روغن های گیاهی برای پوست و مو

روغن های گیاهی برای پوست و مو

روغن های گیاهی برای پوست و مو

 

در این مقاله به کاربرد روغن های گیاهی برای پوست و مو در صنایع مختلف خواهیم پرداخت.

یک محصول آرایشی به هر محصولی گفته می شود که مستقیماً با پوست شما تماس پیدا کند. این محصولات می توانند شامل شامپو، کرم های پوستی، لوسیون ها، محصولات آرایشی، شستشوی صورت و هر محصول دیگری باشند که به نوعی به منظور تغییر یا بهبود ظاهر صورت یا بدن شما تولید می شوند.

 

مصرف مواد تشکیل دهنده جهانی لوازم آرایشی مبتنی بر طبیعی رو به افزایش است و انتظار می رود با نرخ رشد ترکیبی سالانه 6.1 درصد از سال 2019 تا 2025 رشد کند.

انتظار می رود مصرف آنها تا سال 2025 به 1543.9 میلیون دلار برسد که دلیل آن تمایل رو به رشد مصرف کنندگان برای خرید محصولات طبیعی است. بیشتر این رشد اخیراً به دلیل علاقه به محصولات حاوی CBD بوده است.

 

روغن‌های حاوی سطوح بالای غیراشباع معمولاً مایع هستند و مستعد اکسید شدن می باشند. موم ها یا کره های جامد حاوی سطوح بالاتری از زنجیره های C12-30 اشباع شده و دارای نقطه ذوب بیشتر از ~40 درجه سانتیگراد هستند.

روغن‌های گیاهی، موم‌ها، کره‌های گیاهی معمولاً مخلوطی از هیدروکربن‌ها، تری گلیسیریدها، استرها و الکل‌ها هستند که بسته به نوع گیاه و فرآوری استفاده می‌شود.

 

روغن‌های گیاهی و موم‌های آرایشی مبتنی بر طبیعی، مواد مهمی هستند که در فرمول‌های مراقبت شخصی برای ساختاربندی فرمول‌ها و ایجاد حسی صاف، نرم و مرطوب به پوست یا مو استفاده می‌شوند.

همچنین نشان داده شده است که برخی از آنها خطوط و چین و چروک های ظریف را کاهش می دهند، پوست را تسکین می دهند، TEWL را کاهش می دهند، سبوم را کاهش می دهند و فعالیت ضد میکروبی دارند.

 

محصولات آرایشی به طور کلی شامل صدها ماده مختلف هستند.به عنوان مثال در ایالات متحده بیش از 12000 ماده شیمیایی مختلف وجود دارد که در حال حاضر در محصولات آرایشی و بهداشتی در بازار به فروش می رسد.

 

بیشتر لوازم آرایشی تقریباً از 10 تا 50 ماده مختلف تشکیل شده است. به طور متوسط، یک زن در ایالات متحده روزانه از حدود 15 محصول آرایشی جداگانه استفاده می کند.

این بدان معناست که هر زن تنها در یک روز از بیش از 500 ماده شیمیایی جداگانه روی پوست خود استفاده می کند.

عناصر اصلی لوازم آرایشی شامل آب، مواد نگهدارنده، امولسیفایر، رنگ، عطر، نرم کننده، تثبیت کننده pH و غلیظ کننده است.

 

امولسیفایر چیست و چه کاربردی دارد

 

یکی دیگر از مواد حیاتی که امروزه تقریبا در تمام لوازم آرایشی استفاده می شود روغن های گیاهی هستند. در واقع، بیشتر پاک کننده های صورت، لوسیون ها و حتی محصولات مراقبت از مو حاوی مولکول های هیدروکربن هستند که از روغن های معدنی و گیاهی به دست می آیند.

 

اکثر فونداسیون ها، لوسیون های محافظت کننده در برابر آفتاب، وازلین، محصولات مراقبت از ناخن و ژل های مو، حاوی مقدار بسیار زیادی روغن گیاهی هستند که بین 1 تا 99 درصد متغیر است.

 

انواع روغن های گیاهی برای پوست و مو

 

انواع روغن های گیاهی برای پوست و مو بسیار متنوع اند. بیشتر لوازم آرایشی از روغن های معدنی یا روغن های گیاهی تشکیل شده اند. سال‌ها است که تنها به روغن‌های معدنی تکیه می‌شود، اما اخیراً تغییر جهت استفاده از روغن‌های گیاهی در محصولات آرایشی صورت گرفته است.

 

خواص روغن های گیاهی برای پوست و مو

 

خواص روغن های گیاهی برای پوست و مو باعث گسترش استفاده از آنها در صنایع آرایشی شده است. روغن معدنی روغن بسیار تصفیه شده ای است که از نفت به دست می آید. نکته مهم این است که روغن موجود در محصولات آرایشی بسیار بیشتر از روغنی است که در خودروها استفاده می شود.

 

دلیل اصلی استفاده از روغن معدنی در محصولات آرایشی این است که دارای خواصی است که آن را برای استفاده در لوازم آرایشی مناسب می کند. به عنوان مثال، استفاده از روغن معدنی در اکثر افراد واکنش آلرژیک ایجاد نکرده است. علاوه بر این، روغن معدنی منافذ پوست شما را مسدود نمی کند.

 

در واقع، طبق بسیاری از مطالعات، روغن معدنی و شکل جامد آن (نفت) یا گاهی اوقات وازلین، دو مورد از مرطوب‌کننده‌ترین موادی هستند که اکثر لوازم آرایشی حاوی آن هستند.

فراورده های روغن معدنی که بیشتر در لوازم آرایشی مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از پارافین مایع، روغن نفتی، نفت مایع، روغن پارافین، پارافین مایع، روغن سفید و روغن معدنی سفید.

 

در واقع، روغن بچه معروفی که جانسون و جانسون فروخته اند، روغن معدنی است که معطر شده است. به طور مشابه، کرم محبوب 8 ساعته فروخته شده توسط الیزابت آردن از نفت خام، یک محصول هیدروکربنی که از روغن معدنی نیز به دست می آید، ساخته شده است.

 

حتی شرکت هایی مانند Nivea به دلیل خواص مرطوب کنندگی روغن معدنی به عنوان عنصر اصلی در کرم ها و لوسیون های خود متکی هستند. Nivea ادعا می کند که تقریباً در تمام محصولات خود از روغن های معدنی با کیفیت بالا استفاده می کند و این به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی و پاک کنندگی روغن معدنی است.

 

یکی دیگر از کیفیت های عالی روغن های معدنی که آنها را برای استفاده در محصولات آرایشی ایده آل می کند این است که محصولات روغن معدنی تمایلی به نفوذ به پوست ندارند. در عوض روی پوست باقی می مانند و از دست دادن رطوبت غیر ضروری آن جلوگیری می کنند.

به این دلایل، لوازم آرایشی مبتنی بر روغن معدنی برای کسانی که پوست خشکی دارند یا در ماه های سردتر زمستان ایده آل هستند.

 

بهترین روغن های گیاهی برای پوست و مو

 

بهترین روغن های گیاهی برای پوست و مو در سال های اخیر شناخته تر شده اند. در سال های اخیر بسیاری از مردم نسبت به استفاده از روغن معدنی در محصولات آرایشی و بهداشتی اعتراض کرده اند. دو استدلال اصلی علیه استفاده از روغن معدنی در لوازم آرایشی وجود دارد – مضر بودن آن برای محیط زیست و اینکه احتمالاً می تواند حاوی آلاینده باشد.

روغن معدنی از یک منبع تجدید ناپذیر استخراج می شود. به این ترتیب، معترضان ادعا می کنند که پایدار نیست و نمی توان آن را به طور نامحدود در محصولات آرایشی استفاده کرد، زیرا این امر به محیط زیست آسیب می رساند.

 

به طور مشابه، معترضان ادعا می کنند که روغن معدنی ناخالص است و حاوی آلاینده ها و حتی سرطان زا است. به دلیل اعتراضات گسترده علیه روغن معدنی، تغییر به سمت استفاده از روغن های گیاهی در محصولات آرایشی و بهداشتی ایجاد شد.

 

روغن های گیاهی مفید برای پوست و مو 

 

اکنون به معرفی روغن های گیاهی مفید برای پوست و مو خواهیم پرداخت. اخیراً، هنگامی که مردم مخالف استفاده از روغن معدنی در محصولات آرایشی و بهداشتی هستند، تغییری به سمت استفاده از روغن‌های گیاهی در لوازم آرایشی صورت گرفته است.

بسیاری از تولیدکنندگان لوازم آرایشی در حال حاضر روغن زیتون یا روغن نارگیل را در محصولات خود انتخاب می کنند. این روغن ها عاری از آلاینده ها و جایگزین های طبیعی تر برای لوازم آرایشی مبتنی بر روغن معدنی هستند.

 

رایج ترین روغن های گیاهی که امروزه در لوازم آرایشی استفاده می شود، روغن نارگیل، روغن زیتون، روغن سویا، روغن ماکادمیا، روغن آرگان، روغن جوجوبا، روغن هسته انار، روغن هسته انگور، روغن درخت چای، روغن بادام، روغن کالاندولا، روغن آلوئه ورا، روغن کرچک، کره شی یا شی باتر، روغن آووکادو و روغن پالم است.

 

روغن نارگیل برای پوست و مو

 

روغن نارگیل برای پوست و مو نوعی روغن گیاهی است که از نارگیل برداشت شده از درخت نخل نارگیل استخراج می شود.

در زمان‌های اخیر، روغن نارگیل در محصولات آرایشی و بهداشتی، چه بر پایه پوست و چه بر پایه مو، محبوبیت خاصی پیدا کرده است.

 

روغن نارگیل دارای تمام ویژگی های مورد نیاز برای استفاده در لوازم آرایشی است. به عنوان مثال، دارای خواص آنتی اکسیدانی است که می تواند به بهبود کبودی ها و حتی عفونت های پوستی کمک کند.

شاید مشخص ترین ویژگی روغن نارگیل خاصیت مرطوب کنندگی آن باشد. سال هاست که مردم از روغن نارگیل برای تغذیه مو و پوست خود استفاده می کنند.

 

امروزه صنعت لوازم آرایشی متوجه شده است که روغن نارگیل چقدر از نظر رطوبت رسانی به پوست و مو ارزشمند است.

هنگامی که روغن نارگیل روی مو استفاده می شود، می تواند شوره سر را درمان کند، می تواند خارش پوست سر را درمان کند، و می تواند طراوت را به موهای کسل کننده و خسته بازگرداند و آنها را بار دیگر براق کند.

به همین دلایل است که امروزه تعداد فزاینده ای از شرکت ها از روغن نارگیل به عنوان یک عنصر کلیدی در ماسک ها و شامپوهای مو استفاده می کنند.

 

در واقع، تعدادی از شرکت ها مانند پالمر در حال ساخت شامپوهای «طبیعی» با فرمول خاص هستند که از روغن نارگیل به عنوان ماده اصلی خود استفاده می کنند.

از نظر محصولات پوستی، روغن نارگیل به طور فزاینده ای در محصولات ضد پیری، محصولات پاک کننده آرایش و کرم های پوست به ویژه کره بدن استفاده می شود.

این به این دلیل است که روغن نارگیل می تواند با دادن لایه ای محافظ به پوست و جلوگیری از کم آبی آن از پوست محافظت کند.

 

شاید بهترین کیفیت روغن نارگیل این باشد که کاملا طبیعی است و برای انواع پوست قابل استفاده است. روغن نارگیل همچنین برای ایجاد کف عالی است و به طور فزاینده ای در محصولات مبتنی بر صابون مانند پاک کننده های صورت استفاده می شود.

محصولات مختلفی که از روغن نارگیل به دست می آیند عبارتند از: عصاره نارگیل، روغن کوپرا، روغن نخل نارگیل، کره نارگیل و غیره.

 

روغن زیتون برای پوست و مو

 

همانند روغن نارگیل، امروزه از روغن زیتون برای پوست و مو به عنوان ماده اصلی در انواع لوسیون ها، شامپوها، کرم های پوست و سایر محصولات آرایشی استفاده می شود.

روغن زیتون در واقع از زمان یونانیان و رومیان باستان برای اهداف آرایشی استفاده می شده است. رومی ها هر بار پس از حمام از روغن زیتون به عنوان مرطوب کننده برای بدن خود استفاده می کردند.

 

حتی مصریان از روغن زیتون به عنوان مرطوب کننده و پاک کننده پوست استفاده می کردند.

روغن زیتون از درخت زیتون استخراج می شود و ترکیبات شیمیایی اصلی آن شامل اسید پالمیتیک، ویتامین E، اسید استئاریک، پلی فنول ها، اسید لینولئیک، کاروتنوئیدها، اسید اولئیک (امگا 9) و اسکوالن است.

 

روغن زیتون

 

روغن زیتون به دلیل ویژگی های فراوانی که دارد به طور فزاینده ای در لوازم آرایشی استفاده می شود که آن را برای استفاده در این محصولات ایده آل می کند.

به عنوان مثال امگا 9 موجود در روغن زیتون برای موهای شما بسیار مفید است، امگا 9 تارهای مو را تشویق می کند تا نرم تر و براق تر شوند و همچنین باعث رشد سریع مو می شود.

امگا 9 همچنین از بیماری های مو مانند شوره سر پیشگیری و درمان می کند. به همین دلیل است که روغن زیتون اغلب به عنوان ماده اولیه در بسیاری از ماسک ها، شامپوها و نرم کننده های مو استفاده می شود.

 

امگا 9 همچنین برای پوست صورت شما بسیار مفید است. دارای خواص آنتی اکسیدانی است که سفتی و درد را در بدن کاهش می دهد و همچنین از چین و چروک و سایر علائم اولیه پیری جلوگیری می کند. به همین دلیل از این روغن گیاهی در بسیاری از کرم های ضد پیری نیز استفاده می شود.

 

روغن زیتون همچنین حاوی امگا 6 است. امگا 6 به بهبود زخم ها و کبودی ها کمک می کند، به همین دلیل از روغن زیتون در کرم ها و پمادها استفاده می شود.

امگا 6 همچنین به پاکسازی و پیشگیری از آکنه کمک می کند. به همین دلیل، روغن زیتون در حال تبدیل شدن به یک عنصر محبوب در پاک کننده های صورت، لوسیون های صورت و حتی پاک کننده های آرایش است.

علاوه بر این، ویتامین E موجود در روغن زیتون به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و می تواند علائم اولیه پیری مانند چین و چروک را کاهش دهد. ویتامین E حتی می تواند از پوست شما در برابر آلاینده ها و آلودگی های هوا محافظت کند.

 

کاروتنوئیدهای موجود در روغن زیتون می توانند از آسیب دیدن پوست و اشعه های مضر خورشید جلوگیری کنند. به همین دلیل است که روغن زیتون یک ماده فعال در لوسیون های ضد آفتاب است.

روغن زیتون همچنین می تواند کلاژن پوست شما را تقویت کند و آن را قوی تر، مقاوم تر و جوان تر از همیشه کند.

 

روغن سویا برای پوست و مو

 

روغن سویا برای پوست و مو از گیاه گلایسین سوجا استخراج می شود. سویا نوعی حبوبات است. آنها حاوی تعداد زیادی اسید امگا 6 و اسیدهای آمینه هستند.

روغن سویا در درجه اول شامل اسید لینولئیک، اسید لینولنیک، اسید اشباع شده و اسید اولئیک (امگا-9) است.

 

روغن سویا به دلیل خاصیت نرم کنندگی به طور فزاینده ای به عنوان روغن گیاهی در محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می شود. ثابت شده است که روغن سویا یک مرطوب کننده عالی است و همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی است.

در صنایع آرایشی و بهداشتی در محصولاتی مانند مرطوب کننده های صورت، کرم های ضد پیری، محصولات درمان مو و لوسیون ها استفاده می شود.

نام های دیگر روغن سویا عبارتند از: روغن سویا و روغن سوجا گلیسین.

 

روغن آووکادو برای پوست و مو

 

روغن آووکادو برای پوست و مو از درخت آووکادو گرفته می شود. ویژگی های بسیاری از این روغن گیاهی وجود دارد که آن را به یک عنصر ایده آل برای استفاده در صنعت آرایشی تبدیل می کند.

روغن آووکادو دارای کیفیت نفوذ بالایی است. این کیفیت نافذ آن را برای استفاده در کرم های ماساژ و کرم های بدن ایده آل می کند زیرا اثرات مغذی آن می تواند تا سطح پوست شما نفوذ کند.

 

روغن آووکادو

 

آووکادو همچنین دارای کیفیت کف‌کنندگی غنی است که آن را برای استفاده در انواع کرم‌ها و صابون‌ها مناسب می‌کند.

علاوه بر این، روغن آووکادو دارای محتوای ویتامین بالایی است، به ویژه ویتامین های A، B، D و E. این مزیت این روغن نسبت به سایر روغن های گیاهی است.

اتیلن دی آمین تترا استیک اسید یا ادتا بیشتر بخوانید: اتیلن دی آمین تترا استیک اسید یا ادتا چیست

این روغن گیاهی بوی قوی نیز ندارد، بنابراین به راحتی می توان از آن در لوازم آرایشی استفاده کرد.

امروزه روغن آووکادو در انواع محصولات آرایشی و بهداشتی از لوسیون های ضد آفتاب، کرم های صورت و حتی نرم کننده ها استفاده می شود.

در واقع، هر محصول آرایشی که در فرمولاسیون خود به روغن نیاز دارد، می‌تواند با استفاده از روغن آووکادو ساخته شود، زیرا این روغن جایگزین طبیعی‌تری برای روغن معدنی است.

 

روغن پالم برای پوست و مو

 

روغن پالم برای پوست و مو و مشتقات فراوان آن از جمله روغن پالم هیدروژنه و روغن هسته پالم هیدروژنه و روغن پالم هیدروژنه از درخت خرمایی به نام Elaeis guineensis استخراج می شود.

در لوازم آرایشی و محصولات مراقبت شخصی، از این ترکیبات روغن پالم در فرمولاسیون محصولات مراقبت از پوست، آرایش و محصولات برنزه استفاده می شود.

 

روغن پالم و مشتقات آن همگی فواید بی شماری برای پوست دارند. روغن پالم خاصیت مرطوب کنندگی، کف کنندگی و آبرسانی دارد و برای استفاده در تقریبا تمام محصولات آرایشی مناسب است. به دلیل این ویژگی ها، روغن پالم اغلب توسط صنعت زیبایی استفاده می شود.

در حال حاضر روغن پالم به شکل های مختلف در 70 درصد محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می شود. تا زمانی که روغن پالم به طور پایدار تامین شود، شاید موثرترین روغن در بین تمام روغن های گیاهی باشد.

 

روغن پالم و مشتقات آن شامل روغن پالم، روغن هسته خرما، روغن میوه خرما، استئارین پالم و هسته خرما سدیم است.

قرن‌هاست که لوازم آرایشی با استفاده از روغن‌های معدنی ساخته می‌شوند، فقط اخیراً تغییری به سمت روغن‌های گیاهی صورت گرفته است که برای سلامتی شما و سیاره ما مفید است.

روغن نارگیل و روغن زیتون همچنان دو مورد از محبوب ترین روغن های گیاهی هستند که امروزه تقریباً در تمام محصولات آرایشی ما مورد استفاده قرار می گیرند، اعم از آرایش، محصولات مراقبت از پوست، پاک کننده ها، صابون ها یا لوسیون ها.

 

روغن آفتابگردان برای پوست و مو

 

روغن آفتابگردان برای پوست و مو یکی از روغن های گیاهی محبوب است که از دانه ها استخراج می شود. حاوی مقدار زیادی اسیدهای چرب غیراشباع چندگانه یا امگا 6 است. تطبیق پذیری آن در کنار طعم خنثی و بافت سبک آن را در صنایع غذایی طبیعی محبوب کرده است.

 

گلیسیرین گیاهی برای پوست و مو

 

گلیسیرین گیاهی برای پوست و مو زمانی ساخته می شود که تری گلیسرهای حاوی چربی های گیاهی مانند نخل و سویا تحت فشار در حضور یک قلیایی حرارت داده می شود. نتیجه محصول گلیسیرین است که می تواند در کاربردها و صنایع مختلف استفاده شود.

گلیسیرین سویا

گلیسیرین پالم

 

روغن آرگان برای پوست و مو

 

روغن آرگان ارگانیک برای پوست و مو یک روغن گیاهی 100% خالص، با بافتی سبک و روان است که به سرعت جذب پوست می شود بدون اینکه بقایای چربی باقی بماند. روغن آرگان با پرس سرد، هسته های میوه درختان آرگان (Argania spinosa) از جنوب شرقی مراکش استخراج می شود.

 

روغن آرگان تغذیه، درخشندگی و لطافت را برای پوست و موهای شما فراهم می کند. این روغن مناسب برای انواع پوست به خصوص پوست و موهای خشک و آسیب دیده است.

لوازم آرایشی ارگانیک و طبیعی، 100% تایید شده است.

 

اسیدهای چرب ضروری پوست را تامین می کند.

با اثر ضد پیری خود و بازگرداندن خاصیت ارتجاعی پوست به کاهش علائم پیری کمک می کند.

یکپارچگی سد پوست را تقویت می کند، از دست دادن آب را کاهش می دهد و رطوبت را بازیابی می کند.

عملکرد آنتی اکسیدانی قوی، کاهش ظاهر خطوط صورت.

از پوست در برابر عوامل خارجی مانند آفتاب یا باد محافظت می کند.

دست های خشک و ترک خورده را ترمیم می کند.

ناخن های شکننده را تقویت می کند.

کاهش ریزش پروتئین مو که به تقویت مو و تحریک رشد مو کمک می کند.

پوست سر را تغذیه و احیا می کند و درخشندگی و نرمی شدیدی را برای موها ایجاد می کند.

 

روغن آرگان انگلیس

 

اسکوالن گیاهی با توجه به شباهت آن به لیپیدهای طبیعی پوست بسیار شبیه پوست است. توکوفرول (ویتامین E) و β-سیتوسترول، آنتی اکسیدان هایی هستند که به درم کمک می کنند تا ترکیبات دیگر را جذب کند تا پوست و موی نرم تر و انعطاف پذیرتر به دست آید.

 

نحوه استفاده از روغن آرگان

 

روغن آرگان روی پوست: روغن آرگان را می توان به پوست صورت، گردن یا بدن مالید. همیشه روی پوست تمیز (مرطوب یا خشک) ماساژ دهید تا کاملا جذب شود. روغن آرگان را نیز می توانید به مرطوب کننده روزانه خود اضافه کنید. مقدار کمی روغن آرگان را کف دست خود بمالید و به مقدار لازم از کرم یا لوسیون مرطوب کننده روزانه خود اضافه کنید. مخلوط کرده و با ماساژ ملایم روی بدن یا صورت خود پخش کنید.

 

روغن آرگان روی مو: مقدار کمی روغن آرگان را مستقیماً روی موهای تمیز و مرطوب از وسط تا نوک موها قبل از خشک کردن و شانه کردن بمالید. همچنین می توان آن را قبل از شستن روی موهای خیس یا مکمل شامپو یا نرم کننده خود استفاده کرد. چند قطره از روغن را روی کف دست خود بمالید و مقدار لازم شامپو یا نرم کننده روزانه خود را اضافه کنید. مخلوط کنید، ماساژ دهید و بشویید.

 

برای تقویت ناخن ها: چند قطره روغن آرگان را با آب لیمو مخلوط کنید و در طول شب بدون آبکشی بگذارید بماند.

 

روغن ماکادمیا برای پوست و مو

 

روغن ماکادمیا برای پوست و مو گیاهی است که از دانه های موجود در آجیل ماکادمیا integrifolia به دست می آید.

این روغن مرطوب کننده و تسکین دهنده است که پوست را بازسازی و تغذیه می کند. با بافتی سبک و صاف، به سرعت جذب می شود و هیچ گونه اثری از چربی باقی نمی گذارد.

ایده آل برای استفاده از صورت یا ماساژ بدن. روغن حامل عالی برای اسانس ها.

 

روغن ماکادمیا

 

خواص روغن ماکادمیا برای پوست و مو

 

خواص روغن ماکادمیا برای پوست و مو به شرح ذیل است:

منبع عالی اسید چرب امگا ۷ که به ترمیم و تغذیه پوست کمک می کند.

بافت سبک و صاف.

به سرعت جذب پوست می شود.

هیچ گونه باقیمانده روغنی باقی نمی گذارد.

مناسب برای پوست صورت و بدن شما.

روغن حامل عالی برای اسانس ها.

به عنوان روغن ماساژ عالی است.

100% روغن گیاهی

بدون مواد منشا حیوانی

هر روز صبح و/یا شب مقدار لازم روغن را به آرامی روی پوست تمیز و خشک ماساژ دهید.

 

روغن بادام برای پوست و مو

 

روغن بادام شیرین برای پوست و مو یک روغن گیاهی 100% خالص است که خاصیت ارتجاعی و رطوبت را برای پوست فراهم می کند.

این روغن غیر کومدون زا است و برای مراقبت روزانه از انواع پوست، به ویژه پوست های خشک، حساس و تحریک پذیر مناسب است.

 

خواص روغن بادام شیرین برای پوست و مو

 

روغن 100% گیاهی و طبیعی.

منبع فوق العاده اسید چرب امگا 9 که به بهبود ظاهر پوست کمک می کند و آبرسانی شدیدی را فراهم می کند.

ایده آل برای حفظ عملکرد پوست.

مناسب برای انواع پوست به خصوص پوست های خشک و تحریک شده.

ایده آل به عنوان روغن ماساژ.

روغن پایه عالی برای اسانس.

 

روغن بادام شیرین

 

نحوه استفاده از روغن بادام

 

برای استفاده مرطوب کننده پوست: یک یا دو بار در روز روی پوست ماساژ دهید تا کاملا جذب شود. می توان آن را روی پوست صورت یا بدن اعمال کرد.

همچنین می توان از آن به عنوان روغن حامل مخلوط با سایر روغن های گیاهی یا روغن های ضروری استفاده کرد.

روغن بادام شیرین را می توان در تمام دوران بارداری با ماساژ ملایم با حرکات دایره ای تا جذب کامل استفاده کرد.

برای استفاده روی مو: به عنوان یک حالت دهنده طبیعی مو عمل می کند و قبل از شامپو به انتهای موها مالیده می شود. ماساژ دهید و آبکشی کنید.

 

روغن جوجوبا برای پوست و مو

 

روغن جوجوبا با فشار سرد استخراج می شود. خواص آن شامل موارد زیر است.

موم مایع 100% طبیعی

هیدراتاسیون شدید

تعادل چربی پوست را بازسازی می کند.

خشک ترین پوست را تغذیه و احیا می کند.

از پوست محافظت می کند و از پیری زودرس آن جلوگیری می کند.

بقایای روغنی باقی نمی گذارد.

مناسب برای پوست صورت یا بدن.

ایده آل به عنوان روغن ماساژ.

موها را به راحتی شانه می کند، نرم و براق می کند.

 

روغن جوجوبا

 

روی پوست خود: مقدار لازم روغن را به آرامی روی پوست مرطوب یا خشک ماساژ دهید.

روی موهایتان: برای موهای چرب، 20 دقیقه به ریشه ها بمالید. قبل از شامپو زدن برای موهای خشک یا خیلی خشک مقدار لازم را به مدت 20 دقیقه روی موهای خود بمالید. قبل از شامپو کردن، مقدار کمی را همراه با نرم کننده و سپس آبکشی کنید.

 

منابع

common oils and alternatives used in cosmetics

organic argan oil

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دسته بندی


اطلاعات تماس


ساعات کاری