فواید روغن زیتون برای پوست

فواید روغن زیتون برای پوست

فواید روغن زیتون برای پوست

 

فواید روغن زیتون برای پوست که از فشار دادن زیتون و استخراج روغن آن به دست می آید، به اشکال مختلفی است و کاربردهای فراوانی دارد. سرشار از ویتامین است. فواید روغن زیتون برای پوست دارای ویتامین های بسیاری از جمله A، D و K و همچنین ویتامین E است.

 

خواص روغن زیتون برای پوست چیست؟

 

قبل اینکه راجع به فواید روغن زیتون برای پوست صحبت کنیم باید بدانیم خواص روغن زیتون برای پوست چیست؟ روغن زیتون از فشار دادن روغن یک میوه کامل زیتون به دست می آید. سرشار از اسیدهای چرب تک غیراشباع است – چربی‌های سالمی که فواید مختلفی برای سلامتی و زیبایی دارند – و همچنین حاوی آنتی اکسیدان‌های دوست‌دار پوست است.

 

روغن زیتون

 

سندی اسکوتنیکی، متخصص پوست و متخصص پوست توضیح می‌دهد: «روغن‌های گیاهی برای مقاصد پزشکی و آرایشی استفاده می‌شوند، زیرا فواید زیادی دارند. بسته به ترکیب روغن گیاهی، برخی از روغن ها در مسائل خاص بهتر از بقیه عمل می کنند.

 

روغن زیتون از جمله روغن های گیاهی با عملکرد بالا است و به دلیل خواص نرم کنندگی و مرطوب کنندگی آن مورد ستایش قرار می گیرد.

 

شما می‌توانید این روغن شگفت‌انگیز را در هر چیزی از سرم‌ها گرفته تا پاک‌کننده‌های صورت پیدا کنید، اما به شکل خالص آن همراه با مرطوب‌کننده‌هایی که برای مراقبت از پوست مناسب هستند نیز موجود است. به خاطر داشته باشید که روغن زیتون ممکن است در اثر گرما، نور یا اکسیژن بیش از حد از بین برود – بهتر است آن را در مکانی خنک با درب محکم بسته نگهداری کنید.

 

خاصیت آنتی اکسیدانی دارد

 

روغن زیتون یک آنتی اکسیدان است و خاصیت آنتی اکسیدانی دارد، بنابراین به جلوگیری یا معکوس کردن آسیب ناشی از اشعه فرابنفش سرطان‌زا کمک کند. روغن زیتون غلظت بسیار بالایی از ماده ای به نام اسکوالن دارد. اسکوالن همان چیزی است که به روغن زیتون تقویت آنتی اکسیدانی می دهد.

 

مرطوب کننده و با باکتری ها مبارزه می کند

 

روغن زیتون مرطوب کننده است و با باکتری ها مبارزه می کند. روغن زیتون به عنوان مرطوب کننده و آبرسان پوست شناخته شده است.

 

اگر مستعد آکنه هستید، استفاده از صابون ساخته شده با روغن زیتون با از بین بردن باکتری هایی که باعث آکنه می شوند، به کاهش آکنه شما کمک کند. مردم به طور فزاینده ای به دنبال روغن زیتون برای فواید آن به عنوان یک مرطوب کننده پوست صورت هستند.

 

روغن زیتون در محصولات آرایشی

 

استفاده از روغن زیتون در محصولات آرایشی روی پوست به عنوان یک مرطوب کننده با استفاده مستقیم روی پوست انجام می شود. استفاده از روغن زیتون به عنوان مرطوب کننده پس از قرار گرفتن در معرض آفتاب یا آفتاب سوختگی مفید است. می توانید روغن اضافی را با یک حوله یا پارچه پاک کنید.

 

روغن زیتون در محصولات شستشوی صورت به وفور استفاده می شود. انواع لوازم آرایشی هستند که پایه روغن زیتون دارند. همچنین می توان آن را در برخی از صابون ها، شوینده های بدن و لوسیون ها یافت.

 

مزایای اصلی روغن زیتون برای پوست

 

  • برای جلوگیری از چروک صورت
  • برای جلوگیری از پیری زودرس
  • برای چروک دور چشم
  • برای بهبود زخم
  • برای کاهش وزن
  • برای لک صورت
  • برای چاقی صورت
  • برای گوش

 

مزایای اصلی روغن زیتون برای پوست خاصیت مرطوب کنندگی و کاهش از دست دادن آب است. این مرطوب کننده باعث افزایش آب در پوست و بهبود سلامت و ظاهر آن می شود.

 

خواص روغن زیتون برای جلوگیری از چروک صورت

 

خواص روغن زیتون برای جلوگیری از چروک صورت، خاصیت آنتی اکسیدانی آن است. روغن زیتون از سلول های پوست در برابر آسیب های محیطی و التهاب محافظت می کند. این به معنای محافظت در برابر پیری زودرس و همچنین علائم تحریک یا قرمزی است.

 

خواص روغن زیتون برای جلوگیری از پیری زودرس

 

خواص روغن زیتون برای جلوگیری از پیری زودرس به دلیل این است که سرشار از ویتامین های A، D، K و E و همچنین اسکوالن است. اینها می توانند به کاهش استرس اکسیداتیو روی پوست کمک کنند (که می تواند منجر به تسریع پیری پوست شود).

 

خواص روغن زیتون برای چروک دور چشم

 

خواص روغن زیتون برای چروک دور چشم و مواد مومی مانند ریمل ضد آب و خط چشم عالی است. با مزایای افزوده آنتی اکسیدان ها و اسکوالن آبرسان، پوست ظریف ناحیه چشم را مرطوب می کند، به علاوه مژه ها را به همان روشی که نرم کننده روی موها کار می کند، تغذیه می کند.

 

در حالی که روغن زیتون می تواند باقی مانده های محلول در روغن (مانند آرایش و سبوم) را در اطراف پوست از بین ببرد و حرکت دهد، لزوما آرایش را پاک نمی کند و روغن زیتون و آرایش شکسته شده را باید با یک پاک کننده پاک کنید.

 

لیپید چیست و چه کاربردی دارد بیشتر بخوانید: لیپید چیست و چه کاربردی دارد

خواص روغن زیتون برای بهبود زخم

 

خواص روغن زیتون برای بهبود زخم به دلیل مواد ضدالتهابی موجود در آن است که می تواند به بهبود زخم کمک کند. تری ترپن ها، که در بسیاری از روغن های گیاهی و به ویژه روغن زیتون وجود دارند، به بسیاری از واکنش های بیولوژیکی مانند واکنش های ضروری برای بهبود زخم کمک می کنند:

 

مهاجرت سلولی، تکثیر سلولی و رسوب کلاژن. آنها با کاهش مدت زمان بسته شدن زخم، ترمیم زخم را بهبود می بخشند.

 

خواص روغن زیتون برای کاهش وزن

 

خواص روغن زیتون برای کاهش وزن بسیار موثر است. روغن زیتون فوق بکر نه تنها سرشار از فواید سلامتی است، بلکه می تواند به کاهش وزن نیز کمک کند. با اینکه مصرف بیش از حد چربی باعث افزایش وزن می شود بلکه مطالعات متعدد رژیم غذایی مدیترانه ای که غنی از روغن زیتون است، اثرات آن را بر وزن بدن مرتبط کرده اند.

 

روغن زیتون برای درمان یبوست
روغن زیتون برای درمان یبوست

 

در یک مطالعه 30 ماهه روی بیش از 7000 دانشجوی اسپانیایی، مصرف زیاد روغن زیتون با افزایش وزن ارتباطی نداشت. علاوه بر این، یک مطالعه سه ساله روی 187 شرکت‌کننده نشان داد که رژیم غذایی غنی از روغن زیتون با افزایش سطح آنتی اکسیدان‌ها در خون و همچنین کاهش وزن مرتبط است.

 

خواص روغن زیتون برای لک صورت

 

خواص روغن زیتون برای لک صورت به دلیل خواص آنتی اکسیدانی این روغن است. این روغن از آفتاب سوختگی جلوگیری می کند و مانع نفوذ اشعه ماورا بنفش به لایه های پوست می شود. به همین دلیل روغن زیتون مانع بروز لک صورت می شود.

 

خواص روغن زیتون برای چاقی صورت

 

خواص روغن زیتون برای چاقی صورت به دلیل خاصیت آبرسانی و مرطوب کنندگی آن است. اسید های چرب موجود در روغن زیتون باعث کلاژن سازی بیشتر پوست می شود در نتیجه پوست شما سفت تر خواهد بود. این خواص باعث چاقی صورت با روغن زیتون می شود.

 

خواص روغن زیتون برای گوش

 

خواص روغن زیتون برای گوش باعث نرمی جرم درون گوش می شود. به طور معمول از روغن زیتون برای بیرون کشیدن جرم گوش استفاده می شود. محلول های قطره گوش به ویژه محلول گلیسیرین فنیکه برای شستشوی گوش می توانند از روغن زیتون برای نرمی جرم داخل گوش استفاده کنند.

 

طرز استفاده از روغن زیتون روی پوست

 

طرز استفاده از روغن زیتون روی پوست بسیار ساده است اما حاوی چند نکته است. روغن زیتون را می توان برای چند ساعت (از جمله یک شب، در صورت تمایل) روی پوست گذاشت.

 

فقط مطمئن شوید که از مرطوب کننده استفاده می کنید. در واقع، استفاده بیش از حد از روغن زیتون ممکن است منجر به مسدود شدن منافذ در برخی از انواع پوست شود.

 

درمان بواسیر

 

روغن زیتون را می توان در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست، یعنی سرم ها و روغن های صورت یافت.

 

روغن زیتون به‌عنوان یک نرم‌کننده با خاصیت انسدادی، زمانی بهترین عملکرد را خواهد داشت که حداکثر رطوبت به پوست را داشته باشد، که معمولاً در آخرین مرحله روتین است. (در روز، درست قبل از ضد آفتاب استفاده کنید).می توانید قبل از آن استفاده کنید یا آن را با مرطوب کننده خود مخلوط کنید.

 

مانند تمام مرطوب کننده ها، بهترین زمان برای استفاده از روغن زیتون زمانی است که پوست شما هنوز کمی خیس است. استفاده از روغن زیتون فوق بکر ارگانیک و پرس سرد و تصفیه نشده را توصیه می کنیم زیرا این روغن بدون استفاده از حرارت یا تصفیه شیمیایی تولید می شود و حاوی بالاترین غلظت ترکیبات مفید روغن زیتون است.

 

عوارض روغن زیتون روی پوست

 

در حالی که هر نوع پوستی ممکن است از روغن زیتون سود ببرد، در صورت احتقان یا آکنه پوست از آن استفاده نکنید. اسیدهای چرب رایج در روغن زیتون – و به طور کلی همه روغن‌های گیاهی و کره‌ها – منبع غذایی برای رشد باکتری‌ها و مخمرهای مولد آکنه هستند. بنابراین، عوارض روغن زیتون این است که برای پوست های مستعد آکنه ایده آل نیست.

 

روغن زیتون می تواند درماتیت را تشدید کند و نباید در نزدیکی نوزادان استفاده شود. همچنین، به نظر نمی رسد روغن زیتون مانند برخی از روغن های گیاهی دیگر (به ویژه روغن نارگیل) اثر ضد باکتریایی داشته باشد، بنابراین نباید به تنهایی به عنوان پاک کننده آرایش استفاده شود. به طور طبیعی سطوح بالایی سبوم تولید می کند.

 

منابع:

healthline

byrdie