی نمی تواند علل زمینه ای را درمان کند. در مورد هر گونه نگرانی در مورد شرایط مزمن یا مداوم سلامت دهان با دندانپزشک صحبت کنید.

 

مزایا و مضرات دهان شویه کلرهگزیدین

 

کلرهگزیدین گلوکونات یک دهانشویه میکروب‌کش است که باکتری‌های موجود در دهان را کاهش می‌دهد.

یک مطالعه در سال 2017 نشان می دهد که کلرهگزیدین موثرترین دهانشویه ضد عفونی کننده تا به امروز است. دندانپزشکان در درجه اول آن را برای درمان التهاب، تورم و خونریزی ناشی از التهاب لثه تجویز می کنند.

 

عوارض دهانشویه کلرهگزیدین

 

سه عارضه جانبی استفاده از کلرهگزیدین وجود دارد:

کلرهگزیدین ممکن است باعث لک شدن سطوح دندان و زبان شود. اغلب، تمیز کردن کامل می تواند هر گونه لکه را از بین ببرد. اما اگر پرکردگی های سفید زیادی دارید، ممکن است دندانپزشک کلرهگزیدین را تجویز نکند.

 

هشدارهای کلرهگزیدین

 

اگر دندانپزشک شما کلرهگزیدین را تجویز کرد، نحوه استفاده از آن را به طور کامل با آنها مرور کنید. در مورد موارد زیر با دندانپزشک خود صحبت کنید:

 

عکس العمل های آلرژیتیک: اگر به کلرهگزیدین حساسیت دارید، از آن استفاده نکنید. احتمال واکنش آلرژیک جدی وجود دارد.

دوز: دستورالعمل های دندانپزشک خود را با دقت دنبال کنید. دوز معمول 0.5 اونس مایع رقیق نشده، دو بار در روز به مدت 30 ثانیه است.

گوارشی:  بعد از آبکشی آن را تف کنید. آن را قورت ندهید.

زمان سنجی: کلرهگزیدین باید بعد از مسواک زدن استفاده شود. بلافاصله پس از استفاده، دندان های خود را مسواک نزنید، با آب شستشو ندهید و غذا نخورید.

 

پریودنتیت: برخی از افراد پریودنتیت همراه با ورم لثه دارند. کلرهگزیدین ورم لثه را درمان می کند نه پریودنتیت. برای پریودنتیت به درمان جداگانه نیاز دارید. کلرهگزیدین حتی ممکن است مشکلات لثه مانند پریودنتیت را بدتر کند.

بارداری: اگر باردار هستید یا قصد بارداری دارید به دندانپزشک خود اطلاع دهید. مشخص نشده است که آیا کلرهگزیدین برای جنین بی خطر است یا خیر.

شیر دادن: اگر شیر می دهید به دندانپزشک خود بگویید. مشخص نشده است که آیا کلرهگزیدین از طریق شیر مادر به نوزاد منتقل می شود یا می تواند بر کودک تأثیر بگذارد.

 

پیگیری: با دندانپزشک خود مجدداً ارزیابی کنید که آیا درمان در فواصل زمانی ثابت کار می کند یا نه، بیش از شش ماه صبر کنید تا بررسی شود.

بهداشت دندان: استفاده از کلرهگزیدین جایگزینی برای مسواک زدن، استفاده از نخ دندان یا مراجعه منظم به دندانپزشک نیست.

فرزندان: کلرهگزیدین برای استفاده در کودکان زیر 18 سال تایید نشده است.

 

مزیت کلرهگزیدین

 

کلرهگزیدین می تواند باکتری های موجود در دهان را که باعث بیماری لثه می شوند، از بین ببرد. این باعث می شود آن یک دهانشویه ضد عفونی کننده موثر باشد. دندانپزشک شما می تواند آن را برای درمان التهاب، تورم و خونریزی لثه تجویز کند.

 

معایب کلرهگزیدین

 

این ماده ممکن است باعث ایجاد لکه شود، درک چشایی شما را تغییر دهد و باعث افزایش تارتار شود. دندانپزشک به شما کمک می کند مزایا و معایب این ماده را بسنجید تا به شما در تصمیم گیری مناسب کمک کند.

 

بهترین دهانشویه طبیعی

 

بهداشت دهان و دندان، همراه با خوردن غذاهایی مانند جعفری و آناناس، ممکن است به کاهش بوی بد دهان کمک کند. اگر به دلیل شرایط سلامتی بوی بد دهان دارید، درمان این عارضه ممکن است کمک کننده باشد.

 

منشأ بوی بد دهان

 

بوی بد دهان معمولاً از دهان منشأ می گیرد، جایی که باکتری ها همیشه وجود دارند. وقتی غذا می خورید، تکه های غذا در دندان هایتان گیر می کند. باکتری ها روی این تکه های غذا رشد می کنند و ترکیبات گوگردی بدبو را آزاد می کنند.

شایع ترین علت بوی بد دهان، عدم رعایت بهداشت دهان و دندان است. اگر مرتب مسواک نزنید و نخ دندان نکشید، باکتری‌ها در دهان شما به رشد خود ادامه می‌دهند و لایه نازکی از باکتری‌ها به نام پلاک روی دندان‌هایتان ایجاد می‌شود. هنگامی که پلاک حداقل دو بار در روز پاک نشود، بوی بدی تولید می کند و منجر به فرآیند بدبو دیگری، یعنی پوسیدگی دندان می شود.

 

همه غذاها در دندان های شما گیر می کنند، اما برخی غذاها مانند پیاز و سیر معمولا منجر به بوی بد دهان می شوند. هضم این غذاها باعث آزاد شدن ترکیبات گوگرد در جریان خون شما می شود. وقتی خون به ریه های شما می رسد، بر تنفس شما تأثیر می گذارد.

اتیلن دی آمین تترا استیک اسید یا ادتا بیشتر بخوانید: اتیلن دی آمین تترا استیک اسید یا ادتا چیست

اگرچه بیش از 90 درصد از موارد بوی بد از دهان منشاء می‌گیرد، اما گاهی اوقات منشأ مشکل از جای دیگری در بدن است. ممکن است در نتیجه رفلاکس اسید باشد که منجر به بازگشت نسبی مایع بد مزه می شود. سایر علل احتمالی عبارتند از عفونت، عوارض دیابت و نارسایی کلیه. شروع یک رژیم غذایی جدید، ممکن است بوی خاصی را به همراه داشته باشد.

 

درمان های خانگی برای بوی بد دهان

 

بهداشت خوب دندان

 

طبق مطالعات تحقیقاتی منابع معتبر، بهداشت نامناسب دندان شایع ترین علت بوی بد دهان است. جلوگیری از تشکیل پلاک، کلید حفظ سلامت دهان است. شما باید حداقل دو بار در روز (صبح و شب) دندان های خود را با استفاده از خمیر دندان حاوی فلوراید به مدت دو دقیقه مسواک بزنید.

 

برخی افراد دریافتند که مسواک زدن بعد از هر وعده غذایی برای جلوگیری از پوسیدگی و بوی بد دهان ضروری است. برای جلوگیری از رشد باکتری ها روی تکه های غذایی که در دندان گیر کرده اند، حداقل یک بار در روز از نخ دندان استفاده کنید.

باکتری ها نیز می توانند روی زبان جمع شوند و باعث ایجاد بوی بد شوند. با استفاده از مسواک یا سوهان مخصوص زبان، حداقل یک بار در روز زبان خود را مسواک بزنید.

 

جعفری

 

جعفری یک درمان محبوب برای بوی بد دهان است. رایحه تازه و محتوای کلروفیل بالای آن نشان می دهد که می تواند اثر خوشبو کننده داشته باشد. مطالعات منابع معتبر  نشان داده است که جعفری می تواند به طور موثری با ترکیبات بد گوگرد مبارزه کند.

برای استفاده از جعفری برای بوی بد دهان، برگ های تازه را بعد از هر وعده غذایی بجوید.

 

آب آناناس

 

بسیاری از مردم بر این باورند که آب آناناس سریع ترین و موثرترین درمان برای بوی بد دهان است. در حالی که هیچ مدرک علمی برای حمایت از این نظریه وجود ندارد، گزارش های حکایتی نشان می دهد که این نظریه کار می کند.

بعد از هر وعده غذایی یک لیوان آب آناناس ارگانیک بنوشید یا یک تکه آناناس را به مدت یک تا دو دقیقه بجوید. همچنین مهم است که به خاطر داشته باشید که بعد از آن باید دهان خود را از قندهای موجود در میوه و آب میوه بشویید.

 

آب

 

منبع معتبر تحقیقات نشان می دهد که خشکی دهان اغلب باعث بوی بد دهان می شود. بزاق نقش بسیار مهمی در تمیز نگه داشتن دهان شما دارد. بدون آن، باکتری ها رشد می کنند.

دهان شما به طور طبیعی هنگام خواب خشک می شود، به همین دلیل است که بوی دهان معمولا در صبح بدتر می شود.

با هیدراته نگه داشتن بدن از خشکی دهان جلوگیری کنید. نوشیدن آب (نه نوشیدنی های کافئین دار یا شیرین) در طول روز به تولید بزاق کمک می کند. حداقل هشت لیوان آب در روز مصرف کنید.

 

ماست

 

ماست حاوی باکتری های سالمی به نام لاکتوباسیلوس است. این باکتری های سالم می توانند به مبارزه با باکتری های بد در قسمت های مختلف بدن مانند روده کمک کنند.

تحقیقات نشان می دهد که ماست ممکن است به کاهش بوی بد دهان نیز کمک کند. یک مطالعه نشان داد که پس از 6 هفته خوردن ماست، 80 درصد از شرکت کنندگان بوی بد دهان را کاهش دادند. پروبیوتیک های موجود در ماست در کاهش شدت بوی بد دهان موثر هستند.

برای استفاده از ماست برای مبارزه با بوی بد دهان، حداقل یک وعده در روز ماست ساده و بدون چربی بخورید.

 

شیر

 

شیر یک درمان شناخته شده برای بوی بد دهان است. تحقیقات نشان می دهد که نوشیدن شیر پس از خوردن سیر می تواند به طور قابل توجهی بوی بد “سیر” را بهبود بخشد.

برای استفاده از این روش، یک لیوان شیر کم‌چرب یا پرچرب را در حین یا بعد از غذاهای با بوی تند مانند سیر و پیاز بنوشید.

 

دانه های رازیانه

 

از زمان های قدیم از دانه های رازیانه برای خوشبو کردن نفس استفاده می شده است. در بخش‌هایی از هند، دانه‌های رازیانه بوداده هنوز به‌عنوان «مخواس» یا خوشبوکننده دهان برای تمیز کردن نفس بعد از شام استفاده می‌شود. آنها طعم شیرینی دارند و حاوی اسانس های معطری هستند که به نفس رایحه ای تازه می بخشد. دانه‌های رازیانه و رازیانه را می‌توان به‌صورت ساده، برشته یا آغشته به شکر مصرف کرد.

 

پرتقال

 

پرتقال نه تنها یک دسر سالم است، بلکه بهداشت دهان و دندان را نیز ارتقا می دهد.

بسیاری از مردم بوی بد دهان دارند زیرا بزاق کافی برای شستشوی باکتری های بدبو تولید نمی کنند. تحقیقات نشان می دهد که ویتامین C به افزایش تولید بزاق کمک می کند که می تواند به از بین بردن بوی بد دهان کمک کند. پرتقال سرشار از این ویتامین است.

 

فروش اسید آسکوربیک

 

فلز روی

 

نمک روی، یکی از مواد تشکیل دهنده برخی از دهانشویه ها و آدامس جویدنی، می تواند با بوی بد دهان مقابله کند. روی باعث کاهش تعداد ترکیبات گوگردی در تنفس شما می شود. تحقیقات نشان داده است که شستشوی منظم با محلول حاوی روی می تواند در کاهش بوی بد دهان برای حداقل 6 ماه موثر باشد.

آدامس حاوی زینک را امتحان کنید که برای افرادی که دهان خشک دارند طراحی شده است. همچنین می توانید مکمل های غذایی روی را در داروخانه پیدا کنید.

 

چای سبز

 

چای سبز یک درمان خانگی موثر برای بوی بد دهان است. چای سبز دارای خواص ضد عفونی کننده و خوشبو کننده است که می تواند به طور موقت نفس را خوشبو کند. نعناع اثرات مشابهی دارد، بنابراین یک فنجان چای نعناع سبز ممکن است یک خوشبو کننده ایده آل برای تنفس باشد.

قبل از خواب دو فنجان چای دم کرده و یک شب در یخچال قرار دهید. چای خنک خود را در یک بطری آب بریزید. در طول روز به آرامی از آن بنوشید.

 

سیب

 

یک مطالعه منبع معتبر نشان داد که سیب خام اثر قدرتمندی در برابر بوی سیر دارد. برخی از ترکیبات طبیعی موجود در سیب، ترکیبات بدبو موجود در سیر را خنثی می کند. این به ویژه برای افرادی که نفس سیر آنها طولانی می شود مفید است، زیرا ترکیبات موجود در جریان خون را خنثی می کند، نه اینکه فقط بوی دهان را خوشبو کند.

 

دهانشویه خانگی

 

مطالعات منابع معتبر نشان داده است که جوش شیرین که به عنوان بی کربنات سدیم شناخته می شود، می تواند به طور موثر باکتری های دهان را از بین ببرد. خمیردندان های حاوی غلظت بالایی از جوش شیرین به طور موثر بوی بد دهان را کاهش می دهند.

برای تهیه دهانشویه جوش شیرین، ۲ قاشق چایخوری جوش شیرین را به ۱ فنجان آب گرم اضافه کنید. دهانشویه را حداقل 30 ثانیه قبل از تف کردن در دهان خود بچرخانید.

 

دهانشویه خانگی با سرکه

 

سرکه حاوی اسید طبیعی به نام اسید استیک است. باکتری ها دوست ندارند در محیط های اسیدی رشد کنند، بنابراین دهانشویه سرکه ممکن است رشد باکتری ها را کاهش دهد.

2 قاشق غذاخوری سرکه سفید یا سیب را به 1 فنجان آب اضافه کنید. قبل از تف کردن، حداقل 30 ثانیه غرغره کنید.

 

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد

 

بیشتر بوی بد دهان از دهان منشاء می گیرد و با بهبود بهداشت دندان قابل درمان است.

با این حال، در برخی موارد، بوی بد دهان نشانه یک بیماری جدی تر مانند کتواسیدوز دیابتی، نارسایی کلیه یا عفونت است. اگر بوی بد دهان شما با درمان خانگی بهبود نمی یابد، با پزشک یا دندانپزشک خود مشورت کنید.

 

مراقب دندان های خود باشید

 

دستیابی به دندان های سالم یک عمر مراقبت می طلبد. حتی اگر به شما گفته شده است که دندان های خوبی دارید، بسیار مهم است که هر روز اقدامات درستی برای مراقبت از آنها و جلوگیری از مشکلات احتمالی انجام دهید. این شامل دریافت محصولات مناسب مراقبت از دهان و همچنین توجه به عادات روزانه است.

 

بدون مسواک زدن به رختخواب نروید

 

بر کسی پوشیده نیست که توصیه کلی این است که حداقل دو بار در روز مسواک بزنید. با این حال، بسیاری از ما همچنان از مسواک زدن در شب غافل هستیم. اما مسواک زدن قبل از خواب دهان را از شر میکروب ها و پلاک هایی که در طول روز جمع می شوند خلاص می کند.

 

به درستی مسواک بزنید

 

نحوه مسواک زدن شما مهم است، در واقع، بی حوصله مسواک زدن تقریباً به همان اندازه بد است که اصلاً مسواک نزنید. وقت خود را صرف کنید و مسواک را با حرکات آرام و دایره ای حرکت دهید تا پلاک ها از بین بروند. پلاک برداشته نشده می تواند سفت شود و منجر به تجمع جرم و التهاب لثه (بیماری اولیه لثه) شود.

 

از زبان خود غافل نشوید

 

پلاک نیز می تواند روی زبان شما ایجاد شود. این نه تنها می تواند منجر به بوی بد دهان شود، بلکه می تواند منجر به سایر مشکلات سلامت دهان شود. هر بار که دندان های خود را مسواک می زنید، به آرامی زبان خود را مسواک بزنید.

 

از خمیر دندان حاوی فلوراید استفاده کنید

 

وقتی صحبت از خمیردندان به میان می‌آید، عناصر مهم‌تری نسبت به قدرت سفید کنندگی و طعم‌ها وجود دارد. مهم نیست که کدام نسخه را انتخاب می کنید، مطمئن شوید که حاوی فلوراید است.

در حالی که فلوراید توسط افرادی که نگران تأثیر آن بر سایر بخش های سلامت هستند، مورد بررسی قرار گرفته است، این ماده همچنان یک عنصر اصلی در سلامت دهان و دندان است. این به این دلیل است که فلوراید یک دفاع پیشرو در برابر پوسیدگی دندان است. این ماده با مبارزه با میکروب هایی که می توانند منجر به پوسیدگی شوند و همچنین ایجاد یک سد محافظ برای دندان های شما عمل می کند.

 

استفاده از نخ دندان

 

بسیاری از کسانی که مرتب مسواک می زنند از نخ دندان کشیدن غافل می شوند. نخ دندان کشیدن فقط برای گرفتن تکه های کوچک غذا که ممکن است بین دندان های شما گیر کند، همانطور که جاناتان شوارتز، DDS. نشان میدهد. “این واقعا راهی برای تحریک لثه ها، کاهش پلاک و کمک به کاهش التهاب است.” استفاده از نخ دندان یک بار در روز معمولا برای بهره مندی از این فواید کافی است.

 

شوارتز می گوید دهانشویه از سه طریق کمک می کند: میزان اسید موجود در دهان را کاهش می دهد، نواحی سخت مسواک زدن در داخل و اطراف لثه ها را تمیز می کند و دندان ها را دوباره معدنی می کند. او توضیح می دهد: “دهان شویه ها به عنوان یک ابزار کمکی برای کمک به تعادل همه چیز مفید هستند.” من فکر می کنم در کودکان و افراد مسن، جایی که توانایی مسواک زدن و نخ دندان کشیدن ممکن است ایده آل نباشد، دهانشویه بسیار مفید است.

 

حداقل دو بار در سال به دندانپزشک مراجعه کنید

 

عادات روزمره شما برای سلامت کلی دهان بسیار مهم است. با این حال، حتی وظیفه شناس ترین مسواک ها و نخ دندان کش ها نیز باید به طور مرتب به دندانپزشک مراجعه کنند. حداقل، شما باید دو بار در سال برای تمیز کردن و معاینه به دندانپزشک خود مراجعه کنید. دندانپزشک نه تنها می تواند جرم را از بین ببرد و به دنبال حفره ها بگردد، بلکه می تواند مشکلات بالقوه را نیز تشخیص دهد و راه حل های درمانی ارائه دهد.

 

منبع

dental and oral health

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دسته بندی


اطلاعات تماس


ساعات کاری