چه زمانی از سرم ویتامین C استفاده کنیم؟ صبح یا شب؟

چه زمانی از سرم ویتامین C استفاده کنیم؟ صبح یا شب؟

چه زمانی از سرم ویتامین C استفاده کنیم؟ صبح یا شب؟

 

یکی از معروف ترین فواید سرم ویتامین C این است که دارای خواص ضد پیری است و بنابراین برای هر نوع روتین مراقبت از پوست بسیار مورد توجه قرار می گیرد. برای انواع پوست بی خطر است، همچنین پوست را آبرسانی می کند، رنگ چهره را روشن می کند.

 

بیماری های التهابی پوست را درمان می کند، رنگدانه هایپرپیگمانتاسیون را کاهش می دهد، ظاهر حلقه های تیره را کاهش می دهد، تولید کلاژن را تقویت می کند، از افتادگی پوست جلوگیری می کند، از آن در برابر آسیب های خورشید محافظت می کند، آفتاب سوختگی را تسکین می دهد و زخم ها را التیام می بخشد اوه! اکنون این لیست طولانی از مزایا است. اما چگونه می توان از آن استفاده کرد؟

 

زمان استفاده از سرم ویتامین C

 

چندی پیش بود که ویتامین C به عنوان یک ماده جدید مراقبت از پوست ظاهر شد که نوید پوست بدون چین و چروک و خاصیت ضد پیری را می داد. به زودی، به دلیل فواید فراوان سرم ویتامین C، در میان علاقه مندان به مراقبت از پوست به یک تبلیغات عمومی تبدیل شد و اکنون آنها بر بازارهای زیبایی حکومت می کنند.

 

ویتامین C برای پوست

 

با این حال، یک سردرگمی وجود دارد که همیشه حول این ماده پرطرفدار می چرخد ​​- اینکه آیا آن را در روز یا شب استفاده کنید. امروز قرار است یک بار برای همیشه آن را حل کنیم. نه تنها این، ما به شما روش و نسبت درست این ماده را که باید برای پوست خود استفاده کنید، خواهیم گفت. بنابراین، بیایید شروع کنیم.

 

فواید استفاده از سرم ویتامین C در صبح

 

خواص آنتی اکسیدانی موجود در ویتامین C از پوست در برابر آسیب های خورشید، آلودگی و دیگر رادیکال های آزاد که در طول روز به پوست حمله می کنند محافظت می کند. این ممکن است دلیلی باشد که بسیاری از آن را در طول روز استفاده می کنند. هنگامی که این سرم با کرم ضد آفتاب همراه شود، می تواند فاکتور محافظت از آفتاب ویتامین C را نیز افزایش دهد.

 

روتین مراقبت از پوست صبح خود را با تمیز کردن صورت خود با شستشوی صورت شروع کنید، سپس تونر را بمالید و قبل از استفاده از مرطوب کننده، چند قطره سرم ویتامین C را در تمام صورت خود پخش کنید. اجازه دهید کاملا جذب پوست شود، سپس آن را با یک مرطوب کننده و یک کرم ضد آفتاب با طیف وسیع دنبال کنید.

 

ویتامین مناسب نوع پوست

 

برای کاهش حساسیت پوست، همیشه باید آن را با SPF لایه برداری کنید.با این حال، این ماده در برابر اشعه های خشن خورشید خوب عمل نمی کند و ممکن است پوست شما را تحریک کند، به خصوص اگر پوست حساسی دارید. همچنین در صورت قرار گرفتن در معرض نور می تواند کمتر موثر باشد، بنابراین دادن زمان کافی برای جذب قبل از قرار گرفتن در زیر نور خورشید ایده آل است. و به دنبال فرمول های ملایمی باشید که قرار است در طول روز استفاده شوند.

 

فواید استفاده از سرم ویتامین C در شب

 

همانطور که قبلا ذکر کردیم، فواید سرم ویتامین C شامل خواص ضد پیری است، زیرا کلاژن را تقویت می کند، خاصیت ارتجاعی را بهبود می بخشد و سلول های آسیب دیده را ترمیم می کند. استفاده از آن قبل از خواب ایمن تر است و مزایای زیبایی به مراتب بیشتری دارد. بنابراین، توصیه می کنیم از آن در شب، استفاده کنید.

 

افزودن یک سرم این ماده به روتین شبانه خود با تنها چند قطره به صورت کافی است. با نوک انگشتان آن را روی پوست خود بزنید و بگذارید یک شب بماند. صبح صورت خود را بشویید و از SPF استفاده کنید تا از هرگونه تحریک پوستی هنگام خروج جلوگیری کنید.

 

چگونه باید از سرم ویتامین C استفاده کرد؟

 

مقدار کمی از سرم کمک زیادی به دریافت تمام فواید سرم ویتامین C می کند، بنابراین فقط از یک یا دو قطره استفاده کنید. بعد از پاکسازی، تونینگ و لایه برداری اما قبل از مرطوب کردن استفاده کنید. چند قطره را کف دستتان بریزید و به آرامی روی پوستتان بمالید.

اتیلن دی آمین تترا استیک اسید یا ادتا بیشتر بخوانید: اتیلن دی آمین تترا استیک اسید یا ادتا چیست

 

ویتامین c چیست و فواید آن برای پوست

 

چند دقیقه زمان دهید تا کاملا جذب شود و سپس آن را با یک مرطوب کننده بپوشانید. همچنین اگر محصولی که استفاده می کنید دارای غلظت بالایی از این ماده است، استفاده از آن یک بار در شب کافی است، در حالی که محصولی با غلظت کمتر را می توان دو بار در روز استفاده کرد. همچنین، مهم نیست که چه نوع پوستی دارید، به یاد داشته باشید که هنگام استفاده از ویتامین C روی پوست خود، همیشه با SPF آنها را مکمل یکدیگر کنید. حتی اگر شب ها از آن استفاده می کنید، صبح روز بعد قبل از بیرون رفتن از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

 

بهترین راه برای دریافت ویتامین C در رژیم غذایی چیست؟

 

در حالی که مکمل ها و پودرها در دسترس هستند، خبر خوب این است که این ویتامین محلول در آب را می توان در بسیاری از میوه ها و سبزیجات یافت، بنابراین به راحتی می توانید آن را دریافت کنید! برخی از میوه ها و سبزیجات که منبع خوبی از ویتامین C هستند عبارتند از:

گواوا

فلفل قرمز و زرد

کیوی

لیمو

لیچی ها

پاپایا

توت فرنگی

پرتقال ها

 

ویتامین C در روتین مراقبت از پوست

 

محصولات سرم ویتامین C را امتحان کنید

 

بر خلاف سایر مواد محبوب مانند رتینول و نیاسینامید، سرم های ویتامین C با همان فرآیندها یا پایه ساخته نمی شوند. به عنوان مثال، یک محصول ممکن است ادعا کند که ویتامین C در آن وجود دارد، اما می تواند به شکل عصاره باشد. این با اسید ال اسکوربیک متفاوت است، که در واقع شکل قوی این ماده است. مطمئن شوید که غلظت مناسب (ترجیحاً بین 2٪ تا 20٪) و فرمول را بسته به نوع پوست و نگرانی های خود انتخاب کنید.

 

چگونه از تیره شدن پوست با سرم ویتامین C جلوگیری کنیم؟

 

یکی از اشتباهاتی که افراد اغلب با سرم های ویتامین C مرتکب می شوند این است که آنها را با یک مرطوب کننده لایه ای نمی پوشانند. این ماده در تماس با محیط روی پوست شما تمایل به اکسید شدن دارد و ممکن است به رنگ نارنجی یا تیره تر تبدیل شود. همیشه VITAMIN C خود را با مرطوب کننده، روغن صورت یا ضد آفتاب بپوشانید تا از تیرگی پوست جلوگیری کنید.

 

از سرم ویتامین C خود در عرض سه ماه یا جدول زمانی که برچسب نشان می دهد، پس از باز کردن استفاده کنید. همچنین باید آن را از نور خورشید دور نگه دارید و تا حد امکان در معرض هوا قرار نگیرید. درب آن را محکم بسته نگه دارید و قبل از هر بار استفاده از سرم، بوی بد سرم را بررسی کنید.

 

تداخل دارویی با ویتامین c

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دسته بندی


اطلاعات تماس


ساعات کاری