روغن درخت چای چیست و چه فوایدی دارد؟

روغن درخت چای Tea Tree Oil که به melaleuca نیز معروف است. روغن درخت چای از برگ های گیاه Melaleuca alternifolia که در استرالیا یافت می شود تقطیر می شود. این روغن دارای خواص ضد باکتری، ضد التهابی، ضد ویروسی و ضد قارچی است. فرد می تواند آکنه، پای ورزشکاران، درماتیت تماسی یا شپش سر را با استفاده از روغن درخت چای درمان کند…

 

روغن درخت چای را از کجا بخرم؟ برای خرید روغن درخت چای با برند معتبر انگلیسی در گالن های 10 کیلوگرمی، 1 لیتری و 250 میلی لیتری می توانید با کارشناسان شرکت آرکا شیمی گستر سپیدار در ارتباط باشید.

توضیحات

روغن درخت چای چیست و چه فوایدی دارد؟

 

روغن درخت چای Tea Tree Oil که به melaleuca نیز معروف است، از برگ های گیاه Melaleuca alternifolia که در استرالیا یافت می شود تقطیر می شود. قرن هاست که این روغن به عنوان یک داروی سنتی توسط مردم بومی استرالیا استفاده می شود. بومی های استرالیا برگ‌ های درخت چای را خرد می‌کنند تا روغن آن را استخراج کنند، سپس آن را برای درمان سرفه و سرما خوردگی استنشاق می‌کنند یا برای بهبودی مستقیماً روی پوست می‌مالند. این روغن دارای خواص ضد باکتری، ضد التهابی، ضد ویروسی و ضد قارچی است.

 

روغن درخت چای
روغن درخت چای

 

مواد شیمیایی موجود در روغن درخت چای ممکن است باکتری‌ ها، قارچ‌ ها و کنه‌ ها را از بین ببرد و با کاهش تورم، واکنش‌ های آلرژیک پوستی را کاهش دهد. از روغن درخت چای برای آکنه، قارچ ناخن پا و پای ورزشکاران استفاده می کنند. همچنین برای شوره سر، شپش، بوی بد دهان و سایر شرایط استفاده می شود.

 

روغن درخت چای چیست

 

روغن درخت چای از برگهای Melaleuca alternifolia، یک درخت کوچک بومی کوئینزلند و نیو ساوت ولز می آید. روغن درخت چای پاک کننده و شفاف کننده پوست است و خاصیت ضد عفونی کنندگی دارد. اگرچه این روغن از بیش از 100 ترکیب تشکیل شده است، اما مهمترین آنها ترپینن-4-اول terpinen-4-ol برای قدرت و سینئول برای تحریک است. 

 

terpinen-4-ol باعث افزایش فعالیت گلبول های سفید خون می شود. این امر به مبارزه با میکروب ها کمک می کند. این خواص ضد میکروبی باعث می شود این ماده به عنوان یک درمان طبیعی ارزشمند برای درمان بیماری های پوستی باکتریایی و قارچی و جلوگیری از عفونت باشد. برای آگاهی از کاربردها و فواید روغن درخت چای همه کاره، در ادامه مطلب بخوانید.

 

خواص روغن درخت چای برای پوست

 

روغن درخت چای به دلیل خواص ضد عفونی کنندگی خود می تواند برای تسکین لک، چربی و تحریک پوست در حوزه مراقبت از پوست مفید باشد. نوع متداول تحریک پوستی، درماتیت تماسی است که در صورت تماس پوست با ماده حساسیت زا ایجاد می شود. قرار گرفتن در معرض ماده حساسیت زا منجر به قرمز شدن پوست، خارش و گاهی اوقات دردناک شدن پوست می شود. استفاده از این ماده ممکن است به کاهش شدت این علائم کمک کند. این ماده علائم را تا 40 درصد کاهش می دهد. این ماده باعث کاهش خارش، قرمزی و تورم ناشی از گزش حشره و  ترشح هیستامین می شود.

 

فروش روغن درخت چای
فروش روغن درخت چای

 

برای تسکین پوست ملتهب از این دستورالعمل استفاده کنید: 10 قطره از این ماده را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون بکر و یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل ذوب شده ترکیب کنید. خوب مخلوط کرده و در ظرف در بسته نگهداری کنید. تا زمان برطرف شدن علائم، تا دو بار در روز روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید.

 

بهبود آکنه

 

آکنه شایع ترین بیماری پوستی است. روغن درخت چای می تواند سلاحی قدرتمند در برابر آکنه باشد. استفاده از روغن درخت چای به صورت دو بار در روز، توانایی بهبود اشکال خفیف‌تر آکنه را دارد. این ماده به اندازه بنزوئیل پراکسید (رایج ترین داروی ضد آکنه) در برابر آکنه موثر است. ژل روغن درخت چای 5 درصد با لوسیون بنزوئیل پراکسید 5 درصد در درمان موارد آکنه خفیف تا متوسط مفید است.

 

این روغن نه تنها به عنوان یک درمان نقطه ای برای آکنه استفاده می شود، بلکه اغلب به عنوان بخشی از درمان های خانگی آکنه به روش های مختلف استفاده می شود.

 

ترمیم زخم

 

روغن درخت چای نه تنها باعث ترمیم زخم می شود بلکه باعث جلوگیری از عفونت در محل بریدگی و خراش است. دلیل خواص ترمیم کنندگی این ماده خواص ضد باکتری این ماده است. این روغن به کاهش التهاب زخم کمک می کند. باعث فعالیت گلبول های سفید خون می شود که در روند بهبود نقش دارند.

 

برای ضد عفونی زخم و خراش، این مراحل را دنبال کنید: برش را کاملاً با آب و صابون ساده تمیز کنید. یک قطره از این ماده را با یک قاشق چای خوری روغن نارگیل مخلوط کنید. مقدار کمی از مخلوط را به زخم زده و روی آن را با باند بپوشانید. این روند را یک یا دو بار در روز تکرار کنید تا زمانی که پوسته تشکیل شود.

 

درمان پسوریازیس

 

پسوریازیس یک بیماری خود ایمنی است که با پوست قرمز، خارش و پوسته پوسته شدن همراه است. داروهایی وجود دارند که می توانند علائم پسوریازیس را بهبود ببخشند، اما این بیماری خود مزمن است و هیچ درمان شناخته شده ای وجود ندارد.

 

روغن درخت چای حاوی ترکیبات ضد التهابی است که می تواند برای کاهش علائم پسوریازیس مفید باشد. برای تسکین پسوریازیس، 10-15 قطره روغن درخت چای را با دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل ترکیب کنید. در صورت لزوم ، این کار را 2-3 بار در روز روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید.

 

ضد التهاب

 

روغن درخت چای ممکن است با کاهش خارش، قرمزی و تورم که هنگام ترشح هیستامین در بدن برای دفاع در برابر بزاق حشره ایجاد می‌شود، واکنش‌های نیش حشره را تسکین دهد. یک مطالعه نشان داد که روغن درخت چای به عنوان ژل برای روزاسه، التهاب و قرمزی را کاهش می دهد. روغن درخت چای احتمالاً به دلیل غلظت بالای terpinen-4-ol، که به آن اشاره شد، ممکن است به فرو نشاندن التهاب پوست کمک کند.

 

خواص روغن درخت چای برای مو

 

خواص ضد میکروبی، ضد باکتریایی و ضد التهابی آن را به یک درمان قوی برای شوره سر تبدیل کرده و سلامت کلی پوست سر را بهبود می بخشد. موهای سالم و رشد مو از پوست سر شروع می شود، بنابراین بهبود سلامت پوست سر باید اولین قدم در هر تلاشی برای افزایش رشد مو باشد. روغن درخت چای می تواند خارش پوست سر مانند درماتیت سبورئیک را نیز تسکین دهد. دارای آنتی اکسیدان های قوی است که می تواند به کاهش قرمزی، خارش و درد ناشی از شرایط پوست سر کمک کند.

 

هنگام استفاده از روغن درخت چای برای درمان مو و پوست سر، مهم است که مطمئن شوید که از روغن ضروری و خالص استفاده می کنید و نه فقط یک روغن معطر، زیرا روغن های معطر دارای فواید سلامتی یکسانی نیستند.

 

آنتی باکتریال

 

روغن درخت چای نزدیک به 100 سال است که در استرالیا به عنوان مرهم استفاده می شود. این روغن تقریباً 100 سال است که به عنوان یک درمان شفابخش در استرالیا، به ویژه برای بیماری های پوستی استفاده می شود. امروزه برای تعدادی از شرایط استفاده می شود. روغن درخت چای احتمالاً بیشتر به دلیل فعالیت ضد باکتریایی آن شناخته شده است. فعالیت ضد میکروبی این روغن ناشی از توانایی آن در آسیب رساندن به دیواره سلولی باکتری ها است.

 

کاربرد روغن درخت چای
کاربرد روغن درخت چای

 

ضد قارچ

 

روغن درخت چای به طور سنتی به عنوان یک ضد عفونی کننده موضعی و درمان ضد قارچ استفاده می شود. این روغن توانایی بالایی در کشتن طیف وسیعی از مخمرها و قارچ ها دارد. اسانسی که بیشتر برای پای ورزشکاران استفاده می شود روغن درخت چای است. تحقیقات نشان داده است که خواص ضد قارچی آن، زمانی که با داروی ضد قارچ و به تنهایی استفاده می‌شود کار می‌کند.

 

کاهش شوره سر

 

شوره سر معمولاً در اثر عفونت مخمر پوست سر ایجاد می شود. استفاده از روغن درخت چای برای شوره سر می تواند نتیجه مثبتی داشته باشد زیرا دارای خواص ضد قارچی با فعالیت در برابر P ovale است. می توانید از شر چربی که به شوره سر کمک می کند خلاص شوید و رشد قارچ عامل شوره سر را کاهش دهید. همچنین می توانید از خواص ضد التهابی آن، برای خارش پوست سر استفاده کنید.

 

برای کمک به شوره سر، شامپوی حاوی 5 درصد این روغن را روی پوست سر خود بمالید. روزانه 3 دقیقه به مدت 4 هفته از آن استفاده کنید. برای داشتن موهای سالم، این روغن را با نسبت 1 به 10 با روغن بادام یا روغن مشابه دیگری رقیق کنید.

 

موهای چرب اغلب می تواند ناشی از شوره سر یا باکتری های دیگر روی پوست سر باشد. این روغن می تواند به تنظیم تولید چربی پوست سر کمک کند و در نتیجه پوست سر سالم تر و موهایی زیباتر داشته باشید.

 

روغن درخت چای می تواند خارش پوست سر مانند درماتیت سبورئیک را نیز تسکین دهد. دارای آنتی اکسیدان های قوی است که می تواند به کاهش قرمزی و خارش پوست سر کمک کند.

 

درمان شپش

 

روغن درخت چای یک ماده موثر برای درمان شپش در درمان های خانگی است. این روغن به کمترین زمان (30 دقیقه) نیاز دارد تا تمام شپش ها را از بین ببرد. همچنین می تواند به از بین بردن شپش ناحیه تناسلی نیز کمک کند. 1-2٪ روغن درخت چای را به روغن نارگیل مایع (ترکیبی از روغن تری گلیسیرید زنجیره متوسط ​​و روغن نارگیل) اضافه کنید. هر شب قبل از خواب روی پوست سر بمالید.

 

روغن درخت چای چیست
روغن درخت چای چیست

 

کاربرد های روغن درخت چای

 

  • دفع حشرات با روغن درخت چای: این روغن به دور نگه داشتن حشرات مزاحم کمک می کند. این ماده توانایی بیشتری در دفع پشه ها نسبت به DEET، رایج ترین ماده فعال در مواد دفع کننده حشرات دارد. با استفاده از این ماده حشرات را دور کنید.

 

  • روغن درخت چای یک دئودورانت طبیعی: اثرات ضد باکتریایی این روغن ممکن است به کنترل بوی تعریق زیر بغل کمک کند. عرق خودش بو نمی دهد. وقتی ترشحات غدد عرق با باکتری های موجود در پوست شما ترکیب می شود، بوی متوسط تا شدیدی تولید می شود. ناحیه زیر بغل حاوی تعداد زیادی از این غدد است. خاصیت مبارزه با باکتری های این روغن، آن را به یک گزینه طبیعی ایده آل برای دئودورانت ها و ضد تعریق های تجاری تبدیل می کند.

 

  • درمان قارچ ناخن با روغن درخت چای: عفونت های قارچی ناخن کاملاً شایع است. اگرچه خطرناک نیستند، اما ممکن است ناخوشایند باشند. داروهایی وجود دارند که می توانند قارچ ناخن را درمان کنند. این روغن کمک می کند تا از قارچ ناخن خلاص شوید. می توانید از چند قطره از این روغن را به تنهایی استفاده کنید. یا آن را با مقدار مساوی روغن نارگیل مخلوط کرده و به ناحیه آسیب دیده بمالید. برای جلوگیری از پخش شدن قارچ به مناطق دیگر، حتماً بلافاصله دستان خود را بشویید.

 

روغن درخت چای یک دهانشویه است: تحقیقات نشان می دهد که روغن درخت چای با میکروب هایی که باعث پوسیدگی دندان و بوی بد دهان می شوند مبارزه می کند. این ماده در مقایسه با کلرهگزیدین، ضد عفونی کننده و شستشوی دهانی موثرتر در برابر باکتری های ایجاد کننده پلاک است. علاوه بر این، مشخص شد که طعم آن کمتر زننده است.

 

این روغن تأثیر زیادی در تشکیل پلاک ندارد. برای تهیه دهان شویه بدون مواد شیمیایی خود، کافی است یک قطره از این ماده را به یک فنجان آب گرم اضافه کنید. کاملا مخلوط کنید و به مدت 30 ثانیه در دهان خود بچرخید. مانند سایر دهان شویه ها، این روغن نباید بلعیده شود. در صورت بلع ممکن است سمی باشد.

 

  • تمیز کنندگی سطوح با روغن درخت چای: روغن درخت چای یک تمیز کننده عالی برای همه موارد است که باعث تمیز شدن سطوح می شود. این روغن این کار را بدون گذاشتن اثری از مواد شیمیایی انجام می دهد که نمی خواهید اعضای خانواده یا حیوانات خانگی شما با آنها تماس بگیرند.

 

یک دستورالعمل آسان برای یک پاک کننده کاملاً طبیعی و همه منظوره: 20 قطره از این روغن، 3/4 فنجان آب و 1/2 فنجان سرکه سیب را در یک بطری اسپری ترکیب کنید. خوب تکان دهید تا کاملا مخلوط شود. مستقیماً روی سطح اسپری کنید و با یک پارچه خشک آن را پاک کنید. قبل از هر استفاده حتما بطری را تکان دهید تا این ماده با سایر مواد مخلوط شود.

 

  • کاهش کپک میوه ها با روغن درخت چای: محصولات تازه خوشمزه و سالم هستند. رشد کپک خاکستری معروف به Botrytis cinerea، در مناطق گرم و مرطوب حساس فراوان است. ترکیبات ضد قارچی این ماده terpinen-4-ol و 1,8-cineole به کاهش رشد این قارچ در میوه ها و سبزیجات کمک می کند. برای محافظت در برابر کپک، 5-10 قطره از روغن درخت چای را قبل از شستشوی محصول و خشک کردن کامل آن، به آب اضافه کنید.

 

روغن جوجوبا
روغن جوجوبا

 

عوارض روغن درخت چای

 

روغن درخت چای ایمن به نظر می رسد.با این حال، مواردی وجود دارد که باید قبل از استفاده از آنها آگاه باشید. این روغن نباید بلعیده شود زیرا در صورت بلعیدن سمی است. بنابراین باید دور از دسترس کودکان نگهداری شود.

 

قبل از استفاده از این روغن برای اولین بار ، یک یا دو قطره را روی ناحیه کوچکی از پوست خود آزمایش کنید. 24 ساعت صبر کنید تا ببینید آیا واکنشی رخ داده است. برخی از افرادی که از این ماده استفاده می کنند، دچار درماتیت تماسی می شوند. پوست افراد حساس ممکن است هنگام استفاده از این روغن، تحریک شود.

 

اگر پوست شما حساس است، بهتر است این روغن را با روغن زیتون، روغن نارگیل یا روغن بادام مخلوط کنید. استفاده از روغن درخت چای در حیوانات خانگی ممکن است بی خطر باشد. محققان گزارش دادند که بیش از 400 سگ و گربه پس از دریافت بین 0.1 تا 85 میلی لیتر از روغن درخت چای بر روی پوست یا به صورت خوراکی دچار لرزش و سایر مشکلات سیستم عصبی شدند.

 

خرید روغن درخت چای

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد فروش روغن درخت چای با شماره های 02144182743 و 09026715830 با آرکا شیمی گستر سپیدار تماس حاصل فرمایید.

آنالیز

    نقد و بررسی‌ها

    هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

    اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “روغن درخت چای چیست و چه فوایدی دارد؟”

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *