5 دلیل برای اینکه ویتامین C برای پوست شما مفید است

5 دلیل برای اینکه ویتامین C برای پوست شما مفید است

5 دلیل برای اینکه ویتامین c برای پوست شما مفید است

 

احتمالاً با دانستن این موضوع بزرگ شده اید که ویتامین C برای بدن شما بسیار مهم است زیرا قدرت تقویت ایمنی شما را دارد. اما آیا می دانستید که ویتامین ث به همان اندازه یک ماده مغذی برای پوست شما است؟ در اینجا پنج دلیل عالی وجود دارد که چرا ویتامین C برای پوست شما مفید است…

 

  • بافت پوست شما را بهبود می بخشد
  • خداحافظ، چین و چروک
  • هایپرپیگمانتاسیون را درمان می کند
  • میوه و سبزیجات مناسب مصرف کنید
  • رژیم مناسب مراقبت از پوست

 

1. بافت پوست شما را بهبود می بخشد

 

ویتامین C به پوست شما کمک می کند تا پروتئین کلاژن تولید کند که ساختار رگ های خونی را فراهم می کند. این رگ های خونی مسئول حمل اکسیژن و مواد مغذی از طریق بدن شما هستند که به نوبه خود پوست شما را سالم نگه می دارند.

 

ویتامین مناسب نوع پوست

 

2. خداحافظ، چین و چروک

 

جدا از اینکه پوستی روشن‌تر می‌دهد، ویتامین C یکی از بهترین مواد مراقبت از پوست است که به پوست شما کمک می‌کند تا تولید کلاژن را افزایش دهد. این به حجیم شدن پوست، بهبود خاصیت ارتجاعی و ظاهری جوان و سالم به پوست شما کمک می کند.

 

علاوه بر این، از آنجایی که ویتامین ث نیز یکی از بهترین آنتی اکسیدان های طبیعی است، به جلوگیری از آسیب رادیکال های آزاد در محیط کمک می کند تا روند پیری پوست را کاهش دهد.

 

ویتامین c چیست و فواید آن برای پوست

 

3. هایپرپیگمانتاسیون را درمان می کند

 

سالها قرار گرفتن در معرض اشعه های UV خشن و سایر متجاوزان محیطی همراه با عادات بد مراقبت از پوست و سبک زندگی نامناسب به پوست شما آسیب می رسانند و یکی از نتایج اصلی این آسیب هایپرپیگمانتاسیون است.

 

اما خاصیت روشن کنندگی و شفابخشی پوست ویتامین ث باعث کاهش هایپرپیگمانتاسیون و جلوگیری از بازگشت آن در آینده می شود.

 

سرم ویتامین C

 

4. میوه و سبزیجات مناسب مصرف کنید

 

در اینجا به شما خواهیم گفت که چگونه ویتامین C را در برنامه روزانه خود قرار دهید:

ویتامین ث به راحتی از طریق سبزیجات خاصی مانند فلفل دلمه ای، گل کلم و کلم بروکلی به دست می آید.

 

میوه‌هایی مانند کیوی، توت‌فرنگی و پرتقال نیز می‌توانند علاوه بر سایر مواد مغذی، ویتامین ث زیادی برای شما فراهم کنند.

اتیلن دی آمین تترا استیک اسید یا ادتا بیشتر بخوانید: اتیلن دی آمین تترا استیک اسید یا ادتا چیست

 

ویتامین C در روتین مراقبت از پوست

 

5. رژیم مناسب مراقبت از پوست

 

ویتامین C یکی از ویتامین های ضروری برای داشتن پوستی سالم و جوان است. به رشد، توسعه و ترمیم کلی بافت های بدن شما کمک می کند. جدا از جلوگیری از پیری پوست و رنگدانه، همانطور که قبلاً گفته شد، ویتامین ث همچنین به بهبود زخم کمک می کند، رنگ چهره را روشن می کند، بافت پوست را بهبود می بخشد و پوست خشک را درمان می کند.

 

تداخل دارویی با ویتامین c

 

در حالی که می‌توانید دوز روزانه ویتامین ث خود را با مصرف غذاهای غنی از آن‌ها دریافت کنید، در بیشتر مواقع، ویتامین ث از غذای شما به پوست شما نمی‌رسد. بنابراین برای اطمینان از اینکه پوست شما دوز روزانه ویتامین ث خود را دریافت می کند، باید از محصولات حاوی ویتامین سی استفاده کنید.

 

ویتامین C برای چین و چروک ها چه می کند؟

 

یکی از بهترین مزایای استفاده از ویتامین C در روتین مراقبت از پوست این است که به تحریک تولید کلاژن در بدن شما کمک می کند.

 

کلاژن چیزی است که به پوست شما ظاهری سالم و چاق می دهد. به همین دلیل است که استفاده منظم از ویتامین ث به صاف شدن خطوط و چین و چروک ها کمک می کند و در عین حال پوست شما را جوان نشان می دهد.

 

آیا ویتامین C به شفافیت پوست کمک می کند؟

 

از آنجایی که ویتامین C مملو از آنتی اکسیدان است، به جلوگیری از آسیب اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کند. علاوه بر این، ویتامین ث به دلیل خواص درمانی و روشن کنندگی پوست برای کمک به از بین بردن بافت ناهموار پوست، هایپرپیگمانتاسیون شناخته شده است.

 

هر دوی این عوامل باعث می‌شوند ویتامین ث به یک عنصر ضروری برای هر کسی که برای رسیدن به پوستی شفاف تلاش می‌کند، تبدیل کند.

 

آیا می توانم هر روز از سرم ویتامین C استفاده کنم؟

 

ویتامین C مملو از آنتی اکسیدان هایی است که از پوست شما در برابر عوامل محیطی محافظت می کند. اما این کار کارایی ضد آفتاب شما را نیز افزایش می دهد و به محافظت بهتر در برابر اشعه های UV خشن کمک می کند.

 

این همان چیزی است که استفاده از ویتامین ث را در طول روز مهم می کند. با این حال، اگر با مشکلاتی مانند هایپرپیگمانتاسیون، اسکار و غیره دست و پنجه نرم می کنید، توصیه می شود از ویتامین ث در شب نیز استفاده کنید تا به تحریک تولید کلاژن و ترمیم سریعتر پوست کمک کند.

 

منبع:

bebeautiful

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دسته بندی


اطلاعات تماس


ساعات کاری