آرکا شیمی

بهترین روغن گیاهی برای رشد مو چیست؟

بهترین روغن گیاهی برای رشد مو چیست؟

بهترین روغن گیاهی برای رشد مو چیست؟

 

اغلب اوقات، تشخیص بهترین روغن گیاهی برای رشد مو دشوار است زیرا محصولات بسیار زیاد هستند. روغن نباتی چیزی نیست جز چربی به دست آمده از دانه های میوه های روغنی (گیاهانی که به طور خاص برای دانه های آنها کشت می شوند یا میوه های غنی از چربی).

 

در این خانواده از میوه های خشک، آجیل (بادام هندی، اسپند، ماکادمیا)، پسته یا حتی ماندس را می بینیم. جدا از این که می‌توانیم آنها را به‌عنوان یک روغن خوراکی مصرف کنیم، می توانیم از این روغن های گیاهی برای رشد مو نیز بهره ببریم.

 

با کاهش دما، سعی کنید روغن های گیاهی را به برنامه مراقبت از موهای خود اضافه کنید تا رطوبت مو را افزایش دهید و با موخوره مبارزه کنید. آیا روغن گیاهی برای رشد مو مفید است؟ بیایید نگاهی بیندازیم به بهترین روغن گیاهی برای مو و نحوه استفاده از روغن گیاهی برای رشد مو.

 

روغن های گیاهی برای پوست و مو

 

روغن های گیاهی قرن ها در فرهنگ ما بوده اند. سطوح بالای چربی های غیراشباع در این روغن های طبیعی برای سلامتی مو مهم است. اما آیا روغن گیاهی برای مو مفید است؟

 

چربی های ضروری موجود در روغن های گیاهی برای موهای آسیب دیده مفید هستند. آنها همچنین به حفظ رطوبت، محافظت از موهای شما در برابر شکستن، حالت دادن به مو و به حداقل رساندن خشکی کمک می کنند.

 

فواید روغن گیاهی برای مو

 

همانطور که انتظار دارید، فواید روغن گیاهی برای مو برای همه نوع مو یکسان نیست. در واقع هر کدام از آنها ویژگی های مفید خود را برای مو دارند. در اینجا گزیده ای از روغن های گیاهی اصلی را برای مراقبت از پوست سر خود می بینید.

 

بهترین روغن گیاهی برای ریزش مو

 

 

بهترین روغن گیاهی برای ریزش مو روغن کنجد است. روغن گیاهی کنجد پوست سر را مرطوب کرده و میکروسیرکولاسیون خون را تحریک می کند و اسیدهای چرب، بیوتین و ویتامین های غنی روغن زیتون آن را به متحد عالی برای رشد مو تبدیل می کند.

 

علاوه بر این، دارای خواص آنتی باکتریال و آنتی اکسیدانی است. بنابراین روغن های گیاهی کنجد و زیتون برای مبارزه با ریزش مو و پیری سلولی مفید هستند.

 

بهترین روغن گیاهی برای خشکی مو

 

روغن آرگان: بهترین روغن گیاهی برای خشکی مو روغن آرگان و روغن جوجوبا است. روغن آرگان به نوبه خود دارای خواص درمانی و آنتی اکسیدانی است. بنابراین از خشک شدن پوست سر جلوگیری می کند.

 

روغن جوجوبا: یکی دیگر از روغن های گیاهی بسیار جالب جوجوبا است. از آنجا که از نظر ساختاری و شیمیایی شبیه به سبوم انسان است، به پوست سر کمک می کند تا به طور طبیعی تولید سبوم خود را عادی کند. از این رو هم برای پوست سرهای خشک و حساس و هم برای پوست سرهای چرب مناسب است.

 

روغن جوجوبا

 

بنابراین افزودن این روغن های گیاهی به ماسک های خانگی بسیار مفید است. اما راه‌حل ایده‌آل زمانی است که آن‌ها بخشی از محصولات موی دارای برچسب زیست محیطی مانند شامپو و نرم‌کننده باشند. علاوه بر این، در واقع یافتن محصولات مو دارای برچسب آرایشی بسیار مهم است.

 

بهترین روغن گیاهی برای پوسته پوسته شدن موی سر

 

آیا تا به حال با پوسته پوسته شدن پوست سر دست و پنجه نرم کرده اید یا فقط می خواهید در یک تنظیم مقدار زیادی رطوبت به موهای خود اضافه کنید؟ بهترین روغن گیاهی برای پوسته پوسته شدن موی سر روغن زیتون است.

 

سعی کنید مقداری روغن زیتون را به برنامه روزانه خود اضافه کنید. مقداری را در ماسک موی مورد علاقه خود بریزید یا از روغن زیتون به عنوان روغن گرم با نشستن زیر یک سشوار کلاهدار استفاده کنید.

 

بهترین روغن گیاهی برای درخشان شدن مو

 

بهترین روغن گیاهی برای درخشان شدن مو روغن هسته انگور است. روغن هسته انگور برای دستیابی به موهای درخشان و قوی بسیار عالی است زیرا دارای آنتی اکسیدان طبیعی ویتامین E است که فولیکول ها و بافت های مو را پرتر می کند.

 

بهترین اسانس های گیاهی برای مو

 

بهترین اسانس های گیاهی برای مو اسانس رزماری، اسانس سرو و اسانس پالماروزا است. مانند روغن های گیاهی، اسانس های گیاهی نیز دارای خواص ارزشمند بسیاری برای مراقبت از مو هستند. در اینجا یک لیست کوتاه وجود دارد، اما دریغ نکنید که به تنهایی در مورد خواص روغن های ضروری دیگر بدانید.

 

اسانس رزماری به تنظیم سبوم اضافی موجود در مو و پوست سر برای مدت طولانی کمک می کند. علاوه بر این، دارای خواص ضد عفونی کننده و تنظیم کننده است که به مبارزه با ریزش مو کمک می کند. اما فواید آن به مو محدود نمی شود، اسانس رزماری کاربردهای بسیار دیگری نیز دارد.

 

اسانس سرو مقوی، ضد قارچ، باکتری کش و ضد تعریق است. به همین دلیل است که پوست سر را تمیز می کند در حالی که خواص متعادل کننده آن به طور غیر مستقیم دارای اثرات ضد شوره است.

 

اسانس پالماروزا خواص ضد عفونی کننده پالماروزا پوست سر را تمیز می کند و تنظیم سبوم را تسهیل می کند. اسانس پالماروزا نیز عطر گلی بسیار مطبوعی دارد. این باعث می شود آن را به یک ماده بسیار خوب برای محصولات مو تبدیل کنید.

 

با این حال، هنوز بسیاری از روغن‌های گیاهی و اسانس های گیاهی وجود دارند که ارزش استفاده بر روی مو را دارند. این شما هستید که تصمیم می گیرید کدام روغن ها برای نوع مو و پوست سر شما مناسب تر هستند تا بهترین محصولات موی را انتخاب کنید.

 

بهترین روغن گیاهی برای مو در سرما

 

بهترین روغن گیاهی برای مو در سرما روغن آووکادو است. در طول پاییز و زمستان، موها می توانند خشک شوند و با دمای خنک تر فصول سازگار شوند. موهای خشک و شکننده را با ماساژ روغن آووکادو بر روی تارها بازیابی کنید.

 

خواص روغن گیاهی برای مو به دلیل وجود منابع غنی از کربوهیدرات ها و مواد مغذی ضروری هستند که می توانند موهای آسیب دیده را ترمیم کنند. فرمولاسیون بسیاری از لوازم آرایشی حاوی روغن های گیاهی است زیرا به بهبود کوتیکول ها و افزایش نرمی مو کمک می کند.

 

با این حال، هیچ گاه روغن پخت و پز را از قفسه آشپزخانه خود انتخاب نکنید تا روی موهای خود استفاده کنید. روغن های پخت و پز فرآوری شده اند و ممکن است حاوی مواد مغذی ضروری برای موهای شما نباشند. همیشه از روغن های گیاهی فرآوری نشده، پرس سرد و بکر (مانند روغن نارگیل، زیتون، جوجوبا و آرگان) روی موهای خود استفاده کنید.

 

بهترین روغن گیاهی حالت دهنده مو

 

بهترین روغن گیاهی حالت دهنده مو روغن های آفتابگردان و نارگیل است. روغن های گیاهی (مانند روغن آفتابگردان و روغن نارگیل) مو را حالت می دهند. آنها به مو نفوذ می کنند و سرعت جذب آب را کاهش می دهند و تورم و آسیب مو را به حداقل می رسانند. روغن های گیاهی برای جلوگیری از آسیب مو، خستگی هیگرال (تورم و خشک شدن مکرر) را کاهش می دهند.

 

بهترین روغن گیاهی برای شوره سر

 

بهترین روغن گیاهی برای شوره سر روغن نارگیل است. روغن نارگیل به جلوگیری از رشد مالاسزیا، یک قارچ مخمر مانند که باعث شوره سر می شود، کمک کند. یک مطالعه نشان داد که افرادی که روغن نارگیل را به پوست سر می‌مالیدند، شوره سر کمتری داشتند.

 

بهترین روغن گیاهی برای رشد مو روغن زیتون است. روغن زیتون باعث رشد مو می شود. یک مطالعه نشان داد که اولئوروپئین، ترکیب اصلی برگ‌ها و میوه‌های زیتون، رشد مو را در موش‌های تلوژنیک تشویق می‌کند.

 

بهترین روغن گیاهی برای جلوگیری از التهاب پوست سر

 

بهترین روغن گیاهی برای جلوگیری از التهاب پوست سر روغن های گیاهی مانند زیتون، هسته انگور، آفتابگردان، نارگیل، گلرنگ، آووکادو، بادام زمینی، کنجد و روغن جوجوبا است. این روغن ها حاوی اسیدهای چرب ضروری هستند که از آسیب اکسیداتیو، التهاب، آسیب اشعه ماوراء بنفش و تخریب سدهای پوستی جلوگیری می کنند.

 

روغن بادام به جلوگیری از خارش کمک می کند و پوست را تسکین می دهد. همه این روغن های گیاهی اثر مشابهی بر روی پوست سر دارند و به حفظ سلامت پوست سر کمک می کنند.

 

بهترین روغن گیاهی برای محافظت از گرما

 

می توانید چند قطره از هر روغن گیاهی را به عنوان محافظ مو استفاده کنید. روغن گیاهی مو را می پوشاند و از آسیب ناشی از ابزارهای حالت دهنده حرارتی محافظت می کند. همچنین به موها درخشندگی می بخشد و از آن در برابر آسیب های محیطی محافظت می کند.

 

روغن های گیاهی حاوی مواد مغذی ضروری هستند که برای سلامت کلی و مو مفید هستند. بیایید با جزئیات نگاهی بیندازیم.

لیپید چیست و چه کاربردی دارد بیشتر بخوانید: لیپید چیست و چه کاربردی دارد

 

روغن های گیاهی از چه چیزی درست می شوند؟

 

روغن های گیاهی و گیاهی از چربی های ضروری و مواد مغذی تشکیل شده اند:

 

  • تری گلیسیرید (افزایش آبرسانی پوست)
  • اسیدهای چرب آزاد مانند اسید اولئیک (به عنوان تقویت کننده نفوذپذیری عمل می کنند)
  • توکوفرول ها (آنتی اکسیدان ها)
  • فسفولیپیدها (به عنوان تقویت کننده نفوذپذیری و عوامل ضد التهابی عمل می کنند)
  • اسکوالن (نرم کننده و آنتی اکسیدان طبیعی)
  • اسید لینولئیک (حفظ سد پوستی)
  • پلی فنول ها (مانند کاتچین ها، ترانس رسوراترول از آسیب اکسیداتیو جلوگیری می کند)
  • الکل های فنولیک (مانند فلاونوئیدها، لیگنان ها از آسیب اکسیداتیو جلوگیری می کنند).

 

چه روغنی برای رشد مو خوبه؟

 

توجه: برای ماسک‌ها از روغن‌های گیاهی فشرده و بکر (مانند روغن نارگیل، جوجوبا، آووکادو، بادام شیرین، زیتون، کرچک، آفتابگردان، دانه انگور و روغن کنجد) استفاده کنید. از روغن پخت و پز اجتناب کنید. همچنین مقدار آن را بر اساس طول مو تنظیم کنید.

 

ماءالشعیر اغلب به عنوان آبکشی بعد از شستشو برای افزایش درخشندگی و بهبود صافی مو استفاده می شود. مخلوط کردن آن با هر روغن گیاهی خاصیت حالت دهنده مو را افزایش می دهد.

 

مواد تشکیل دهنده:

200 میلی لیتر ما الشعیر

1 قاشق غذاخوری از هر روغن گیاهی

روش ساخت ماسک مو

روغن و ماءالشعیر را مخلوط کرده و موهای خود را با آن بشویید.

بگذارید 15-20 دقیقه بماند.

با یک شامپوی ملایم بشویید.

یک یا دو بار در هفته برای موهای درخشان و نرم استفاده کنید.

 

زرده تخم مرغ حاوی پپتیدهای محلول در آب است که می تواند رشد مو را تقویت کرده و از ریزش مو جلوگیری کند. این ماسک مو به حفظ سلامت مو و جلوگیری از ریزش مو کمک می کند.

 

مواد تشکیل دهنده:

زرده یک تخم مرغ

1 قاشق غذاخوری از هر روغن گیاهی (ترجیحا روغن کرچک)

روش ساخت

زرده تخم مرغ را زده و با روغن مخلوط کنید.

مخلوط را به طور یکنواخت روی موهای خود بمالید.

بگذارید 15-20 دقیقه بماند.

با شامپو و آب ولرم بشویید.

هفته ای دو بار از ماسک استفاده کنید.

 

له شده آووکادو اغلب در ماسک های مو برای کمک به روان کردن تارهای مو استفاده می شود. برای تغذیه بیشتر موها می توانید روغن زیتون، نارگیل یا جوجوبا را مخلوط کنید.

 

مواد تشکیل دهنده:

1 قاشق غذاخوری روغن زیتون

1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل یا جوجوبا (اختیاری)

آووکادو له شده 1 عدد

زرده تخم مرغ (اختیاری)

آووکادو، روغن ها و زرده تخم مرغ (در صورت استفاده) را با هم مخلوط کنید.

مخلوط را روی موهای مرطوب بمالید.

برای اطمینان از اجرای یکنواخت از یک شانه دندانه دار استفاده کنید.

بگذارید حداقل 30 دقیقه روی آن بماند.

با یک شامپوی ملایم بشویید.

 

اینها روش های استفاده از روغن گیاهی برای حفظ سلامت مو هستند. با این حال، شما همچنین می توانید موهای خود را به طور مستقیم با روغن های گیاهی چرب کنید. در این صورت، باید آن را برای مدت زمان مشخصی روی مو نگاه دارید تا از مزایای بهینه بهره مند شوید. برای جزئیات بیشتر قسمت بعدی را بخوانید.

 

می توانید روغن تراپی را حداقل 1-2 ساعت روی موهای خود انجام دهید. با این حال، اگر یک برنامه یک شبه را ترجیح می دهید، می توانید آن را برای حداکثر 6-7 ساعت نگه دارید. فراتر از آن، پوست سر و تارهای شما گرد و غبار و کثیفی را جمع می کند و روغن ممکن است فولیکول های مو را مسدود کند.

 

اگر از روغن همراه با ماسک مو استفاده می کنید، می توانید حداقل 30 دقیقه آن را بگذارید، به خصوص اگر موهای خشک و آسیب دیده دارید.

 

بهترین روغن های گیاهی برای انواع مو

 

بهترین روغن های گیاهی برای انواع مو روغن هایی هستند که از قسمت های مختلف گیاهان مانند دانه ها و گل ها به دست می آیند. بیشتر روغن‌های گیاهی ارگانیک با پرس سرد می‌توانند فواید زیادی برای مو داشته باشند. با این حال، برخی از آنها برای انواع خاصی از موها مناسب تر از بقیه هستند. برای اطلاع از مناسب ترین روغن ها برای انواع مو، به خواندن ادامه دهید.

 

روغن نارگیل: مناسب برای موی نرمال، موهای فر، موهای خشک و موهای در هم تنیده

روغن آفتابگردان: مناسب برای موهای معمولی، موهای آسیب دیده، موهای چرب و موهای خشک

روغن جوجوبا: مناسب برای موهای ترکیبی و موهای آسیب دیده

روغن آووکادو: مناسب برای موهای خشک، موهای نازک، آسیب دیده و شکننده

روغن سیاهدانه: مناسب برای موهای چرب و موهای ترکیبی

روغن هیبیسکوس: مناسب برای موهای رنگ شده، آسیب دیده و مستعد شوره سر

 

بهترین روغن گیاهی برای موهای خشک

 

بهترین روغن گیاهی برای موهای خشک، حالت دهنده عالی مو هستند. آنها می توانند به ساقه مو نفوذ کنند، مو را از داخل تغذیه کنند و کوتیکول های برجسته را صاف کنند تا موهایی نرم و صاف تر داشته باشند. روغن گیاهی همچنین برای حفظ و مرطوب کردن موهای فرآوری شده و رنگ شده مفید است.

 

به خواندن ادامه دهید:

9 روغن گیاهی برای مراقبت از پوست

بهترین روغن های گیاهی برای پوست

بهترین روغن های گیاهی برای پخت و پز

 

تشخیص روغن آرگان اصل

 

منبع:

 

stylecraze

ecogarantie