آرکا شیمی

فواید روغن آووکادو برای مو چیست

فواید روغن آووکادو برای مو چیست

فواید روغن آووکادو برای مو چیست

 

روغن آووکادو فواید مختلفی برای مو دارد و می تواند به کاهش شوره سر، جلوگیری از شکستگی و موارد دیگر کمک کند. مراقبت از مو با رعایت بهداشت خوب می تواند تأثیر زیادی بر براق و سالم به نظر رسیدن موها داشته باشد.

 

استفاده از روغن‌ آووکادو نیز می‌تواند به دلیل ترکیب ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و چربی های تک غیراشباع فوایدی در تقویت و صاف نگه داشتن مو داشته باشد.

 

در این مقاله نگاهی به فواید روغن آووکادو در مو، نحوه استفاده از آن در ماسک های مو یا ماساژ پوست سر می اندازیم و خطرات احتمالی این درمان ها را مورد بحث قرار می دهیم.

 

روغن آووکادو
روغن آووکادو

 

خواص روغن آووکادو برای مو

 

  • کاهش شوره سر
  • جلوگیری از شکستگی مو
  • گره زدگی مو
  • محافظت از مو در برابر آسیب

 

روغن ها نقش اساسی در جلوگیری از شکستن مو دارند. پوست سر افراد به طور طبیعی چربی ایجاد می کند، اما گاهی اوقات تعادل ناهموار روغن یا عوامل محیطی می تواند موهای فرد را خشک یا شکننده کند.

 

طبق یک مقاله تحقیقاتی منبع معتبر در سال 2015، استفاده از انواع روغن‌ های گیاهی به خصوص روغن آووکادو در نزدیکی پوست سر می‌تواند فولیکول‌ های مو را بپوشاند تا از آسیب به پایه مو جلوگیری کند و از شکستن موها بعداً هنگام رشد جلوگیری کند.

 

برخی روغن ها برای این کار بهتر از بقیه هستند. روغن های اشباع و تک اشباع بهتر از چربی های چند غیر اشباع در موها نفوذ می کنند. این روغن حاوی چربی های تک اشباع شده است که آن را به انتخاب خوبی برای درمان مو تبدیل می کند.

 

روغن آووکادو همچنین حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ هایی است که برخی معتقدند می‌توانند به تقویت و سلامت موهای فرد کمک کنند. ممکن است مزایای زیر را داشته باشد:

 

1. کاهش شوره سر

 

پوستی که به خوبی هیدراته شده روی سر می تواند موها را سالم تر نشان دهد. اگر پوست، خشک یا پوسته پوسته است، ماساژ دادن روغن آووکادو روی پوست سر، قبل از شستن و نرم کردن موها ممکن است به موهای شما کمک کند.

روغن آووکادو که روی پوست سر استفاده می شود نیز می تواند به کاهش شوره سر کمک کند. مرطوب کردن پوست با استفاده از روغن ها می تواند به جلوگیری از خشک شدن و پوسته پوسته شدن آن کمک کند.

 

2. جلوگیری از شکستگی مو

 

تارهای مو اگر خشک و شکننده باشند ممکن است بشکنند. پوشاندن مو با یک لایه نازک روغن آووکادو می تواند آن را انعطاف پذیرتر کند. این ممکن است به جلوگیری از شکستن موها هنگام برس زدن یا بستن مو کمک کند.

برای جلوگیری از شکستگی، فرد باید به آرامی با موهای خود رفتار کند. یک راه خوب برای باز کردن گره مو این است که ابتدا نوک موها را برس بکشید، نه اینکه با برس از میان آنها بکشید.

 

افراد همچنین باید از استفاده از نوارهای الاستیک به جای کش مو یا بستن بیش از حد موها خودداری کنند، زیرا این کار می تواند به تارها یا ریشه مو آسیب برساند.

رنگ کردن بیش از حد مو و درمان های حرارتی می توانند باعث آسیب شوند. استفاده از روغن آووکادو روی مو بعید است که آسیب شدید مو را از بین ببرد، اما ممکن است با روان کردن تارهای مو از شکستگی بیشتر جلوگیری کند.

 

3. گره زدگی مو

 

مالیدن روغن آووکادو به انتهای موها ممکن است به باز شدن موها کمک کند. با استفاده از انگشتان، انتهای موها را با مقدار کمی روغن بپوشانید تا برس زدن نرم‌تر شود.

با استفاده از یک شانه با دندانه پهن، به آرامی از میان گره ها شانه کنید تا زمانی که موها شروع به باز شدن گره کنند. سپس می توان از یک شانه دندانه دار کوچکتر یا برس مو برای ادامه برس زدن مو استفاده کرد.

 

روغن آووکادو برای پوست
روغن آووکادو برای پوست

 

4. محافظت از مو در برابر آسیب

 

آسیب های زیست محیطی، از جمله آلودگی، نور خورشید، آب دریا و کلر می تواند ساقه موی فرد را خشک کند. یک فرد ممکن است متوجه شود که استفاده از این روغن روی موهای خود می تواند از برخی از اثرات آسیب های محیطی محافظت کند. آنها می توانند قبل از شنا در دریا یا آفتاب گرفتن، موهای خود را با یک لایه نازک از این روغن بپوشانند. موهای بلند را می توان به صورت کش یا بافته گره زد تا از نفوذ روغن روی پوست جلوگیری کند.

 

هنگام زیر نور شدید آفتاب، محافظت از سر با کلاه و استفاده از کرم ضد آفتاب همیشه مهم است. شستشوی مو پس از تماس با آب دریا یا کلر می تواند به جلوگیری از خشک شدن مو کمک کند.

 

نحوه استفاده از روغن آووکادو برای مو

 

روش های مختلفی وجود دارد که فرد می تواند از روغن آووکادو برای مو یا پوست سر استفاده کند. این روغن را می توان در سوپرمارکت ها، داروخانه ها یا فروشگاه های آنلاین خریداری کرد.

استفاده از روغن آووکادو به روش های زیر ممکن است فوایدی برای موهای فرد داشته باشد:

لیپید چیست و چه کاربردی دارد بیشتر بخوانید: لیپید چیست و چه کاربردی دارد

 

1. ماساژ پوست سر

 

به گفته سرویس بهداشت ملی در بریتانیا، مرطوب کردن پوست سر با ماساژ دادن روغن آووکادو به پایه مو ممکن است به درمان پوسته خشک و پوسته پوسته سر کمک کند. اگر به طور منظم انجام شود، می تواند به جلوگیری از شوره سر کمک کند.

 

روغن آووکادو برای صورت
روغن آووکادو برای صورت

 

نحوه ماساژ پوست سر:

 

مقدار کمی روغن آووکادو را در یک کاسه، یا در یک ظرف آب داغ یا در مایکروویو فقط برای چند ثانیه گرم کنید.

موها را به آرامی جدا کرده و با استفاده از نوک انگشتان یا پنبه کمی روغن به پوست سر بمالید.

روغن را در نواحی آسیب دیده پوست سر با حرکات دایره ای کوچک با نوک انگشتان ماساژ دهید.

می توانید روغن را برای مدت کوتاهی روی پوست سر بگذارد تا قبل از شستشو با استفاده از شامپو معمولی خود، آن را جذب کند.

 

2. ماسک مو

 

فرد می تواند از آووکادوی له شده به عنوان ماسک مو استفاده کند. روغن های موجود در آووکادو ممکن است به روان شدن مو کمک کرده و آن را درخشان تر و سالم تر نشان دهد.

 

طرز تهیه ماسک موی آووکادو: آووکادو را بردارید و نیمی از آن را در یک کاسه له کنید.

1 زرده تخم مرغ و 1 قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید.

مواد را با هم ترکیب کنید.

روی موهای تمیز و مرطوب بمالید و بگذارید 30 دقیقه بماند.

موها را کاملا آبکشی کرده و خشک کنید.

به عنوان یک درمان مو، در صورت نیاز، می توان از آن هر دو هفته یک بار استفاده کرد.

 

3. حالت دهنده

 

پس از شستن مو با شامپو که می تواند موهای برخی افراد را خشک کند، می توان از روغن آووکادو به عنوان یک نرم کننده قوی استفاده کرد. این ممکن است به ویژه در صورتی مفید باشد که فردی موهای خشک یا آسیب دیده داشته باشد.

 

پس از شستن موها با شامپو، مقدار کمی از این روغن را به انگشتان خود بمالید و سپس انگشتان را از ریشه تا نوک موها را از بین ببرید. هر چند بار که لازم است این کار را تکرار کنید تا موها با روغن آغشته شوند.

پس از ماندن این روغن برای مدت کوتاهی روی موها، روغن را با آب گرم بشویید.

 

خطرات

 

آلرژی به آووکادو به اندازه سایر آلرژی های غذایی رایج نیست، اما اتفاق می افتد. اگر فردی به لاتکس حساسیت داشته باشد، آلرژی به آووکادو شایع تر است.

قبل از استفاده از این روغن برای اولین بار، فرد باید روغن را روی قسمت کوچکی از پوست قبل از مالیدن روی مو آزمایش کند. اگر باعث قرمزی یا ناراحتی در پوست اطراف شود، فرد باید استفاده از این دارو را متوقف کند و به جای آن روغن دیگری را امتحان کند.

 

موهای سر از سلول های مرده تشکیل شده است. این بدان معنی است که آنها نمی توانند مواد مغذی را به همان روشی که پوست جذب می کند جذب کنند. یک فرد ممکن است اثرات مثبتی از استفاده از روغن آووکادو بر روی مو داشته باشد، اما ممکن است این اثرات طولانی مدت نباشد.

 

استفاده از محصولات روی مو نمی تواند باعث رشد مو شود. این از درون بدن اتفاق می‌افتد و معمولاً برای اکثر افراد با سرعت ثابتی است. این بدان معنی است که نمی توان سرعت آن را افزایش داد. خوردن یک رژیم غذایی سالم ممکن است به رشد موهای سالم و قوی کمک کند.

 

مو از ساقه مو رشد می کند و فقط می تواند مواد مغذی را در این مرحله دریافت کند. مواد مغذی از بدن می آیند، بنابراین تغذیه خوب کلید سلامت مو است. استفاده از روغن آووکادو در پخت و پز، به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل، ممکن است به هیدراته نگه داشتن مو کمک کند.

 

درست مانند پوست سالم، فرد می تواند با خوردن یک رژیم غذایی متعادل با مقدار زیادی میوه و سبزیجات، نوشیدن مایعات فراوان و خواب کافی موهای سالمی داشته باشد.

 

بهترین راه برای مراقبت از مو، شستن و خشک کردن منظم آن و کوتاه کردن نوک های شکاف شده است. استفاده از روغن آووکادو به‌عنوان ماسک یا نرم‌کننده ممکن است به براق‌تر شدن موها کمک کند.

 

Avocado Oil on Hair