گلیسیرین و گلاب برای پوست صورت

گلیسیرین و گلاب برای پوست صورت

گلیسیرین و گلاب برای پوست صورت

 

گلیسیرین و گلاب برای پوست صورت همیشه در صدر فهرست موادی هستند که می توانید برای پوستی بی عیب و نقص به آنها اعتماد کنید. باور نمی کنید؟ از مادر یا مادربزرگتان بپرسید؛ زنان از قرن‌ها قبل از این مواد برای داشتن پوستی جوان، مرطوب و درخشان استفاده می‌کردند، همه اینها به لطف مزایای زیبایی گلیسیرین و گلاب است.

 

گلیسیرین و گلاب برای پوست صورت خواص مشترکی دارند. این دو ماده در صورتی که با هم ترکیب شوند به یک ترکیب  فوقالعاده تبدیل می شوند. گلیسیرین دارای خواص آبرسانی و مرطوب کنندگی برای پوست است . از طرفی گلاب خاصیت رطوبت رسانی و تقویت کنندگی دارد که باعث تغذیه پوست شما می شود. ترکیب گلیسیرین و گلاب به دلیل وجود آنتی اکسیدانی قوی، آبرسانی فوق العاده و همچنین به دلیل خواص ضد التهابی به یک ترکیب بی بدیل بر روی پوست شما تبدیل خواهد شد.

 

خواص گلیسیرین و گلاب برای پوست صورت

 

گلیسیرین و گلاب برای پوست صورت دو ماده زیبایی طبیعی هستند که بیشتر خانم ها برای داشتن پوستی سالم به آنها اعتماد دارند. ترکیبی از گلیسرین و گلاب برای صورت بسیار مفید است. مگر اینکه به آن حساسیت داشته باشید. علاوه بر این، عطر حاصل از گلاب نیز می تواند اثر درمانی داشته باشد.

 

گلیسیرین برای پوست

 

گلاب مانند گلیسرین برای پوست خاصیت مرطوب کنندگی بالایی دارد. اگر پوست خشک و پیری دارید که به محصولات حساس است، گلاب می تواند به حفظ سلامت آن کمک کند. فواید ضد پیری دارد و هنگامی که به صورت موضعی استفاده شود، اثر مثبت بر روی پوست شما دارد.

 

مویرگ های زیر لایه پوست شما را تسکین می دهد و از قرمزی جلوگیری می کند. گلاب دارای خواص ضد التهابی است و همچنین از سلول های فیبروبلاست (سلول های مسئول سنتز کلاژن) در برابر آسیب محافظت می کند. استفاده از گلاب روی پوست اثر آرام بخش و تسکین دهنده دارد. ترکیب گلاب و گلیسیرین برای صورت شما مفید است. این دو ماده فواید متعددی دارند. بیایید هر یک از مواد تشکیل دهنده را با جزئیات بررسی کنیم.

 

به عنوان تونر

 

گلیسیرین و گلاب برای پوست صورت با هم یک تونر عالی را تشکیل می دهند. تمیز می کند، رطوبت از دست رفته را حفظ می کند و از آکنه جلوگیری می کند. به علاوه، این ترکیب ملایم است و پوست را تسکین می دهد. شما می توانید از ترکیب گلیسیرین و گلاب به عنوان تونر بر روی پوست خود استفاده کنید. این ترکیب را قبل از خواب بر روی پوست خود استفاده کنید.

 

1 قاشق گلیسیرین را با 4 قاشق گلاب مخلوط کرده و آن را روی پوست خود بمالید. این تونر ملایم را می توانید در طول شب روی پوست خود نگه داشته و صبح ان را بشویید. همچنین از این مخلوط می توانید به عنوان تونر، دو بار در روز پس از شستن صورت استفاده کنید.

 

پوست را مرطوب و شاداب می کند

 

از مخلوط گلیسیرین و گلاب برای پوست صورت به عنوان مرطوب کننده صورت استفاده کنید این ترکیب می تواند در طول روز بر روی پوست شما بماند. فورا پوست را شاداب می کند و آبرسانی بیشتری به آن می دهد. مقدار مساوی گلیسیرین و گلاب را با هم مخلوط کنید و در یک بطری اسپری بریزید و از آن روی صورت خود استفاده کنید تا شاداب شود و پوست را مرطوب کند.

 

به عنوان سرم

 

مخلوط گلیسیرین و گلاب برای پوست صورت یک مرطوب کننده طبیعی و معجون تقویت کننده درخشش است. این نه تنها به کند کردن پیری پوست شما کمک می کند، بلکه آسیب های رادیکال را نیز معکوس می کند و پوستی سالم و درخشان به شما می دهد. از ترکیب گلاب و گلیسیرین به عنوان سرم شب برای تامین مواد مغذی و رطوبت لازم پوست خود استفاده کنید.

 

هر شب قبل از رفتن به رختخواب، مقدار کمی از مخلوط گلیسیرین و گلاب را بمالید و بگذارید یک شب بماند تا پوستی درخشان، جوان و نرم داشته باشید.

 

از سد پوستی محافظت کند

 

گلیسیرین یک مرطوب کننده است که پوست شما را مرطوب نگه می دارد. از دست دادن آب از طریق اپیدرم یا TEWL (از دست دادن آب از بدن شما از طریق اپیدرم) عاملی است که عملکرد طبیعی سد پوست شما را منعکس می کند. استفاده منظم از گلیسیرین از TEWL جلوگیری می کند و پوست را هیدراته نگه می دارد و سد پوستی را دست نخورده نگه می دارد.

 

از خشکی پوست جلوگیری می کند

 

اگر پوست خشک و کم آب و مشکلاتی مانند درماتیت آتوپیک دارید، پوست شما عاشق گلیسیرین و گلاب خواهد شد. مطالعه ای که در ایالات متحده انجام شد نشان داد که حدود 31.8 درصد از جمعیت بزرگسال از درماتیت آتوپیک رنج می برند. همچنین، درصد اگزما در زنان با 8.9 درصد بیشتر از مردان با 5.7 درصد گزارش شده است. همانطور که قبلا ذکر شد، گلیسیرین یک مرطوب کننده است، به این معنی که رطوبت را از جو جذب می کند و آن را به پوست شما می چسباند و از خشکی جلوگیری می کند.

 

نفوذپذیری پوست را بهبود می بخشد

 

لیپید چیست و چه کاربردی دارد بیشتر بخوانید: لیپید چیست و چه کاربردی دارد

پوست انسان نفوذپذیری کمی دارد. این بدان معنی است که نفوذ مواد خارجی به لایه های پوست سخت است. به همین دلیل است که برخی از محصولات مراقبت از پوست برای شما کار نمی کنند. گلیسیرین و گلاب می تواند به بهبود نفوذپذیری پوست کمک کند.

 

برای پوست های حساس

 

اگر پوست خشک و پیری دارید که به محصولات حساس است، گلیسیرین و گلاب می تواند به حفظ سلامت آن کمک کند. فواید ضد پیری دارد و هنگامی که به صورت موضعی استفاده شود، اثر قابض بر روی پوست شما دارد. مویرگ های زیر لایه پوست شما را تسکین می دهد و از قرمزی جلوگیری می کند.

 

دارای اثرات ضد التهابی است

 

گلاب حاوی تاننسی، آنتوسیانین و اسانس است. عصاره گلاب دارای خواص ضد التهابی است و همچنین از سلول های فیبروبلاست (سلول های مسئول سنتز کلاژن) در برابر آسیب محافظت می کند.

 

گلیسیرین و گلاب برای چاقی صورت

 

پوست بی عیب و نقص یک معجزه یک شبه نیست. اما دستیابی به آن نیز غیرممکن نیست. شما باید رژیم مناسب مراقبت از پوست را دنبال کنید و از مواد مناسب استفاده کنید. گلیسیرین و گلاب برای چاقی صورت دو ماده زیبایی طبیعی هستند که بیشتر خانم ها برای داشتن پوستی سالم به آنها اعتماد دارند. ترکیبی از گلیسیرین و گلاب برای چاقی صورت شما بسیار مفید است (مگر اینکه به آن حساسیت داشته باشید) و می تواند پوست شما را سالم نگه دارد. علاوه بر این، عطر حاصل از گلاب نیز می تواند اثر درمانی داشته باشد.

 

گلیسیرین و گلاب برای چاقی صورت روی پوست شما جادو می کنند. با این حال، هنگامی که آنها با یکدیگر ترکیب می شوند، ثابت می کنند که یک اکسیر زیبایی هستند. از تسکین پوست گرفته تا از بین بردن علائم پیری. ترکیب این دو ماده می توانند بازی مراقبت از پوست شما را برای همیشه تغییر دهند. به خواندن ادامه دهید تا بدانید که چرا به یک بطری مخلوط گلیسیرین و گلاب در قفسه زیبایی خود در اسرع وقت نیاز دارید!

 

نحوه استفاده از گلیسیرین و گلاب برای صورت

 

از مصرف مستقیم گلیسیرین روی پوست خودداری کنید. همیشه قبل از استفاده آن را با گلاب مخلوط کنید تا رقیق شود. در صورت استفاده مستقیم، گلیسرول ممکن است پوست را خشک کند.

برای ساخت تونر گلاب و گلیسیرین به 4 قاشق غذاخوری گلاب، 2 قاشق چای خوری گلیسرول و یک بطری اسپری نیاز دارید. این دو ماده را باهم مخلوط کنید و  بر روی پوست خود اسپری کنید.

 

گلیسیرین در محصولات آرایشی

 

نکاتی که باید هنگام استفاده از گلیسیرین و گلاب برای صورت در نظر بگیرید:

 

قبل از استفاده از این ماده روی پوست خود یک تست پچ انجام دهید. برای انجام این کار باید مقدار کمی از این ماده را برای روی بازوی خود قرار دهید. این ترکیب باید به مدت یک ساعت روی بازوی شما بماند. در صورت عدم ایجاد حساسیت بر روی این ناحیه می توانید از گلیسیرین بر روی پوست خود استفاده کنید.

 

همچنین برای انجام تست آلرژی برای گلیسیرین و گلاب می توانید با یک متخصص پوست مشورت کنید. اگر پوست چرب یا مختلط دارید، از این ترکیب حداکثر دو بار در هفته استفاده کنید. استفاده زیاد از آنها ممکن است پوست شما را چرب کند.

 

گلیسیرین چند ساعت باید روی پوست بماند؟ 

 

همیشه قبل از استفاده گلیسرول را با گلاب رقیق کنید و بعد از استفاده آن را بشویید. ویسکوزیته گلیسرول رقیق نشده ممکن است گرد و غبار و آلودگی را جذب کند و منافذ پوست شما را مسدود کند.

بنابراین این ترکیب را بعد از یک ساعت از روی پوست خود شستشو دهید. از اینکه به این ترکیب حساسیت ندارید مطمئن شوید. حساسیت به این ترکیب می تواند به صورت خارش، قرمزی، بثورات، احساس سوزش و تورم باشد.

فواید گلیسیرین برای مو
فواید گلیسیرین برای مو

 

منابع:

 

https://www.bebeautiful.in

https://www.stylecraze.com