آرکا شیمی

8 فایده روغن آووکادو برای پوست

8 فایده روغن آووکادو برای پوست

8 فایده روغن آووکادو برای پوست

 

در حالی که روغن آووکادو بیشتر به دلیل استفاده از آن در پخت و پز شناخته شده است، می تواند به مراقبت از پوست نیز کمک کند. این روغن جزء بسیاری از انواع کرم ها، مرطوب کننده ها و ضد آفتاب ها است.

 

در این مقاله به بررسی فواید روغن آووکادو برای پوست می پردازیم و بهترین روش های استفاده از آن را شرح می دهیم.

 

8 خواص روغن آووکادو برای پوست

 

روغن آووکادو سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامین های A، D و ویتامین E است. در زیر برخی از راه هایی که می تواند برای پوست مفید باشد آورده شده است:

 

  • مرطوب کننده و تغذیه می کند
  • التهاب ناشی از پسوریازیس و اگزما را برطرف می کند
  • پیشگیری و درمان آکنه
  • بهبود زخم را تسریع می کند
  • پوست آفتاب سوخته را درمان می کند
  • علائم پیری را کاهش می دهد
  • سلامت ناخن ها را بهبود می بخشد
  • سلامت پوست سر را بهبود می بخشد

 

روغن آووکادو

 

1. مرطوب کننده و تغذیه می کند

 

روغن آووکادو علاوه بر ویتامین E حاوی پتاسیم، لسیتین و بسیاری از مواد مغذی دیگر است که می تواند پوست را تغذیه و مرطوب کند. بیرونی ترین لایه پوست که به نام اپیدرم شناخته می شود، به راحتی این مواد مغذی را جذب می کند که به شکل گیری پوست جدید نیز کمک می کند.

 

2. التهاب ناشی از پسوریازیس و اگزما را برطرف می کند

 

آنتی اکسیدان ها و ویتامین های موجود در روغن آووکادو ممکن است به بهبود پوست خشک، تحریک شده و پوسته پوسته مرتبط با اگزما و پسوریازیس کمک کنند. یک فرد مبتلا به بیماری پوستی ممکن است بخواهد ابتدا تکه ای از پوست را آزمایش کند تا مطمئن شود که روغن باعث تحریک یا تشدید علائم او نمی شود.

 

3. پیشگیری و درمان آکنه

 

وقتی روغن آووکادو برای مدت کوتاهی روی پوست بماند و با آب گرم شسته شود، می‌تواند پوست را هیدراته نگه دارد، بدون اینکه باقی‌مانده‌ای از چربی باقی بماند. این ممکن است خطر آکنه را کاهش دهد. روغن اووکادو همچنین دارای اثرات ضد التهابی است که می تواند به کاهش قرمزی و التهاب مرتبط با آکنه کمک کند.

 

4. بهبود زخم را تسریع می کند

 

روغن آووکادو ممکن است به بهبود سریع تر زخم ها کمک کند. یک مطالعه در سال 2013 نشان داد که اسیدهای چرب ضروری و اسید اولئیک موجود در روغن اووکادو می توانند سنتز کلاژن را تقویت کنند، که فرآیند ایجاد بافت همبند جدید است.

 

اسیدهای چرب ضروری موجود در روغن آووکادو نیز به کاهش التهاب در طول فرآیند بهبود کمک می کند. با این حال، برای تعیین اینکه آیا روغن آووکادو می تواند برای درمان زخم ها استفاده شود، مطالعات بیشتری در انسان مورد نیاز است.

 

روغن آووکادو برای مو
روغن آووکادو برای مو

 

به خواندن ادامه دهید: فواید روغن آووکادو برای مو

 

5. پوست آفتاب سوخته را درمان می کند

 

آنتی اکسیدان های موجود در روغن آووکادو ممکن است به کاهش علائم آفتاب سوختگی کمک کند. بر اساس یک منبع معتبر در سال 2011، ویتامین E، بتاکاروتن، ویتامین D، پروتئین، لسیتین و اسیدهای چرب ضروری موجود در روغن می‌توانند به بهبود و تسکین پوست کمک کنند.

 

سایر مطالعات کوچک منبع معتبر نشان داده اند که مصرف آووکادو ممکن است به محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر UV کمک کند.

 

6. علائم پیری را کاهش می دهد

 

اولین علائم پیری معمولا روی پوست ظاهر می شود. برخی از مطالعات نشان داده‌اند که مصرف چربی‌های مفید، مانند چربی‌ های موجود در آووکادو، می‌تواند به پوست کمک کند تا خاصیت ارتجاعی خود را حفظ کند. با این حال، محققان هنوز به بررسی این موضوع نپرداخته اند که آیا استفاده از روغن آووکادو روی پوست همان اثر را دارد یا خیر.

 

7. سلامت ناخن ها را بهبود می بخشد

 

در حالی که برخی افراد از روغن آووکادو برای التیام ناخن های خشک و شکننده استفاده می کنند، شواهد علمی کمی این مزیت را تایید می کند. با این حال، استفاده از روغن های طبیعی برای نرم نگه داشتن ناخن ها و پوست اطراف آن ممکن است به کاهش شکستگی کمک کند.

 

روغن آووکادو برای صورت

 

به خواندن ادامه دهید: خواص روغن آووکادو برای صورت

 

8. سلامت پوست سر را بهبود می بخشد

 

استفاده از روغن آووکادو روی پوست سر به عنوان ماسک روغن داغ می تواند به کاهش شوره سر و سایر مشکلات ناشی از خشکی و پوسته پوسته شدن پوست سر کمک کند.

 

لیپید چیست و چه کاربردی دارد بیشتر بخوانید: لیپید چیست و چه کاربردی دارد

نحوه استفاده از روغن آووکادو

 

روغن آووکادو را می توان روی پوست ماساژ داد، در ماسک صورت استفاده کرد یا به لوسیون ها، کرم ها، ژل های دوش یا روغن های حمام اضافه کرد. می توان روزانه بدون عوارض جانبی از آن بر روی پوست استفاده کرد.

 

به عنوان مرطوب کننده صورت

 

برای استفاده از آووکادو به عنوان مرطوب کننده صورت، فرد می تواند داخل پوست آووکادو را گرفته و روی صورت خود ماساژ دهد. اجازه دهید حدود 15 دقیقه باقیمانده روی پوست بماند، سپس صورت را با آب گرم بشویید.

روغن بطری شده را می توان برای مرطوب کردن صورت در شب نیز استفاده کرد. صبح روز بعد آن را بشویید.

 

ترکیب با شوینده حمام

 

اضافه کردن چند قاشق غذاخوری روغن آووکادو به شوینده های حمام می‌تواند به کل بدن احساس نرمی بدهد و از خشک شدن پوست با آب داغ جلوگیری کند.

همچنین می توان آن را با روغن حمام مورد علاقه افراد مانند اسطوخودوس یا آلوئه ورا مخلوط کرد.

 

روغن آووکادو را با روغن‌ های ضروری دیگر ترکیب کنید و بعد از حمام آن را روی پوست ماساژ دهید. قبل از استفاده از روغن، پوست را با حوله خشک کنید.

روغن آووکادو به خودی خود نیز موثر است و می توان آن را در تمام بدن مالید تا پوست را نرم نگه دارد.

 

برای مراقبت از پوست سر

 

فردی که پوست سر خشکی دارد ممکن است از استفاده از روغن آووکادو در درمان با روغن داغ سود ببرد. برای گرم کردن روغن، 3 تا 5 قاشق غذاخوری را در یک ظرف شیشه‌ ای کوچک بریزید و شیشه را در قابلمه‌ ای حاوی آب تازه جوشیده قرار دهید.

 

دمای روغن را مرتباً آزمایش کنید تا از داغ شدن بیش از حد آن جلوگیری کنید. وقتی روغن گرم شد، شیشه را از آب خارج کرده و به آرامی روغن را روی پوست سر ماساژ دهید.

روغن را می توان یک شبه گذاشت و صبح با شامپو خارج کرد. این ممکن است به کاهش شوره سر و پوست خشک و پوسته پوسته روی پوست سر کمک کند.

 

درمان پوست خشک و ملتهب

 

برای التیام و نرم کردن پوست خشک و خشن، مقدار مساوی روغن آووکادو و زیتون را با هم مخلوط کنید و یک یا دو بار در روز مخلوط را روی پوست بمالید.

برای عطر دادن به مخلوط، یک یا دو قطره روغن ضروری مانند اسطوخودوس را امتحان کنید.

 

سایر فواید روغن آووکادو برای سلامتی

 

تحقیقات نشان می دهد که این روغن می تواند به پیشگیری از چندین مشکل سلامتی از جمله دیابت و کلسترول بالا کمک کند. مطالعه ای در سال 2014 نشان داد که روغن آووکادو به اندازه روغن زیتون فواید سلامتی دارد.

 

کلسترول
کلسترول

 

یک مطالعه در سال 2017 به این نتیجه رسید که روغن اووکادو می تواند آسیب اکسیداتیو را که باعث آسیب کلیه در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 می شود، کاهش دهد. نتیجه حاصل از اسید اولئیک، یک چربی “سالم” است که جزء اصلی روغن است. با این حال، قبل از اینکه این ادعا به طور کامل تأیید شود، تحقیقات بیشتری در مورد انسان مورد نیاز است.

 

علاوه بر مبارزه با آسیب کلیوی، اسید اولئیک به دلیل توانایی آن در کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان‌ها، جلوگیری از تشدید برخی بیماری‌های خودایمنی، تسریع بازسازی سلولی برای ترویج بهبود، کمک به از بین بردن عفونت‌های میکروبی و کاهش التهاب، منبع معتبر شناخته شده است.

 

مطالعه دیگری گزارش داد که اسید اولئیک ممکن است به کاهش التهاب و درد مرتبط با آرتریت کمک کند.

 

عوارض روغن آووکادو

 

عوارض جانبی روغن آووکادو نادر است، اما ممکن است آلرژی به آووکادو یا روغن آن وجود داشته باشد. بهترین راه برای رد کردن آلرژی، انجام تست پچ است. مقدار کمی از روغن اووکادو را روی یک لکه 1 اینچی از پوست داخل بازو بمالید.

 

اگر در یک دوره 24 ساعته هیچ سوزشی ایجاد نشد، می توان روغن را با خیال راحت در سایر قسمت های پوست استفاده کرد. هر کسی که به آووکادو حساسیت دارد باید از تماس با روغن اووکادو خودداری کند.

 

خرید روغن آووکادو

 

روغن آووکادو ارگانیک به راحتی در یک رژیم مراقبت از پوست گنجانده می شود. می توان آن را به صورت آنلاین یا در بسیاری از فروشگاه های مواد غذایی سالم خریداری کرد.

 

خطرات کمی برای استفاده از روغن اووکادو وجود دارد، اما هر کسی که از قبل بیماری پوستی دارد ممکن است بخواهد قبل از امتحان یک درمان خانگی جدید با یک پزشک صحبت کند.

 

medicalnewstoday