آرکا شیمی

روغن جوجوبا برای مو چه کاربردی دارد

روغن جوجوبا برای مو چه کاربردی دارد

روغن جوجوبا برای مو چه کاربردی دارد

 

طبیعت برای هر نگرانی که ممکن است داشته باشید راه حلی دارد. روغن‌های گیاهی یکی از این راه حل ها هستند. و امروز، ما قصد داریم در مورد اینکه چگونه روغن جوجوبا برای مو انتخابی است که باید از آن استفاده کنید، صحبت کنیم.

 

آیا می دانید که استفاده از روغن جوجوبا برای مو در دهه ۷۰ مرسوم شد؟ بله، این ماده برای نزدیک به پنج دهه است که محبوب مانده است، و در رفع بسیاری از مشکلات زیبایی موثر بوده است.

 

پوست، مو یا حتی ناخن. در حال حاضر، اجازه دهید به جالب‌ترین ماده‌ای که برای موهای شما پیدا کرده‌ایم پایبند باشیم و به شما بگوییم که چگونه استفاده از روغن جوجوبا برای مو می‌تواند بهترین تصمیم شما باشد.

 

فواید روغن جوجوبا برای مو

 

  • موها را مرطوب می کند
  • موخوره را کنترل می کند
  • رشد مو را تحریک می کند
  • آسیب گرمایی را درمان می کند
  • از سفید شدن زودرس مو جلوگیری می کند
  • از شوره سر جلوگیری می کند
  • از عفونت پوست سر جلوگیری می کند

 

اولاً، بیایید این موضوع را روشن کنیم. روغن جوجوبا برای مو یک روغن واقعی نیست. در واقع یک استر موم است. بافت کاملاً شبیه سبومی است که پوست ما تولید می کند. به همین دلیل است که یک محصول غیر کومدون زا نیز می باشد زیرا منافذ را مسدود نمی کند.

 

به طور گسترده ای به عنوان یک عنصر در بسیاری از شامپوها، نرم کننده ها، مرطوب کننده ها و غیره استفاده می شود.

 

منشا روغن جوجوبا برای مو از موم مایعی است که از دانه لوبیا گیاه جوجوبا، یعنی Simmondsia Chinensis، یک گونه رایج در مکزیک، کالیفرنیا و آریزونا به دست می آید. روغن به صورت خام رنگ زرد کمرنگی دارد و هیچ بویی ندارد.

 

خواص روغن جوجوبا برای مو بسیار زیاد دارد، مانند آبرسانی بسیار زیاد، کنترل موخوره، تحریک رشد مو و غیره. بیایید نگاهی دقیق تر به هر یک از آنها بیندازیم.

 

فواید روغن جوجوبا برای مو
فواید روغن جوجوبا برای مو

 

1. موها را مرطوب می کند

 

روغن جوجوبا برای مو دارای خواص مرطوب کنندگی عالی است که آن را به یک عامل آبرسان عالی در مورد مو تبدیل می کند. سرشار از اسیدهای اولئیک و بهنیک است که ریشه های فولیکول را تقویت می کند و همچنین روغن های طبیعی را متعادل می کند.

 

خاصیت روغن جوجوبا برای مو در این است که آن را تغذیه و التیام می بخشد و پوسته پوسته شدن و خارش ناشی از آن را از بین می برد. روغن جوجوبا برای مو همچنین برای درمان بیماری های خشکی پوست سر مانند اگزما و پسوریازیس مفید است.

 

با توجه به اینکه بافت و خواص آن کاملاً به سبوم طبیعی پوست نزدیک است، به موها کمک می کند تا مواد مغذی طبیعی مورد نیاز خود را دریافت کنند.

 

2. موخوره را کنترل می کند

 

روغن جوجوبا برای مو یک عامل آبرسان عالی است، همچنین به عنوان یک حالت دهنده شگفت انگیز مو عمل می کند. این نه تنها می تواند به خوبی موها را مدیریت کند، بلکه می تواند مشکلاتی مانند موخوره و شکستگی مو را برطرف کند.

 

با تمام مشکلاتی که با خشکی پوست سر و موهای خشک به وجود می آید، مقابله می کند. این باعث می شود موها به طور کلی قابل کنترل باشند و درخشندگی سالمی به آن می بخشد.

 

اگر شما فردی هستید که از موهای وز به شدت خسته شده اید و هیچ محصولی برای شما کار نمی کند، روغن جوجوبا یا هر محصولی را با روغن جوجوبا به عنوان ماده اصلی امتحان کنید.

 

3. رشد مو را تحریک می کند

 

جنبه دیگری که در آن روغن جوجوبا برای مو مانند ستاره، درخشان می شود، روشی است که باعث تحریک رشد مو می شود. مطالعات و تحقیقاتی وجود دارد که نشان می دهد روغن جوجوبا چگونه به رشد مو کمک می کند.

 

روغن جوجوبا در صورت استفاده با سایر روغن های ضروری مو مانند رزماری و روغن اسطوخودوس که به رشد مو کمک می کنند، چیزی کمتر از معجزه نیست. رشد و تراکم مو را تحریک می کند.

 

4. آسیب گرمایی را درمان می کند

 

روغن جوجوبا برای مو همچنین یک راه عالی برای درمان هر گونه آسیبی است که مو ممکن است در اثر سایر درمان ها یا ابزارهای حرارتی متحمل شده باشد. همچنین یک سپر محافظ در اطراف مو ایجاد می کند و از آن در برابر آسیب گرما محافظت می کند.

 

این به این دلیل است که روغن جوجوبا برای مو به اندازه روغن های دیگر نفوذ پذیر نیست. بنابراین یک لایه محافظ در اطراف ساقه مو تشکیل می دهد. اگر به طور مرتب از اتوهای فر یا وسایل صاف کننده استفاده می کنید، ممکن است کوتیکول موهای شما بشکند.

 

این شکستگی به نام شکستگی مو نیز شناخته می شود. روغن جوجوبا از این اتفاق جلوگیری می کند و همچنین به عنوان یک درمان ترمیمی پس از استایل کردن عمل می کند.

 

روغن جوجوبا

لیپید چیست و چه کاربردی دارد بیشتر بخوانید: لیپید چیست و چه کاربردی دارد

 

5. از سفید شدن زودرس مو جلوگیری می کند

 

استرس درخشندگی موهای شما را از بین می برد؟ روغن جوجوبا برای مو حتی در اینجا می تواند به کمک شما بیاید. عوامل خارجی مانند آلودگی و عوامل داخلی مانند استرس می توانند منجر به سفیدی زودرس مو شوند. روغن جوجوبا می تواند از موهای شما در برابر آن محافظت کند.

 

علاوه بر این، یکی دیگر از دلایل سفید شدن مو، کمبود مس است. روغن جوجوبا سرشار از ویتامین های ضروری و مس و آنتی اکسیدان ها است. افزودن آن به مراقبت از موهایتان از سفید شدن موهایتان جلوگیری می کند.

 

6. از شوره سر جلوگیری می کند

 

روغن جوجوبا برای مو دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد ویروسی است که آن را به یک عامل عالی برای مبارزه با عفونت های پوست سر تبدیل می کند. این عفونت ها منجر به مسائل مختلفی مانند ریزش مو، شکستگی مو و غیره می شود. شوره سر یکی از این عفونت‌ها است که بسیار شایع است و با روغن جوجوبا قابل کنترل و پیشگیری است.

 

7. از عفونت پوست سر جلوگیری می کند

 

همانطور که گفته شد، روغن جوجوبا برای مو ماهیت ضد ویروسی دارد و به عنوان تسکین دهنده پوست سر شناخته شده است. از خشکی و سایر شرایطی که عفونت پوست سر می تواند ایجاد کند، جلوگیری می کند. همچنین موها را تغذیه می کند و تعادل pH آن را حفظ می کند.

 

نحوه استفاده روغن جوجوبا برای مو

 

طرز استفاده روغن جوجوبا برای مو چندین روش دارد که می توانید از آنها برای موهای خود استفاده کنید. شما می توانید از آن به عنوان اسانس یا حتی به عنوان یک ماده در محصولات خود استفاده کنید. در اینجا روش هایی وجود دارد که می توان از آن برای موهای شما استفاده کرد.

 

می توانید روغن جوجوبا برای مو را مستقیماً به پوست سر و موهای خود بمالید و بگذارید 20 دقیقه بماند. برای جذب و تاثیر بهتر آن را کمی حرارت دهید. پس از اتمام 20 دقیقه، آن را با یک شامپوی ملایم بشویید و با نرم کننده ادامه دهید.

 

همچنین می توانید روغن جوجوبا برای مو را به محصولات روزانه موی خود اضافه کنید. اسانس جوجوبا را به روغن های حامل خود مانند روغن نارگیل یا روغن زیتون اضافه کنید.

 

حتی می توانید روغن جوجوبا را با سایر روغن های ضروری مخلوط کنید تا اثربخشی آن را افزایش دهید. راه دیگر استفاده از آن اضافه کردن یک یا دو قطره به شامپو یا نرم کننده خود برای آن لایه اضافی از تغذیه است.

 

روغن زیتون

 

این ساده ترین راه استفاده از روغن جوجوبا برای مو است. محصولاتی را خریداری کنید که حاوی روغن جوجوبا به عنوان ماده اصلی هستند.

 

همچنین، به سراغ محصولات ارگانیک بروید، زیرا آنها خالص ترین شکل روغن جوجوبا را به عنوان یک ماده تشکیل دهنده دارند. محصولات داروخانه ممکن است آن را به شکل رقیق شده داشته باشند که ممکن است دقیقاً به همان اندازه مؤثر نباشد.

 

زمان استفاده از روغن جوجوبا برای مو

 

برای بهترین نتیجه می توانید هفته ای یک بار از روغن جوجوبا برای مو استفاده کنید.حتی می توانید دو بار در هفته از آن استفاده کنید.

 

با این حال، با توجه به اینکه روغن‌های ضروری کاملاً غنی و قوی هستند، باید فقط در مقادیر محدود و در دفعات محدود استفاده شوند، در غیر این صورت می‌توانند به مو و پوست سر شما واکنش نشان دهند.

 

کدام بهتر است: روغن نارگیل یا روغن جوجوبا؟

 

روغن نارگیل یکی از محبوب ترین روغن های مراقبت از مو است و از زمان های بسیار قدیم مورد استفاده بوده است. برای محافظت از مو در برابر آسیب خورشید و همچنین تقویت فولیکول های مو شناخته شده است.

 

از طرف دیگر روغن جوجوبا برای مو عمدتاً یک روغن ضروری است که موها را آبرسانی کرده و از آنها محافظت می کند.

 

با این حال، روغن جوجوبا در طبیعت بسیار نافذ نیست در حالی که روغن نارگیل این گونه است. می توانید اسانس جوجوبا را با روغن نارگیل مخلوط کرده و از آن استفاده کنید. اما روغن نارگیل نسبت به روغن جوجوبا برتری دارد. باز هم از نوع مو به نوع مو و همچنین در شخص متفاوت است.

 

قیمت روغن جوجوبا برای مو

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد خرید روغن جوجوبا برای مو می توانید با آرکا شیمی گستر سپیدار با شماره های 02144182743 و 09026715830 در ارتباط باشید.

 

منبع:

 

bebeautiful