روغن کرچک چیست و چه فوایدی دارد؟

روغن کرچک Castor oil یک روغن گیاهی است که از دانه کرچک گرفته می شود. روغن کرچک مایع بی رنگ تا زرد بسیار کم رنگ با طعم و بوی مشخص است. این روغن دارای مواد مغذی مانند ویتامین E و اسید های چرب اشباع و غیر اشباع و آنتی اکسیدان ها است. از ویژگی های این روغن می توان از اثرات ضد التهابی، ضد اکسیدانی و موثر بر سلامت قلب و عروق نام برد.

 

 

روغن کرچک را از کجا بخرم؟ برای خرید روغن کرچک با برند معتبر پاسیفیک هند در بشکه های 225 کیلوگرمی، 1 لیتری و 250 میلی لیتری می توانید با کارشناسان شرکت آرکا شیمی گستر سپیدار در ارتباط باشید.

توضیحات

روغن کرچک چیست

روغن کرچک Castor oil یک روغن گیاهی است که از دانه کرچک گرفته می شود. روغن کرچک مایع بی رنگ تا زرد بسیار کم رنگ با طعم و بوی مشخص است. این روغن دارای مواد مغذی مانند ویتامین E و اسید های چرب اشباع و غیر اشباع و آنتی اکسیدان ها است. از ویژگی های این روغن می توان از اثرات ضد التهابی، ضد اکسیدانی و موثر بر سلامت قلب و عروق نام برد.

 

این ماده مخلوطی از تری گلیسیریدها است که تقریباً 90 درصد از زنجیره های اسیدهای چرب در آن ریسینولئات هستند. اولئات و لینولئات ها از دیگر اجزای قابل توجه آن هستند. این روغن غلظت بالایی دارد. شما می‌توانید از ترکیب این روغن با روغن‌ های مانند نارگیل و بادام استفاده نمایید.

 

روغن کرچک
روغن کرچک

 

نقطه جوش: 313 درجه سانتی گراد (595 درجه فارنهایت)

تراکم: 0.961 گرم در سانتی متر مکعب

نقطه ذوب: -10 – -18 درجه سانتیگراد
چگالی نسبی (آب = 1): 0.96
حلالیت در آب: بسیار ضعیف
نقطه اشتعال: 229 درجه سانتیگراد c.c.
دمای احتراق خودکار: 448 درجه سانتی گراد

 

 

نوع

دامنه

نام اسید

ω−9

85–95

اسید ریسینولئیک

ω−9

2–6

اسید اولئیک

ω−6

1–5

اسید لینولئیک

ω−3

0.5–1

α-لینولنیک اسید

اشباع شده

0.5–1

اسید استئاریک

اشباع شده

0.5–1

اسید پالمیتیک

اشباع شده

0.3–0.5

دی هیدروکسی استئاریک اسید

 

0.2–0.5

دیگر ترکیبات

 

کاربرد های روغن کرچک

 

  • درمان آرتریت
  • تقویت و رشد مو
  • درمان آکنه
  • مرطوب کننده پوست
  • پاک کننده عمیق
  • بهبود عملکرد ایمنی بدن
  • از بین برنده خطوط ریز و چین و چروک
  • کاهش تورم و التهاب
  • پشتیبانی از سیستم لنفاوی
  • افزایش گردش خون
  • التیام زخم ها و خراش ها
  • تسکین درد های قاعدگی
  • مصرف خوراکی
  • رفع یبوست
  • قبل از جراحی روده ها را تمیز می کند
  • القای زایمان

 

کاربرد روغن کرچک برای پوست

 

مرطوب کننده پوست: روغن کرچک سرشار از اسید ریسینولئیک، یک اسید چرب تک غیر اشباع است. از این نوع چربی ها می توان برای مرطوب کردن پوست استفاده کرد. آنها به عنوان مرطوب کننده های انسدادی عمل می کنند که از هدر رفتن آب از طریق لایه بیرونی پوست جلوگیری یا کاهش می دهد.

 

روغن کرچک برای لک صورت
روغن کرچک برای لک صورت

 

روغن کرچک در لوازم آرایشی برای تقویت هیدراتاسیون استفاده می شود. بسیاری از محصولات مرطوب کننده محبوب موجود در فروشگاه ها حاوی مواد بالقوه مضر مانند مواد نگهدارنده، عطرها و رنگ ها هستند که ممکن است پوست را تحریک کرده و به سلامت کلی آسیب برساند. تعویض این محصولات با روغن کرچک می تواند به کاهش قرار گرفتن در معرض این مواد افزودنی کمک کند. به علاوه، این روغن ارزان است و می توانید آن را هم برای صورت و هم برای بدن خود استفاده کنید.

 

روغن کرچک غلیظ است، بنابراین مردم اغلب آن را با سایر روغن های دوستدار پوست – مانند روغن بادام، زیتون، نارگیل و روغن جوجوبا مخلوط می کنند تا یک مرطوب کننده فوق العاده آبرسان بسازند. اگرچه استفاده از روغن کرچک روی پوست برای بیشتر افراد بی خطر در نظر گرفته می شود، اما در برخی افراد می تواند باعث واکنش آلرژیک شود.

 

کاهش آکنه: خواص روغن کرچک برای پوست دارای چندین ویژگی است که به کاهش علائم آکنه کمک می کند. التهاب، عاملی در ایجاد و شدت آکنه است. بنابراین استفاده از این ماده بر روی پوست ممکن است به کاهش علائم مربوط به التهاب کمک کند.

 

عصاره این روغن قدرت ضد باکتری قابل توجهی را نشان می دهد و از رشد چندین باکتری از جمله استافیلوکوکوس اورئوس جلوگیری می کند. این ماده همچنین یک مرطوب کننده طبیعی است. بنابراین ممکن است به تسکین پوست ملتهب و تحریک شده در افراد مبتلا به آکنه کمک کند.

 

فواید روغن کرچک

 

روغن کرچک یک تری گلیسیرید است که دارای خواص ضد باکتریایی و ضد میکروبی است. تحقیقات نشان می‌دهد که وقتی روی پوست استفاده می‌شود، ممکن است از عفونت جلوگیری کند، التهاب را کاهش دهد، جریان خون موضعی را بهبود بخشد و سلول‌ های آسیب‌ دیده پوست را از بین ببرد که همه اینها به روند بهبودی پوست کمک می‌کنند.

 

این روغن برخی از بیماری های پوستی را درمان می کند. این روغن می تواند برای پوست مفید باشد. ترکیبی از اثرات ضد باکتری، ضد التهابی و مرطوب‌کننده آن به درمان برخی از علل آکنه کمک می‌کند. این ماده همچنین با عفونت‌های قارچی مبارزه می‌کند، که ممکن است به تسکین آکنه‌ های قارچی کمک کند. مطالعات دیگر نشان داده اند که این روغن در درمان ملاسما، شوره سر و کرم حلقوی مفید است.

 

فواید روغن کرچک برای مو

 

خواص روغن کرچک برای مو آن را به یکی از بهترین دارو های خانگی تبدیل کرده است که به مشکلات مو کمک خواهد کرد. بله روغن کرچک! ما از کودکی این روغن را شنیده ایم، روغن مورد علاقه مادربزرگ برای بسیاری از مشکلات. این روغن طیف وسیعی از فواید سلامتی و زیبایی را ارائه می دهد که هر دو از سطح سطحی فراتر می روند و فایده دارویی دارند و هر مشکلی را از ریشه برطرف می کنند و برای رشد مو نیز ضروری است.

 

  • متوقف کردن رشد چندین عفونت باکتریایی و قارچی
  • کاهش التهاب پوست سر
  • درمانی موثر برای شوره سر ناشی از درماتیت سبورئیک و اگزما
  • تغذیه فولیکول های مو
  • افزایش گردش خون و تقویت رشد مو را تقویت کند. 

 

روغن کرچک برای ابرو

 

مانند سایر روغن های طبیعی، روغن کرچک برای ابرو خواص آبرسانی دارد. سرشار از اسید آمینه ضروری – اسید ریسینولئیک است که نرم کننده طبیعی مو و ابرو است. همچنین سرشار از اسید های چرب امگا 6 و امگا 9 است که ابرو و مو را با رطوبت تقویت خواهد کرد.

 

روغن کرچک برای مژه چند روز طول می‌کشد تا اثر خود را بگذارد؟ استفاده از این روغن روشی آسان برای رشد مژه‌ است. این روغن به خاطر دارا بودن خواص فوق العاده به بلند و ضخیم شدن مژه کمک خواهد کرد. علاوه بر آن از شکستگی مژه‌‌ ها و آسیب به آنها جلوگیری خواهد کرد.

 

این روغن برای مژه یک نرم کننده طبیعی است که مژه های شما را سالم، براق و نرم نگه می دارد. این روغن حاوی مقادیری اسید اولئیک و لینولئیک است و می تواند حالت طبیعی را به مژه ها بازگرداند.

 

روغن کرچک برای چی خوبه
روغن کرچک برای چی خوبه

 

روغن کرچک برای ریش نیز بسیار موثر و کاربردی است زیرا سرشار از ویتامین E و اسیدهای چرب است که برای سلامت ریشه ریش مفید است. این روغن همچنین به سنتز پروتئین کمک می کند که تضمین می کند ریش شما چرخه رشد و استراحت طبیعی دارد. ریش را براق می کند و ریزش بیش از حد ریش را کاهش می دهد.

 

روغن کرچک برای یبوست

 

خواص روغن کرچک برای یبوست آن را به یکی از معروف ترین روغن ها به عنوان یک ملین طبیعی در آورده است. این ماده به عنوان یک ملین محرک طبقه بندی می شود. حرکت ماهیچه هایی را که مواد را از طریق روده هل می دهند، افزایش می دهد و به پاکسازی روده ها کمک می کند. ملین های محرک به سرعت عمل می کنند و معمولاً برای رفع یبوست موقت استفاده می شوند.

 

هنگامی که از طریق دهان مصرف می شود، در روده کوچک تجزیه می شود. اسید ریسینولئیک، در روغن آزاد می شود. اسید ریسینولئیک توسط روده جذب می شود و یک اثر ملین قوی را ایجاد می کند.

 

فشار کمتر در هنگام اجابت مزاج و احساس حرکات روده ای ناقص از جمه کاربرد های این روغن است. این ماده در دوزهای کم ایمن در نظر گرفته می شود. اما خوردن روغن کرچک خوراکی می تواند باعث گرفتگی شکم، حالت تهوع، استفراغ و اسهال شود. از این ماده برای رفع یبوست های گاه به گاه استفاده کنید. اما این روغن به عنوان درمانی برای یبوست طولانی مدت توصیه نمی شود.

 

عوارض روغن کرچک

 

می تواند باعث زایمان زودرس شود:

توسط متخصصان پزشکی برای القای زایمان استفاده می شود. به همین دلیل، زنان در تمام مراحل بارداری باید از مصرف این ماده خودداری کنند.

 

می تواند باعث اسهال شود:

روغن کرچ اصل می تواند یک روش موثر برای رفع یبوست باشد. اما اگر بیش از حد مصرف کنید ممکن است دچار اسهال شوید. اسهال می تواند باعث کم آبی شود.

 

می تواند واکنش های آلرژیک ایجاد کند:

ممکن است در بعضی افراد وقتی روی پوست قرار می گیرد باعث واکنش آلرژیک شود. ابتدا سعی کنید مقدار کمی از آن را روی یک بازوی خود قرار دهید تا ببینید واکنش بدن شما چگونه است.

 

خرید روغن کرچک

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد فروش روغن کرچک با شرکت آرکا شیمی گستر سپیدار با شماره های 02144182743 و 09026715830 تماس حاصل فرمایید.

      1 دیدگاه برای روغن کرچک چیست و چه فوایدی دارد؟

      1. admin

        Thanks for your observation.
        It makes us glad to see other posts of us

      دیدگاه خود را بنویسید

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *