آرکا شیمی

خواص روغن آرگان برای پوست چیست

خواص روغن آرگان برای پوست چیست

خواص روغن آرگان برای پوست چیست

 

  • حفظ رطوبت پوست
  • خواص ضد پیری
  • کاهش چین و چروک پوست
  • التیام زخم پوست
  • تسکین دهنده پوست
  • بهبود آکنه
  • پاک کننده پوست
  • روغنی حامل است
  • پوست را روشن و لکه های تیره را محو می کند

 

 

روغن آرگان یک روغن طبیعی است که از هسته درخت آرگان (Argania spinosa) که بومی مراکش است، استخراج می شود. روغن آرگان غنی از اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان ها برای پخت و پز و همچنین برای بیماری های پوستی و محصولات آرایشی استفاده می شود.

 

ترکیبات فعال روغن آرگان توکوفرول ها (ویتامین E)، فیتواسترول ها، پلی فنول ها، اسکوالن، اسیدهای چرب اشباع و غیر اشباع (شامل اسید اولئیک و لینولئیک)، ملاتونین، کوآنزیم Q102 است. دوز پیشنهادی در استفاده از آن 25 میلی لیتر از راه خوراکی یا ده قطره روی پوست، یک بار در روز به مدت هشت هفته است.

 

روغن آرگان اسپانیا
روغن آرگان اسپانیا

 

روغن آرگان آرایشی از هسته خام آرگان تهیه می شود و به عنوان یک روغن خالص در کرم های پوست، لوسیون ها، سرم ها، ماسک های صورت، پمادها و شامپوها فروخته می شود. استفاده از روغن های آرایشی باید به صورت فردی و توسط یک متخصص پوست، متخصص تغذیه، داروساز، یا ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی ارائه شود.

 

روغن آرگان آرایشی و درمانی به بازار عرضه می شود. همچنین یک روغن غیراشباع چندگانه است که برای پخت و پز محبوب است و برای سلامت قلب در نظر گرفته می شود. شواهدی مبنی بر استفاده از آن در مراقبت از پوست، کلسترول بالا و آرتروز زانو وجود دارد.

 

در اینجا در مورد خواص روغن آرگان برای پوست، کاربردهای بالقوه، فواید آن بیشتر خواهید دانست.

 

روغن آرگان برای پوست

 

روغن آرگان برای موها عالی است. با این حال، اگر بدانید که می توانید از خواص روغن آرگان برای پوست صورت استفاده کنید، شگفت زده خواهید شد. این روغن مغذی فوق العاده ملایم، سبک و دارای خواص مرطوب کنندگی است.

 

علاوه بر این، خواص ضد التهابی آن به تسکین پوست شما و خلاص شدن از شر لکه های خشک کمک می کند. برای درک خواص روغن آرگان برای پوست صورت و نحوه استفاده از آن به خواندن ادامه دهید.

 

این روغن به عنوان جام مقدس روغن برای مو و پوست در نظر گرفته می شود زیرا درست در وسط طیف روغن قرار می گیرد. نه خیلی سنگین است و نه خیلی سبک. به راحتی جذب پوست شما می شود و همچنین بسیار مرطوب کننده است.

 

شما به سختی به یک یا دو قطره برای صورت خود نیاز دارید. بهترین بخش این است که می توانید آن را مستقیماً بدون روغن حامل اعمال کنید. بنابراین، اگر از خود می پرسید: “آیا روغن آرگان برای پوست مفید است؟” بدانید که حتما همینطور است.

 

حفظ رطوبت پوست

 

روغن آرگان را می توان به عنوان یک روغن مرطوب کننده استفاده کرد. اسیدهای چرب به حفظ سد طبیعی پوست کمک می کنند و پوست شما را هیدراته نگه می دارند. سد طبیعی پوست از سلول‌های مرده پوست، روغن‌ها، سرامید، کلسترول و عوامل مرطوب‌کننده طبیعی تشکیل شده است.

 

سد پوستی به محافظت از پوست در برابر باکتری ها، آلرژن ها و تحریک کمک می کند و همچنین در آبی که پوست را آبرسانی می کند نگه می دارد.

 

این روغن همچنین حاوی ماده‌ای به نام اسکوالان است که توسط پوست تولید می‌شود. اسکوالان به تعادل چربی طبیعی پوست کمک می کند و به محافظت از پوست کمک می کند.

 

یکی از مزایای اصلی این روغن ها و اسیدهای چرب این است که به جلوگیری از آنچه که از دست دادن آب از طریق اپیدرم یا TEWL معروف است کمک می کند. TEWL به زمانی اطلاق می شود که پوست آب را به صورت بخار در هوا از دست می دهد.

 

این می تواند به کدر شدن پوست، خشکی، کم آبی و ظاهر خطوط ریز کمک کند. TEWL معمولاً زمانی رخ می دهد که سد پوستی آسیب دیده یا مختل می شود که می تواند با لایه برداری بیش از حد، استفاده از محصولات خشن یا شرایطی مانند اگزما و درماتیت رخ دهد.

 

این روغن به لطف مقادیر بالای ویتامین E، آبرسانی زیادی به پوست ارائه می‌کند. زیبایی‌شناس مشهور اهل غرب هالیوود و موسس SkinLab می‌گوید: «ویتامین E همچنین به تقویت سد پوست کمک می‌کند تا بتواند رطوبت بیشتری را حفظ کند.

 

جاشوا راس برای کمک به آبرسانی، توصیه می کند چند قطره روغن آرگان 100 درصد خالص را به مرطوب کننده روزانه خود بمالید، چون آسان ترین راه برای گنجاندن این روغن در روتین روزانه مراقبت از پوست است.

 

روغن آرگان انگلیس
روغن آرگان انگلیس

 

خواص ضد پیری

 

غلظت بالای آنتی اکسیدان ها در روغن آرگان – از جمله اسید اولئیک و اسید لینولئیک – نشان می دهد که با خنثی کردن رادیکال های آزاد که به سلول ها آسیب می رسانند، با پیری مبارزه کند.

 

طبق یک مطالعه، این روغن که از طریق خوراکی مصرف شود یا روی پوست استفاده شود، آبرسانی پوست را بهبود می بخشید. مطالعه دیگری نشان داد که این روغن منجر به افزایش قابل توجهی در قابلیت ارتجاعی پوست در افراد شد.

 

در هر دو کارآزمایی، این روغن به صورت 25 میلی لیتر (میلی لیتر) در روز از طریق خوراکی یا حدود ده قطره در روز روی پوست، اثرات ضد پیری داشت.

 

کاهش چین و چروک پوست

 

از آنجایی که روغن آرگان بسیار مغذی است، به کاهش چین و چروک پوست شما نیز کمک می کند تا جوان تر به نظر برسد. زمانی که در مورد نازک شدن پوست با افزایش سن صحبت می کنیم، هم کلاژن و هم خاصیت ارتجاعی پوست را از دست می دهیم که منجر به چین و چروک پوست می شود. هنگامی که این روغن به صورت موضعی استفاده می شود، مشخص شده است که خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد.

 

تشخیص روغن آرگان اصل
تشخیص روغن آرگان اصل

 

التیام زخم پوست

 

همان خواصی که روغن آرگان را برای جوان نگه داشتن پوست مفید می‌کند، به بهبود زخم‌های پوستی شما نیز کمک می کند. این روغن سرشار از آنتی اکسیدان است که می تواند به کاهش التهاب کمک کند.

 

مطالعات حیوانی نشان داده‌اند که سوختگی‌ها با استفاده منظم از این روغن سریع‌تر بهبود می‌یابند، اما هنوز باید آزمایش‌های انسانی انجام شود تا این روغن به طور رسمی برای این منظور تجویز شود.

 

تسکین دهنده

 

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد خواص روغن آرگان برای پوست تسکین دهنده است. این ممکن است به ویژه در مواقعی که پریود یا سوزش دارید یا زمانی که پوست خشک و ملتهب دارید، مفید باشد. این یکی از دلایلی است که به طور سنتی از این روغن برای درمان بیماری هایی مانند اگزما استفاده می شود.

 

بهبود آکنه

 

روغن آرگان غیر کومدون زا است به این معنی که بعید است منافذ شما را مسدود کند. اگر شما فردی هستید که آکنه، به ویژه آکنه با سد پوستی مختل شده یا سوزش را تجربه می کنید، این خبر عالی است.

 

از آنجایی که این روغن حاوی ترکیبات زیادی است که شبیه به روغن های طبیعی پوست هستند، تحقیقاتی وجود دارد که نشان می دهد ممکن است به تعادل تولید روغن و حمایت از سد پوستی شما کمک کند.

 

لیپید چیست و چه کاربردی دارد بیشتر بخوانید: لیپید چیست و چه کاربردی دارد

پاک کننده

 

روغن آرگان را می توان به عنوان یک پاک کننده روغن یا اولین پاک کننده در صورتی که پوست خود را مضاعف پاکسازی می کنید استفاده کرد. این روغن برای پاک کردن آرایش و حل کردن محصولات مبتنی بر روغن عالی است.

 

به خواندن ادامه دهید: روغن آرگان برای رشد مو

 

روغن حامل

 

روش دیگر استفاده از روغن آرگان برای پوست، روغن حامل است. روغن های حامل برای رقیق کردن سایر روغن ها مانند روغن های ضروری استفاده می شود تا آنها را ایمن تر و کمتر تحریک کنند.

 

پوست را روشن و لکه های تیره را محو می کند

 

اگر از هایپرپیگمانتاسیون یا لکه های قهوه ای روی پوست ناشی از هورمون ها، افزایش سن یا سال ها قرار گرفتن در معرض نور خورشید رنج می برید، روغن آرگان ممکن است به بهبود و روشن شدن رنگ پوست شما کمک کند. دکتر ایلیا می گوید: این روغن حاوی توکوفرول ها (ترکیبات ویتامین E) است که می تواند تولید رنگدانه اضافی ناشی از ملاسما یا اسکار را مهار کند.

 

پوست را تمیز کنید

 

اگر با پوست چرب و مستعد آکنه مبارزه می کنید، اضافه کردن روغن بیشتر احتمالاً اولین برنامه کاری شما نیست. با این حال، ممکن است بیشتر از آنچه فکر می کنید کمک کند.

 

دکتر کینگ می‌گوید: «یک مطالعه کوچک نشان داد که استفاده موضعی از این روغن دو بار در روز به مدت چهار هفته با کاهش سبوم (معروف به روغن) و براق‌تر شدن پوست همراه است. این بدان معناست که به طور بالقوه می تواند به کاهش منافذ مسدود شده و آکنه کمک کند.

 

جنیفر سگال، دکتر، متخصص پوست در موسسه پوست متروپولیتن در هیوستون، می‌گوید حتی می‌توانید این روغن را روی یک پد پنبه‌ای تمیز یا یک دور پنبه‌ای قابل استفاده مجدد بمالید، آن را روی صورت خود پاک کنید و سپس با یک پاک‌کننده ملایم دنبال کنید.

 

بهترین مارک روغن آرگان برای پوست و مو

 

هنگام خرید روغن آرگان، بهترین روغن آرگان 100 درصد خالص را خریداری کنید. دکتر الیاس می گوید: «برای به دست آوردن حداکثر اثربخشی آن، بهتر است خالص باشد، زیرا هر ماده اضافه شده دیگری ممکن است اثر بخشی آن را کاهش دهد.

 

این روغن رنگ کهربایی دارد، به نرمی اعمال می شود (نباید حالت شنی داشته باشد) و به راحتی جذب می شود. او می افزاید: «ممکن است رایحه کمی آجیلی وجود داشته باشد زیرا برخی از فرآیندهای استخراج روغن شامل برشته کردن هسته های آرگان است.

 

علاوه بر این، هنگام انتخاب روغن آرگان برای پوست و مو، او پیشنهاد می کند روغنی را انتخاب کنید که کاربرد پوست یا مو را مشخص کند، بنابراین به برچسب آن توجه کنید. “روغن آرگان برای پخت و پز از طریق یک فرآیند تفت دادن یا حرارت دادن انجام می شود که ممکن است اسیدهای چرب آن را که به هیدراتاسیون کمک می کند، از بین ببرد.”

 

به خواندن ادامه دهید: روغن آرگان: ترکیب شیمیایی، فرآیند استخراج و کنترل کیفیت

 

بهترین زمان استفاده از روغن آرگان

 

همیشه قبل از مصرف روغن آرگان با پزشک پوست خود صحبت کنید تا مطمئن شوید که مکمل و دوز برای نیازهای فردی شما مناسب است. این روغن باید در یک بطری تیره و در یک اتاق خنک نگهداری شود تا از خراب شدن روغن که ممکن است در معرض نور قرار گیرد جلوگیری شود. بعد از دو سال یا طبق دستور سازنده آن را دور بیندازید.

 

مرطوب کننده – قبل از شروع برنامه صبحگاهی، یک یا دو قطره از این روغن بریزید و آن را روی تمام صورت خود بمالید. این کار را شب هم انجام دهید و بگذارید یک شب بماند.

 

تونر آبرسان – یک قطره از این روغن را روی یک پد پنبه ای بریزید و تونر خود را روی آن قرار دهید و صورت خود را با این ترکیب آغشته کنید.

 

لایه بردار یا مرطوب کننده لب – کمی از این روغن را به شکر قهوه ای اضافه کنید و به آرامی لب های خود را با این مخلوط لایه برداری کنید. یا روغن را روی لب ها بمالید و بگذارید مدتی روی لب ها بماند تا مرطوب و نرم شوند.

 

سرم – روغن آرگان را به سرم خود اضافه کنید و اجازه دهید قبل از اینکه به روال مراقبت از پوست خود ادامه دهید، خیس بخورد.

 

آیا روغن آرگان پوست را تیره می کند؟

نه، هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد روغن آرگان پوست را تیره می کند. برعکس، این روغن ممکن است از پوست در برابر هیپرپیگمانتاسیون ناشی از رادیکال های آزاد و آسیب خورشید محافظت کند.

 

آیا روغن آرگان برای زیر چشم مفید است؟

بله، روغن آرگان خالص ممکن است به کاهش پف و سیاهی زیر چشم کمک کند.

 

آیا استفاده روزانه از روغن آرگان اشکالی ندارد؟

بله، استفاده از مقدار کمی از روغن آرگان برای پوست هر روز اشکالی ندارد.

 

روغن آرگان خالص چه رنگی است؟

روغن آرگان خالص به رنگ زرد و گاهی کمی تیره است.

 

آیا روغن آرگان بو دارد؟

بله، روغن آرگان خالص درجه آرایشی و بهداشتی دارای بوی منحصر به فرد، خام و آجیلی است که با جذب روغن در پوست، بلافاصله پس از استفاده از بین می رود.

 

آیا روغن آرگان برای ناخن مفید است؟

روغن آرگان همچنین به بهبود سلامت کوتیکول های شما کمک کند و از ناخن و پوست در برابر لایه برداری و ترک خوردن محافظت کند.

 

عوارض روغن آرگان برای پوست

 

روغن آرگان ممکن است باعث درماتیت تماسی، بثورات پوستی در محل مصرف شود با این حال، مصرف آن از طریق دهان یا استفاده موضعی از آن بر روی پوست به طور کلی بی خطر در نظر گرفته می شود. آکادمی پوست آمریکا توصیه می کند که افراد دارای پوست چرب از محصولات پوستی مبتنی بر روغن اجتناب کنند.

 

THE BENEFITS OF ARGAN OIL FOR YOUR FACE

Argan Oil for Skin Health

ARGAN OIL FOR FACE