ویتامین C در روتین مراقبت از پوست

ویتامین C در روتین مراقبت از پوست

ویتامین C در روتین مراقبت از پوست

 

آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا بسیاری از محصولات مراقبت از پوست به ویژه ویتامین C در روتین مراقبت از پوست استفاده می شود؟ خوب، بیایید نگاهی به فواید ویتامین c برای پوست خود بیاندازیم و ببینیم چگونه می توانید آن را به برنامه روزانه خود اضافه کنید.

 

با تبدیل شدن ویتامین C به یک ماده معمولی در محصولات و روتین های مراقبت از پوست، ممکن است از خود بپرسید که ویتامین c چه فوایدی برای پوست شما دارد. این آنتی اکسیدان نه تنها بافت پوست را صاف می کند، بلکه رنگ چهره را یکدست می کند و خاصیت ضد پیری دارد و آن را به ویتامینی بسیار مورد تقاضا تبدیل می کند. خوب، بیایید نگاهی به این ابرقدرت بیندازیم و ببینیم چگونه می‌توانید آن را به روتین مراقبت از پوست خود اضافه کنید.

 

فواید ویتامین C برای پوست چیست؟

 

ویتامین C یکی از عوامل اصلی موجود در محصولات پوستی درخشان و داروهای DIY است زیرا یک قابض طبیعی است. این بدان معنی است که لکه های پوستی، آکنه و جای آکنه را محو می کند. همراه با حفظ درخشش، ماهیت ضد پیری دارد زیرا تولید کلاژن را تحریک می کند.

 

ویتامین C برای پوست

 

ویتامین c نه تنها از پوست شما در برابر اشعه های شدید UV محافظت می کند، بلکه می تواند آسیب های خورشید را نیز معکوس کند. اما چگونه!؟ خوب، این ویتامین برای سرعت بخشیدن به روند بهبود شناخته شده است، به این معنی که می توانید از ویتامین c برای درمان زخم های سطحی نیز استفاده کنید. ویتامین c برای انواع پوست مناسب است زیرا چربی اضافی پوست چرب را از بین می برد و پوست های خشک را آبرسانی می کند.

 

پاک کننده حاوی ویتامین C

 

اگر می خواهید ویتامین C را به روتین مراقبت از پوست خود اضافه کنید، اولین قدم شما باید تمیز کردن کامل صورت و آماده کردن آن باشد. شما می توانید با استفاده از شست و شوی ساده صورت استفاده از ویتامین سی را شروع کنید. علاوه بر این، پاک کننده ها حاوی ویتامین B5 هستند که پروتئین های طبیعی پوست را حفظ می کنند.

 

این بدان معناست که پوست شما را سالم و محکم نگه می دارد. بنابراین، با افتادگی پوست و آکنه خداحافظی کنید، زیرا می‌تواند باکتری‌ها و کثیفی‌ها را از صورت شما پاک کند و درخشندگی فوری به شما بدهد.

 

لایه برداری از پوست با ویتامین ث

 

یکی از رایج ترین اشتباهاتی که علاقه مندان به زیبایی مرتکب می شوند، کنار گذاشتن لایه برداری است. شستن صورت کافی نیست. برای خلاص شدن از شر سلول های مرده پوست و تحریک سلول های سالم پوست باید لایه برداری کنید.

 

ویتامین مناسب نوع پوست

 

با استفاده از اسکراب ساده ویتامین C و خاک رس که یک لایه بردار ملایم است و 98 درصد گرد و غباری را که بعد از این همه مسافرت و کار روی صورت شما می ماند را پاک می کند. این پاک کننده مغذی حاوی خاک رس بنتونیت است که به طور موثر منافذ را باز می کند.

 

همچنین حاوی عصاره بامبو و آب ریشه زنجبیل می تواند پوست را روشن می کند زیرا به طور طبیعی مواد سفید کننده هستند. پس از شستن صورت با ماسک صورت و خشک کردن صورت خود، قسمتی به اندازه یک سکه از اسکراب را بردارید. قبل از شستن صورت خود را چند دقیقه ماساژ دهید. می توانید این مرحله را دو بار در هفته تکرار کنید.

 

از ماسک صورت استفاده کنید

 

اکنون که صورت شما تمیز است، وقت آن است که با ذره بین برخی از مشکلات پوستی زیربنایی را بررسی کنید. آیا می دانستید که منافذ باز و بزرگ منجر به جوش های سرسیاه می شوند؟ اینها به نوبه خود می توانند به آکنه تبدیل شوند.

 

همچنین اگر پوست خشکی دارید، می توانند سفت و پوسته پوسته شوند. قدم بعدی شما برای داشتن صورت شفاف این است که منافذ پوست خود را سفت کنید و پوست خود را نرم کنید. ماسک ساده ویتامین ث و خاک رس همه اینها و بیشتر را انجام می دهد.

 

ویتامین c چیست و فواید آن برای پوست

 

سلول های مرده را حل کرده و سبوم اضافی را بیرون بیاورید و در عین حال پوست خود را با خاک رس های طبیعی مانند بنتونیت و کائولین تغذیه کنید. این ماسک ها حاوی اسید استئاریک است که نرمی طبیعی پوست شما را بازیابی می کند و آن را روشن تر می کند. این ماسک صورت به گردش خون نیز کمک می کند اگر وقت ماساژ صورت ندارید. یک تکه از ماسک را فشار داده و به طور یکنواخت روی صورت خود بمالید. پس از جذب کامل پوست در مدت 20 تا 30 دقیقه، آن را بشویید. این ماسک صورت را می توانید یک یا دو بار در هفته استفاده کنید.

 

سرم ویتامین C

 

اگر می خواهید روتین مراقبت از پوست خود را تقویت کنید، مرحله بعدی سرمی است که از فرم غلیظ ویتامین C استفاده می کند. چند قطره از سرم تقویت کننده ساده – 10% ویتامین C+E+F را روی کف دست خود بریزید و آن را روی صورت و گردن خود بمالید.

 

آن را در تمام نقاط پخش کنید و به آرامی ماساژ دهید. بدون مواد شیمیایی خشن و ملایم بر روی انواع پوست، درخشندگی به صورت شما می بخشد و لک ها را کاهش می دهد. ویتامین E موجود در آن همچنین صورت شما را تغذیه می کند در حالی که ویتامین F با رادیکال های آزاد مبارزه می کند و پوست شما را سفت می کند. می توانید آن را به برنامه صبحگاهی و همچنین شب خود اضافه کنید.

 

با یک کرم آبرسانی کنید

 

روتین خود را با ژل براق مرطوب کننده ساده ویتامین C پایان دهید. روند بهبودی پوست خود را در طول شب تقویت کنید و همچنین صورت خود را تا 72 ساعت با آن هیدراته نگه دارید. آیا تا به حال از این که پس از بیدار شدن از خواب پف کرده و بی حال به نظر برسید، ناامید شده اید؟ صبح ها به طور طبیعی پوستی با طراوت و شادابی داشته باشید زیرا این ژل رطوبت را وارد پوست می کند. مقداری از محصول را به اندازه یک سکه بردارید و آن را روی تمام صورت خود ماساژ دهید.

می توانید این روال را صبح یا حتی شب قبل از رفتن به رختخواب دنبال کنید.

 

نیازهای خود را شناسایی کنید

 

اتیلن دی آمین تترا استیک اسید یا ادتا بیشتر بخوانید: اتیلن دی آمین تترا استیک اسید یا ادتا چیست

با توجه به اینکه ویتامین C فواید بسیار زیادی برای پوست شما دارد، دقیقاً متوجه شوید که چه چیزی شما را ناراحت می کند و سپس به درمان آن بپردازید.

 

ویتامین C برای ضد پیری

 

یکی از ویژگی های جذاب ویتامین C خاصیت ضد پیری است، می توانید از سرم نیز برای استفاده حداکثری از آن استفاده کنید. بافت پوست را صاف می کند و پوست کدر را شاداب می کند. و ضمن از بین بردن پوست مرده، به بازسازی سلولی نیز کمک می کند. علاوه بر این، با رادیکال های آزاد مبارزه می کند و از پیری زودرس جلوگیری می کند.

 

ویتامین C برای اسکار و پوست مستعد آکنه

 

حالا اگر از اینکه هر وقت گونه هایتان را لمس می کنید احساس می کنید انگشتانتان در جاده ای سنگریزه ای هستند خسته شده اید، ما شما کمک میکنیم. ویتامین C به شکل سرم مانند سرم لاکمه 9 تا 5 ویتامین C در سطح عمیق تری به پوست نفوذ می کند و نوعی سد ایجاد می کند.

علاوه بر جلوگیری از آکنه، اسکارها و فرورفتگی‌های باقی مانده از آکنه‌های سرسخت را نیز صاف می‌کند. این سرم همچنین حاوی عصاره آلو کاکادو است که پوست شما را آبرسانی می کند و همچنین باعث می شود که سلول های خشک و مرده پوست منافذ شما را مسدود نکنند.

 

ویتامین C برای قرمزی و التهاب پوست

 

اگر پوست ظریفی دارید که به دلیل کوچکترین ناراحتی مانند اشعه های شدید خورشید یا فعالیت بدنی قرمز یا ملتهب می شود، ممکن است روزاسه داشته باشید. برای کنترل این پرپیگمانتاسیون و تسکین رگ های خونی ملتهب، پوست خود را با کرم روز و شب  ویتامین C آبرسانی کنید.

 

همراه با ویتامین C و E، حاوی مورومورو و کره شی است که پوست را نرم و درخشان نگه می دارد. آنها همچنین سد پوست را تقویت کرده و با فرمول غیر چرب خود اثر خنک کنندگی ایجاد می کنند. صبح صورت خود را با کرم روز مرطوب کنید تا صورت خود را برای روز آماده کنید و سپس قبل از خواب به کرم شب روی آورید تا با پوستی سالم از خواب بیدار شوید.

 

ویتامین C برای پوست های کدر و لکه ها

 

اگر مسافر روزانه هستید و مجبور هستید با خشم سفر قطار یا ساعت شلوغی وحشتناک جاده‌های هند روبرو شوید، ممکن است از داشتن پوست کدر و لکه‌های تیره چشم پوشی کرده باشید. اما نه بیشتر.

پس از بازگشت به خانه، قبل از افتادن روی تخت، حتماً روزانه صورت خود را تمیز کنید. ما شستشوی ساده صورت با ویتامین C را پیشنهاد می کنیم. همانطور که در بالا ذکر شد، تمام آلودگی، چربی و عرق روز را یکباره از بین می برد. همچنین سبوم و لک های اضافی را از بین می برد و پوستی روشن و بدون لک را برای شما به ارمغان می آورد.

 

ویتامین C برای پوست های حساس

 

برای پوست های حساس، بهترین گزینه برای پوست کرم های حاوی ویتامین C است زیرا حاوی هیچ گونه مواد شیمیایی خشن مانند الکل یا رنگ مصنوعی نیست که ممکن است پوست شما را تحریک کند. کرم هایی که به هنر محصولات طبیعی و ارگانیک تسلط دارد زیرا این طیف حتی برای انواع پوست چه پوست چرب و چه خشک مناسب است. همراه با ویتامین ث، حاوی ویتامین B3 و آنتی اکسیدان ها است که سلامت پوست را بهبود می بخشد.

 

زمان استفاده از محصولات ویتامین C

 

واقعاً هیچ قانون ثابتی وجود ندارد که چه زمانی باید از ویتامین C استفاده کنید اگر زمان زیادی در اختیار ندارید. اما بهترین زمان برای استفاده از آن صبح است زیرا پوست شما را برای نبرد آماده می کند. از رادیکال های آزاد مانند آلودگی و اشعه ماوراء بنفش گرفته تا عرق و گرد و غبار، ویتامین C به عنوان سپر شما عمل می کند. دوستداران زیبایی توصیه می کنند ویتامین C را با ضد آفتاب خود ترکیب کنید.

 

سرم ویتامین C

 

خوب، ما کرم ضد SPF 50 را پیشنهاد می کنیم، زیرا برای انواع پوست و بهتر از آن، آب و هوای ایران عالی است! با SPF 50 از پوست شما در برابر 97 درصد اشعه های مضر UV محافظت می کند. این محصول برای افرادی که پوست چرب دارند ضروری است، زیرا به لطف فرمول غیر چسبنده و سبک خود، ظاهری مات می بخشد. قبل از خروج، به سادگی مقدار زیادی از آن را روی صورت و قسمت های در معرض بدن خود بمالید.

 

برای بهترین نتیجه چقدر باید ویتامین C مصرف کنم؟

 

متخصصان زیبایی توصیه می کنند از محصولاتی استفاده کنید که مانند سرم های صورت دارای ویتامین C غلیظ هستند. این به این دلیل است که ویتامین C حاوی اسید اسکوربیک است و اگر زیاده روی کنید می تواند پوست شما را تحریک کند. پوست خود را با استفاده از ویتامین C هر روز به طور متناوب قبل از استفاده هر روزه به آن عادت دهید.

در مورد محصولاتی مانند شستشوی صورت، مرطوب‌کننده و ضدآفتاب‌های حاوی ویتامین C، می‌توان آن را هر روز و چندین بار در طول روز استفاده کرد زیرا کاملاً بی‌خطر و بدون عوارض جانبی شدید است.

 

آیا مصرف ویتامین C در دوران بارداری بی خطر است؟

 

ویتامین C یک ماده ایمن است که به خوبی با انواع روتین های مراقبت از پوست کار می کند و می تواند در دوران بارداری استفاده شود.

 

آیا استفاده از ویتامین C زیر چشم بی خطر است؟

 

بله، می توانید از ویتامین C زیر چشم خود استفاده کنید. در واقع، بسیاری از محصولات مراقبت از پوست ویتامین C را به طور خاص برای هدف قرار دادن سیاهی دور چشم اضافه می کنند.

 

موارد احتیاط

 

بایدها و نبایدهایی وجود دارد که باید هنگام افزودن VITAMIN C به روتین مراقبت از پوست خود به خاطر داشته باشید. اگر صبح‌ها از محصولات ویتامین C برای پوست خود استفاده می‌کنید، قبل از قرار گرفتن در معرض آفتاب کمی صبر کنید تا فواید آن کاملاً به حداکثر برسد.

 

تداخل دارویی با ویتامین c

 

ویتامین سی را در یک مکان خنک نگهداری کنید و مراقب باشید که در جایی قرار نگیرد که اشعه مستقیم خورشید ممکن است بتابد. محصولات خود را محکم بسته نگه دارید تا اکسید نشوند. ویتامین C را با رتینول ترکیب نکنید زیرا ممکن است عوارض جانبی مانند قرمزی و پوسته پوسته شدن داشته باشد. این یک داده است، اما همچنین از محصولات منقضی شده استفاده نکنید، هرگز ارزش آن را ندارد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دسته بندی


اطلاعات تماس


ساعات کاری