اتیلن دی آمین تترا استیک اسید یا ادتا چیست

اتیلن دی آمین تترا استیک اسید یا ادتا چیست

اتیلن دی آمین تترا استیک اسید یا ادتا چیست

 

اتیلن دی آمین تترا استیک اسید یا ادتا (EDTA) که اسید ادتیک نیز نامیده می شود پودری کریستالی و بی بو است و نام علمی آن، کلسیم دی سدیم ادتا است. یک اسید آمینه پلی کربوکسیلیک با فرمول [CH2N(CH2CO2H)2]2 است. PH این ماده شیمیایی تقریباً از 4 تا 6 است. بنابراین، با افزایش سطح pH، این ترکیب در آب حل می شود.

 

msds اتیلن دی آمین تترا استیک اسید

 

ادتا چیست

 

Edta چیست و چه کاربرد هایی دارد؟ اتیلن دی آمین تترا استیک اسید یا ادتا یک ماده شیمیایی است که یون های فلزی خاصی مانند کلسیم، منیزیم، سرب و آهن را به هم متصل می کند. در پزشکی برای جلوگیری از لخته شدن نمونه های خون و حذف کلسیم و سرب از بدن استفاده می شود.

 

همچنین برای جلوگیری از تشکیل بیوفیلم (لایه نازک چسبیده به سطح) باکتری ها استفاده می شود.

دارویی است که در مدیریت و درمان سمیت فلزات سنگین استفاده می شود. این دارو در کلاس داروهای کیلیت قرار دارد. کیلات تراپی درمانی است که شامل تجویز مکرر داخل وریدی (IV) محلول شیمیایی اتیلن دی آمین تتراستیک اسید یا ادتا است.

 

اگرچه ادتا اسماً اسیدی است، اما مانند اسیدهای معدنی یا آلی عمل نمی کند، بلکه یون های فلزی، به ویژه کلسیم و منیزیم را متصل می کند. این ماده در دو نوع عرضه می شود، ادتا 2 سدیم و ادتا 4 سدیم.

 

برای درمان مسمومیت حاد و مزمن سرب با بیرون کشیدن سموم (از جمله فلزات سنگین مانند سرب، کادمیوم و جیوه) از جریان خون استفاده می شود. کلمه “کلات” از ریشه یونانی چله گرفته شده است که به معنای “پنجه زدن” است.

 

ادتا دارای ساختار مولکولی پنجه مانند است که به فلزات سنگین و سایر سموم متصل می شود. این فعالیت مکانیسم اثر، مشخصات عوارض جانبی و سایر عوامل کلیدی مانند دوز، فارماکوکینتیک، و نظارت مربوط به اعضای تیم مراقبت های بهداشتی در استفاده از EDTA را برجسته می کند.

 

ساختار اتیلن دی آمین تترا استیک اسید

 

سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) درمان کیلاسیون EDTA را به عنوان درمانی برای مسمومیت با سرب و فلزات سنگین تایید کرده است. همچنین به عنوان یک درمان اورژانسی برای هیپرکلسمی (سطح کلسیم بیش از حد) و کنترل آریتمی های بطنی (ریتم غیر طبیعی قلب) مرتبط با سمیت دیژیتال استفاده می شود.

 

تترا سدیم ادتا

 

تترا سدیم ادتا نمک حاصل از خنثی سازی اتیلن دی آمین تتراستیک اسید یا ادتا، با چهار معادل هیدروکسید سدیم (یا یک باز سدیم معادل) است. این ماده جامد سفید رنگی است که در آب بسیار محلول است. نمونه های تجاری اغلب هیدراته می شوند، به عنوان مثال. Na4EDTA.4H2O.

 

خواص محلول های تولید شده از فرم های بی آب و هیدراته یکسان است، مشروط بر اینکه در pH یکسان باشند. پودر ادتا به عنوان منبع عامل کیلیت استفاده می شود. محلول آبی 1% دارای pH تقریباً 11.3 است. هنگامی که در آب خنثی حل می شود، تا حدی به H2EDTA2- تبدیل می شود.

 

اتیلن دی آمین تتراستیک اسید به صورت تجاری از طریق واسطه تترا سدیم EDTA تولید می شود. مشخص شده است که تترا سدیم EDTA در محصولاتی که حاوی فلزات قلیایی هستند بهترین عملکرد را دارد. صابون‌ها اغلب حاوی چنین فلزاتی هستند و تترا سدیم EDTA به صابون‌ها کمک می‌کند بهتر کف کنند و به درستی کف کنند.

 

هنگامی که محصولات حاوی ترکیب با آب برهم کنش می کنند، تترا سدیم EDTA با آهن، کلسیم و منیزیم کمپلکس هایی تشکیل می دهد تا از جذب فلزات در پوست جلوگیری کند. این ترکیب همچنین آب را نرم می کند. سازمان غذا و داروی آمریکا این ترکیب را تا زمانی که از محدودیت های خاصی پیروی کند، تایید کرده است.

 

Tetrasodium EDTA همچنین به جلوگیری از رشد قارچ ها و کپک ها در محصولات آرایشی کمک می کند، از عطرهای استفاده شده در چنین محصولاتی محافظت می کند، شفاف باقی می ماند و به درستی در آب سخت کار می کند. این ماده در محصولات مراقبت شخصی و بهداشتی، صابون ها، لوسیون ها، لوازم آرایشی، رنگ مو و سفید کننده، شامپو، نرم کننده و صابون حمام یافت می شود.

 

کاربرد ادتا در پزشکی

 

اتیلن دی آمین تترا استیک اسید یا ادتا (EDTA) در پزشکی برای جلوگیری از لخته شدن نمونه های خون و حذف کلسیم و سرب از بدن استفاده می شود. همچنین برای جلوگیری از تشکیل بیوفیلم (لایه نازک چسبیده به سطح) باکتری ها استفاده می شود. این یک نوع عامل کیلیت است. اسید ادتیک نیز نامیده می شود.

 

ادتا اساساً توسط بدن انسان متابولیزه نمی شود و به سرعت از طریق ادرار دفع می شود. حدود 50 درصد EDTA تزریقی داخل وریدی در عرض 1 ساعت و 90 درصد در عرض 7 ساعت دفع می شود. EDTA و کلات های فلزی آن به میزان قابل توجهی در غشای سلولی نفوذ نمی کنند. بنابراین، بیشتر اتیلن دی آمین تترا استیک اسید در مایع خارج سلولی باقی می ماند تا زمانی که از طریق ادرار دفع شود.

 

EDTA از بدن، 95٪ از طریق کلیه ها و 5٪ توسط صفرا، همراه با فلزات و کلسیم یونی آزاد که در انتقال از طریق سیستم گردش خون متصل می شود، از بدن دفع می شود.

 

اتصال کاتیون های دو ظرفیتی و سه ظرفیتی توسط EDTA می تواند باعث کمبود مواد معدنی شود که به نظر می رسد مسئول تمام اثرات دارویی و سمی شناخته شده باشد. حساسیت به اثرات سمی EDTA حداقل تا حدی به کمبود روی مربوط می شود.

 

کاربرد ادتا در آزمایشگاه

 

اتیلن دی آمین تتراستیک اسید (EDTA) در آزمایشگاه برای سنتز از اتیلن دیامین، فرمالدئید و سیانید سدیم ساخته شده است.

 

ضد انعقاد edta شناخته شده از اوایل دهه 1950 است و مزایای خاصی نسبت به سایر ضد انعقادها دارد. با حذف یا کیل کردن کلسیم از خون، لخته شدن خون را مهار می کند. مهم ترین مزیت EDTA این است که سلول های خونی را مخدوش نمی کند و آن را برای اکثر آزمایشات هماتولوژیکی ایده آل می کند.

 

شناخته شده است که باعث نتایج اشتباه شمارش پلاکت توسط آنالایزرهای هماتولوژیک خودکار می شود که تعداد پلاکت های پایینی را نشان می دهد. این پدیده نسبتاً نادر در جمعیت عادی و همچنین با برخی از موجودات بیماری مرتبط است.

 

این با بروز تقریباً 0.1٪ از جمعیت عادی رخ می دهد. هرگز گزارش نشده است که با تمایل به خونریزی یا اختلال در عملکرد پلاکت ها همراه باشد. PTP تشخیص داده نشده به دور از اینکه بی ضرر باشد، دامی است که منجر به تحقیقات غیرقابل توجیه، انتقال پلاکت و درمان با گلوکوکورتیکوئیدها می شود و ممکن است منجر به لغو روش های جراحی شود.

 

در آزمایشگاه، اتیلن دی آمین تترا استیک اسید به طور گسترده برای مهار یون‌های فلزی استفاده می‌شود: در بیوشیمی و زیست‌شناسی مولکولی، تخلیه یون معمولاً برای غیرفعال کردن آنزیم‌های وابسته به فلز، یا به عنوان سنجشی برای واکنش‌پذیری آنها یا برای سرکوب آسیب به DNA، پروتئین‌ها و پلی‌ساکاریدها استفاده می‌شود.

 

ادتا همچنین به عنوان یک بازدارنده انتخابی در برابر آنزیم های هیدرولیزکننده dNTP (Taq polymerase، dUTPase، MutT آرژیناز کبدی و پراکسیداز ترب کوهی مستقل از کیلاسیون یون فلزی عمل می کند. این یافته ها بازاندیشی در مورد استفاده از EDTA به عنوان یک جاذب یون فلزی غیرفعال بیوشیمیایی در آزمایشات آنزیمی را ترغیب می کند.

 

در شیمی تجزیه، EDTA در تیتراسیون های کمپلکس سنجی و تجزیه و تحلیل سختی آب یا به عنوان یک عامل پوشش دهنده برای جداسازی یون های فلزی که در تجزیه و تحلیل ها تداخل دارند، استفاده می شود.

 

ادتا در مواد غذایی

 

اتیلن دی آمین تترا استیک اسید یا ادتا به عنوان نگهدارنده در بسیاری از غذاها مانند لوبیاهای خشک و کنسرو شده، سس مایونز و غذاهای دریایی کنسرو شده پخته شده برای حفظ طعم و رنگ استفاده می شود.

 

استفاده از مواد نگهدارنده نیز باعث کاهش ضایعات مواد غذایی می شود. اشکال مختلفی از EDTA وجود دارد و آن چیزی که در غذاهای فرآوری شده اضافه می شود یک ترکیب آلی درجه غذایی است.

 

پودر ادتا
پودر ادتا

 

اتیلن دی آمین تترا استیک اسید باعث افزایش ماندگاری محصول می شود و همچنین به حفظ طعم اصلی آن کمک می کند. محصولات کنسرو شده که شامل غذاهای دریایی و سبزیجات، نوشابه های گازدار، و ساندویچ های پخش شده مانند سس مایونز هستند، برخی از مواد غذایی رایج حاوی EDTA هستند.

 

شکلی از EDTA به نام آهن EDTA گاهی اوقات برای افزایش میزان آهن موجود در محصولات مبتنی بر غلات، از جمله میله های غلات و غلات صبحانه آماده استفاده می شود. هر محصول غلات غنی شده ممکن است حاوی EDTA باشد، زیرا به تثبیت ویتامین ها کمک می کند.

 

صنعت نوشابه مطمئناً نمی تواند بدون EDTA کار کند. برای محافظت از طعم و رنگ نوشیدنی به آن اضافه می شود. این تضمین می کند که نوشیدنی تا زمانی که در بطری باز نشود طعم خود را از دست نمی دهد.

 

نوشابه های گازدار حاوی بنزوات سدیم و اسید اسکوربیک به ویژه حاوی EDTA هستند. اسید اسکوربیک هنگامی که با بنزوات سدیم ترکیب شود بنزن تولید می کند که برای انسان سرطان زا تلقی می شود. اما در حضور EDTA میزان بنزن تشکیل شده بسیار کمتر است که ناچیز است.

 

تعداد کمی از نوشیدنی های گازدار تولید شده تحت کوکاکولا و پپسی کو دارای EDTA هستند. چه شبنم کوهی، چه فانتا با طعم میوه یا رژیم غذایی ۷-UP، این نوشیدنی ها حاوی EDTA هستند.

 

در بین نوشیدنی های الکلی، آبجو حاوی ادتا است. در آبجو، EDTA مانند یک عامل ضد جوش عمل می کند که به حداقل رساندن فوران پس از باز کردن بطری کمک می کند. افزودن EDTA یکی از اقداماتی است که برای جلوگیری یا جلوگیری از فوران در هنگام باز کردن بطری انجام می شود.

 

حتی نوشیدنی های الکلی مقطر مانند ویسکی، ودکا، رام و براندی حاوی EDTA هستند. در این نوشیدنی ها به عنوان یک عامل شفاف کننده عمل می کند. رنگ و کدورت نوشیدنی به دلیل وجود EDTA ثابت است.

 

روغن نارگیل برای مو بیشتر بخوانید: فواید روغن نارگیل برای مو چیست

چاشنی‌ها یا تقویت‌ کننده‌های طعم مانند سس مایونز، سس کچاپ، مربا و سس نیز با ادتا اضافه می‌شوند تا ماندگاری بیشتری داشته باشند. پس این محصولاتی که ماه ها بدون خراب شدن در قفسه می بینید به دلیل وجود EDTA در آنهاست.

 

این محصولات، از جمله پنیر و کره تجاری، به عنوان اسپرد ساندویچ نیز عمل می کنند. آنها از این افزودنی غذایی عاری نیستند. سس های سالاد تجاری که اغلب به پاستا، برنج و سالاد برای افزایش طعم اضافه می شوند، حاوی EDTA نیز هستند.

 

محصولات کنسرو شده ای که آماده خدمت هستند نیز از اضافه شدن EDTA در امان نمانده اند. غذاهای دریایی کنسرو پخته شده؛ ماهی، میگو، گوشت خرچنگ یا صدف حاوی EDTA هستند. این به مهار رشد استروویت، کریستال هایی که شامل آمونیوم، منیزیم و فسفات هستند، کمک می کند. این مواد ترکیبات طبیعی ماهی هستند، اما در حین گرم کردن و کنسرو کردن، کریستال می‌شوند.

 

اگرچه این کریستال ها که شبیه به تکه های شیشه شکسته به نظر می رسند جای نگرانی ندارند، اما ممکن است در طعم و مزه محصول کنسرو شده اختلال ایجاد کنند. از این رو EDTA برای جلوگیری از رشد ساختار کریستالی استروویت اضافه می شود. رنگ های مصنوعی اغلب برای افزایش جذابیت بصری غذاهای دریایی کنسرو شده اضافه می شود.

 

افزودن اتیلن دی آمین تترا استیک اسید همچنین به جلوگیری از تغییر رنگ کمک می کند و به حفظ طعم غذاهای دریایی کنسرو شده کمک می کند. صدف های کنسرو شده، از جمله میگو و صدف، اغلب حاوی EDTA برای جلوگیری از تغییر رنگ هستند.

 

ادتا همچنین به جلوگیری از غلیظ شدن شیر تغلیظ شده کمک می کند، رنگ پودر تخم مرغ خشک را حفظ می کند و طعم شیر را حفظ می کند. به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند تا گوشت بسته بندی شده به دلیل تماس با اکسیژن قهوه ای نشود.

 

سبزیجات کنسرو پخته شده شامل لوبیا، نخود، کلم، ذرت، قارچ، هویج، مارچوبه، گوجه فرنگی و کنگر فرنگی نیز دارای EDTA هستند. این به محافظت از رنگ طبیعی، طعم و کیفیت کلی غذا کمک می کند.

 

این ماده به عنوان یک عامل جداکننده عمل می کند، به این معنی که فلز موجود در قوطی را می چسباند یا جدا می کند و از واکنش آن با مواد غذایی که باعث تغییر رنگ یا تخریب غذا می شود، جلوگیری می کند. بنابراین، چه زمانی که لوبیای لیما قرمز، صورتی یا خشک را انتخاب کنید، به احتمال زیاد حاوی ادتا هستند.

 

میوه ها و سبزیجات فرآوری شده، مانند قارچ های کنسرو شده، ممکن است حاوی EDTA باشند. EDTA با هر اثر فلزی که از پردازش یا نگهداری در ظروف فلزی در مواد غذایی باقی می‌ماند متصل می‌شود و از شکسته شدن رنگ‌های مصنوعی یا فاسد شدن یا تغییر رنگ سریع‌تر مواد غذایی جلوگیری می‌کند. میوه ها و سبزیجاتی که گاهی حاوی EDTA هستند عبارتند از: سیب زمینی منجمد، موز خشک و کنسرو لوبیا.

 

کاربرد ادتا در شوینده

 

دی سدیم EDTA یک عامل کیلیت است که از اتصال مواد شوینده ما به عناصر معدنی موجود در آب جلوگیری می کند. عامل کیلیت یک ترکیب نرم کننده آب است که مواد معدنی مانند کلسیم و منیزیم را از بین می برد و تغییر رنگ زرد در لباس های شسته شده را کاهش می دهد.

 

ادتا مخفف اتیلن دی آمین تترا استیک اسید است. این ترکیبی از چندین نمک و مواد مرتبط است. دی سدیم EDTA در مرطوب کننده ها، محصولات مراقبت از پوست و محصولات پاک کننده مانند شوینده های لباسشویی استفاده می شود.

 

به زبان ساده، دی سدیم EDTA به نرم شدن آب سخت کمک می کند. همانطور که آب مسیر خود را در چرخه شستشو طی می کند، ذرات فلزی مانند کلسیم و آهن را جذب می کند. این ذرات فلزی می توانند آب را سخت کنند، این مشکل ساز است زیرا آب سخت لباس های شما را تمیز نمی کند. دی سدیم EDTA آب را نرم می کند و میزان چسبندگی کف صابون را کاهش می دهد تا لباس های شما را بهتر تمیز کند.

 

می توانید این ماده را در برنامه روزانه مراقبت از پوست خود قرار دهید. در حین حمام می توانید از شوینده های بدن حاوی دی سدیم EDTA به جای صابون استفاده کنید. مقدار کافی را روی کف دست یا لوفای خود قرار دهید و با مقداری آب بمالید، اثر کف‌زای مواد شیمیایی به پاکسازی پوست شما کمک می‌کند.

 

برای شاداب نگه داشتن پوست برای مدت طولانی می توانید از محصولات مراقبت از پوست دی سدیم EDTA مانند مرطوب کننده استفاده کنید. به اندازه کافی مرطوب کننده مصرف کنید و آن را در تمام بدن خود پخش کنید تا نتایج موثری را مشاهده کنید.

 

نقش edta در شامپو می‌تواند علاوه بر یون‌های فلزی، به از بین بردن آلاینده‌های اضافی از مو، مانند کثیفی، روغن‌ها و تجمع محصولات کمک کند. از آنجایی که شامپوهای شفاف کننده به منظور از بین بردن رسوب و ایجاد احساس تمیزی و تجدید موها هستند، این امر آن را به یک جزء موثر تبدیل می کند.

 

ادتا 2 سدیم

 

از آنجایی که به از بین بردن ناخالصی ها و افزایش اثربخشی سایر مواد شیمیایی کمک می کند، دی سدیم EDTA یک عنصر ارزشمند در محصولات مراقبت از مو است. افرادی که از محصولاتی استفاده می‌کنند که می‌توانند روی موها و پوست سرشان رسوب کنند یا در مکان‌هایی با آب سخت زندگی می‌کنند، می‌توانند بیشترین بهره را از آن ببرند.

 

شامپوهای شفاف کننده که برای از بین بردن رسوب از مو و پوست سر ساخته می شوند، اغلب حاوی دی سدیم EDTA هستند. افرادی که به طور مکرر از محصولات مراقبت از مو استفاده می کنند، آب سخت دارند یا در استخرهای کلر شنا می کنند، می توانند بیشترین بهره را از این شامپوها ببرند.

 

دی سدیم EDTA می تواند با از بین بردن رسوبات و مواد معدنی موجود در مو و پوست سر، به سایر محصولات مراقبت از مو، مانند نرم کننده ها و کمک های حالت دهنده، کمک کند. دلیل این امر این است که تجمع مواد معدنی مانع از جذب و اثر بخشی این محصولات می شود.

 

ادتا در صابون سازی

 

اتیلن دی آمین تترا استیک اسید (EDTA) پودری سفید رنگ و بی بو است که در حین صابون سازی به روغن ها و سود سوزآور اضافه می شود تا از کپک زدن صابون ها و تولید کف جلوگیری شود.

 

حذف یون های فلزی و مواد معدنی آزاد مزایای متعددی دارد. اولا، صابون سازی موفقیت آمیز را تضمین می کند. سپس با عمل به عنوان یک آنتی اکسیدان فرمول ها را تثبیت می کند و بنابراین از تغییر رنگ، بافت و عطر جلوگیری می کند. در نهایت، سختی آب را کاهش می دهد که احساس نرمی به پوست می دهد.

 

دی سدیم ادتا برای پوست

 

دی سدیم ادتا برای پوست یک اسید محلول در آب است که یک تثبیت کننده امولسیونی قوی با خواص کیلیت است. با اتصال به یون های فلزی در محلول عمل می کند و آنها را غیرفعال می کند. در مراقبت از پوست، این به جلوگیری از خراب شدن فرمولاسیون های آرایشی و سایر محصولات مراقبت شخصی، مانند لوسیون ها و کرم ها کمک می کند.

 

دی سدیم EDTA از یکپارچگی محصولات مراقبت از پوست در برابر تغییرات ناخواسته قوام، تغییرات pH، تغییر بو یا تغییرات بافت محافظت می کند. علاوه بر این، هنگام اتصال با کلسیم، آهن، یا منیزیم، دی سدیم EDTA باعث افزایش توانایی کف کردن و تمیز کردن می شود.

 

همچنین معمولاً در فرمولاسیون های مراقبت از پوست به عنوان یک نگهدارنده استفاده می شود. دی سدیم EDTA و مواد مرتبط با آن در لوازم آرایشی و محصولات مراقبت شخصی بی خطر هستند.

 

حتی اگر به صورت مصنوعی تولید شده باشد، خواص مفیدی برای پوست دارد. دی سدیم EDTA یک تثبیت کننده امولسیونی قوی است که ترکیب روغن و مواد مبتنی بر آب را که عموماً غیر قابل اختلاط هستند امکان پذیر می کند. موارد زیر کاربردهای دی سدیم EDTA برای پوست است که به طور موثر به احیای پوست ما کمک می کند.

 

ادتا 4 سدیم
ادتا 4 سدیم

 

دی سدیم EDTA یک کیلیت کننده خوب است که با یون های فلزی متصل می شود و از مسدود شدن منافذ کوچک موجود در پوست ما جلوگیری می کند. از این رو، دی سدیم EDTA موجود در محصولات مراقبت از پوست، پوست عاری از رادیکال های آزاد را تسهیل می کند.

 

علاوه بر خاصیت کیلیت، به حفظ یکپارچگی پوست نیز کمک می کند. ظرفیت کنترل ویسکوزیته دی سدیم EDTA به پوست ما کمک می کند تا مواد مغذی ارائه شده توسط محصولات را برای مدت طولانی تری حفظ کند.

 

pH دی سدیم EDTA نسبتاً کمتر از سایر عوامل کیلیت کننده مانند تترا سدیم EDTA است. از این رو، تأثیر شدیدی روی پوست ندارد. با دناتوره کردن پروتئین‌های دیواره سلولی بسیاری از گونه‌های باکتریایی، از رشد باکتری‌ها جلوگیری می‌کند. بنابراین، می تواند تا حدودی به مدیریت آکنه و جوش کمک کند.

 

کاربردهای دی سدیم EDTA برای پوست نیز شامل تسهیل جذب مواد مغذی حیاتی در لایه های عمیق پوست است. این ترکیب همانطور که قبلاً گفته شد یون های فلزی و رادیکال های آزاد را جذب می کند و پوست را از مواد ناخواسته عاری می کند. این ویژگی فضای کافی را برای نفوذ مواد مغذی از طریق پوست فراهم می کند.

 

علاوه بر این که برای پوست ما مفید است، برای محصولات پوستی که استفاده می کنیم نیز مفید است. پایداری محصولات را افزایش می دهد و به توزیع یکنواخت محصول در سراسر سطح کمک می کند. بنابراین، به طور غیرمستقیم به پوست کمک می کند تا از مزایای محصول به طور کامل استفاده کند.

 

استفاده بیش از حد از شستشوی صورت مراقبت روزانه یا صابون های حاوی این ترکیب می تواند پوست شما را خشک کند.

 

محصولات مراقبت از پوست دی سدیم EDTA در صورت تماس با چشم ممکن است باعث تحریک شدید چشم شما شوند. هنگام استفاده از محصولات حاوی مواد شیمیایی روی پوست ترک خورده، می تواند باعث خارش یا عفونت غیرقابل تحمل شود.

 

قیمت اتیلن دی آمین تترا استیک اسید

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد فروش ادتا 2 سدیم و ادتا 4 سدیم با برند معتبر NCI چین میتوانید با کارشناسان شرکت ارکا شیمی گستر سپیدار در ارتباط باشید.

 

منابع:

 

www.ncbi.nlm.nih.gov

en.wikipedia.org

pubchem.ncbi.nlm.nih.gov

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دسته بندی


اطلاعات تماس


ساعات کاری