روغن آرگان

روغن آرگان

روغن آرگان Argan oil برای قرن ها یکی از غذاهای اصلی مراکش بوده است. نه تنها به دلیل عطر و طعم خاص، بلکه به دلیل مزایای بالقوه سلامتی آن. این ماده روغنی گیاهی است که به طور طبیعی وجود دارد از هسته میوه درخت آرگان گرفته می شود…

 

روغن آرگان را از کجا بخرم

 

برای خرید روغن آرگان با برند معتبر انگلیسی در گالن های 10 کیلوگرمی، 1 لیتری و 250 میلی لیتری می توانید با کارشناسان شرکت آرکا شیمی گستر سپیدار در ارتباط باشید.

 

روغن آرگان اسپانیا
روغن آرگان اسپانیا

 

    توضیحات

    روغن آرگان چیست و چه فوایدی برای پوست و مو دارد؟

     

    روغن آرگان Argan oil برای قرن ها یکی از غذاهای اصلی مراکش بوده است. نه تنها به دلیل عطر و طعم خاص، بلکه به دلیل مزایای بالقوه سلامتی آن. این ماده روغنی گیاهی است که به طور طبیعی وجود دارد از هسته میوه درخت آرگان گرفته می شود. اما اکنون این ماده در سرتاسر جهان برای کاربردهای مختلف آشپزی ، آرایشی و دارویی استفاده می شود.

     

    روغن آرگان انگلیس
    روغن آرگان انگلیس

     

    روغن آرگان اسپانیا
    روغن آرگان اسپانیا

     

    این مقاله 12 مورد از برجسته ترین مزایای فوق العاده و استفاده از این ماده را توضیح می دهد.
     

    خواص روغن آرگان برای پوست

     

    روغن آرگان یک روغن طبیعی است که از هسته درخت آرگان (Argania spinosa) که بومی مراکش است، استخراج می شود. روغن آرگان غنی از اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان ها برای پخت و پز و همچنین برای بیماری های پوستی و محصولات آرایشی استفاده می شود. ترکیبات فعال روغن آرگان توکوفرول ها (ویتامین E)، فیتواسترول ها، پلی فنول ها، اسکوالن، اسیدهای چرب اشباع و غیر اشباع (شامل اسید اولئیک و لینولئیک)، ملاتونین، کوآنزیم Q102 است.

     

    دوز پیشنهادی در استفاده از آن 25 میلی لیتر از راه خوراکی یا ده قطره روی پوست، یک بار در روز به مدت هشت هفته است. روغن آرگان به طور سنتی هم به صورت موضعی و هم به صورت خوراکی برای بهبود سلامت پوست، مو و ناخن استفاده می شود. حاوی تعدادی از خواص مفید و ویتامین های مختلف است که ترکیبی قدرتمند برای تقویت سلامت پوست ایجاد می کند (1).

     

    از آسیب آفتاب محافظت می کند…
    پوست را مرطوب می کند…
    تعدادی از بیماری های پوستی را درمان می کند…
    آکنه را درمان می کند…
    عفونت های پوستی را درمان می کند…
    بهبود زخم را بهبود می بخشد…
    درماتیت آتوپیک را تسکین می دهد…
    اثرات ضد پیری دارد…

     

    آبرسانی به پوست

     
    روغن آرگان بسیار مرطوب کننده است و به ویژه برای پوست های خشک مناسب است. می توانید از آن برای صورت خود استفاده کنید، به عنوان مثال، روی دست ها و کوتیکول ها نیز استفاده کنید. بدون برجای گذاشتن لایه چربی، عمیقا جذب پوست می شود.
     
    اسیدهای چرب امگا، ویتامین E و اسیدهای لینولئیک روغن آرگان، همگی برای آبرسانی به پوست و نرم کردن لکه های خشک کار می کنند. یا هر روز آن را روی صورت خود استفاده کنید، یا روغن آرگان یا کرم مبتنی بر روغن آرگان را در نواحی خشک مانند آرنج یا اطراف چشم بمالید (2).
     

    ایا روغن آرگان پوست را روشن میکند

     

    روغن آرگان پوست را روشن می کند و لکه های تیره را از بین می برد. استفاده از این روغن هم بافت و هم رنگ پوست را بهبود می بخشد. لکه های تیره و هایپرپیگمانتاسیون را کاهش می دهد و پوست شما را بدون نقص و درخشان می کند. این روغن غنی شده با ویتامین E است که ملانین را کاهش می دهد – ماده ای که باعث افزایش رنگدانه و لکه های تیره می شود (3).

     

    خواص ضد پیری

     

    آیا ترس از پیری پوست دارید؟ روغن آرگان پشت شماست! ثابت شده است که روغن آرگان با خواصی که دارد باعث کاهش التهاب و استرس اکسیداتیو می شود، روند پیری را کند می کند. این روغن زمانی که روی سطح پوست استفاده می شود، خواص طبیعی پوست را بازیابی می کند و در نتیجه علائم بصری پیری را کاهش می دهد. این روغن که بر روی پوست مالیده می شود باعث آبرسانی و بهبود خاصیت ارتجاعی پوست می شود.

     

    برخی تحقیقات نشان می دهد که مصرف این ماده ممکن است با کاهش التهاب و استرس اکسیداتیو و به کند شدن روند پیری کمک کند. در صورت استفاده مستقیم بر روی پوست، از ترمیم و حفظ سلامت پوست پشتیبانی می کند.

     

    بنابراین علائم بصری پیری را کاهش می دهد. برخی از مطالعات انسانی نشان می دهد که مصرف این روغن برای افزایش خاصیت کشسانی و آبرسانی پوست در زنان یائسه موثر است. در نهایت، تحقیقات بیشتری در مورد انسان مورد نیاز است. خواص روغن آرگان برای لک صورت نیز بسیار کابردی است (4).

     

    برای چین و چروک صورت

     

    روغن آرگان به مبارزه با چین و چروک کمک می کند. روغن آرگان مراکشی فواید زیادی برای صورت دارد. این روغن غنی شده با مواد مغذی مانند ویتامین E و آنتی اکسیدان ها، پوست شما را عمیقا مرطوب کرده و آن را نرم می کند. استفاده منظم از آن باعث کاهش خطوط ریز و چین و چروک می شود (5).

     

    تسکین آفتاب سوختگی

     

    روغن آرگان دارای محتوای آنتی اکسیدانی بالایی است که به محافظت از پوست در برابر آسیب رادیکال های آزاد ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید کمک می کند. همچنین از پوست در برابر آفتاب سوختگی و هایپرپیگمانتاسیون محافظت می کند. گنجاندن روغن آرگان در روتین مراقبت از پوست، راه را برای داشتن پوستی عالی و سالم هموار می کند.

     

    این روغن سرشار از اسیدهای چرب است که به مرطوب نگه داشتن پوست کمک می کند و اگر آفتاب سوختگی شروع به لایه برداری کرد، تسکین می دهد. همچنین، این روغن دارای خواص ضد التهابی است که آن را به یک درمان فوق العاده برای ترمیم سد پوست تبدیل می کند.

     

    کاهش التهاب همچنین به کاهش حساسیت یا خارش سوختگی در حین بهبود کمک می کند. یک مطالعه بر روی حیوانات نشان داد که استفاده از روغن آرگان باعث تسریع بهبود زخم در سوختگی‌های درجه دو می‌شود (6).

     

    درمان آکنه و جای جوش

     

    برخی منابع ادعا می کنند روغن آرگان یک درمان موثر برای آکنه است. اگرچه هیچ تحقیق علمی دقیق این موضوع را تایید نمی کند. ترکیبات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی این ماده می تواند از قرمزی و تحریک پوست ناشی از آکنه جلوگیری کند.

     

    این روغن همچنین به آبرسانی پوست کمک می کند. این امر برای پیشگیری از آکنه مهم است. اینکه این ماده در درمان آکنه شما موثر است یا خیر به علت آن بستگی دارد. اگر با خشکی پوست دست و پنجه نرم می کنید، این ماده ممکن است راه حلی برای شما باشد. با این حال، اگر آکنه شما به دلیل هورمون ها باشد ، این ماده تسکین چشمگیری نخواهد داشت (7).

     

    روغن آرگان به طور فزاینده ای محبوب شده است. این ماده بر سلامت و زیبایی افزوده است. این ماده در اکثر فروشگاه های بزرگ مواد غذایی ، فروشگاه های دارو و خرده فروشی های آنلاین به طور گسترده در دسترس است. قیمت روغن آرگان در عطاری مناسب تر از داروخانه است.

     

    شرکت آرکا شیمی گستر سپیدار اقدام به فروش عمده روغن آرگان و خرده این ماده با ارزش در گرید آرایشی با برندهای اسپانیایی و روسی نموده است. فروش این ماده در بسته بندی 250 میلی لیتری، 1 لیتری و 10 لیتری می باشد.

     

    خواص روغن آرگان برای مو

     

    روغن آرگان را میتوان به طور مستقیم روی موهای خشک یا مرطوب مالید. تا رطوبت را بهبود بخشد و شکستگی مو را کاهش دهد. همچنین این ماده در شامپوها یا نرم کننده ها نیز گنجانده می شود. اگر اولین بار است که از آن استفاده می کنید، با مقدار کمی شروع کنید تا ببینید واکنش موهای شما چیست.

    اگر ریشه مو چرب دارید، آرگان را فقط در انتهای موهای خود بمالید تا از داشتن موهای چرب جلوگیری کنید (8).

     

    در تولید شامپوهای تثبیت رنگ و ترمیم کننده مو که مناسب موهای رنگ شده، آسیب دیده و کراتینه هستند از این ماده به همراه دی سدیم کوکوئیل گلوتامات، دی سدیم کوکو آمفو دی استات، لوریل گلوکوزید، اوره، آرژنین، اسید آسپارتیک، سدیم پی سی ای، گلایسین، آلانین، ویتامین E، سدیم لوریل سارکوزینات، آلانتوئین، گوار، اسید لاکتیک، ادتا دی سدیم استفاده می شود.

     

    تغذیه مو

     

    روغن آرگان مرطوب‌کننده و تسکین‌دهنده است و پوست سر در برابر آسیب‌های اکسیداتیو محافظت می‌کند. روغن آرگان در مقایسه با روغن‌های دیگر، مولکول‌های کوچک‌تری دارد که احتمال نفوذ آن به کوتیکول مو را افزایش می‌دهد (9).

     

    درمان شوره سر

     

    روغن آرگان سرشار از آنتی اکسیدان است، بنابراین برای درمان پوست سر عالی است. اگر پوست سر شما ملتهب و مستعد خارش است، آرگان می تواند یک راه حل عالی باشد. این روغن به کاهش التهاب کمک می کند و می تواند استرس اکسیداتیو ناشی از شوره سر، عدم تعادل بین رادیکال های آزاد و آنتی اکسیدان ها را در بدن کاهش دهد (10).

     

    مقابله با اگزما و پسوریازیس

     

    در حالی که روغن آرگان درمان نخواهد بود، اما می‌تواند به تسکین خارش و خارش کمک کند. این روغن دارای خواص تسکین دهنده و ضد التهابی است که آن را برای خشکی پوست سر، پسوریازیس و درماتیت سبورئیک مفید می کند. استفاده از روغن آرگان خالص توصیه می شود. اگر پوست سر خشک، تحریک شده یا مستعد شوره سر دارید، می توانید روغن خالص را مستقیماً روی پوست سر خود ماساژ دهید. سپس، یک کلاه دوش بگذارید و بگذارید 20 تا 30 دقیقه قبل از شامپو زدن در آنجا بماند (11).

     

    درخشان شدن مو

     

    روغن آرگان برای افزودن درخشندگی آینه مانند به موهای کدر و آسیب دیده معروف است. این روغن مملو از ویتامین E است، بنابراین موها و پوست سر شما را سالم نگه می‌دارد و موهایی براق و پر را برای شما به ارمغان می‌آورد. این در درجه اول به دلیل غلظت بالای اسیدهای چرب ضروری موجود در روغن است (12).

     

    خرید روغن آرگان خالص

     

    روغن آرگان اصل را از کجا تهیه کنیم؟ برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد قیمت روغن آرگان خالص با شماره های 02144182743 و 09026715830 تماس حاصل فرمایید. شرکت آرکا شیمی گستر سپیدار اقدام به فروش این ماده در بسته بندی 250 میلی لیتری، 1 لیتری و 10 لیتری می نماید.

     

    آنالیز روغن آرگان

    1 دیدگاه برای روغن آرگان

    1. لاله غضنفری

      سلام وقت بخیر ، فروش روغن آرگان در چه حجمی هست؟

      • admin

        سلام وقت شما هم بخیر، فروش روغن ها به صورت بسته بندی 250 میلی لیتر، 1 لیتری و 10 لیتری هست.

    دیدگاه خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *