پروپیلن گلیکول در عطر

پروپیلن گلیکول در عطر

پروپیلن گلیکول در عطر

 

پروپیلن گلیکول در عطر بسیار پر کاربرد است. این ماده ترکیبی است که در گروه مواد شیمیایی گلیکول قرار دارد. فرمول مولکولی آن C3H8O2 است. این ماده از واکنش پروپیلن اکسید با آب تولید می شود. معمولا از پروپیلن گلیکول در ساخت عطر، لوازم آرایشی و محصولات مراقبت شخصی استفاده می شود.

 

این یک مایع چسبناک است که مزه یا بو ندارد. هنگامی که در عطر استفاده می شود، به عنوان یک تثبیت کننده و یک حلال عمل می کند. این عطر ماندگاری بیشتری دارد و به عنوان یک حامل برای سایر مواد عطر عمل می کند. غلظت پروپیلن گلیکول در عطر باید با دقت انتخاب شود زیرا ممکن است برخی افراد به آن حساسیت داشته باشند.

 

پروپیلن گلیکول و دی پروپیلن گلیکول از یک فرآیند شیمیایی به دست می آیند و آب را به پروپیلن اکسید اضافه می کنند. با این حال، ساختار مولکولی و ترکیب شیمیایی هر کدام بسیار متفاوت است. اگرچه هر دو در صنایع آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرند، دی پروپیلن گلایکول به دلایل مختلفی به عنوان روغن حامل در عطر ترجیح داده می شود.

 

فروش پروپیلن گلیکول
فروش پروپیلن گلیکول

 

پروپیلن گلایکول دارای نقطه جوش کم و نقطه انجماد متوسط ​​است. این یک دیول یا دو الکل است، به این معنی که افرادی که مجاز به استفاده از الکل نیستند، نمی توانند از روغن های معطر همراه با آن به عنوان روغن حامل استفاده کنند.

دی پروپیلن گلایکول دارای نقطه جوش بالا و نقطه انجماد پایین است. می تواند به عنوان حلال و تثبیت کننده برای بسیاری از محصولات حاوی روغن عمل کند. این غیر الکلی است و بنابراین می توان بدون محدودیت برای روغن معطر، بخور و غیره استفاده کرد.

 

مزایای استفاده از پروپیلن گلیکول در عطر

 

مزایای استفاده از پروپیلن گلایکول در عطرسازی در زیر بیان شده است:

 

بی رنگ و بی بو: پروپیلن گلایکول مایعی بی رنگ و بی بو است و بر رنگ و بوی محصولات نهایی که در آن استفاده می شود تأثیری ندارد. بنابراین فیکساتور و حلال محبوب در عطرها و اسپری های بدن است.

 

مولکول‌های عطر را پیوند می‌دهد: پروپیلن گلایکول مواد معطری که در ساخت عطر استفاده می‌شود را به هم متصل می‌کند. بنابراین به عنوان یک تثبیت کننده موثر در عطرها نیز عمل می کند. توانایی آن در حفظ دمای بالا و ژل با سایر مواد، آن را به یک چسب عالی برای محصولات مختلف تبدیل می کند.

 

حلال و تثبیت کننده: پروپیلن گلایکول به طور کامل در آب حل می شود. این ترکیبات رایحه را حل می کند و ثابت می کند که یک تثبیت کننده موثر است. به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی، بوی عطر را برای مدت طولانی حفظ می کند.

 

عوارض پروپیلن گلیکول

 

اسید چرب چیست و چه کاربردی دارد بیشتر بخوانید: اسید چرب چیست و چه کاربردی دارد

حساسیت پوستی

 

پروپیلن گلایکول به طور کلی توسط اکثر انسان ها به خوبی تحمل می شود. با این حال، افراد مبتلا به اگزما واکنش های آلرژیک مانند درماتیت تماسی و کهیر نشان می دهند. نشان داده نشده است که دی پروپیلن گلایکول باعث ایجاد واکنش های آلرژیک می شود.

 

مسمومیت

 

پروپیلن گلایکول طعم شیرینی دارد. این ماده برای سگ ها و گربه ها سمی است، بنابراین لوازم بهداشتی و عطرهای انسان هرگز نباید در دسترس حیوانات خانگی قرار گیرند. نشان داده شده است که قرار گرفتن در معرض دی پروپیلن گلایکول در شرایط آزمایشگاهی منجر به تحریک جزئی قرنیه در خرگوش ها و تغییرات کلیه در جوندگان کوچک می شود.

 

کاربردهای پروپیلن گلیکول و اتیلن گلیکول
کاربردهای پروپیلن گلیکول و اتیلن گلیکول

 

خرید پروپیلن گلیکول

 

اینها برخی از مزایای کلیدی استفاده از پروپیلن گلایکول در عطرها بود. اگر به پروپیلن گلایکول به صورت عمده نیاز دارید، می توانید به وب سایت رسمی آرکا شیمی گستر سپیدار مراجعه کنید. این شرکت پروپیلن گلایکول را به صورت عمده عرضه می کند.

 

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید:

پروپیلن گلیکول در محصولات آرایشی

پروپیلن گلیکول در الکل

پروپیلن گلیکول در داروسازی

مونو پروپیلن گلیکول در مواد غذایی

 

منابع:

 

can propylene glycol used in perfume making

propylene glycol vs dipropylene glycol fragrance oils

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات تماس