خواص روغن آووکادو برای صورت چیست

خواص روغن آووکادو برای صورت چیست

خواص روغن آووکادو برای صورت چیست

 

روغن آووکادو صرف نظر از سن و نوع پوست، یک مکمل عالی برای تقریباً هر مراسم مراقبت از پوست است. در واقع، می توانید از روغن آووکادو برای پوست، پوست سر یا مو استفاده کنید. مزایای روغن آووکادو شامل قدرت مرطوب کنندگی فوق العاده است.

 

  • روغن آووکادو یک مرطوب کننده مگا است
  • مبارزه با لکه های صورت
  • بهبود بیماری های پوستی
  • اسیدهای چرب تک غیراشباع برای پسوریازیس و اگزما
  • کمک به بهبود آکنه
  • کمک به التیام زخم
  • روغن آووکادو برای مزایای ضد پیری

 

 

چند قطره روغن آووکادو ارگانیک برای پوست ممکن است برخی از بیماری های پوستی را بهبود بخشد. اسیدهای چرب ضروری موجود در روغن آووکادو فوق بکر ممکن است آکنه را بهبود بخشد.

روغن آووکادو ترمیم کننده زخم ممکن است به بهبود پوست کمک کند، چه بافت خشن یا خارش پوست به دلیل واکنش آلرژیک باشد یا از زخم و بریدگی. از روغن آووکادو در روتین مراقبت از پوست خود برای فواید ضد پیری آن استفاده کنید.

 

روغن آووکادو
روغن آووکادو

 

1. روغن آووکادو یک مرطوب کننده مگا است

 

ویتامین ها برای سلامتی ضروری هستند و پوست ما به راحتی ویتامین E فراوان موجود در روغن آووکادو را دریافت می کند. این در حال حاضر در غشای سلولی زندگی می کند، بنابراین به راحتی در پوست جذب می شود، به خصوص زمانی که با سایر عوامل یا کرم های دور چشم ترکیب شود.

 

این ویتامین مرطوب کننده به تقویت عملکرد سد چربی پوست کمک می کند که باعث حفظ رطوبت بهتر می شود. ویتامین E نیز یک آنتی اکسیدان است.

 

این بدان معناست که با رادیکال های آزاد مبارزه می کند، چرخه مضر آسیب خورشید ناشی از اشعه ماوراء بنفش را کاهش می دهد و پوست را با آب رسانی می کند.

 

چند قطره روغن آووکادو برای کسانی که پوست خشک یا ترک خورده دارند عالی است. این روغن همچنین دارای مواد مغذی مانند پتاسیم و لسیتین است. پتاسیم برای رشد سلول های جدید پوست مهم است و چرخه تجدید سلول های پوست بخشی از چیزی است که پوست را نرم و لطیف نگه می دارد.

 

لسیتین به عنوان یک نرم کننده، قابلیت نرم کنندگی و مرطوب کنندگی را نیز دارد. اسیدهای چرب موجود در لسیتین با ایجاد سدی بر روی پوست، به حفظ رطوبت کمک می کند. این همچنین از پوست در برابر عناصر ناخواسته محافظت می کند.

 

2. مبارزه با لکه های صورت

 

حتی مقدار کمی روغن آووکادو روی پوست مرطوب می تواند به شما در مقابله با لکه های خشک، پوسته پوسته یا زبر روی پوست کمک کند. هنگامی که با سایر مواد مرطوب کننده مانند عسل ارگانیک یا اسانس مورد علاقه شما مخلوط می شود، چند قاشق غذاخوری از این معجون پوستی صاف تر، نرم تر و هیدراته تر به ارمغان می آورد.

 

3. بهبود بیماری های پوستی

 

استفاده از روغن آووکادو برخی بیماری های پوستی را بهبود می بخشد. روغن آووکادو مخلوط با محصولات مراقبت از پوست مناسب می تواند مزایای ضد التهابی آن را به حداکثر برساند خواص ضد التهابی این روغن می تواند در چنین شرایطی اثر درمانی داشته باشد که پوست را تحریک کرده و بدون شک شما را آزار می دهد.

 

روغن آووکادو برای پوست
روغن آووکادو برای پوست

 

از آنجایی که روغن آووکادو یک نرم کننده و مرطوب کننده است، می تواند به تسکین و ترمیم پوست نیز کمک کند. لسیتین (اسید چرب فوق الذکر) موجود در روغن اووکادو به بدن شما کمک می کند تا پوست خشک را از بین ببرد و همچنین به بهبود شرایطی مانند پسوریازیس و اگزما کمک می کند.

 

مطالعات این ادعاهای سلامت آووکادوی رسیده را تأیید می کند. اگر به دنبال تحقیقات پزشکی بازبینی شده یا تحقیقات آکادمیک برای تأیید این ادعاها هستید، مطالعه ای از گروه پوست و آلرژی در دانشگاه روهر وجود دارد که اطلاعات جالبی را ارائه می دهد.

 

اثرات مفید روی آزمودنی‌هایی که از کرم حاوی روغن آووکادو استفاده می‌کردند در تمام طول دوره مشاهده ادامه داشت. به گفته محققان، این یافته ها نشان می دهد که ممکن است برای استفاده در درمان طولانی مدت مناسب باشد.

 

همانطور که اغلب اتفاق می‌افتد، برای درک همه اثرات روغن آووکادو به مطالعات بیشتری نیاز است، اما نشانه‌های بسیار خوبی وجود دارد که استفاده از این روغن برای سلامت پوست ممکن است گزینه خوبی باشد.

 

اگزما و پسوریازیس بسیاری از افراد را تحت تاثیر قرار می دهد و برخی حتی ممکن است متوجه وضعیت دقیقی نباشند که با آن دست و پنجه نرم می کنند. هر دو می توانند پوست شما را خارش، قرمز و ملتهب کنند و باعث ناراحتی و ناامیدی زیادی شوند.

 

میل به خاراندن ممکن است طاقت فرسا باشد و انجام این کار اغلب وضعیت را بدتر می کند و گاهی باعث خونریزی یا حداقل قرمزی و تحریک اضافی می شود.

 

4. اسیدهای چرب تک غیراشباع برای پسوریازیس و اگزما

 

در پسوریازیس، پوست نسبت به اگزما، پوسته پوسته‌تر و ضخیم‌تر می‌شود. اگزما تمایل دارد در قسمت هایی از بدن که خم می شوند مانند انگشتان دست، آرنج، زانو یا گردن ظاهر شود.

 

به طور کلی، شروع زودتر (در دوران کودکی) نسبت به پسوریازیس است، که معمولاً تا اواخر سال های نوجوانی یا بزرگسالی ظاهر نمی شود. مورد دوم اغلب با مشکلات سلامتی جدی مانند دیابت یا بیماری قلبی مرتبط است.

 

اگر هر یک از علائم ذکر شده را دارید، باید وضعیت خود را بررسی کرده و توسط یک متخصص پزشکی بررسی کنید. در حالی که ممکن است دارو یا کرم تجویز شده ای برای درمان این شرایط مورد نیاز باشد، بسیاری از روغن های طبیعی نیز می توانند برخی از علائم را برطرف کنند و با مراقبت مناسب پوست شما را درخشان تر کنند. هر دوی این شرایط پوستی باعث تورم و التهاب می شوند.

روغن آووکادو برای مو
روغن آووکادو برای مو

 

5. کمک به بهبود آکنه

 

از روغن آووکادو برای کمک به آکنه استفاده کنید. مزایای استفاده از این روغن به پوست خشک یا پوسته پوسته شدن محدود نمی شود. حتی پوست های چرب که مستعد آکنه هستند نیز می توانند از این روغن در صورت استفاده در چیزی مانند ماسک آنزیمی بهره مند شوند.

 

روغن آووکادو یک ضدالتهاب طبیعی است که می‌تواند تحریک و قرمزی را کاهش دهد. خوشبختانه برای آکنه، روغن آووکادو این عوارض جانبی را بدون مسدود کردن منافذ یا ایجاد تجمع چربی برطرف می کند.

 

همانطور که در بالا ذکر شد، این روغن همچنین حاوی آنتی اکسیدان های قوی است. آنتی اکسیدان ها از چند طریق به شفافیت پوست شما کمک می کنند. اشعه ماوراء بنفش (UV) خورشید، همراه با آلودگی و سایر عوامل محیطی، می تواند با مسدود کردن منافذ و ایجاد التهاب، آکنه را بدتر کند.

 

لیپید چیست و چه کاربردی دارد بیشتر بخوانید: لیپید چیست و چه کاربردی دارد

با مبارزه با رادیکال های آزاد، آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب ضروری موجود در روغن آووکادو به معکوس کردن این تمایلات کمک می کنند.

 

بسیاری از افرادی که سعی در مبارزه با فوران می کنند نفت را دشمن می دانند، اما رسیدن به تعادل کلید اصلی است. مرطوب نگه داشتن پوست به تنظیم تولید سبوم کمک می کند.

 

وقتی پوست خود را با محصولات مختلف خشک می کنید، نمی خواهید پوست با تولید چربی اضافی جبران شود. تفکر جامع در مورد رویکرد خود به آکنه می تواند به بهبود سلامت کلی پوست و کاهش جوش های آینده کمک کند، مانند ماسک آنزیمی جامع ما.

 

در حالی که غذاهای خاصی وجود ندارد که باعث آکنه شود، اجزای خاصی از یک رژیم غذایی وجود دارد که می تواند آکنه را تشدید کند و منجر به ایجاد جوش در افرادی شود که قبلاً پوست مستعد آکنه دارند.

 

6. کمک به التیام زخم

 

استفاده از روغن آووکادو برای التیام زخم خوب عمل می کند. کمک های اولیه باید به وضوح اولین قدم برای بریدگی ها و خراش های روی پوست باشد، اما برای کمک به روند بهبودی، این روغن ممکن است مفید باشد. استفاده از روغن آووکادو به عنوان راهی برای کمک به بهبود زخم به چند دلیل بسیار خوب عمل می کند.

 

اسید اولئیک موجود در روغن آووکادو می تواند تولید کلاژن را تقویت کند. همانطور که یک مطالعه در سال 2013 نشان می دهد، اسیدهایی مانند اسید اولئیک موجود در این روغن می توانند تولید کلاژن را تقویت کنند. این به ایجاد بافت همبند کمک می کند که پوست را پس از آسیب بازسازی می کند.

 

یکی دیگر از دلایل منطقی استفاده از این روغن به عنوان بخشی از فرآیند بهبود زخم، اثرات ضد التهابی آن است. اسیدهایی مانند لینولئیک اسید موجود در روغن آووکادو التهاب را کاهش می‌دهد که باعث بهبود سریع‌ تر می‌شود.

 

مواد مغذی و ویتامین هایی که هنگام استفاده از روغن آووکادو از آنها بهره مند می شوید به مرطوب نگه داشتن پوست کمک می کند. این مزیت های اضافی مربوط به التیام، از جمله تغذیه سد پوستی را فراهم می کند.

 

پوست هیدراته شده و یک سد پوستی سالم از محرک های ناخواسته جلوگیری می کند. بنابراین یک لیوان (یا شیشه روغن آووکادو) را بالا بیاورید و نان تست کنید تا شفا یابد!

 

7. روغن آووکادو برای مزایای ضد پیری

 

چربی های سالم موجود در آووکادو و روغن آووکادو ممکن است با افزایش سن به پوست ما کمک کند – مخصوصاً وقتی در کرم های دست، صورت، بازوها و غیره استفاده می شود. اسیدهای چرب (مانند اسید اولئیک)، پروتئین ها و بتاکاروتن موجود در این روغن به افزایش متابولیسم کلاژن کمک می کند. هرگونه کمکی به تولید کلاژن باعث بهبود انعطاف و قابلیت ارتجاعی اپیدرم ما می شود.

 

عوامل استرس زای محیطی عملکرد سدی پوست را مختل کرده و باعث التهاب بافت می شوند. ادامه التهاب می تواند سیستم دفاعی بدن را خسته کند و قدرت ساختارهای حمایتی پوست را که خاصیت ارتجاعی ایجاد می کنند، تضعیف کند. حتی بر وجود اسید هیالورونیک تأثیر می گذارد که به هیدراتاسیون کمک می کند.

 

پس با کیسه های زیر چشم خداحافظی کنید زیرا کرم دور چشم معجزه آسای بعدی شما مطمئنا حاوی روغن آووکادو خواهد بود.

 

خواص ضد التهابی روغن آووکادو به فواید پوستی مختلفی منجر می شود. وقتی نوبت به رفع علائم اولیه پیری می رسد، برنده واقعی مراقبت از پوست است. روغن آووکادو برای پوست حاوی ویتامین‌هایی است که به مقابله با برخی از ویژگی‌های کمتر خوش‌طعم که با افزایش سن می‌آیند، کمک می‌کند. از آنجایی که ویتامین A و E هر دو آنتی اکسیدان هستند، آسیب های ناشی از عکس را که منجر به خطوط ریز و تغییر رنگ در صورت، گردن و دکلته می شود، برطرف می کنند.

 

خوشبختانه برای پوست، روغن آووکادو یکی از رایج ترین روغن های مورد استفاده در سنت اندونزی جامو است که الهام بخش تمام فرمول های زیبایی جوارا است. برای مثال روغن TheRadiance Vitality با روغن‌های شمع، آووکادو و نارگیل، در میان سایر مواد مرطوب‌کننده و مغذی، تزریق می‌شود.

 

روغن آووکادو و جامو

 

آیین‌های زیبایی اندونزیایی مدت‌هاست که در کنار سایر مواد گیاهی مغذی مانند زردچوبه، روغن نارگیل و کره شیا به این میوه افسانه‌ای وابسته بوده است. روغن آووکادو می تواند به همه چیز از پوست ترک خورده گرفته تا موهای شکننده و خشکی پوست سر کمک کند.

 

روغن آووکادو ممکن است به یکی از بهترین دوستان بدن شما تبدیل شود. این یک مرطوب کننده طبیعی است که اثرات درمانی مختلفی بر روی پوست دارد. روغن آووکادو و روغن زیتون به روغن های دیگر ترجیح داده می شوند.

 

روغن آووکادو بر خلاف اسانس یک روغن حامل است. اگر در مورد روغن های گیاهی نسبتاً تازه کار هستید، اسانس‌ها از ریشه یا برگ‌های گیاه تقطیر می‌شوند و بسیار معطر هستند.

 

روغن‌های حامل، مانند روغن زیتون، روغن جوجوبا یا روغن آووکادو، عموماً از دانه‌ها یا مغزهای یک میوه به دست می‌آیند.

 

هنگامی که در حال جستجوی محصولات مراقبت از پوست هستید، ممکن است بخواهید روغن آووکادو را در لیست مواد تشکیل دهنده جستجو کنید. البته اگر به آووکادو حساسیت نداشته باشید، پوست و موهای شما احتمالاً اثرات مثبت این روغن چشمگیر را خواهند دید.

 

میوه ای با شواهد علمی فراوان برای حمایت از این ادعاها

 

بسیاری از این فواید سلامتی در مطالعات و تحقیقات پزشکی مورد بازبینی همتایان ثبت شده‌اند، بدون اینکه به سال‌ها تجربه و آزمایش‌ های تجربی توسط شفا دهنده‌ها در سراسر جهان اشاره کنیم. ترکیبی از مواد گیاهی قوی مراسم زیبایی شما را تقویت می کند و احساس زیبایی به شما می دهد.

 

یک مکمل عالی برای رژیم مراقبت از پوست شما

 

تنها چیزی که نیاز دارید 2-3 قطره چند بار در روز است. ابتدا پوست خود را با آب گرم و یک محصول ملایم مانند پاک کننده صورت برنج ما تمیز کنید، سپس از تونر یا سرم دلخواه استفاده کنید.می توانید روغن آووکادو را روی پوست خود ماساژ دهید و به ظاهر کاملاً درخشان خود خیره شوید.

 

اگر صورت شما خشک شده است، می توانید این روغن را با کرم مرطوب کننده مورد علاقه خود برای آبرسانی بیشتر ترکیب کنید. هرچه تصمیم به ترکیب این روغن شفابخش جامع داشته باشید، درخشندگی درخشانی که به پوستتان می دهد را دوست خواهید داشت.

و اکنون می‌دانید که این فواید و خواص روغن آووکادو برای پوست صورت عالی است.

 

AVOCADO OIL FOR SKIN