روغن آلوئه ورا برای مو چه کاربردی دارد

روغن آلوئه ورا برای مو چه کاربردی دارد

روغن آلوئه ورا برای مو چه کاربردی دارد

 

اگر یک ماده جادویی وجود دارد که می تواند تمام مشکلات پوست و موی شما را درمان کند، آن ماد گیاه آلوئه ورا با برگ های سیخ دار با فواید بی شمارش خواهد بود! این گیاه به دلیل دارا بودن ویتامین‌ها، مواد معدنی و اسیدهای آمینه بی‌شمار، راه‌حلی برای تمام مشکلات مو و پوست است.

 

آلوئه ورا که قرن ها به دلیل خواص درمانی خود مورد استفاده قرار می گیرد، گیاهی تسکین دهنده است که برای مو و پوست سر شما بسیار مفید است.

 

روغن آلوئه ورا

 

روغن آلوئه ورا برای مو دارای قدرت های شفابخش است که همگی نتیجه ترکیب شیمیایی آن است. دارای ویتامین های A، C و E است که همگی آنتی اکسیدان هستند. علاوه بر این، یک منبع طبیعی ویتامین B است که در مکمل‌های مختلف زیبایی مو و پوست استفاده می‌شود.

 

این گیاه همچنین حاوی مواد معدنی مانند کلسیم، مس، سلنیوم و منیزیم به همراه چندین اسید چرب است. در حالی که استفاده از ژل آلوئه ورا برای مو رایج است، آیا تا به حال از روغن آلوئه ورا برای مو استفاده کرده اید؟

 

اسید چرب چیست و چه کاربردی دارد
اسید چرب چیست و چه کاربردی دارد

 

خیر، این گیاه هیچ روغنی تولید نمی کند. در واقع روغن آلوئه ورا را می توان به راحتی با ترکیب ژل آلوئه ورا با روغن حامل تهیه کرد. فواید روغن آلوئه ورا برای مو بی شمار است، بنابراین در اینجا طرز تهیه روغن آلوئه برای مو را به شما نشان می دهیم و اینکه چگونه می تواند به بهبود کیفیت موهای شما کمک کند.

 

طرز تهیه روغن آلوئه ورا در منزل

 

تهیه روغن آلوئه ورا و استفاده از خواص روغن آلوئه ورا برای مو بسیار آسان است. شما فقط به دو ماده و کمی زمان و صبر نیاز دارید.

عناصر:

1 برگ آلوئه ورا

½ فنجان روغن نارگیل

 

ژل آلوئه ورا

 

روش تهیه روغن آلوئه ورا

 

برای تهیه روغن آلوئه ورا برای مو استفاده از ژل تازه توصیه می شود. با این حال، اگر می خواهید از ژل در دسترس استفاده کنید، این نیز کار می کند. ابتدا، بیایید با فرآیند حذف ژل شروع کنیم.

 

برگ آلوئه ورا را کاملا تمیز کنید. خارهای تیز را در طرفین ببرید و قسمت بالایی را باز کنید. تمام ژل را از برگ جدا کرده و در آسیاب مخلوط کن بریزید. پس از آماده شدن آلوئه له شده آن را کنار بگذارید.

 

در تابه ای روغن نارگیل و آلوئه له شده را اضافه کنید و مدام هم بزنید. مخلوط را حرارت دهید تا روغن شروع به کمی قهوه ای شدن کند. بعد از اینکه قهوه ای شد، شعله را خاموش کنید و اجازه دهید روغن خنک شود. پس از خنک شدن، روغن را صاف کرده و در یک بطری نگهداری کنید.

 

نحوه استفاده از روغن آلوئه ورا برای مو

 

اکنون که روغن آلوئه ورا را در خانه تهیه کرده اید، آن را به طور مرتب روی موهای خود استفاده کنید. طریقه مصرف روغن آلوئه ورا به این صورت است که روغن را به طور یکنواخت روی پوست سر و تارهای موی خود بمالید.

 

آن را روی موهای خود ماساژ دهید، همانطور که معمولا با هر روغن دیگری انجام می دهید. از روغن آلوئه ورا برای مو یک یا دو بار در هفته برای نتایج موثر استفاده کنید.

 

فواید روغن آلوئه ورا برای مو

 

  • موها را مرطوب می کند
  • از موخوره جلوگیری می کند
  • رشد مو را تقویت می کند
  • موها را نرم تر می کند
  • عفونت های قارچی را دور نگه می دارد
  • شوره سر و خارش سر را درمان می کند

 

1. موها را مرطوب می کند

 

لیپید چیست و چه کاربردی دارد بیشتر بخوانید: لیپید چیست و چه کاربردی دارد

اگر مشکل شما خشکی مو است، به طور مرتب از روغن آلوئه ورا برای مو استفاده کنید. محتوای بالای آب موجود در ژل آلوئه ورا، آبرسانی فوق العاده ای دارد.

 

علاوه بر این، آنزیم های پروتئولیتیک موجود در آلوئه ورا به مرطوب کردن پوست سر و مو کمک می کند و رطوبت را حفظ می کند. این به ویژه برای کسانی که موهای بسیار خشک و شکننده دارند مفید است.

 

2. از موخوره جلوگیری می کند

 

آلوئه ورا حاوی آمینو اسیدهای فراوانی است و این آمینواسیدها می توانند به موهای وز شده شما درخشنده و آن را قوی کنند. از آنجایی که روغن آلوئه ورا برای مو، رطوبت مو را نیز حفظ می کند، می تواند مو را صاف تر کند. استفاده منظم از روغن آلوئه ورا برای موها تغییر قابل توجهی در وز شدن موها ایجاد می کند.

 

3. رشد مو را تقویت می کند

 

ریزش مو یکی از رایج ترین مشکلاتی است که همه افراد با آن مواجه هستند. وقتی ریزش مو دشمن شماره یک شماست، استفاده از روغن آلوئه ورا برای مو بهترین راه حل است!

 

از آنجایی که روغن آلوئه ورا حاوی روغن نارگیل است، برای تقویت رشد مو و کاهش ریزش مو بسیار مفید است. علاوه بر این، آلوئه ورا می‌تواند با جوان‌سازی فولیکول‌های مو و پاک کردن سلول‌های مرده پوست از روی پوست سر، رشد مو را تقویت کند.

 

4. موها را نرم تر می کند

 

علاوه بر آنزیم های پروتئولیتیک، محتوای بالای پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی موجود در روغن آلوئه ورا فولیکول های مو را تغذیه می کند و بافت کلی موهای شما را بهبود می بخشد. با گذشت زمان، استفاده از روغن آلوئه ورا برای موها، آنها را سالم و تغذیه می‌کند و باعث نرم‌تر و قابل کنترل شدن موها می‌شود.

 

5. عفونت های قارچی را دور نگه می دارد

 

آلوئه ورا یک داروی آزمایش شده برای درمان هر گونه عفونت پوستی است، بنابراین جای تعجب نیست که روغن آلوئه ورا برای مو می تواند به درمان عفونت های قارچی کمک کند. اگر پوست سر شما به دلیل عفونت های قارچی و باکتریایی ناسالم است، استفاده از روغن آلوئه ورا برای مو می تواند مفید باشد.

 

خواص ضد میکروبی آن می تواند باکتری های عامل عفونت را از بین ببرد و خواص ضد قارچی آن می تواند رشد قارچ را در پوست سر کاهش دهد و در نتیجه پوست سر را شفاف و سالم نگه می دارد.

 

6. شوره سر و خارش سر را درمان می کند

 

روغن آلوئه ورا برای مو و برای درمان و پیشگیری از شوره سر فوق العاده عمل می کند، زیرا پوست سر را مرطوب می کند و چربی اضافی را که منجر به تجمع و شوره سر در پوست سر می شود، از بین می برد.

 

با از بین بردن پوسته های پوست سر، به درمان شوره سر کمک می کند. روغن آلوئه ورا برای مو همچنین به خلاص شدن از شر خارش پوست سر کمک می کند.

 

چگونه روغن آلوئه ورا را به موها بمالم؟ می توانید روغن آلوئه ورا را مانند روغن های دیگر به موها بمالید. آن را به طور یکنواخت روی پوست سر و تارهای مو بمالید و چند دقیقه ماساژ دهید. اجازه دهید روی موهایتان بماند تا جذب پوست سر شود.

 

آیا می توانم هر روز از روغن آلوئه ورا برای موهایم استفاده کنم؟ پاسخ: بله، می توانید روزانه از روغن آلوئه ورا برای مو استفاده کنید، زیرا بی خطر است.

 

آیا می توانم روغن آلوئه ورا را در طول شب در موهایم بگذارم؟ روغن آلوئه ورا مملو از مواد مغذی است که موها و پوست سر شما را سالم نگه می دارد، بنابراین ماندن آن در طول شب در موهایتان خوب است. در واقع، این حتی سودمندتر خواهد بود!

 

قیمت روغن آلوئه ورا برای مو

 

برای تهیه روغن آلوئه ورا می توانید با شرکت آرکا شیمی گستر سپیدار با شماره های 02144182743 و 09026715830 در تماس باشید.

 

منبع:

 

bebeautiful